Osoby, które prowadzą komunikację w mediach społecznościowych muszą nieustannie mierzyć się z wieloma problemami. Spadające zasięgi, mała ilość interakcji, brak pomysłu na content. Jeśli Ty też nie wiesz, co publikować na fanpage’u firmowym, by aktywizować odbiorców i docierać do szerszego grona, przeczytaj nasz artykuł.

Oto kilka przykładów angażujących postów, które sprawdzają się w dużej mierze w większości branż.

1. Backstage

Na Discovery Channel jest taki program pt. “Jak to jest zrobione” – kojarzysz? Jego autorzy pokazują w nim np. jak wygląda proces produkcji kapsla czy butelki. Z pozoru nie ma w tym nic ciekawego, aczkolwiek ludzie uwielbiają oglądać takie rzeczy. Każdy z nas chce wiedzieć “jak to zostało zrobione”.

Dlatego pokaż, jak działa Twoja firma od zaplecza (w naszym przypadku będzie to np. informacja o tym, jak wygląda praca w agencji marketingowej?). Pokaż siedzibę, przedstaw swoich pracowników. Zrób zdjęcie artystycznego nieładu na własnym biurku podczas pracy. Pamiętaj, że Tobie może się wydawać to nudne i błahe, bo widzisz to wszystko codziennie, jednak dla innych może być to ciekawe, ponieważ nie mają dostępu do tego świata.

2. Cytat

Możesz się zapierać rękami i nogami, ale każdy z nas ma słabość do sentencji. Mądre zdania, które zostały wypowiedziane przez autorytet – właśnie to chcemy puszczać w świat, aby ukazać swoją wrażliwą duszę.

Dlatego poszukaj w swojej branży mistrzów i ich wypowiedzi. Mogą to być również osoby niezwiązane bezpośrednio z Twoją branżą, ważne, aby poruszały pokrewne tematy.

3. Cykle

Cenimy sobie świadomość tego, czego możemy się spodziewać po danej stronie.
Odgadywać, co za treści będą nam “serwowane”. Idealnym rozwiązaniem do zachowania stałości komunikacji jest rozpoczęcie cyklu, który będzie regularnie udostępniał materiały określonego typu.

Oczywiście cyklem może być dowolna rzecz, dla przykładu – materiał z życia firmy (#NazwaTwojejFirmyodkuchni), cytaty, podrzucanie branżowych artykułów. Istotne jest to, abyś dał fanom poznać, że będzie to coś powtarzalne. Polecamy użycie wybranego hashtaga.

4. Feedback

Nakłoń swoich fanów do wyrażenia opinii. Nie chodzi mi tutaj, abyś zadawał pytania czy też prowokował do dyskusji. Zapytaj o coś, co jest związane z Twoją firmą, np. którą okładkę masz wybrać do swojego e-booka? Niech mają świadomość i poczucie, że szanujesz ich zdanie i jest ono dla Ciebie ważne.

5. Treści pochodzące z innych kanałów

Nie ma problemu z tym, abyś publikował linki czy też zdjęcia, które gdzieś wcześniej umieściłeś. Jednak staraj się publikować te same treści (na różnych kanałach) po dłuższym upływie czasu – jedynie, gdy masz pewność, że na każdej z platform masz różne społeczności. Zdjęcie, które opublikowałeś na Facebooku w poniedziałek, wrzuć w piątek na Instagrama. Istnieje duża szansa, że osoby, które już je widziały zapomną o nim.

A najlepiej zadaj sobie pytanie, jak reagujesz, widząc na wszystkich kanałach osoby/firmy, którą obserwujesz tę samą treść kilkakrotnie, czy należysz do osób zadowolonych czy też zirytowanych?

6. Treści od fanów

Masz chwilową pustkę w głowie i nie masz pomysłu co publikować? Wystarczy, że grzecznie poprosisz fanów, żeby Ci coś podesłali. Tak, dobrze przeczytałeś 🙂 Możesz się zdziwić, ale na wielu stronach ludzie robią to sami z siebie. Na przykład strona na Facebooku miasta Toruń otrzymuje regularnie zdjęcia od fotografów, którzy są zachwyceni urodą tego miejsca. Jeśli nie masz tyle szczęścia, możesz zwyczajnie poprosić. PlayStation Polska cyklicznie dzieli się zdjęciami konsol i kolekcji gier nadesłanych przez graczy.

Ważne, aby treści były związane z tematyką Twojej strony czy też działalności. Jeśli nie jesteś przekonany, poszukaj pretekstu – prowadzisz sklep zoologiczny, poproś o zdjęcia zwierzaków z okazji Dnia Kota lub Psa – myślę, że sporo osób będzie chciało podzielić się swoim pupilem.

7. Niech fani wybierają

Wykorzystuj aktualne wydarzenia, swoją ofertę, czy też każdy dowolny temat, aby nakłonić swoich fanów do wybrania 1 opcji prezentowanej na zdjęciu. Kiedyś ten rodzaj wpisu działał na zasadzie wyboru lajka lub komentarza czy wpisania odpowiedniej literki w komentarzu. Obecnie, liczba dostępnych reakcji na post zwiększyła się, a marki skwapliwie z nich korzystają.

8. Tagowanie

Jest to bardzo prosta zabawa. Prosisz fanów, aby otagowali swoich znajomych, którzy… i tutaj oddajesz się swojej kreatywności. Powiedzieli coś mądrego? Błysnęli w towarzystwie w inny sposób? Zrobili coś głupiego?

To co wybierzesz zależy tylko od Ciebie. Ważne, aby była to rzecz/sytuacja, do której Twoja grupa docelowa może się odnieść.

9. Nawiązuj do bieżących wydarzeń

Nie będę owijała w bawełnę – Twoi fani interesują się również innymi rzeczami niż treści związane z Twoja firmą. Staraj się być na bieżąco ze wszystkim, co może być atrakcyjne dla Twoich odbiorców. Wykorzystuj więc RTM! Na naszym blogu znajdziesz artykuły o tym, do czego służy Real-Time Marketing oraz jak firmy wykorzystują RTM.

Warto to jednak robić mądrze, ponieważ nie ma nic gorszego niż powielanie tego samego, co robią wszyscy – ile wpisów typu “Polska gola” ze zdjęciem Roberta Lewandowskiego widziałeś? Łam schematy, nawiązuj do swojej oferty, korzystaj ze swojej kreatywności.

Część z Was może uważać, że prezentowane powyżej treści bywają wykorzystywane wyłącznie w celu zdobycia “żebrolajków”, czyli wpisów nastawionych na nabijanie interakcji. Jestem zdania, że jeżeli nie będziesz opierać całej swojej komunikacji o chwyty wymuszające zaangażowanie, wszystko będzie w porządku.

A na koniec mała dawka inspiracji, czyli 10 przykładów postów, które możesz opublikować na stronie na Facebooku. Życzę Wam miłego publikowania zróżnicowanych treści na fanpage’u (a teraz już „stronie na Facebooku”)! 🙂