Jest to bardzo ciekawa forma, która pozwala na linkowanie kilku produktów, usług, informacji w jednym poście! Do każdego kafelka możecie wrzucić osobny link, a po kliknięciu w wybrane zdjęcie użytkownik przeniesie się na tę stronę.

Może to być ciekawa forma wizualna, np. panoramiczne tło, design, który z każdym kolejnym kafelkiem łączy się w spójną całość, przechodzące kolory… co tylko chcecie! Sky is the limit 😉 Możecie w ten sposób pokazać różnorodność oferty lub wytłumaczyć jakieś zjawisko poprzez pewnego rodzaju etapy. Jest to też ciekawa forma sprzedażowa – wykorzystanie linkowania do poszczególnych produktów pozwala na łatwe przekierowywanie odbiorców.

Pamiętajcie, że:

  • Może być max 10 kafelków;
  • Na samym końcu można dodać logo;
  • Preferowane są wymiary: 1080 x 1080.

Jak stworzyć post karuzelowy?

Obecnie tworzenie posta karuzelowego nie jest najprostsze i wymaga podstawowej znajomości poruszania się w Menedżerze reklam. Tworzymy po prostu reklamę karuzelową, którą następnie publikujemy na stronie. Jeśli zależy nam tylko i wyłącznie na organicznym poście, wyłączamy reklamę i gotowe 😉 Mamy tutaj sporo możliwości – możemy dodać nagłówek, opis czy też przycisk. Aby skorzystać z tej opcji, musicie mieć stworzonego Business Managera i podpiętą do niego stronę.

  1. Wchodzimy na naszego Menedżera reklam.
  2. Następnie należy stworzyć kampanię z celem ,,Ruch’’. Klikamy więc w zielony przycisk ,,Utwórz kampanię’’, a następnie wybieramy odpowiedni cel.
  1. Wybieramy poziom optymalizacji budżetu – pełna dowolność. W tym przypadku nie ma znaczenia, czy będzie to poziom kampanii czy zestawu reklam
  1. Ustalamy budżet na minimalnym poziomie (niech to będzie 5 zł dziennie, jeśli to budżet dzienny) i określamy harmonogram wyświetlania reklamy (bez znaczenia w przypadku wykorzystania jedynie do publikacji postu).
  1. Tworzymy grupę odbiorców zgodną z naszą grupą docelową (nawet jeśli wyłączymy kampanię, możemy do niej wrócić i wykorzystać w reklamie!)
  1. Wybieramy umiejscowienia oraz sposób wyświetlania i optymalizacji.
  1. Przechodzimy do poziomu kreacji i wybieramy interesujące nas konto na Facebooku oraz Instagramie.
  1. Wybieramy format reklamy karuzelowej.
  1. Dodawaj karty karuzeli – wybieraj grafiki, twórz nagłówki oraz kieruj swoich odbiorców w konkretne miejsca na Twojej stronie przez podanie adresu URL danej karty. Ile kart, tyle możliwości. Warto różnicować URL.
  1. Wybierz kolejność wskazywania kart karuzeli – jeśli zależy Ci na kolejności, nie zaznaczaj opcji nr 1, która wyświetli najlepiej klikane opcje z kart. Gdy Twoja karuzela tworzy historię, chcesz ją pokazywać w takiej kolejności, jak było to zaplanowane.
  1. Wklej przygotowane copy (tekst) na reklamę.
  1. Wybierz odpowiednie wezwanie do działania (CTA). Możesz także pominąć dodawanie CTA i zostawić miejsce przycisku puste. Ma to zastosowanie, gdy chcesz uwydatnić stworzone nagłówki lub sprawić, by wyświetlały się one w całości mimo dużej liczbie znaków.
  1. Kolejnym krokiem jest opublikowanie reklamy. To bardzo proste – jeśli wszystko zrobiłeś poprawnie, reklama przejdzie do etapu weryfikacji po kliknięciu w zielony przycisk “Opublikuj”. Jednak mówimy tutaj o tworzeniu posta organicznego, który będzie opublikowany na Waszej stronie na Facebooku. Należy zatem wyłączyć reklamę za pomocą suwaka i przejść do kolejnych kroków, które opisujemy poniżej. 
  1. Następnie wejdź na Twojego Menedżera Firmy.
  2. Kliknij w kropeczki. Gdy rozwinie się widok, kliknij w ,,Posty na stronie’’. Jeśli nie znajdziecie tej możliwości w skrótach, to przewińcie niżej, na pewno tam będzie 😉
  1. Następnie kliknij w ,,Posty reklamowe’’ i wyszukaj karuzelę.
  1. Kliknij na post, następnie ,,Działania’’ i publikuj, bądź planuj karuzelę.
  1. Teraz możecie wyłączyć reklamę!

Gotowe 😉

Nie macie pomysłu, jak może wyglądać Wasza karuzela? Zainspirujcie się! Oto ciekawe przykłady wykorzystania tego formatu posta na Facebooku:

https://www.facebook.com/Krowarzywa/posts/

https://www.facebook.com/alejacapone/posts/