Za nami ostatni miesi膮c 2020 roku. Nie by艂 on naj艂atwiejszy, nawet dla 艣wiata medi贸w spo艂eczno艣ciowych. Tw贸rcy nie zapewnili nam zbyt du偶ej dawki nowo艣ci, by膰 mo偶e z uwagi na spore problemy, kt贸re cz臋sto pojawi艂y si臋 w aplikacjach. Przejd藕my jednak do rzeczy. Oto kilka najciekawszych nowo艣ci wprowadzonych w grudniu! 

Messenger

Du偶e zmiany prawne

16 grudnia, na terenie Europejskich Obszar贸w Gospodarczych, wesz艂a w 偶ycia aktualizacja RODO, kt贸ra dotkn臋艂a mocno messengera. Wielu z Was na pewno zd膮偶y艂o ju偶 zauwa偶y膰, 偶e z Messengera znikn臋艂y niekt贸re funkcje, takie jak mo偶liwo艣膰 ustawiania pseudonim贸w czy dost臋p do galerii. 

Wi臋ksze zmiany dotkn臋艂y jednak chatbot贸w, z kt贸rych cz臋sto korzystaj膮 strony biznesowe. Wycofane ca艂kowicie lub z aplikacji mobilnych zosta艂y: mo偶liwo艣膰 wysy艂ania notyfikacji, tworzenie niestandardowych grup odbiorc贸w w reklamach, wysy艂anie wiadomo艣ci audio lub wideo, ustawienia animacji pisania wiadomo艣ci, mo偶liwo艣膰 odsy艂ania do strony internetowej, ustawienie przycisk贸w z proponowanymi odpowiedziami. 

殴r贸d艂o:

https://manychat.com/blog/december-16th-eu-privacy-changes/?fbclid=IwAR1_ohVx74k_guPLAmu2UOfpwqHP3qvi0ZwZbIrQNEQIYEwXsO2X_jLD7To

Instagram

Wi臋ksze mo偶liwo艣ci dla fundraiser贸w

Do tej pory fundraiserzy mogli udost臋pnia膰 swoje akcje tylko w Stories i relacjach na 偶ywo. Teraz tworzenie zbi贸rek i donacje b臋d膮 tak偶e w feedzie. To spora zmiana, poniewa偶 zbi贸rki maj膮 szans臋 by膰 bardziej trwa艂e, a Instagram deklaruje, 偶e 100% z zebranych pieni臋dzy trafi bezpo艣rednio do odbiorcy. 

殴r贸d艂o:

Drobne zmiany w Stories i Reels

Reels coraz bardziej upodabnia si臋 do Tik Toka. Pojawiaj膮 si臋 kolejne funkcjonalno艣ci, kt贸re zbli偶aj膮 do siebie obie aplikacje. Nowe opcje wi膮偶膮 si臋 g艂贸wnie z audio. Instagram postanowi艂 doda膰 tak偶e znak wodny do film贸w tworzonych w ich aplikacji i doda膰 mo偶liwo艣膰 udost臋pniania ich na Facebooku bez powi膮zania z kontem na nim. 

Social media. Zmiany w Stories i Reels (screen)

Je艣li chodzi o Stories, dodana zosta艂a opcja 鈥淲ielu uj臋膰鈥, kt贸ra umo偶liwia wykonywanie kilku uj臋膰 w sekwencji. Pojawi艂y si臋 tak偶e informacje o wprowadzeniu mo偶liwo艣ci u偶ywania filtr贸w przy wykonywaniu zdj臋膰 z poziomu aplikacji.

Trwaj膮 tak偶e testy nad dodaniem licznika czasu, kt贸ry pozosta艂 do wyga艣ni臋cia relacji. Ma to zwi臋kszy膰 zaanga偶owanie spo艂eczno艣ci, jednak jest z tym sporo komplikacji – np. je艣li dodane zostan膮 dwie relacje w r贸偶nym czasie, nie wiadomo do kt贸rej z nich odnosi艂by si臋 licznik. Widoczne na zdj臋ciu relacje nie s膮 ustawione chronologicznie, a to tak偶e daje do my艣lenia. Czas poka偶e, co wyniknie z test贸w.

殴r贸d艂a:

www.socialmediatoday.com/news/instagram-adds-new-creative-tools-in-reels-and-stories

www.socialmediatoday.com/news/instagram-tests-sharing-reels-to-facebooks-news-feed-and-watch-listings

www.socialmediatoday.com/news/instagram-tests-adding-timers-to-stories-to-boost-engagement/

LinkedIn

Nowe role dla administrator贸w

LinkedIn zaktualizowa艂 list臋 dost臋pnych r贸l administrator贸w na stronie, aby umo偶liwi膰 wielopoziomowe zarz膮dzanie wszystkimi dzia艂aniami zwi膮zanymi ze stron膮. Nowe role to:

  • Content Admin – umo偶liwia tworzenie i zarz膮dzanie zawarto艣ci膮 strony (w tym aktualno艣ciami, wydarzeniami czy ofertami pracy), odpowiadanie na komentarze w imieniu strony oraz eksportowanie danych analitycznych;
  • Kurator – osoba o takiej roli mo偶e rekomendowa膰 pracownikom tre艣ci do udost臋pniania i analizowa膰 ich wyniki;
  • Analityk – zapewnia mo偶liwo艣膰 analizowania wynik贸w strony; te osoby b臋d膮 mia艂y dost臋p jedynie do zak艂adki Analityka strony.

Rozszerzone zosta艂y tak偶e role Administrator贸w P艂atnych Tre艣ci.

  • Sponsored Content Poster – pozwala u偶ytkownikowi na tworzenie tre艣ci sponsorowanych w imieniu organizacji za po艣rednictwem konta reklamowego LinkedIn firmy;
  • Lead Gen Forms Manager – u偶ytkownicy z tym poziomem uprawnie艅 maj膮 mo偶liwo艣膰 pobierania lead贸w otrzymywanych ze strony;
  • Pipeline Builder – umo偶liwia u偶ytkownikom tworzenie i edycj臋 stron docelowych Pipeline Builder, kt贸re s膮 powi膮zane ze stron膮 firmow膮.

Poszczeg贸lne role s膮 na razie dost臋pne tylko na wybranych kontach. 

Social media. Nowe role do administrator贸w na LinkedInie (screen)

殴r贸d艂o:

www.socialmediatoday.com/news/linkedin-adds-new-company-page-roles-to-provide-more-management-options

Sales Insight 

LinkedIn stworzy艂 nowe narz臋dzie w celu wykorzystania obszernych danych, kt贸rymi dysponuje. Sales Insight ma zapewnia膰 analiz臋 kluczowych mo偶liwo艣ci biznesowych w oparciu o wybrany obszar rynku. Ma tak偶e dostarcza膰 u偶ytkownikom konkretne informacje na temat trend贸w pracowniczych, kontakt贸w i potencjalnych po艂膮cze艅, a to wszystko w oparciu o lokalizacje, funkcje pracy czy trendy wzrostu.

LinkedIn deklaruje, 偶e: „Sales Insights daje Ci jasny wgl膮d w wielko艣膰 i szybko rosn膮cy charakter poszczeg贸lnych dzia艂贸w, funkcji i kont, dzi臋ki czemu mo偶esz dok艂adnie zaplanowa膰 swoj膮 strategi臋 sprzeda偶y, aby skierowa膰 swoje zespo艂y sprzeda偶owe do w艂a艣ciwych kont i zwi臋kszy膰 przychody”.

Platforma ma by膰 og贸lnie dost臋pna ju偶 w lutym.

wideo: https://youtu.be/

Social media - Sales insight na LinkedIn

殴r贸d艂o:

www.socialmediatoday.com/news/linkedin-provides-more-market-data-with-new-sales-insights

Product Page

Na LinkedInie pojawi si臋 tak偶e nowa zak艂adka produktowa. Dzi臋ki niej firmy b臋d膮 mia艂y okazj臋 zaprezentowania swojej oferty, a tak偶e mo偶liwo艣膰 uzyskiwania opinii i prowadzenia rozm贸w na temat produkt贸w. Wybrane opinie b臋d膮 mog艂y by膰 wyr贸偶niane, a dodatkowo zbierane b臋d膮 oceny wraz ze zdj臋ciami lub wideo zawieraj膮cymi dane produkty. Umo偶liwiony b臋dzie te偶 bezpo艣redni kontakt firmy z klientem oraz, co wa偶ne, b臋dzie mo偶na okre艣li膰 stanowiska, kt贸re najlepiej pasuj膮 do zamieszczanej oferty.

Social media - product page na LinkedIn

殴r贸d艂o: www.proto.pl/aktualnosci/linkedin-tworzy-nowa-karte-dla-firm

To ju偶 wszystko na dzi艣. Miejmy nadziej臋, 偶e stycze艅 b臋dzie pi臋knym otwarciem nowego roku i zachwyci nas nowymi mo偶liwo艣ciami w mediach spo艂eczno艣ciowych. Mamy nadziej臋, 偶e czekacie na to tak samo jak my. Do zobaczenia!