Media społecznościowe w czerwcu weszły już w tryb nieco wakacyjny. A to oznacza znacznie mniej wprowadzanych aktualizacji i nowości. Mimo to znaleźliśmy dla Was kilka ciekawych zmian na Facebooku, Instagramie i kilku innych platformach. Jesteście ciekawi, na co postawiły platformy w tym miesiącu?

Ulepszenia dla administratorów

Facebook dba o rozwój grup. Wysłuchuje opinii twórców, administratorów i na bieżąco wprowadza aktualizacje mające usprawniać działania w grupach i zarządzanie nimi. Pierwszym z wprowadzonych udogodnień jest Admin Home, czyli nowy punkt kompleksowej obsługi do zarządzania społecznością.

Jest to prostsze, bardziej intuicyjne miejsce wszystkich narzędzi, ustawień i funkcji administratora. Dzięki nowemu rozwiązaniu, administratorzy mogą: 

  • Szybko zobaczyć, co wymaga uwagi w postach i zgłoszonych komentarzach, a także zweryfikować członków grupy;
  • Znajdować kluczowe narzędzia, których szukają, dzięki bardziej przejrzystemu i przeorganizowanemu układowi, który pokazuje, co jest dostępne w każdej kategorii;
  • Uzyskać dostęp do nowych funkcji, które będą rozwijane w przyszłości;
  • Moderować komentarze, ustawiając kryteria automatycznego moderowania zarówno postów, jak i komentarzy

Testowany jest również nowy typ alertu moderacyjnego o nazwie Alert Konfliktu. Ma on wykorzystywać sztuczną inteligencję do wykrywania i powiadamiania administratorów, kiedy w ich grupie mogą toczyć się kontrowersyjne rozmowy, dzięki czemu będą oni mogą podjąć odpowiednie działania, tak szybko, jak to możliwe.

media społecznościowe zmiany Facebook

Źródło: https://about.fb.com/news/2021/06/new-tools-to-help-group-admins-manage-their-communities/

Grupy dla streamerów

Aby pomóc twórcom gier zwiększyć zaangażowanie i wzrost społeczności, budować bogatszą komunikację z fanami i grać z innymi, Facebook wprowadza nowy typ grupy na Facebooku – Streamer Fan Groups. Pozwolą one fanom gier i społeczności na spotkanie się w jednym miejscu. Twórcy będą mogli udostępniać swoje transmisje na żywo członkom grupy, a członkowie grupy, oprócz oglądania streamów, będą mogli również łączyć się i rozmawiać między sobą na czatach i w pokojach zorganizowanych według zainteresowań i zdefiniowanych hashtagami. 

Nowy typ grupy Facebook na razie nie będzie dostępny dla wszystkich. Będzie stopniowo udostępniany mniejszym grupom twórców, aby zebrać opinie i dokonać ulepszeń przed udostępnieniem tej opcji dla wszystkich.

Grupy dla streamerów Facebook

Źródło: https://wersm.com/facebook-announces-streamer-fan-groups-for-gaming-creators/

Messengerowe nowości

W czerwcu Facebook ogłosił 3 nowe funkcje dla Messengera:

  • Pierwsza z nich to nowe motywy czatu. Motywy istnieją co prawda od dawna, jednak są na bieżąco aktualizowane i dostosowywane do tego, co dzieje się na świecie. Motywy, które zostały wprowadzone w czerwcu nawiązują do Olivii Rodrigo, Światowego Dnia Oceanów oraz premiery Szybkich i Wściekłych 9.
Messenger zmiany
  • Kolejna funkcja to pasek szybkiej odpowiedzi. Pojawia się on w przeglądarce multimediów Messengera i ułatwia „prowadzenie rozmów zainspirowanych fajnym zdjęciem lub wideo bez konieczności wracania do głównego wątku czatu”. Po kliknięciu w zdjęcie lub film, z tego widoku będzie można bezpośrednio wysłać swoją odpowiedź poprzez pasek szybkiej odpowiedzi znajdujący się na samym dole ekranu. 
media społecznościowe co nowego
  • Trzecia nowość w Messengerze jest niestety dostępna tylko dla osób z USA. Użytkownicy amerykańskiego Messengera będą teraz mogli używać kodów QR i linków płatniczych do wysyłania lub żądania pieniędzy za pomocą Facebook Pay – od każdego, nie tylko od tych, z którymi są znajomymi na Facebooku.
media społecznościowe messenger
Messenger nowa opcja

Źródło: https://about.fb.com/news/2021/06/more-new-features-coming-to-messenger/

https://wersm.com/facebook-brings-chat-themes-quick-reply-bar-qr-codes-and-payment-links-to-messenger/

“Mądre przycinanie” w Creator Studio

W marcu Facebook rozpoczął testowanie nowej opcji Smart Cropping do edycji wideo w Creator Studio, która wykorzystuje uczenie maszynowe w celu identyfikacji obszarów najbardziej interesujących w treści wideo, a następnie zapewnia automatyczną edycję w oparciu o te obliczenia. Teraz portal rozszerza swoją nową funkcję zapewniając dostęp do niej w panelu przesyłania wideo w Creator Studio.

Dzięki Smart Cropping, można automatycznie wygenerować format 1:1 lub 4:5 dowolnego klipu wideo. System Facebooka identyfikuje kluczowe elementy,  wyostrza je i utrzymuje je w centralnym punkcie nagrania.

„Smart Crop optymalizuje się dla głównych obiektów w treści wideo, utrzymując je wyśrodkowane i w ramce. Użytkownik będzie mógł opublikować ten film bezpośrednio w Creator Studio, a przed publikacją będzie mógł przejrzeć przycięty film. Będzie miał również możliwość porównać wersję zmienioną z oryginałem przed publikacją, aby zdecydować, którą wersję woli opublikować.”

Zmiany w creator studio

Źródło: https://www.socialmediatoday.com/news/facebooks-new-smart-crop-feature-for-automated-video-editing-is-now-avai/

AI w narzędziach tekstowych

Facebook rozpoczął projekt badawczy wykorzystujący sztuczną inteligencję, którego celem jest stworzenie narzędzia TextStyleBrush. Funkcja ma mieć możliwość skopiowania stylu tekstu ze zdjęcia, używając tylko jednego słowa. Dzięki niej będzie można edytować i zastępować tekst na zdjęciach. 

Narzędzia tekstowe media społecznościowe

wideo: https://www.facebook.com/watch/?v=325545429087285

Źródło: https://about.fb.com/news/2021/06/ai-can-now-emulate-text-style-in-images-in-one-shot-using-just-a-single-word/

Kolejna aktualizacja Stories

Media społecznościowe to też oczywiście Instagram, który testuje nowe rozwiązanie, które miałoby ulepszyć i jeszcze bardziej zwiększać zaangażowanie w InstaStories. Są to komentarze, jednak nie takie, jak dotychczas. Oprócz komentarzy w formie wiadomości, na dole widoku instagramowych relacji ma pojawić się także tradycyjny komentarz. Taki komentarz ma być publiczny i dostępny dla innych oglądających skomentowaną relację.

Instagram InstaStories

Źródło: https://www.socialmediatoday.com/news/facebook-tests-public-comments-display-on-facebook-stories/602093/

Więcej opcji dla influencerów

Instagram umożliwi twórcom oznaczanie dwóch marek w pojedynczym poście, rozszerzając tym samym możliwości promocji powiązanych. Każda marka będzie mogła zobaczyć drugą przed zatwierdzeniem jakiejkolwiek treści dodawanej przez influencera.

Instagram będzie teraz również umożliwiać twórcom zamieszczanie treści markowych przed zatwierdzeniem marki, jednak bez nazwy marki na poście, który oczekuje na odpowiedź. Sprawi to, że prowadzenie profilu stanie się łatwiejsze, bo twórcy nie będą musieli czekać na zatwierdzenie treści przez firmy, z którymi współpracują. Marki mogą poświęcić tyle czasu, ile potrzebują na zatwierdzenie, a ich nazwa pojawi się w oznaczeniu „Płatne partnerstwo” dopiero po zatwierdzeniu.

Źródło: https://www.socialmediatoday.com/news/instagram-adds-new-elements-to-its-branded-content-tools-including-multi-b/

Media społecznościowe – więcej propozycji

Jakiś czas temu na instagramowym feedzie pojawiły się posty proponowane. Możemy je zobaczyć, kiedy przejrzymy już wszystkie posty od osób, które obserwujemy w danym czasie. Instagram chce jednak zrobić krok na przód i testuje opcję, przez którą posty proponowane miałyby pojawiać się pomiędzy postami osób obserwowanych. Mają to być treści, które algorytm uzna za potencjalnie interesujące dla danego użytkownika. Użytkownik będzie miał możliwość bezpośredniego zaobserwowania profilu, z którego pochodzi proponowany post. Będzie też mógł określić, czy tego typu treści są dla niego interesujące i chce widzieć ich więcej lub zablokowania ich na okres 30 dni.

media społecznościowe Instagram

Źródło: https://www.socialmediatoday.com/news/instagram-tests-new-content-recommendations-within-the-main-feed-sometimes/

Minuta to za mało

Mamy również newsa od Tik Toka. Do tej pory filmiki na tej platformie mogły trwać tylko 60 sekund, przez co twórcy treści często musieli przyspieszać filmy lub dzielić je na kilka części. Teraz maksymalny czas trwania wideo został wydłużony do 3 minut. Decyzja zapadła podobno w oparciu o opinie użytkowników. Jak sądzicie, zmieni to charakter platformy?

Źródło: https://www.hebergementwebs.com/tik-tok/tiktok-wydluza-maksymalna-dlugosc-filmow-z-60-sekund-do-3-minut

Ciemny LinkedIn

Drobny news od LinkedIna – fani ciemnych kolorów mogą się cieszyć. LinkedIn przeprojektowuje platformę tak, by do wyboru był dostępny ciemny motyw.

Źródło: https://www.linkedin.com/help/linkedin/answer/

To już wszystko z czerwcowych nowości. Media społecznościowe i tym razem nas zaskoczyły. Czy w lipcu czekają nas wakacyjne rewolucje? Czekamy na kolejne zmiany, o których będziemy informować Was za miesiąc. A jeśli przegapiłeś nasze ostatnie artykuły o nowościach, teraz masz najlepszą okazję, żeby je nadrobić!