Co nowego w mediach spo艂eczno艣ciowych? Marzec 2021 Agencja InMarketing
Strona g艂贸wnaBlogCo nowego w mediach spo艂eczno艣ciowych? Marzec 2021

Co nowego w mediach spo艂eczno艣ciowych? Marzec 2021

Witamy po kolejnym ciekawym miesi膮cu! W mediach spo艂eczno艣ciowych troch臋 si臋 dzia艂o, szczeg贸lnie w zwi膮zku z bezpiecze艅stwem. Wida膰, 偶e zespo艂om tworz膮cym aktualizacje w social mediach zale偶y na tym, aby u偶ytkownicy czuli si臋 pewnie i nie musieli si臋 martwi膰 nie tylko o siebie, ale tak偶e o dzieci. Nieco nowo艣ci pojawi艂o si臋 tak偶e w relacjach. Ale koniec ju偶 tego wprowadzenia, czas na konkrety!

Zmiany dla bezpiecze艅stwa

Konto na Facebooku

Na Facebooku jest wiele sposob贸w, aby chroni膰 konto przed atakiem ze strony haker贸w. Jednym z nich jest uwierzytelnienie dwusk艂adnikowe, kt贸re polega na wpisaniu has艂a i dodatkowego potwierdzenia to偶samo艣ci, np. kodem wys艂anym na telefon SMSem. Od 2017 r. niekt贸rzy mieli mo偶liwo艣膰 ochrony swojego konta dodatkowo poprzez fizyczny klucz bezpiecze艅stwa, a od teraz dost臋p do tej opcji b臋d膮 mieli wszyscy.

Jak to dzia艂a? Hardware Security Key, czyli fizyczny klucz od Facebooka, mo偶e by膰 na tyle ma艂y, 偶e mie艣ci si臋 przy breloczku wraz z tradycyjnymi kluczami. Jego zadaniem jest powiadamianie u偶ytkownika o pr贸bie uzyskania dost臋pu do jego konta. Facebook prosi wtedy o potwierdzenie to偶samo艣ci. Klucz pod艂膮czony jest do telefonu bezpo艣rednio lub za pomoc膮 Bluetooth, a kupi膰 je mo偶na w firmach, kt贸re zajmuj膮 si臋 ich produkcj膮.

Media spo艂eczno艣ciowe - konto na Facebooku

殴r贸d艂o: https://about.fb.com/news/2021/03/expanding-support-for-security-keys-on-mobile-devices/

Facebookowe grupy

Facebook wprowadza zmiany dotycz膮ce bezpiecze艅stwa w grupach. Je艣li jedna z nich narusza standardy spo艂eczno艣ci, u偶ytkownik, kt贸ry b臋dzie chcia艂 do niej do艂膮czy膰, zostanie o tym poinformowany. Dzi臋ki temu b臋dzie m贸g艂 podj膮膰 bardziej 艣wiadom膮 decyzj臋. Ograniczona zostanie liczba powiadomie艅 o zaproszeniach do takich grup oraz zmniejszona b臋dzie dystrybucja post贸w z grupy dla istniej膮cych cz艂onk贸w..

Dla administrator贸w i moderator贸w grup, w kt贸rych znajduj膮 si臋 cz艂onkowie, kt贸rzy naruszali wcze艣niej zasady lub nale偶eli do grup usuni臋tych z uwagi na 艂amanie standard贸w, wymagane b臋dzie tymczasowe zatwierdzanie wszystkich post贸w. A je艣li administrator b臋dzie zatwierdza艂 tre艣ci niezgodne z regulaminem, grupa zostanie usuni臋ta. Ponadto osoby, kt贸re notorycznie 艂ami膮 zasady w grupach, mog膮 zosta膰 ukarane tymczasow膮 blokad膮 pisania i komentowania we wszystkich grupach, brakiem mo偶liwo艣ci zapraszania innych os贸b do grup oraz tworzenia nowych. Te konkretne kroki maj膮 sprawi膰, 偶e z艂e zachowania nie b臋d膮 szerzy膰 si臋 tak szybko.

Zmiany w grupach na Facebooku

殴r贸d艂o: https://about.fb.com/news/2021/03/changes-to-keep-facebook-groups-safe/

Instagram dla nastolatk贸w

Instagram jest dost臋pny dla os贸b powy偶ej 13 roku 偶ycia. Jednak jego zesp贸艂 jest 艣wiadomy, 偶e u偶ytkownicy mog膮 wpisywa膰 fa艂szywy rok urodzenia, dlatego wprowadzone zostaj膮 dodatkowe funkcje maj膮ce zapewni膰 bezpiecze艅stwo nastolatkom poni偶ej 18 roku 偶ycia. Cz臋艣膰 z nich ma dzia艂a膰 dzi臋ki technologii uczenia maszynowego i przewidywania wieku u偶ytkownik贸w.

Pierwsza wprowadzona zmiana koncentruje si臋 na wiadomo艣ciach. Uniemo偶liwia ona kontakt osoby doros艂ej z osob膮 poni偶ej 18 roku 偶ycia, je艣li ta jej nie obserwuje. Je艣li wi臋c doros艂y pr贸buje wys艂a膰 wiadomo艣膰 do nastolatka, kt贸ry go nie obserwuje, otrzyma powiadomienie, 偶e nie ma takiej mo偶liwo艣ci. Opr贸cz tego, w rozmowach maj膮 wy艣wietla膰 si臋 ostrze偶enia w formie powiadomie艅, kt贸re b臋d膮 dawa艂y mo偶liwo艣膰 zako艅czenia rozmowy, zablokowania, zg艂oszenia lub ograniczenia osoby doros艂ej, je艣li b臋dzie zachowywa艂a si臋 podejrzanie.

Zesp贸艂 Instagrama ma tak偶e testowa膰 utrudnienia w wyszukiwaniu kont nastolatk贸w przez osoby doros艂e zachowuj膮ce si臋 podejrzanie. Mog膮 to by膰 na przyk艂ad ograniczenia dost臋pu tych os贸b do kont nastolatk贸w w sekcji Sugerowani u偶ytkownicy, uniemo偶liwienie im odkrywania tre艣ci przeznaczonych dla nastolatk贸w w aplikacjach Reels i Explore oraz automatyczne ukrywanie ich komentarzy pod publicznymi postami nastolatk贸w.

Najwi臋ksze bezpiecze艅stwo nastolatkom daje jednak posiadanie konta prywatnego, do czego Instagram bardzo zach臋ca.

Instagram dla nastolatk贸w - media spo艂eczno艣ciowe
Zmiany na Instagramie

殴r贸d艂o: https://about.fb.com/news/2021/03/continuing-to-make-instagram-safer-for-the-youngest-members-of-our-community/

Instagram Lite

W ponad 170 krajach pojawi艂a si臋 wersja Lite Instagrama. To l偶ejsza wersja aplikacji, stworzona dla os贸b ze s艂ab膮 艂膮czno艣ci膮 i ograniczonymi planami danych. Aplikacja wymaga tylko 2 MB – dla por贸wnania, pe艂nowymiarowa wersja zajmuje ok 30 MB. Mimo to, lekka wersja zachowuje kluczowe funkcje, a pomini臋te zosta艂y jedynie te drobniejsze, zajmuj膮ce sporo pami臋ci (tak jak efekty AR).

Instagram Lite media spo艂eczno艣ciowe

殴r贸d艂o: https://about.fb.com/news/2021/03/bringing-instagram-lite-to-170-countries/

Podwojone relacje na 偶ywo

Polubili艣cie relacje na 偶ywo na Instagramie? Podoba Wam si臋 opcja live w parach? Teraz b臋dzie jeszcze lepiej! Instagram daje mo偶liwo艣膰 podwojenia liczby os贸b na relacji i teraz mo偶e by膰 ich 4.

Media spo艂eczno艣ciowe - relacje na 偶ywo

殴r贸d艂o: https://about.fb.com/news/2021/03/doubling-up-on-instagram-live-with-live-rooms/

Stories w wersji roboczej

D艂ugo wyczekiwana przez u偶ytkownik贸w informacja! Instagram poinformowa艂, 偶e ju偶 nied艂ugo dost臋pne b臋dzie zapisywanie relacji w wersjach roboczych. To szczeg贸lnie dobra wiadomo艣膰 dla tw贸rc贸w i marek, tworz膮cych swoje relacje z wyprzedzeniem. Alessandro Paluzzi pokaza艂 na swoim Twitterze, jak ma wygl膮da膰 nowa funkcja.

Instagram stories

殴r贸d艂a: https://socialpress.pl/2021/03/wersje-robocze-stories-juz-wkrotce-na-instagramie oraz https://twitter.com/alex193a/status/1374491140498411529

Jest to z艂amanie koncepcji relacji, kt贸re wprowadzone zosta艂y po to, aby pokazywa膰 co si臋 dzieje tu i teraz. Mimo to, ju偶 od dawna wiele os贸b planuje Stories wcze艣niej i wykorzystuje je do wielu innych cel贸w ni偶 pokazywanie aktualnej sytuacji. Uwa偶amy wi臋c, 偶e funkcja po prostu u艂atwi takim u偶ytkownikom prac臋.

Filmy z napisami

Sporo si臋 m贸wi o tym, 偶eby do film贸w w mediach spo艂eczno艣ciowych dodawa膰 napisy. Dlaczego? Sprawa jest bardzo prosta. Bardzo cz臋sto przegl膮damy sociale w miejscach publicznych czy w komunikacji miejskiej, gdzie nie wypada s艂ucha膰 czego艣 g艂o艣no. A co za tym idzie, film bez napis贸w po prostu pomijamy. Wa偶ne jest wi臋c, 偶eby napisy si臋 pojawia艂y.

Ten news na pewno ucieszy niejednego tw贸rc臋 na Instagramie. Platforma wprowadza testy nowej naklejki Captions w Stories, kt贸rej zadaniem b臋dzie tworzenie automatycznych napis贸w w r贸偶nych formatach i stylach tekstowych. Skorzystacie?

Media spo艂eczno艣ciowe filmy z napisami

殴r贸d艂o: http://www.proto.pl/aktualnosci/instagram-testuje-automatyczne-napisy-w-stories

LinkedIn Stories dla biznesu

LinkedIn wprowadzi艂 relacje ju偶 rok temu. Teraz jednak ulepsza je i umo偶liwia tworzenie relacji r贸wnie偶 profilom biznesowym. Co wi臋cej, b臋d膮 one mia艂y mo偶liwo艣膰 dodania linka w formie 鈥渟wipe up鈥. W przeciwie艅stwie do Instagrama, tak膮 opcj臋 dostaj膮 wszystkie konta, niezale偶nie od liczby os贸b obserwuj膮cych.

Kolejna 鈥渟toriesowa鈥 nowo艣膰 to video cover – filmik wprowadzaj膮cy, kt贸ry b臋dzie widoczny przy wpisach. Ma to rozszerzy膰 mo偶liwo艣膰 przedstawienia si臋 i podzielenia swoimi umiej臋tno艣ciami przez osoby poszukuj膮ce pracy. Skorzystaj膮 te偶 na tym w艂a艣ciciele firm, kt贸rzy b臋d膮 mogli pokr贸tce przedstawi膰 swoj膮 dzia艂alno艣膰 czy produkty. Po dodaniu cover video, wok贸艂 zdj臋cia profilowego pojawi si臋 pomara艅czowa obw贸dka, a podgl膮d wideo b臋dzie automatycznie odtwarzany w ramce zdj臋cia.

LinkedIn stories

殴r贸d艂a: https://wersm.com/linkedin-introduces-stories-for-pages oraz https://www.socialmediatoday.com/news/linkedin-adds-new-profile-features

Q&A na TikToku

Pami臋tacie, jak w styczniu pisali艣my o opcji Q&A w filmach na TikToku? Je艣li nie, to koniecznie zajrzyjcie tutaj, bo ta opcja w艂a艣nie staje si臋 dost臋pna dla wszystkich u偶ytkownik贸w z kontem tw贸rcy!

Tik Tok media spo艂eczno艣ciowe

呕eby uzyska膰 dost臋p do Q&A nale偶y wej艣膰 w ustawienia profilu, klikn膮膰 Zarz膮dzaj kontem, a tam Prze艂膮cz si臋 na konto Pro. Nast臋pnie wybieramy opcj臋 Creator. Wtedy w ustawieniach pokazuje si臋 dodatkowa zadk艂adk膮 w艂a艣nie dla tw贸rc贸w, a po wej艣ciu w ni膮 b臋dziemy ju偶 mieli mo偶liwo艣膰 aktywowania pyta艅 i odpowiedzi.

Q&A na Tik Toku

殴r贸d艂o: https://newsroom.tiktok.com/en-us/tiktok-q-and-a?

Jak podobaj膮 Wam si臋 marcowe nowo艣ci? Kt贸re zmiany wykorzystacie najch臋tniej? Dajcie zna膰 w komentarzach, a my tymczasem ju偶 zabieramy si臋 za zbieranie kwietniowych news贸w. Do zobaczenia!

Zuza to u艣miechni臋ta, bardzo dobrze zorganizowana i pozytywnie nastawiona dusza nale偶膮ca do kreatywnej cz臋艣ci zespo艂u InMarketing. Zuza na co dzie艅 swobodnie porusza si臋 po 艣wiecie social media, tworz膮c komunikacj臋 dla naszych klient贸w. Trudniejsze wyzwania? To to, co lubi w pracy najbardziej! Prywatnie wielka fanka siatk贸wki, film贸w animowanych i plansz贸wek. Uwielbia podr贸偶e, najbardziej te zorganizowane samodzielnie, a jej najwi臋kszym marzeniem jest zwiedzi膰 ca艂y 艣wiat. Poza tym interesuje si臋 tematami zwi膮zanymi z rozwojem osobistym i zarz膮dzaniem zespo艂em.

LEAVE A COMMENT