Kwiecie艅 to miesi膮c kolejnych dzia艂a艅, kt贸re podj臋艂y czo艂owe social media w zwi膮zku z aktualn膮 sytuacj膮, czyli walk膮 z koronawirusem i dezinformacj膮. Dzisiaj skupimy si臋 na gigancie, czyli Facebook鈥檜, kt贸ry zaserwowa艂 nam sporo zmian i nowo艣ci w obr臋bie swojego ekosystemu.

Social media i pomoc badaczom

Zacznijmy wi臋c od pocz膮tku kwietnia鈥 Facebook wprowadzi艂 w Stanach Zjednoczonych ankiet臋 (przeprowadzon膮 przez Carnegie Mellon University Delphi Research Center) na g贸rze News Feeda, do wype艂niania przez u偶ytkownik贸w, kt贸ra ma pom贸c badaczom w szybszym monitorowaniu rozprzestrzeniania si臋 wirusa i pomocy systemom opieki zdrowotnej w planowaniu rozdysponowywania potrzebnych 艣rodk贸w ochrony. Facebook zapowiada, 偶e je偶eli wyniki oka偶膮 si臋 pomocne, udost臋pni膮 podobne ankiety tak偶e w innych cz臋艣ciach 艣wiata.

Zmiany w social media - ankieta na FB

藕r贸d艂o: www.about.fb.com/news/2020/04/coronavirus.

Przewodnik dla reklamodawc贸w

Facebook opublikowa艂 nowy przewodnik na temat tego, w jaki spos贸b reklamodawcy powinni dostosowa膰 swoje podej艣cie do reklam podczas COVID-19. Przedstawia on szereg kluczowych wskaz贸wek i uwag, kt贸re m贸wi膮 mi臋dzy innymi, aby: 

  • upro艣ci膰 dotychczasow膮 strategi臋 
  • dostosowuj膮c j膮 do obecnych warunk贸w
  • uwzgl臋dni膰 zmiany w zachowaniu nabywc贸w

Ca艂o艣膰 mo偶ecie przeczyta膰 na:

www.facebook.com/business/news/insights/4-strategies-to-adapt-your-ad-measurement-during-challenging-times.

Dost臋p do aktualnych informacji

Facebook oraz WHO podj臋li prace nad uruchomieniem chatbota w Messengerze, kt贸ry zapewni u偶ytkownikom dok艂adne i aktualne informacje o pandemii COVID-19. Chatbot ma u艂atwi膰 dost臋p do naj艣wie偶szych informacji, bezpo艣rednio od WHO, w dowolnym momencie.

Chatbot od Messengera b臋dzie w艂a艣ciwie tym samym narz臋dziem, kt贸re WhatsApp uruchomi艂o wraz z WHO w zesz艂ym miesi膮cu. Rozwi膮zanie, kt贸re zaproponowa艂 WhatsApp, jest wykorzystywane do udost臋pniania danych agencjom rz膮dowym, w celu rozpowszechniania kluczowych aktualizacji dotycz膮cych pandemii.

Nowa reakcja

Facebook wprowadzi艂 tak偶e now膮 reakcj臋 do post贸w na facebooku oraz wiadomo艣ci w Messengerze. Jak na swoim profilu na Twitterze podkre艣la Alexandru Voica, mened偶er ds. komunikacji w regionie EMEA, reakcje maj膮 by膰 dodatkow膮 opcj膮 do okazania wsparcia w tym trudnym dla wszystkich czasie. 

Messenger Rooms

Facebook przedstawi艂 tak偶e now膮 us艂ug臋 – Messenger Rooms! Ma ona za zadanie stworzenie ,,wirtualnego pokoju鈥欌 s艂u偶膮cego do rozm贸w z przyjaci贸艂mi, bliskimi, czy te偶 osobami o podobnych zainteresowaniach. Jak informuje Facebook, pokoje maj膮 pomie艣ci膰 do 50 os贸b, bez ogranicze艅 czasowych. Co ciekawe, osoby zapraszane do pokoju nie b臋d膮 musia艂y posiada膰 konta na tej platformie. Opcja b臋dzie dzia艂a膰 za pomoc膮 udost臋pnienia wygenerowanego linku. Czy b臋dzie to konkurencja dla szeroko znanej platformy Zoom, oferuj膮cej rozmowy online? Wkr贸tce si臋 oka偶e.

藕r贸d艂o: www.about.fb.com/news/2020/04/introducing-messenger-rooms/

Co nowego na Instagramie?

W kwietniu nie zabrak艂o r贸wnie偶 drobnych zmian na Instagramie. Ze wzgl臋du na stale rosn膮c膮 popularno艣膰 Relacji, Instagram wprowadzi艂 nowe naklejki na Instastories – 'I Stay Home For’ oraz 'Thank You Hour’, kt贸re maj膮 wspiera膰 walk臋 z COVID-19. Pierwsza z nich ma na celu podkre艣lenie znaczenia dystansu spo艂ecznego i pozostania w domu, aby ograniczy膰 rozprzestrzenianie si臋 wirusa. Z kolei naklejka 'Thank You Hour’ ma umo偶liwi膰 ukazanie wdzi臋czno艣ci za to, co nam pomaga podczas trwania pandemii COVID-19.  

Na tym Instagram wcale nie ko艅czy! Wprowadzone zosta艂y tak偶e ostatnio takie naklejki, jak CHALLENGE oraz Action Button – mo偶liwo艣膰 zam贸wienia jedzenia. Pierwsza z nich s艂u偶y do rzucania wyzwa艅 wybranemu u偶ytkownikowi, co w ostatnim czasie, podczas #zosta艅wdomu, jest dosy膰 popularnym zjawiskiem. Czy偶by Instagram chcia艂 u艂atwi膰 偶ycie u偶ytkownikom? Bardzo mo偶liwe 馃槈

Je艣li chodzi o Action Button z mo偶liwo艣ci膮 zam贸wienia jedzenia, to jest to kolejny krok Facebook鈥檃 pomagaj膮cy lokalnym przedsi臋biorstwom, w zwi膮zku z aktualn膮 sytuacj膮. Dzi臋ki niemu mo偶emy wesprze膰 ulubion膮 restauracj臋 zamawiaj膮c posi艂ek.

Zmiany w social media - Action Button na FB (screeny)

藕r贸d艂o: www.about.fb.com/news/2020/05/coronavirus/

Jak wida膰, kolejny miesi膮c min膮艂 pod znakiem COVID-19. Co si臋 wydarzy w maju? Je偶eli sytuacja na 艣wiecie utrzyma si臋 na obecnym poziomie, to mo偶na przypuszcza膰, 偶e podejmowane kroki nadal b臋d膮 uwarunkowane pandemi膮. Na bie偶膮co monitorujemy to, co si臋 dzieje w social media i jak zwykle, przygotujemy dla Was wyczerpuj膮cy artyku艂 na ten temat. Do zobaczenia za miesi膮c!

P.S. Omin臋艂y Ci臋 marcowe nowo艣ci? Artyku艂 o nich znajdziesz tutaj!