Słysząc o social media, prawdopodobnie na myśl przychodzi Ci Facebook, Instagram, LinkedIn. To całkiem normalne, każda osoba korzystająca z tych mediów docenia ich potencjał budowania ruchu oraz możliwości rozwoju marki – organicznie, jak i reklamowo. Ale czy zastanawialiście się, czy istnieje inna platforma, która oferuje równie dobre, jeśli nie lepsze dla Twojego biznesu możliwości reklamowe? Jeśli pomyślałeś o Twitterze, to mamy podobne podejście! Twitter, tak jak inne serwisy społecznościowe, oferuje możliwość reklamowania. I o tym w dzisiejszym artykule!

Krok 1. Dane rozliczeniowe i karta kredytowa

Nie zdziwi Cię chyba, jeśli powiem, że pierwszą czynnością, jaką będziesz musiał wykonać po kliknięciu w zakładkę „reklama” na Twitterze, będzie wskazanie danych rozliczeniowych. Będziesz także poproszony o podpięcie karty kredytowej, która będzie obciążana. Po podaniu danych i połączeniu karty będziesz mógł przejść do menedżera reklam

Krok 2. Zapoznaj się z widokiem głównym

Menu główne obejmuje trzy pozycje: tweets, cards oraz media. W tych zakładkach możesz planować swoje działania marketingowe, „magazynować” materiały graficzne oraz wideo, a także korzystać z plików umieszczanych w celu prowadzenia kampanii reklamowych. Dostępna jest także zakładka narzędziowa, która z reklamowego punktu widzenia jest najważniejsza, znajdziesz tam między innymi edytor reklam, a także stworzysz swoje grupy docelowe. Zalecam zapoznać się z tą zakładką jak najlepiej – odkryje to możliwości zaawansowanego targetowania reklam na Twitterze.

Poznaj naszą ofertę poprowadzenia dla Twojej firmy Twitter Ads.

Krok 3. Wybór celu reklamowego

Swoje działania możesz realizować w oparciu o trzy główne cele reklamowe:

1.      Świadomość

2.      Zainteresowanie

3.      Konwersje

Wygląda znajomo? Dość mocno przypomina to cele Facebook Ads. Na te trzy filary składają się także mniejsze cele, które wybieramy w zależności od tego, co chcemy osiągnąć. Może być to np. ruch, kliknięcia, followersi, instalacje aplikacji czy konwersje. Żadna nowość, pamiętaj po prostu, by wybrać odpowiedni cel do planowanych działań. Przemyśl to i zorganizuj działania od początku do końca.

Krok 4. Harmonogram, budżet i grupa docelowa

Gdy już wybierzesz cel i nazwiesz swoją kampanię czas zabrać się za określenie harmonogramu wyświetlania (data zakończenia kampanii jest opcjonalna). To pomoże Ci w ustaleniu budżetu dziennego lub całkowitego, w zależności od preferencji, osobiście polecam budżet dzienny. Pamiętaj, że Twój budżet musi być dostosowany do wielkości grupy docelowej. Dlatego nie zdziwi Cię chyba, jeśli powiem, że wybranie grupy odbiorców w odpowiedni sposób to duży i smaczny kawałek tortu.

Podobnie jak w innych systemach reklamowych, możesz targetować odbiorców po zainteresowaniach, demografii, wieku, płci itp. Możesz także wybrać słowa kluczowe, które użytkownicy wpisują w ramach wyszukiwania tweetów. Dokonaj dobrej analizy, zrób research, porozmawiaj z klientem, kolegami i ustal, do kogo chcesz kierować swoje działania, kto będzie Twoim odbiorcą. Pamiętaj, że to jest klucz, nawet najlepiej ustawiona kampania, bez wiedzy o tym, co sprzedajesz, czy do kogo kierujesz reklamę jest bez sensu. Koniec końców liczy się wynik, pamiętaj o tym.

Krok 5. Utwórz kreacje

Wybierz grafikę, link oraz napisz copy. To pozwoli Ci stworzyć tweeta, który będzie Twoją kreacją. Jak się domyślasz, tworzenie kreacji nie jest zbyt skomplikowane, możesz także wybrać już istniejącą treść. Będziesz mógł dostrzec podstawowe dane analityczne i statystyki. Postaw się w roli swojego odbiorcy, staraj się w copy i grafikach odpowiadać na pytania nurtujące Twoich odbiorców i dobrze dopasuj kreacje do tego, czego oczekują.

Krok 6. Uruchom i kontroluj

Zrobiłeś już wszystko, uruchom swoją kampanię i ciesz się skończoną pracą… ale zaraz, przecież wiesz, że musisz kontrolować i optymalizować swoje kampanie. Mam nadzieje, że o tym pamiętasz, to przecież bardzo ważne. Zaglądaj od czasu do czasu do kampanii, testuj różne teksty, grafiki, próbuj różnicować poszczególne elementy i kontroluj ich wyniki.

Zapoznałeś się z podstawowymi kwestiami dotyczącymi reklamy na Twitterze. Możliwości jest wiele, a jeżeli znasz inne systemy reklamowe, takie jak np. Facebook Ads, czy Google Ads, to na pewno możesz wykorzystać swoją wiedzę i doskonale opanować Twitter Ads. Pamiętaj, że użytkowników Twittera jest wielu, a reklamodawców relatywnie niewielu. Możesz to dobrze wykorzystać. Jeśli prawidłowo skonfigurujesz swoją reklamę, to może ona trafić do wymarzonych odbiorców przy zachowaniu niskiego kosztu. Daj znać, jak Ty poradziłeś sobie ze swoją pierwszą kampanię Twitter Ads!

A jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o działaniach organicznych na tym portalu, zapraszam do przeczytania tego artykułu: Jak działa Twitter? Cz.1 – Działania organiczne

Poznaj naszą ofertę poprowadzenia dla Twojej firmy Twitter Ads.

Przeczytaj też: