Bez mediów społecznościowych trudno wyobrazić sobie marketing. Trzeba jednak obserwować stale pojawiające się trendy, żeby móc czerpać z social media realne korzyści. Obecnie hitem jest coraz popularniejszy TikTok, który oferuje całkiem sporo opcji mogących korzystnie wpłynąć na sprzedaż.

Czym jest TikTok?

TikTok to jedno z najpopularniejszych mediów społecznościowych, które operuje na contencie wideo – krótkich, dynamicznych i angażujących filmikach (15 sek. – 3 min). Jako prężnie rozwijająca się aplikacja mobilna, oferuje swoim użytkownikom wiele opcji na urozmaicenie swoich treści, np. filtry, muzyka, efekty, montaż. 

Swego czasu TikTok uchodził za platformę dla dzieci i młodzieży, ze względu na swoja formę i proponowane treści. Dziś natomiast stał się miejscem niemalże dla każdego – dla rozrywki, edukacji i biznesu.

TikTok co to jest

Użytkownicy TikToka

Pokolenie T! Okazuje się, że TikTok łączy pokolenia dzięki Technologi i Twórczości. Według badań, ponad 8 milionów Polaków miało styczność z aplikacją, a ponad 4 miliony to aktywne na co dzień konta. Zauważalny jest również wzrost obecności użytkowników powyżej 18 roku życia, co obala mit o platformie dla dzieci. Użytkownicy tej platformy to przede wszystkim osoby szukające rozrywki; zaangażowana społeczność chcąca odkrywać i eksplorować nowości. Ważna dla odbiorców jest autentyczność, kreatywność i humor w tworzonych treściach.

użytkownicy TikToka

Potencjał marketingowy

TikTok okazał się być doskonałym miejscem na promowanie biznesu na wiele sposobów. Dzięki temu, że platforma łączy osoby w różnym wieku, o różnej płci i zainteresowaniach daje nam możliwość dotarcia do zupełnie nowej grupy odbiorców, która charakteryzuje się większym zaangażowaniem – a tego potrzebują firmy, aby efektywniej komunikować się z użytkownikiem.

Dodatkowym atutem jest forma reklam, jaką możemy spotkać na TikToku, są to reklamy wideo zachowane w konwencji całej platformy, przyjmują charakter reklamy natywnej, która zrobiona w odpowiedni sposób praktycznie nie różni się od innych treści w aplikacji. W takim formacie użytkownik chętniej wchodzi w interakcje i częściej się angażuje.

TikToka jest też dobrym miejscem na rozwój małych i dużych biznesów. Platforma chętnie promuje nowych twórców, więc bez problemu możesz pokazać atuty Twojego produktu poprzez regularne tworzenie treści i zyskać nowych klientów. Użytkownicy doceniają autentyczny content i są chętni do wyrażania opinii, co możesz wykorzystać do swoich celów.

Ogromną część na TikToku stanowią recenzje, opinie i testowanie produktów. Jest to pole do popisu na płatne współprace z influencerami lub spontaniczne opinie Twoich klientów, co ułatwi Ci pozyskanie informacji o tym, co myślą i czego oczekują. A to na pewno wpłynie na postrzeganie marki jako bardziej wiarygodnej i “ludzkiej”.

Prowadząc kanały w mediach społecznościowych dążymy do zaangażowania i kontaktu z odbiorcą. Na TikToku jesteśmy w stanie wejść na o wiele większy poziom w komunikacji marka-klient. To doskonałe pole do rozwoju komunikacji marki w kierunku nowej grupy użytkowników, której nie jesteśmy w stanie pozyskać z innych kanałów.

Reklam na Tiktoku

Warto zaznaczyć, że aby puszczać reklamy w systemie TikToka nie musisz posiadać aktywnego konta z treściami. Wystarczy, że posiadasz konto reklamowe i zalogujesz się do TikTok Ads Managera. 

Pamiętaj, że aby reklama była skuteczna musi być dopasowana do całej konwencji platformy! Staraj się, żeby wideo reklamowe w jak największym stopniu przypominało regularne treści TikToka. Bądź kreatywny i śledź na bieżąco trendy pojawiające się w aplikacji!

  • TopView – ten format gwarantuje wyświetlanie reklamy zaraz po otwarciu aplikacji. Jest to format, który zapewni nam duży zakres oglądalności, dlatego sprawdzi się świetnie, jeśli chcemy zwiększyć rozpoznawalność swojej marki lub zaprezentować nowy produkt bądź usługę.
TopView TikTok
  • Brand Takeover – format wyświetlany na pełnym ekranie. Są to krótkie maksymalnie 5 sekundowe nagranie lub statyczny obraz, którego nie da się pominąć. Reklama wyświetla się np. po otwarciu aplikacji lub na stronie „Dla Ciebie”. Ogromnym plusem tego formatu jest to, że ma ona 100% wyświetlanie na feedzie danego dnia, co oznacza, że będzie jako jedyna wyświetlać się w tym trybie.
reklama Brand Takeover
  • Branded Hashtag Challenge – świetny format do wykorzystania w promowaniu konkursów lub wypromowania akcji społecznej. Jest to też furtka do współpracy z influencerami. Wykorzystując dedykowany hashtag zapraszamy użytkowników TikToka do  tworzenia treści związanej z kampanią.
reklama Branded Hashtag Challenge
  • In-Feed Ads – to reklama pojawiająca się w zakładce “Dla Ciebie”, a konkretnie wtopiony w feed maksymalnie 60 sekundowy filmik umożliwiający wejście w interakcję z użytkownikiem i ich zaangażowanie (możliwość komentowania).
In-Feed Ads TikTok
  • Branded Effects – ten format reklamy jest dobrym dodatkiem do głównych kampanii, polega na tworzeniu dedykowanych marce filtrów, naklejek i efektów, które udostępnia się odbiorcom, aby mogli tworzyć treści za ich pomocą.
Branded Effects TikTok
  • Od niedawna TikTok umożliwił twórcom opcję promowania swoich filmików z profilu.
promowanie filmów na TikToku

Coraz więcej reklamodawców zauważa potencjał TikToka, ale duża część z nich nie zrozumiała do końca konwencji i pozostała przy statycznych banerowych reklamach. Jeśli chcesz, aby Twoje działania na tej platformie były efektywne, postaw na personalizowane pod użytkownika treści, kreatywne rozwiązania i dawkę humoru.

Koniecznie przeczytaj też o reklamie na innych platformach: