Zdarza się, że brakuje Ci czasem pomysłów na posty na Facebooka? Cóż, każdy miewa czasem gorsze momenty. Przybywam więc z małą inspiracją i rozwiązaniami, a dokładniej z 10 propozycjami postów, które możesz opublikować na swojej stronie na Facebooku. Do każdego rodzaju posta dorzuciłam przykłady, tak abyś mógł dokładnie je zrozumieć i zwizualizować 🙂

1. Post karuzelowy 

Jest to ciekawa forma, która pozwala na linkowanie kilku produktów, usług, informacji w jednym poście! Do każdego kafelka możecie wrzucić osobny link, a po kliknięciu w wybrane zdjęcie użytkownik przeniesie się na tę stronę.

Takie posty na Facebooku zdecydowanie dają duże pole do popisu. Instrukcję, jak stworzyć post karuzelowy, znajdziesz w naszym artykule. Jest on na bieżąco uaktualniany – częste zmiany przez Facebooka nam nie straszne! 🙂

2. Posty na Facebooka wymagające pewnej aktywności od użytkownika

Przykładem są posty z możliwością głosowania, czyli wyrażeniem swojej opinii na dany temat za pomocą reakcji. Jak napisać taki post na Facebooku? Przy tworzeniu pamiętaj, aby były one adekwatne do prawdziwych odczuć, jakie może wywoływać post.  

Na przykład reakcja ,,Przykro mi’’ – w momencie, kiedy post nie jest tak nacechowany, reagowanie w ten sposób jest złą praktyką, bo algorytm będzie dostawał sprzeczne informacje. Jeśli pojawi się sporo reakcji zarówno pozytywnych, jak i negatywnych, to treść może być uznana za kontrowersyjną i wywołującą mieszane uczucia. Efekt? Być może pewne ograniczenie narzucone na Twój profil przez Facebooka 😉 Uważaj!

3. Galeria zdjęć/kilka zdjęć lub grafik w jednym poście

Kiedy tworzysz posty na Facebooka z galerią zdjęć bądź po prostu dodajesz kilka zdjęć do jednego posta, zadbaj o sposób ich wyświetlania! Zależy on od tego, czy wrzucimy do niej kwadratowe, poziome czy pionowe zdjęcia.

Możemy spróbować przesunąć kolejność zdjęć w galerii tak, by najładniejsze zdjęcia były na początku. Warto również zadbać o to, by zdjęcia tworzyły spójną kompozycję.

Mała ściągawka:

post karuzelowy FB

I przykłady:

4. Lifestyle z ,,przemycaniem” istotnych informacji/danych.

Luźny post nawiązujący na przykład do tego, co aktualnie dzieje się w firmie może stać się wartością dodaną dla Twojego odbiorcy! Przemyć istotne informacje w codziennym poście i zwróć uwagę odbiorcy na pewien istotny aspekt.

Potrzebujesz wsparcia w social media? Dowiedz się jak realizujemy usługę obsługi mediów społecznościowych dla naszych klientów.

5. Pokazanie ważnych i ciekawych danych, które potwierdzają jakieś zjawisko.

Wyszedł nowy raport branżowy, którym warto się podzielić lub potwierdzi kwestie, o których informujesz swoich odbiorców? Pokaż im to! Dane liczbowe niekiedy potrafią przekonać, zmienić perspektywę lub opinię na dany temat, zachęcić odbiorców do zainteresowania się Twoją ofertą. Sprawdź to na naszym przykładzie:

6. Posty na Facebooka – Nietypowy dzień z kalendarza

Wiecie, że istnieje coś takiego jak kalendarz Świąt Nietypowych? Możecie tam znaleźć ciekawe święta, które są obchodzone w Polsce bądź na świecie. Marki często wykorzystują ten temat w różnorodny sposób 🙂 

Przykładem jest Międzynarodowy Dzień Pizzy lub Dzień Czekolady, obchodzone co roku bardzo hucznie w mediach społecznościowych. Jest to również dobra praktyka dla rozluźnienia całości komunikacji. Oczywiście należy zachować w tym umiar, tak aby komunikacją nie stały się tylko posty z Kalendarza Świąt Nietypowych 😉

Zajrzyj do naszego kalendarza i wybierz coś co pasuje idealnie do Twojej branży: http://bit.ly/kalendarzświątIM

7. Odpowiedzi na często zadawane pytania

Jeśli do Twojej skrzynki na Facebooku często wpadają te same pytania, to oznacza, że odbiorcy nie mogą znaleźć na nie odpowiedzi na Twojej stronie internetowej, w mediach społecznościowych etc. Wykorzystaj więc tę sytuację i stwórz post bądź nawet cykl postów z odpowiedziami na najczęściej zadawane pytania. Objaśnij obszernie dany problem, rozwiej wszelkie wątpliwości i wejdź w interakcję ze swoimi odbiorcami.

Zwięzły jasny i konkretny komunikat, dostosowany do aktualnej wówczas sytuacji – odbiorcy szukali informacji o tym, czy sklepy Ikea będą otwarte w związku z obowiązującymi obostrzeniami.

8. Infografika

Infografiki łączą faktyczne dane z atrakcyjnym projektem graficznym. To, co zwykle bywa suchymi i nudnymi liczbami, dzięki infografice może stać się atutem, który zwróci uwagę czytelnika.

Zalety:

  • przyciągają wzrok
  • pokazują, że jesteś ekspertem
  • generują odwiedziny na Twojej stronie/profilu społecznościowym
  • zwiększają świadomość marki
  • w prosty i szybki sposób mogą przedstawić trudny temat

A więcej o tym,  jak tworzyć infografiki przeczytacie tutaj: Infografiki – dlaczego warto z nich korzystać?

9. RTM-y

RTM, czyli real time marketing (marketing czasu rzeczywistego) to wykorzystanie bieżących wydarzeń, zjawisk, trendów bądź też bardzo często wpadek. Cel? Zaistnienie w Internecie i przyciągnięcie nowych odbiorców. Opiera się on na bardzo szybkim reagowaniu. Jednak pamiętajcie, że real time marketing powinien być przemyślany i realizowany z wyczuciem 😉

Nie sposób nie zaprezentować tutaj przykładów polskich królów RTMów, czyli marki IKEA oraz Lidl Polska na Facebooku.

Więcej o marketingu czasu rzeczywistego przeczytasz tutaj: Real-time marketing — sprawdź, do czego służy i jak go tworzyć!

10. Aktualności branżowe/nowinki/informacje o ważnych zmianach.

Ostatnim typem postów, na jaki zwrócę uwagę, są te zawierające aktualności branżowe bądź ważne zmiany. Spraw, aby Twoi odbiorcy byli na bieżąco z tym co się dzieje i chcieli czerpać informacje właśnie od Ciebie. 

Tematów na taki posty na Facebooku jest cała mas. Może zauważyłeś jakieś w zmiany w swojej branży lub na rynku zadebiutowały nowe produkty, które wywołały niemałe poruszenie? Nie każdy Twój odbiorca śledzi branżowe portale, dlatego ułatw mu pozyskiwanie informacji.

Mam nadzieję, że zainspirowałam Cię do eksperymentowania. Masz już pomysł na nowe posty na Facebooka? Warto próbować. Podziel się z nami swoimi wrażeniami 🙂

A jeśli chcesz porozmawiać o obsłudze marketingowej lub socialowej, zapraszamy na bezpłatną rozmowę z naszym doradcą.