Jest to bardzo ciekawa forma, kt贸ra pozwala na linkowanie kilku produkt贸w, us艂ug, informacji w jednym po艣cie! Do ka偶dego kafelka mo偶ecie wrzuci膰 osobny link, a po klikni臋ciu w wybrane zdj臋cie u偶ytkownik przeniesie si臋 na t臋 stron臋.

Mo偶e to by膰 ciekawa forma wizualna, np. panoramiczne t艂o, design, kt贸ry z ka偶dym kolejnym kafelkiem 艂膮czy si臋 w sp贸jn膮 ca艂o艣膰, przechodz膮ce kolory… co tylko chcecie! Sky is the limit 馃槈 Mo偶ecie w ten spos贸b pokaza膰 r贸偶norodno艣膰 oferty lub wyt艂umaczy膰 jakie艣 zjawisko poprzez pewnego rodzaju etapy. Jest to te偶 ciekawa forma sprzeda偶owa – wykorzystanie linkowania do poszczeg贸lnych produkt贸w pozwala na 艂atwe przekierowywanie odbiorc贸w.

Pami臋tajcie, 偶e:

  • Mo偶e by膰 max 10 kafelk贸w;
  • Na samym ko艅cu mo偶na doda膰 logo;
  • Preferowane s膮 wymiary: 1080 x 1080.

Przyk艂ad: 

Jak stworzy膰 post karuzelowy?

Mo偶liwo艣ci stworzenia tego typu posta w tym momencie s膮 dwie:

1. Za pomoc膮 Creator Studio*

Polecam robi膰 to w ten spos贸b, aby na 100% zadzia艂a艂o. 

  1. Wchodzimy na Creator Studio.
  2. Nast臋pnie klikamy na ,,Opublikuj co艣鈥︹欌 – wa偶ne! Wybieramy to zamiast niebieskiego przycisku ,,Utw贸rz post鈥欌. Ta druga opcja nie zawsze zadzia艂a 馃槈

Post karuzelowy - opublikuj co艣 (screen)

3. W tre艣膰 posta wpisujemy adres linku i czekamy, a偶 si臋 zaczyta.

4. Kiedy link si臋 ju偶 zaczyta, b臋dziecie mieli mo偶liwo艣膰 zaczytania preferowanych grafik/zdj臋膰. Mo偶ecie ich doda膰 a偶 10 i ustawi膰 odpowiedni膮 kolejno艣膰.

Post karuzelowy - utw贸rz karuzel臋 zdj臋膰 (screen)
  1. Do ka偶dego zdj臋cia mo偶ecie doda膰 kr贸tki nag艂贸wek oraz wybrany link. Mo偶e by膰 on inny do ka偶dego zdj臋cia, co pozwoli Wam na linkowanie kilku produkt贸w/ofert etc. w jednym po艣cie, o czym wspomina艂am wy偶ej.
Post karuzelowy - utw贸rz karuzel臋 zdj臋膰 (screen)

A co zrobi膰, je艣li macie problem ze stworzeniem karuzeli przez Creator Studio? Oto wersja nr. 2 dla bardziej zaawansowanych i cierpliwych 馃槈

2. Z poziomu Mened偶era reklam

Niestety jest to bardziej skomplikowana wersja, wymagaj膮ca podstawowej znajomo艣ci poruszania si臋 w Mened偶erze reklam. Tworzymy po prostu reklam臋 karuzelow膮, kt贸r膮 nast臋pnie publikujemy na stronie. Je艣li zale偶y nam tylko i wy艂膮cznie na organicznym po艣cie, wy艂膮czamy reklam臋 i gotowe 馃槈 Mamy tutaj wi臋cej mo偶liwo艣ci, ni偶 przy tworzeniu posta karuzelowego w Creator Studio. Mo偶emy doda膰 nag艂贸wek, opis czy te偶 przycisk. Aby skorzysta膰 z tej opcji, musicie mie膰 stworzonego Business Managera i podpi臋t膮 do niego stron臋.

  1. Wchodzimy na naszego Mened偶era reklam.
  2. Nast臋pnie nale偶y stworzy膰 kampani臋 z celem ,,Ruch鈥欌. Klikamy wi臋c w zielony przycisk ,,Utw贸rz kampani臋鈥欌, a nast臋pnie wybieramy odpowiedni cel.
Post karuzelowy - utw贸rz now膮 kampani臋 na ruch (screen)
  1. Wybieramy poziom optymalizacji bud偶etu – pe艂na dowolno艣膰. W tym przypadku nie ma znaczenia, czy b臋dzie to poziom kampanii czy zestawu reklam
Post karuzelowy -optymalizacja bud偶etu kampanii (screen)
  1. Ustalamy bud偶et na minimalnym poziomie (niech to b臋dzie 5 z艂 dziennie, je艣li to bud偶et dzienny) i okre艣lamy harmonogram wy艣wietlania reklamy (bez znaczenia w przypadku wykorzystania jedynie do publikacji postu).
Post karuzelowy - optymalizacja bud偶etu kampanii (screen)
  1. Tworzymy grup臋 odbiorc贸w zgodn膮 z nasz膮 grup膮 docelow膮 (nawet je艣li wy艂膮czymy kampani臋, mo偶emy do niej wr贸ci膰 i wykorzysta膰 w reklamie!)
Post karuzelowy - grupa odbiorc贸w (screen)
  1. Wybieramy umiejscowienia oraz spos贸b wy艣wietlania i optymalizacji.
Post karuzelowy - umiejscowienia (screen)
  1. Przechodzimy do poziomu kreacji i wybieramy interesuj膮ce nas konto na Facebooku oraz Instagramie.
Post karuzelowy - to偶samo艣膰 (screen)
  1. Wybieramy format reklamy karuzelowej.
Post karuzelowy - to偶samo艣膰 (screen)
  1. Dodawaj karty karuzeli – wybieraj grafiki, tw贸rz nag艂贸wki oraz kieruj swoich odbiorc贸w w konkretne miejsca na Twojej stronie przez podanie adresu URL danej karty. Ile kart, tyle mo偶liwo艣ci. Warto r贸偶nicowa膰 URL.
Post karuzelowy - karty karuzeli (screen)
  1. Wybierz kolejno艣膰 wskazywania kart karuzeli – je艣li zale偶y Ci na kolejno艣ci, nie zaznaczaj opcji nr 1, kt贸ra wy艣wietli najlepiej klikane opcje z kart. Gdy Twoja karuzela tworzy histori臋, chcesz j膮 pokazywa膰 w takiej kolejno艣ci, jak by艂o to zaplanowane.
  1. Wklej przygotowane copy (tekst) na reklam臋.
  1. Wybierz odpowiednie wezwanie do dzia艂ania (CTA). Mo偶esz tak偶e pomin膮膰 dodawanie CTA i zostawi膰 miejsce przycisku puste. Ma to zastosowanie, gdy chcesz uwydatni膰 stworzone nag艂贸wki lub sprawi膰, by wy艣wietla艂y si臋 one w ca艂o艣ci mimo du偶ej liczbie znak贸w.
  1. Kolejnym krokiem jest opublikowanie reklamy. To bardzo proste – je艣li wszystko zrobi艂e艣 poprawnie, reklama przejdzie do etapu weryfikacji po klikni臋ciu w zielony przycisk 鈥淥publikuj鈥. Jednak m贸wimy tutaj o tworzeniu posta organicznego, kt贸ry b臋dzie opublikowany na Waszej stronie na Facebooku. Nale偶y zatem wy艂膮czy膰 reklam臋 za pomoc膮 suwaka i przej艣膰 do kolejnych krok贸w, kt贸re opisujemy poni偶ej. 
  1. Nast臋pnie wejd藕 na Twojego Mened偶era Firmy.
  2. Kliknij w kropeczki. Gdy rozwinie si臋 widok, kliknij w ,,Posty na stronie鈥欌. Je艣li nie znajdziecie tej mo偶liwo艣ci w skr贸tach, to przewi艅cie ni偶ej, na pewno tam b臋dzie 馃槈
  1. Nast臋pnie kliknij w ,,Posty reklamowe鈥欌 i wyszukaj karuzel臋.
  1. Kliknij na post, nast臋pnie ,,Dzia艂ania鈥欌 i publikuj, b膮d藕 planuj karuzel臋.
  1. Teraz mo偶ecie wy艂膮czy膰 reklam臋!

Gotowe 馃槈

Nie macie pomys艂u, jak mo偶e wygl膮da膰 Wasza karuzela? Zainspirujcie si臋! Oto ciekawe przyk艂ady wykorzystania tego formatu posta na Facebooku:

https://www.facebook.com/Krowarzywa/posts/

https://www.facebook.com/alejacapone/posts/

*Mo偶liwo艣膰 tworzenia post贸w karuzelowych przez Creator Studio jest stopniowo wycofywany z Facebooka i tylko poszczeg贸lni u偶ytkownicy maj膮 jeszcze dost臋p do tej opcji. Polecamy korzystanie z drugiej opisanej przez nas opcji.