Za nami kolejny miesi膮c pe艂en zmian i nowinek w social media. Lipiec zaowocowa艂 w 艣wie偶utkie funkcje w aplikacji Instagrama, nowe mo偶liwo艣ci sprzeda偶owe, a tak偶e rozwini臋cie kilku opcji wspieraj膮cych rozw贸j spo艂eczno艣ci na Facebooku.

Sprawd藕cie, co nowego zadzia艂o si臋 w ci膮gu ostatnich 30 dni w social media!

Nowe opcje Instagrama

Wi臋ksza kontrola nad komentarzami

W maju Instagram wprowadzi艂 dodatkowe funkcje moderacji komentarzy pod postami. Wtedy skupili si臋 na zbiorowym usuwaniu i kontroli s艂贸w u偶ywanych przez u偶ytkownik贸w, 偶eby ograniczy膰 hejtu na platformie (wi臋cej na ten temat przeczytacie tutaj – Co nowego w mediach spo艂eczno艣ciowych? Maj 2020).

Z kolei nowa funkcja skupia si臋 bardziej na pozytywnych komentarzach – w艂a艣ciciel konta b臋dzie m贸g艂 je przypi膮膰, tak aby pojawia艂y si臋 nad pozosta艂ymi.

殴r贸d艂o: https://twitter.com/instagram/status/

Wi臋cej Insta Story 

Relacje na Instagramie jaki艣 czas temu zrobi艂y si臋 tak popularne, 偶e niemal 鈥渨ygryz艂y鈥 Snapchat. Cz臋艣膰 z nas skupia si臋 na nich nawet bardziej ni偶 na przegl膮daniu aktualno艣ci. W zwi膮zku z tym, Instagram ju偶 od jakiego艣 czasu pracowa艂 nad tym, aby bardziej je uwidoczni膰. W maju niekt贸rzy u偶ytkownicy otrzymali do test贸w wersj臋 z dwoma rz臋dami Insta Stories, a teraz tw贸rcy rozwijaj膮 ten pomys艂 – dos艂ownie. Dwurz臋dowa sekcja, po klikni臋ciu, ma mie膰 mo偶liwo艣膰 rozwini臋cia na ca艂y ekran, tak 偶eby mo偶na by艂o zobaczy膰 wszystkie dodane przez obserwowanych u偶ytkownik贸w relacje.

social media - instagram

殴r贸d艂o: https://www.socialmediatoday.com/news/instagram-is-testing-a-full-screen-stories-display-as-stories-usage-continu/580941/

E-commerce w aplikacjach

Rozw贸j sklep贸w wewn膮trz Instagrama

Instagram ju偶 jaki艣 czas temu by艂 rozwijany pod wzgl臋dem zakup贸w. W poprzednich miesi膮cach pojawi艂y si臋 nowe mo偶liwo艣ci oznaczania produkt贸w, sprawdzania ich ceny i przekierowywania u偶ytkownik贸w bezpo艣rednio na stron臋, z mo偶liwo艣ci膮 zakupu (o tym przeczytacie tu – Co nowego w mediach spo艂eczno艣ciowych? Czerwiec 2020).

Teraz tw贸rcy id膮 krok dalej i chc膮 zatrzyma膰 ca艂y ruch w swojej aplikacji. Mo偶liwe b臋dzie przej艣cie ca艂ego procesu zakupowego bez wychodzenia z platformy – 艂膮cznie z p艂atno艣ci膮.

Co wi臋cej, w najbli偶szym czasie ikona sklepu ma si臋 pojawi膰 w pasku zada艅, tak 偶eby by艂o mo偶liwe dostanie si臋 do nich jednym klikni臋ciem.

殴r贸d艂o: https://wersm.com/instagram-rolls-out-instagram-shop-section-in-explore/

Dodatki do zakup贸w

W zwi膮zku ze sporym rozwojem e-commerce na swoich platformach Facebooka, wdro偶one zostan膮 nowe mo偶liwo艣ci w reklamowaniu. Przy wyborze 藕r贸de艂, z kt贸rych reklamy maj膮 wyszukiwa膰 potencjaln膮 grup臋 odbiorc贸w, b臋dzie mo偶na znale藕膰 鈥淶akupy鈥 w 藕r贸d艂ach Facebooka. 

Na czym ma to polega膰? 

Facebook b臋dzie mia艂 dost臋p do informacji o tym, kto by艂 na stronie zakupu, jakie produkty ogl膮da艂 i jakie kupi艂. Jest to 艣wietna opcja do wykorzystywania w reklamach – portal chce si臋 z nami tymi informacjami poniek膮d podzieli膰. Dlatego przy wyborze 鈥淶akup贸w鈥, b臋dzie mo偶na zdecydowa膰 czy chcemy, aby:

  • Nasze reklamy trafia艂y do klient贸w, kt贸rzy tylko ogl膮dali nasze produkty, 
  • Do tych, kt贸rzy dodali je do koszyka, 
  • Tych, kt贸rzy s膮 w posiadaniu kt贸rego艣 z nich.

Statystyki m贸wi膮, 偶e takie rozwi膮zania mog膮 przynie艣膰 ponad 70% konwersji!

殴r贸d艂o: https://www.socialmediatoday.com/news/facebook-adds-custom-audience-creation-options-based-on-shopping-activity/

Social media naprzeciw spo艂eczno艣ciom

Tw贸rcy Facebooka m贸wi膮, 偶e ich celem jest dawanie ludziom mo偶liwo艣ci budowania relacji, spo艂eczno艣ci i sprawiania, 偶e odleg艂o艣膰 nie ma znaczenia. Z sukcesem realizuj膮 wi臋c swoj膮 misj臋 wprowadzaj膮c kolejne funkcje, umo偶liwiaj膮ce lepsze porozumiewanie si臋 i nawi膮zywanie kontaktu. 

Facebook uczy

呕eby tworzy膰 zgran膮 spo艂eczno艣膰, trzeba co艣 o tym wiedzie膰. Dlatego Facebook uruchomi艂 seri臋 darmowych kurs贸w e-learningowych, kt贸re skupiaj膮 si臋 na r贸偶nych aspektach zarz膮dzania grup膮 ludzi. 

Na razie na platformie dost臋pnych jest 5 kurs贸w w tym zakresie, ale tw贸rcy ju偶 zapowiadaj膮 kolejne, dlatego warto trzyma膰 r臋k臋 na pulsie.

Nowy wygl膮d funpage鈥檡

Facebook zauwa偶y艂, 偶e w czasie pandemii wiele znanych os贸b i firm kontaktowa艂o si臋 ze swoimi fanami w艂a艣nie przez fanpage na Facebooku – to by艂a g艂贸wna forma ich komunikacji. Dlatego postanowi艂 skupi膰 si臋 na profilach publicznych i udoskonali膰 je. Tw贸rcy portalu chc膮 zwr贸ci膰 uwag臋 na to, co w艂a艣ciciel strony ma do przekazania i kim jest, a tak偶e uwidoczni膰 te informacje. W zwi膮zku z tym, wi臋cej miejsca zajmowa膰 b臋d膮 zdj臋cia czy bio. 

Dodatkowo, wed艂ug projekt贸w ma znikn膮膰 przycisk 鈥渓ike鈥 i liczba polubie艅 strony. Zamiast tego skupi膮 si臋 na liczbie obserwuj膮cych. 

social media - facebook

殴r贸d艂o: https://wersm.com/facebook-tests-a-new-design-for-pages-without-the-like-count/

Social media – konkurencja dla YouTube

Facebook Watch mo偶e zacz膮膰 rosn膮膰 w si艂臋. Dzi臋ki wsp贸艂pracy z takimi gigantami, jak Warner Music Group, Sony Music Group czy Universal Music Group, tw贸rcy Facebooka umo偶liwiaj膮 producentom i artystom muzycznym udost臋pnianie oficjalnych klip贸w bezpo艣rednio na portalu.

Ich celem jest stworzenie ca艂ej muzycznej spo艂eczno艣ci, z wieloma mo偶liwo艣ciami:

  • Oczekiwanie na premiery na 偶ywo, 
  • Komentowanie i udost臋pnianie utwor贸w, 
  • Do艂膮czanie do specjalnie utworzonych grup fan贸w artyst贸w, 
  • Tworzenie i s艂uchanie playlist.

Wszystko po to, by po艂膮czy膰 artyst贸w i ich fan贸w na jednej platformie.

social media - facebook

殴r贸d艂o: https://about.fb.com/news/2020/07/music-videos-on-facebook/

Pokoje na 偶ywo

Wprowadzone niedawno Messenger Rooms zjedna艂y sobie wielu fan贸w. Ta opcja umo偶liwia po艂膮czenie wideo nawet 50 osobom przez aplikacj臋 Messenger (wi臋cej o tym w artykule Co nowego w mediach spo艂eczno艣ciowych? Kwiecie艅 2020 ).

A teraz tak膮 konferencj臋 b臋dzie mo偶na transmitowa膰 na 偶ywo! To kolejny spos贸b na zaanga偶owanie nieograniczonej spo艂eczno艣ci, bez wzgl臋du na to, czy to spotkanie klubu ksi膮偶ki czy zaj臋cia fitness – pisz膮 tw贸rcy Facebooka.

social media

殴r贸d艂o: https://about.fb

Znajd藕 prac臋 na LinkedIn

LinkedIn wychodzi naprzeciw ludziom, kt贸rzy w czasie pandemii stracili prac臋. Przy edycji profilu pojawi艂y si臋 nowe opcje, dzi臋ki kt贸rym mo偶na teraz doda膰 cz臋艣膰 profilu 鈥淪zukam nowej pracy鈥. Mamy wtedy mo偶liwo艣膰 okre艣lenia swoich preferencji – stanowisko, lokalizacj臋, termin rozpocz臋cia pracy i typ umowy.

Po uzupe艂nieniu tych informacji mo偶emy zdecydowa膰, komu ma wy艣wietla膰 si臋 nasz profil. Mog膮 to by膰 tylko rekruterzy, ale mo偶e to by膰 r贸wnie偶 ca艂a spo艂eczno艣膰 LinkedIna. Je艣li zdecydujemy si臋 na nieograniczenie tych informacji, mo偶emy nawet doda膰 ok艂adk臋 na zdj臋cie profilowe daj膮c膮 jasno zna膰, 偶e jeste艣my #OpenToWork. 

殴r贸d艂o: https://wersm.com/linkedin-introduces-opentowork-profile-photo-frame/

Dzieje si臋 w mediach spo艂eczno艣ciowych. Lubimy to! Ju偶 czekamy na kolejne zmiany, o kt贸rych damy Wam zna膰 za miesi膮c. 

A w oczekiwaniu, ch臋tnie dowiemy si臋, kt贸re nowo艣ci podobaj膮 Wam si臋 najbardziej i z kt贸rych na pewno skorzystacie? Dajcie zna膰 w komentarzu!