Agencja InMarketing. Co nowego w mediach społecznościowych? Czerwiec 2020
Strona główna » Blog » Co nowego w mediach społecznościowych? Czerwiec 2020

Co nowego w mediach społecznościowych? Czerwiec 2020

Czerwiec był miesiącem, który w dużym stopniu uwolnił się już od zmian podyktowanych pandemią. Sytuacja na świecie powoli się uspokaja i podobnie jest w mediach społecznościowych. Nie oznacza to jednak, że zabrakło nowości – przeciwnie. Pojawiło się sporo aktualizacji, a wiele nowych funkcji jest też testowanych. 

Sprawdźcie, co konkretnie zmieniło się w ciągu ostatnich 30 dni!

Nowe, biznesowe możliwości w mediach społecznościowych

Facebook

W czerwcu część użytkowników Facebooka otrzymała nową funkcję, która umożliwia “wysyłanie niestandardowych e-maili marketingowych” za pośrednictwem ich strony na Facebooku. Są to testy nowej opcji, która ma w przyszłości pozwolić na wysyłanie i śledzenie kampanii mailingowych bezpośrednio ze strony.

Na ten moment nie mamy możliwości wykorzystania adresów e-mail, które użytkownicy Facebooka mają przypisane do swojego konta – kontakty należy dodać ręcznie do swojej bazy danych. W przyszłości ma być możliwe także przesyłanie plików w formie arkuszy kalkulacyjnych z gotowymi już listami kontaktów. 

Korzystanie z narzędzia będzie możliwe tylko po wcześniejszym potwierdzeniu, że mamy zgodę użytkowników na przechowywanie ich danych i kontaktowanie się drogą mailową, w celu wysyłki materiałów promocyjnych.

Może być to dobre rozwiązanie dla firm, które do tej pory nie prowadziły działań e-mail marketingowych i nie korzystały z zewnętrznych narzędzi, które nie różnią się diametralnie od nowej opcji zaoferowanej przez Facebooka. Ale jeśli narzędzie zostanie na stałe wprowadzone i udostępnione wszystkim użytkownikom, z pełnymi możliwościami, może być poważnym zagrożeniem dla innych serwisów oferujących e-mail marketing.

źródło: wersm.com/facebook-is-testing-a-new-email-marketing-tool-for-pages/

Messenger

W maju wspominaliśmy, że Messenger ma być aktualizowany pod względem ułatwień w korzystaniu z kont biznesowych. Facebook uruchomił właśnie nową opcję, dzięki której możemy szybko przełączać się między wiadomościami biznesowymi i osobistymi, za pomocą kilku kliknięć. Do tej pory odpowiadanie na wiadomości danej strony na Facebooku było możliwe za pomocą Menadżera Strony oraz Creator Studio. Co więcej, będzie też można decydować o wyświetlaniu powiadomień z danego konta.

Bezpośredni dostęp do wiadomości w aplikacji nie tylko sprawi, że będzie to przyjemniejsze, ale przede wszystkim ułatwi śledzenie najnowszych pytań klientów i szybką reakcję.

Jak wyjaśnia sam Facebook:

„Według naszych badań ponad 90% administratorów firm na Facebooku korzysta z Messengera do czatowania z przyjaciółmi i rodziną, a od wielu osób słyszymy, że nie chcą pobierać wielu aplikacji i zarządzać nimi”.

źródło: messengernews.fb.com/2020/06/09/introducing-business-inbox-in-messenger

Instagram

Do tej pory sklepy mogły oznaczać swoje produkty na zdjęciach, dodając znaczniki, które po kliknięciu przez użytkownika wyświetlały produkt. Teraz Instagram wprowadza coś więcej: tagi produktowe. Będzie można ich używać w opisie, aby przenosiły bezpośrednio do strony sprzedającej produkt. 

Trwają jeszcze testy funkcji, a dostęp do korzystania z niej ma tylko wąska grupa. Jednak zobaczyć jak to wygląda możemy już wszyscy, np. u Victorii Beckham.

źródło: socialmediatoday.com/news/instagram-tests-shopping-tags-in-post-captions/580063/

Nowe funkcje w mediach społecznościowych nie tylko dla biznesów

Facebook

Facebook pomaga nam uporządkować przeszłość. Wprowadzona zostanie funkcja, która ułatwi zarządzanie naszym profilem. Oznacza to prostsze usuwanie postów z przeszłość, a do tego pojawienie się opcji dodawania ich do archiwum. Posty będzie można łatwo przefiltrować po ich kategorii, dacie czy osobach, które są w nich oznaczone.

Szukając nowej pracy, kończąc długi związek czy po prostu chcąc pozbyć się “błędów młodości”, nie będzie już konieczne poświęcanie na to kilku godzin.

wideo: facebook.com/facebookapp/videos/707969696627907/

źródło: fb.com/news/2020/06/introducing-manage-activity/

Messenger

Trwają testy nad nową funkcją w aplikacji Messenger. Ma się w niej pojawić opcja, która będzie wymagała wpisania kodu, rozpoznania odcisku palca lub FaceID, żeby się do niej dostać – nawet, kiedy telefon będzie odblokowany. Będziemy mogli także wybrać, po jakim czasie aplikacja ma ponownie wymagać zweryfikowania tożsamości. Ma to na celu zwiększenie bezpieczeństwa i prywatności.

źródło: socialpress.pl/2020/06/skrzynka-odbiorcza-messengera-chroniona-face-id

LinkedIn

Na LinkedIn pojawiła się opcja tworzenia ankiety w poście. Ta prosta w użyciu funkcja może bardzo urozmaicić content na profilu oraz świetnie zaangażować odbiorców. Jest to również łatwy sposób na to, żeby szybko otrzymać interesujące nas wyniki spośród swojej grupy odbiorców. Dlaczego taki łatwy? Tworzenie ankiety to tylko kilka kroków, które mają trwać mniej niż 30 sekund!

wideo: linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:6665958957565165568

źródło: blog.linkedin.com/2020/may/12/tapping-into-the-power-of-your-professional-network-with-polls

Wartościowo i aktualnie w mediach społecznościowych

Wszyscy chcemy informacji wiarygodnych, aktualnych i wartościowych – tak sądzi również Facebook. Dlatego działa w tym kierunku, aby wszystko co widzimy właśnie takie było. Z tego powodu, w 2018 r. zostały wprowadzone etykiety, informujące o źródle artykułu czy informacji (więcej tutaj – about.fb.com/news/2018/04/inside-feed-article-context/). Teraz twórcy dodają kolejne opcje, żeby jeszcze bardziej o nas zadbać: 

  • Nowe powiadomienia o tym, że artykuł, który chcemy udostępnić, jest starszy niż 3 miesiące, mają sprawić, że na stronie głównej będą pojawiać się tylko przemyślane informacje lub te najbardziej aktualne. Po ich wyświetleniu, będziemy mogli zdecydować czy nadal chcemy udostępnić treść, czy wolimy jednak z tego zrezygnować. 

źródło: about.fb.com/news/2020/06/more-context-for-news-articles-and-other-content/

  • Facebook walczy także z wirusowymi treściami! Trwają działania i testy nad rozszerzeniem procesu weryfikacji administratorów stron. Jeśli użytkownik nie zweryfikuje swojej tożsamości w podanym terminie lub nie przejdzie procesu pomyślnie, portal ograniczy zasięgi treściom przez niego publikowanym. 

Do procesu będzie także konieczne dwuskładnikowe uwierzytelnianie oraz potwierdzenie lokalizacji. Twórcy Facebooka zapewniają, że wszystkie dane będą bezpiecznie przechowywane.

źródło: socialpress.pl/2020/06/facebook-ograniczy-zasiegi-tresciom-wirusowym-od-niezweryfikowanych-profili

Przeczytaj także nasz poprzedni artykuł z tej serii: Co nowego w mediach społecznościowych? Maj 2020

Trochę się pozmieniało, prawda? Czerwiec był czasem wielu testów i ulepszania istniejących już funkcji w mediach społecznościowych. Bez dwóch zdań, większość z wprowadzonych rozwiązań może się okazać przełomowa i znacznie ułatwić korzystanie z aplikacji. Pozostaje więc czekać na więcej ulepszeń i brać się za testowanie –  a kolejne nowinki przedstawimy Wam już w przyszłym miesiącu! 

Zuza to uśmiechnięta, bardzo dobrze zorganizowana i pozytywnie nastawiona dusza należąca do kreatywnej części zespołu InMarketing. Zuza na co dzień swobodnie porusza się po świecie social media, tworząc komunikację dla naszych klientów. Trudniejsze wyzwania? To to, co lubi w pracy najbardziej! Prywatnie wielka fanka siatkówki, filmów animowanych i planszówek. Uwielbia podróże, najbardziej te zorganizowane samodzielnie, a jej największym marzeniem jest zwiedzić cały świat. Poza tym interesuje się tematami związanymi z rozwojem osobistym i zarządzaniem zespołem.

ZOSTAW KOMENTARZ