Google Moja Firma to bezp艂atne narz臋dzie udost臋pnione przez Google s艂u偶膮ce do zarz膮dzania wizerunkiem firmy. Google Moja Firma pozwala na stworzenie wizyt贸wki firmy w Google, kt贸ra pojawia si臋 w wynikach wyszukiwania oraz na mapie (Google Maps) udost臋pnianej przez Google.

 

Wizyt贸wka Google w narz臋dziu Google Moja Firma – jakie s膮 zalety jej utworzenia?

Przede wszystkim wizyt贸wka Google umo偶liwia znalezienie Twojej firmy w Google. Jest to szczeg贸lnie wa偶ne ze wzgl臋du na fakt, 偶e ponad 98% wszystkich wyszukiwa艅 w polskim internecie dokonywanych jest za pomoc膮 wyszukiwarki Google. Przyk艂adowo, je偶eli prowadzisz lokalny serwis laptop贸w lub zarz膮dzasz regionaln膮 sieci膮 aptek w kilku miastach, wa偶ne jest to, aby Twoi potencjalni klienci wyszukuj膮c us艂ug lub produkt贸w w wyszukiwarce Google, mogli odnale藕膰 w艂a艣nie Ciebie. Brak wizyt贸wki Google oznacza, 偶e oddajesz to pole konkurencji. 

Drug膮 zalet膮 prowadzenia wizyt贸wki Google jest natychmiastowe wy艣wietlanie informacji o Twoim biznesie, po wpisaniu przez potencjalnego klienta nazwy Twojej firmy do wyszukiwarki Google. Pozwala to na sprawdzenie podstawowych danych dotycz膮cych Twojej firmy przez przysz艂ych lub obecnych klient贸w. W wizyt贸wce Google umieszczone s膮 takie informacje jak adres, telefon czy godziny otwarcia. 

Kolejn膮 zalet膮 prowadzenia Google Moja Firma i utworzenia wizyt贸wki Google jest mo偶liwo艣膰 natychmiastowej nawigacji do Twojej firmy, je偶eli potencjalny klient zdecyduje si臋 wpisa膰 nazw臋 Twojej firmy w Google Maps. Pojawi si臋 te偶 w wynikach wyszukiwania na zapytania og贸lne – powi膮zane z bran偶膮. (poni偶ej przedstawiamy wyniki wyszukiwania w Google Maps na has艂o 鈥渞estauracja w艂oska鈥)

Posiadanie wizyt贸wki Google jest wi臋c kluczowe, je偶eli chcemy u艂atwi膰 potencjalnym klientom uzyskanie w bardzo szybki spos贸b kontaktu do naszej firmy.

Google moja firma i wizyt贸wka Google – o czym nale偶y pami臋ta膰 i jak  stworzy膰 poprawn膮 wizyt贸wk臋 firmow膮.

  • Przede wszystkim sprawd藕 poprawno艣膰 danych. Zadbaj o to, aby dane adresowe, numer telefonu oraz godziny otwarcia by艂y aktualne. Je偶eli zmieniasz lokalizacj臋 firmy postaraj si臋 jak najszybciej uzupe艂ni膰 wizyt贸wk臋 nowymi danymi;
  • Okre艣l zakres dzia艂ania Twojej firmy. Wybierz bran偶e, kt贸re najlepiej opisuj膮 Twoj膮 firm臋. Jest to kluczowe przy wyszukiwaniach organicznych nie zwi膮zanych z Twoj膮 mark膮. Potencjalni klienci wyszukuj膮cy us艂ug z zakresu bran偶y, w kt贸rej dzia艂asz, z du偶ym prawdopodobie艅stwem nie odnajd膮 Twojej firmy, je偶eli nie okre艣lisz zakresu jej dzia艂alno艣ci; 
  • Uzupe艂nij zdj臋cia w wizyt贸wce Google. Fotografie mog膮 przedstawia膰 Tw贸j zesp贸艂, produkty, firm臋. Zdj臋cia dostarczaj膮 wiarygodno艣ci i wp艂ywaj膮 pozytywnie na potencjalnych klient贸w;
  • Stw贸rz szczeg贸艂owy opis Twojej dzia艂alno艣ci. Postaraj si臋 u偶ywa膰 j臋zyka korzy艣ci, wyr贸偶nij swoje produkty na tle konkurencji. Zastan贸w si臋, dlaczego potencjalni klienci powinni odwiedzi膰 w艂a艣nie Ciebie? Dobry opis zawarty w wizyt贸wce google pozwoli przyci膮gn膮膰 nowych  klient贸w;
  • Tw贸rz wpisy w Google Moja Firma, kt贸re opublikujesz w wizyt贸wce Google. Mog膮 to by膰 produkty z odno艣nikami do witryny oraz cen膮 albo nowo艣ci i informacje z 偶ycia Twojego biznesu;
  • Zach臋caj swoich klient贸w do pozostawienia komentarzy i oceny Twojej firmy. Pozytywna ocena buduje zaufanie w艣r贸d nowych odbiorc贸w, kt贸rzy ch臋tniej odwiedz膮 Tw贸j biznes;
  • Postaraj si臋 odpowiada膰 na wszystkie pytania zadawane przez u偶ytkownik贸w. Dzi臋ki temu zbudujesz nowe relacje i staniesz si臋 bardziej wiarygodny/wiarygodna;
  • Sprawdzaj statystyki powi膮zane z Twoj膮 wizyt贸wk膮 Google – zebrane dane pozwol膮 Ci na jej ci膮g艂e ulepszanie. 

Google moja firma - Agencja InMarketing

Wizyt贸wka Google Agencji InMarketing w wyszukiwaniach organicznych z poprawnie uzupe艂nionymi danymi.

Mo偶liwo艣ci optymalizacji, jakie oferuje Google Moja Firma oraz wizyt贸wka Google.

Po utworzenia i weryfikacji konta oraz uzupe艂nieniu danych, o kt贸rych pisa艂em wcze艣niej, otrzymasz dost臋p do  statystyk powi膮zanych z Twoj膮 wizyt贸wk膮. Do najwa偶niejszych z nich nale偶膮:

  • Liczba wy艣wietle艅 wizyt贸wki, informuje o sumie wszystkich wy艣wietle艅 wizyt贸wki w wynikach wyszukiwania Google oraz Google Maps. Z tej statystyki dowiesz si臋 o popularno艣ci swojej firmy. Im wi臋cej wy艣wietle艅 wizyt贸wki, tym lepiej dla Twojego biznesu;
  • Liczba wyszuka艅 wizyt贸wki, jest to informacja o 艂膮cznej liczbie wyszukiwa艅 nazwy Twojej firmy w Google oraz Google Maps, a tak偶e sumy wy艣wietle艅 na has艂a zwi膮zane z us艂ugami, kt贸re oferujesz. Pozwala to na optymalizacj臋 Twojej wizyt贸wki w momencie, gdy Twoja firma pojawia si臋 w wynikach wyszukiwania przy has艂ach nie powi膮zanych z Twoim biznesem – taka sytuacja mo偶e wyst膮pi膰, gdy nie uzupe艂nisz zakresu dzia艂alno艣ci firmy oraz jej opisu a Twoja marka jasno nie wskazuje na us艂ugi, kt贸re oferujesz;
  • Liczba wy艣wietle艅 witryny, po艂膮cze艅 oraz trasy wskazuje na to, jak cz臋sto u偶ytkownicy decydowali si臋 na przej艣cie do witryny, wy艣wietlenie trasy lub te偶 nawi膮zania po艂膮czenia z Twoj膮 firm膮 za pomoc膮 wizyt贸wki.

Je偶eli twoja wizyt贸wka jest obecna od d艂u偶szego czasu, b臋dziesz mia艂 mo偶liwo艣膰 sprawdzenia w statystykach zmodyfikowanej wersji danych, kt贸re przedstawiaj膮 si臋 nast臋puj膮co:

  • Wyszukiwania bezpo艣rednie, informuje o liczbie klient贸w, kt贸rzy znale藕li Twoj膮 wizyt贸wk臋, szukaj膮c nazwy firmy b膮d藕 jej adresu;
  • Odkrywanie, informuje o klientach kt贸rzy znale藕li Twoj膮 wizyt贸wk臋, szukaj膮c kategorii produktu lub us艂ugi;
  • Wed艂ug marki, informuje o klientach, kt贸rzy znale藕li Twoj膮 wizyt贸wk臋 Google, szukaj膮c marki zwi膮zanej z Twoj膮 firm膮. 

Google moja firma - jak klienci szukaj膮 Twojej firmy?

Statystyki wizyt贸wki Google prowadzonej dla klienta przez zesp贸艂 InMarketing. Wizyt贸wka zosta艂a stworzona dla nowej us艂ugi biznesowej zwi膮zanej z bran偶膮 wynajmu powierzchni pod szkolenia biznesowe.  Nasz klient posiada艂 now膮 mark臋 na rynku, dlatego te偶 do艂o偶yli艣my wszelkich stara艅, aby zwi臋kszy膰 jego widoczno艣膰 w sieci na zapytania zwi膮zane z us艂ugami, kt贸re oferuje. Dzi臋ki takiej strategii uda艂o nam si臋 zebra膰 spor膮 liczb臋 zapyta艅 nie powi膮zanych z mark膮, co gwa艂townie zwi臋kszy艂o jego liczb臋 klient贸w. 

Klucz do sukcesu Twojej wizyt贸wki Google.

Najwa偶niejszym dzia艂aniem, kt贸re przyczynia si臋 do sukcesu Twojej wizyt贸wki Google jest – systematyczno艣膰. Wiele firm tworzy wizyt贸wki Google, a nast臋pnie o nich zapomina, pozostawiaj膮c cz臋sto niezaktualizowane dane, nie publikuje wpis贸w czy nie odpowiada na zapytania u偶ytkownik贸w. 

Algorytmy Google punktuj膮 firmy, kt贸re staraj膮 si臋 tworzy膰 nowe wpisy, dodaj膮 zdj臋cia, dbaj膮 o to, aby klienci zostawiali oceny przy ich wizyt贸wkach Google. W tym artykule przedstawili艣my wyniki, jakie osi膮gn膮艂 jeden z naszych klient贸w zajmuj膮cy si臋 wynajmem powierzchni pod szkolenia biznesowe tylko w jednym mie艣cie! Przez ostatni kwarta艂 jego biznes pojawi艂 si臋 w wynikach wyszukiwania oraz w Google Maps 艂膮cznie blisko 4 tysi膮ce razy. Dzi臋ki sta艂ym aktualizacjom profilu zyska艂 nowych klient贸w, wykorzystuj膮c jedynie wizyt贸wk臋 Google! 

Je偶eli jeste艣 zainteresowany stworzeniem profesjonalnej wizyt贸wki Google oraz dopasowaniem jej do strategii Twojego biznesu, skontaktuj si臋 z naszym doradc膮 Kub膮 Wojciechowskim. Kuba przedstawi, w jaki spos贸b mo偶emy modyfikowa膰 Twoj膮 wizyt贸wk臋 Google, aby poprawi膰 widoczno艣膰 Twojego biznesu w sieci.