S艂ysz膮c o social media, prawdopodobnie na my艣l przychodzi Ci Facebook, Instagram, LinkedIn. To ca艂kiem normalne, ka偶da osoba korzystaj膮ca z tych medi贸w docenia ich potencja艂 budowania ruchu oraz mo偶liwo艣ci rozwoju marki – organicznie, jak i reklamowo. Ale czy zastanawiali艣cie si臋, czy istnieje inna platforma, kt贸ra oferuje r贸wnie dobre, je艣li nie lepsze dla Twojego biznesu mo偶liwo艣ci reklamowe? Je艣li pomy艣la艂e艣 o Twitterze, to mamy podobne podej艣cie! Twitter, tak jak inne serwisy spo艂eczno艣ciowe, oferuje mo偶liwo艣膰 reklamowania. I o tym w dzisiejszym artykule!

Krok 1. Dane rozliczeniowe i karta kredytowa

Nie zdziwi Ci臋 chyba, je艣li powiem, 偶e pierwsz膮 czynno艣ci膮, jak膮 b臋dziesz musia艂 wykona膰 po klikni臋ciu w zak艂adk臋 鈥瀝eklama鈥 na Twitterze, b臋dzie wskazanie danych rozliczeniowych. B臋dziesz tak偶e poproszony o podpi臋cie karty kredytowej, kt贸ra b臋dzie obci膮偶ana. Po podaniu danych i po艂膮czeniu karty b臋dziesz m贸g艂 przej艣膰 do mened偶era reklam

Krok 2. Zapoznaj si臋 z widokiem g艂贸wnym

Menu g艂贸wne obejmuje trzy pozycje: tweets, cards oraz media. W tych zak艂adkach mo偶esz planowa膰 swoje dzia艂ania marketingowe, 鈥瀖agazynowa膰鈥 materia艂y graficzne oraz wideo, a tak偶e korzysta膰 z plik贸w umieszczanych w celu prowadzenia kampanii reklamowych. Dost臋pna jest tak偶e zak艂adka narz臋dziowa, kt贸ra z reklamowego punktu widzenia jest najwa偶niejsza, znajdziesz tam mi臋dzy innymi edytor reklam, a tak偶e stworzysz swoje grupy docelowe. Zalecam zapozna膰 si臋 z t膮 zak艂adk膮 jak najlepiej – odkryje to mo偶liwo艣ci zaawansowanego targetowania reklam na Twitterze.

Krok 3. Wyb贸r celu reklamowego

Swoje dzia艂ania mo偶esz realizowa膰 w oparciu o trzy g艂贸wne cele reklamowe:

1.      艢wiadomo艣膰

2.      Zainteresowanie

3.      Konwersje

Wygl膮da znajomo? Do艣膰 mocno przypomina to cele Facebook Ads. Na te trzy filary sk艂adaj膮 si臋 tak偶e mniejsze cele, kt贸re wybieramy w zale偶no艣ci od tego, co chcemy osi膮gn膮膰. Mo偶e by膰 to np. ruch, klikni臋cia, followersi, instalacje aplikacji czy konwersje. 呕adna nowo艣膰, pami臋taj po prostu, by wybra膰 odpowiedni cel do planowanych dzia艂a艅. Przemy艣l to i zorganizuj dzia艂ania od pocz膮tku do ko艅ca.

Krok 4. Harmonogram, bud偶et i grupa docelowa

Gdy ju偶 wybierzesz cel i nazwiesz swoj膮 kampani臋 czas zabra膰 si臋 za okre艣lenie harmonogramu wy艣wietlania (data zako艅czenia kampanii jest opcjonalna). To pomo偶e Ci w ustaleniu bud偶etu dziennego lub ca艂kowitego, w zale偶no艣ci od preferencji, osobi艣cie polecam bud偶et dzienny. Pami臋taj, 偶e Tw贸j bud偶et musi by膰 dostosowany do wielko艣ci grupy docelowej. Dlatego nie zdziwi Ci臋 chyba, je艣li powiem, 偶e wybranie grupy odbiorc贸w w odpowiedni spos贸b to du偶y i smaczny kawa艂ek tortu.

Podobnie jak w innych systemach reklamowych, mo偶esz targetowa膰 odbiorc贸w po zainteresowaniach, demografii, wieku, p艂ci itp. Mo偶esz tak偶e wybra膰 s艂owa kluczowe, kt贸re u偶ytkownicy wpisuj膮 w ramach wyszukiwania tweet贸w. Dokonaj dobrej analizy, zr贸b research, porozmawiaj z klientem, kolegami i ustal, do kogo chcesz kierowa膰 swoje dzia艂ania, kto b臋dzie Twoim odbiorc膮. Pami臋taj, 偶e to jest klucz, nawet najlepiej ustawiona kampania, bez wiedzy o tym, co sprzedajesz, czy do kogo kierujesz reklam臋 jest bez sensu. Koniec ko艅c贸w liczy si臋 wynik, pami臋taj o tym.

Krok 5. Utw贸rz kreacje

Wybierz grafik臋, link oraz napisz copy. To pozwoli Ci stworzy膰 tweeta, kt贸ry b臋dzie Twoj膮 kreacj膮. Jak si臋 domy艣lasz, tworzenie kreacji nie jest zbyt skomplikowane, mo偶esz tak偶e wybra膰 ju偶 istniej膮c膮 tre艣膰. B臋dziesz m贸g艂 dostrzec podstawowe dane analityczne i statystyki. Postaw si臋 w roli swojego odbiorcy, staraj si臋 w copy i grafikach odpowiada膰 na pytania nurtuj膮ce Twoich odbiorc贸w i dobrze dopasuj kreacje do tego, czego oczekuj膮.

Krok 6. Uruchom i kontroluj

Zrobi艂e艣 ju偶 wszystko, uruchom swoj膮 kampani臋 i ciesz si臋 sko艅czon膮 prac膮鈥 ale zaraz, przecie偶 wiesz, 偶e musisz kontrolowa膰 i optymalizowa膰 swoje kampanie. Mam nadzieje, 偶e o tym pami臋tasz, to przecie偶 bardzo wa偶ne. Zagl膮daj od czasu do czasu do kampanii, testuj r贸偶ne teksty, grafiki, pr贸buj r贸偶nicowa膰 poszczeg贸lne elementy i kontroluj ich wyniki.

Zapozna艂e艣 si臋 z podstawowymi kwestiami dotycz膮cymi reklamy na Twitterze. Mo偶liwo艣ci jest wiele, a je偶eli znasz inne systemy reklamowe, takie jak np. Facebook Ads, czy Google Ads, to na pewno mo偶esz wykorzysta膰 swoj膮 wiedz臋 i doskonale opanowa膰 Twitter Ads. Pami臋taj, 偶e u偶ytkownik贸w Twittera jest wielu, a reklamodawc贸w relatywnie niewielu. Mo偶esz to dobrze wykorzysta膰. Je艣li prawid艂owo skonfigurujesz swoj膮 reklam臋, to mo偶e ona trafi膰 do wymarzonych odbiorc贸w przy zachowaniu niskiego kosztu. Daj zna膰, jak Ty poradzi艂e艣 sobie ze swoj膮 pierwsz膮 kampani臋 Twitter Ads!

A je艣li chcesz dowiedzie膰 si臋 wi臋cej o dzia艂aniach organicznych na tym portalu, zapraszam do przeczytania tego artyku艂u: Jak dzia艂a Twitter? Cz.1 鈥 Dzia艂ania organiczne

Przeczytaj te偶: