Prowadzenie profili w social media w taki spos贸b, aby przynosi艂o nam to korzy艣ci wymaga od nas 艣wiadomo艣ci i pewnej podstawowej wiedzy o sposobie ich dzia艂ania. Cz臋sto ca艂e skupienie po艣wi臋camy zasi臋gom, zapominaj膮c jednocze艣nie o znaczeniu poziomu zaanga偶owania odbiorc贸w. Dodatkowo, z tym drugim czynnikiem cz臋sto pojawiaj膮 si臋 problemy. Jak wi臋c prowadzi膰 profil w social media, 偶eby zaanga偶owa膰 naszych obserwator贸w do dzia艂ania?

1. O czyje zaanga偶owane walczy膰 w mediach spo艂eczno艣ciowych

Pierwsz膮 wskaz贸wk膮, kt贸ra jest najbardziej oczywista, jest poznanie swoich odbiorc贸w. Mimo 偶e wydaje si臋 to proste, cz臋sto jest pomijane przy tworzeniu contentu w mediach spo艂eczno艣ciowych. Dlaczego jest to wa偶ne? Przede wszystkim wyznacza to kierunek dalszych dzia艂a艅 marketingowych, kt贸re mo偶esz wykorzysta膰 do uzyskania wi臋kszego zaanga偶owania ludzi. Wa偶ne okazuj膮 si臋 w tym przypadku statystyki. Warto dowiedzie膰 si臋 kto jest nasz膮 grup膮 odbiorc贸w 鈥 sprawdzi膰 przedzia艂 wiekowy, p艂e膰 i inne czynniki, kt贸re mog膮 nam pom贸c w ustalaniu tre艣ci. W贸wczas b臋dziemy 艣wiadomi od jakiej grupy mo偶emy takiego zaanga偶owania oczekiwa膰, a przez to 艂atwiej stworzymy dla nich odpowiednie tre艣ci, kt贸re wzbudz膮 w nich reakcje.

2. Publikuj posty w social media w odpowiednim czasie

Warto zainteresowa膰 si臋 wspomnianymi statystykami tak偶e w innym celu 鈥 pozwol膮 nam one sprawdzi膰, w jakich godzinach nasze posty ogl膮da najwi臋cej os贸b. Taka wiedza pomo偶e nam w poprawieniu zaanga偶owania w mediach spo艂eczno艣ciowych, bo zwi臋kszymy szans臋, 偶e kto艣 w og贸le zobaczy nasz przekaz. Je艣li opublikujemy co艣 w momencie, gdy statystycznie najwi臋cej os贸b jest aktywnych, to jest du偶o wi臋ksze prawdopodobie艅stwo, 偶e zostawi膮 po sobie jaki艣 艣lad.

Wi臋cej o statystykach na Instagramie znajdziesz tutaj.

Istotna w tym obszarze jest tak偶e regularno艣膰. Gdy odkryjemy ju偶 jaka godzina lub dzie艅 tygodnia obfituje w aktywnych obserwator贸w, powinni艣my zacz膮膰 z tego korzysta膰. Ustalmy plan publikacji w taki spos贸b, aby zawsze odbywa艂y si臋 one w艂a艣nie w tym czasie. Nie tylko dotrzemy wtedy do odbiorc贸w, ale tak偶e damy im zna膰, 偶e jest to sta艂a pora o kt贸rej mog膮 si臋 spodziewa膰 kontaktu z nami.

3. Real-time marketing, czyli wykorzystaj moment

Gdy zale偶y nam na du偶ym zaanga偶owaniu, warto pami臋ta膰, 偶e najlepiej zach臋ci膰 ludzi do interakcji tematem, kt贸ry znaj膮 i kt贸ry jest obecnie na topie. B臋d膮 w贸wczas mieli punkt odniesienia i 艂atwiej b臋dzie im si臋 wypowiedzie膰. Z pomoc膮 przybywa w贸wczas Real-time marketing, kt贸ry mo偶e dotyczy膰 niezliczonych kategorii 鈥 polityki, sportu czy sztuki. Wa偶na w tym przypadku jest jednak umiej臋tno艣膰 obserwacji bie偶膮cych wydarze艅 oraz poczucie estetyki. Nale偶y jednak uwa偶a膰, bo RTM nie zawsze okazuje si臋 trafiony. Sta艂o si臋 tak w przypadku Tigera, kt贸ry w rocznic臋 wybuchu powstania warszawskiego opublikowa艂 wymowny plakat z has艂em 鈥濩hrzani膰 to, co by艂o, Wa偶ne to, co b臋dzie.鈥 Co prawda w bardzo du偶ym stopniu zaanga偶owa艂o to obserwator贸w do  zostawiania komentarzy i reakcji, jednak finalnie doprowadzi艂o to jedynie do kryzysu wizerunkowego marki. Trzeba wi臋c mie膰 zawsze na uwadze, 偶e nie ka偶da lawina reakcji mo偶e by膰 dla nas korzystna.

agencja inmarketing jak zaanga偶owa膰 odbiorc贸w real-time marketing media spo艂eczno艣ciowe
agencja inmarketing jak zaanga偶owa膰 odbiorc贸w real-time marketing media spo艂eczno艣ciowe

4. Pytaj, a otrzymasz odpowied藕

Je艣li zauwa偶yli艣my, 偶e nasze posty maj膮 ma艂o komentarzy, warto zacz膮膰 bezpo艣rednio pyta膰 ludzi o opini臋. Chodzi w tym przypadku o zadawanie sprecyzowanych pyta艅, na kt贸re 艂atwo im b臋dzie odpowiedzie膰. W social mediach panuje cz臋sto przekonanie, 偶e nikogo nie interesuje moje zdanie wi臋c po co mam si臋 wypowiada膰? My musimy pokaza膰 odbiorcom, 偶e nas to interesuje. Mo偶emy do tego celu wykorzysta膰 te偶 sondy i ankiety 鈥 je艣li odpowied藕 b臋dzie wymaga膰 tylko wybrania w艂a艣ciwej opcji, nasze szanse r贸wnie偶 wzrastaj膮 (szczeg贸lnie 艂atwo wykorzysta膰 to na Instagramie). Nie nale偶y bowiem zapomina膰, 偶e internauci cz臋sto s膮 rozleniwieni i najlepsze s膮 dla nich szybkie rozwi膮zania. 

agencja imarketing jak zaanga偶owa膰 odbiorc贸w pytaj, a otrzymasz odpowied藕 media spo艂eczno艣ciowe
agencja inmarketing jak zaanga偶owa膰 odbiorc贸w pytaj, a otrzymasz odpowied藕 media spo艂eczno艣ciowe

5. Odpowiadaj na komentarze

Zaanga偶owanie w przypadku social medi贸w musi si臋 pojawia膰 obustronnie. Je偶eli oczekujemy tego od naszych obserwator贸w, powinni艣my pokaza膰 im, 偶e my tak偶e jeste艣my zaanga偶owani w relacje z nimi i d膮偶ymy do ci膮g艂ej interakcji. Je艣li wi臋c kto艣 ju偶 zostawi艂 komentarz 鈥 poka偶, 偶e zwr贸ci艂e艣 na niego uwag臋! W ten spos贸b zach臋cimy obserwator贸w do wyra偶ania swojego zdania czy opinii, bo b臋d膮 mieli 艣wiadomo艣膰, 偶e na nie odpowiemy. W ko艅cu po co po艣wi臋ca膰 czas, aby zostawi膰 po sobie 艣lad, je艣li wiemy 偶e nikt na to nie zareaguje? W wielu przypadkach nie musi to by膰 nawet wyczerpuj膮cy komentarz 鈥 wystarczy 偶e u偶yjemy emotek, gif贸w lub po prostu zareagujemy klikaj膮c 鈥瀕ubi臋 to鈥.

agencja inmarketing jak zaanga偶owa膰 odbiorc贸w odpowiadaj na komentarze media spo艂eczno艣ciowe
agencja inmarketing jak zaanga偶owa膰 odbiorc贸w odpowiadaj na komentarze media spo艂eczno艣ciowe

Chcesz zwi臋kszy膰 zaanga偶owanie Twoich odbiorc贸w w social media, dowiedzie膰 si臋 jakie dzia艂ania b臋d膮 najskuteczniejsze w Twojej bran偶y? Skontaktuj si臋 z naszym doradc膮 ju偶 teraz!