Co nowego w mediach społecznościowych? Maj 2021 Agencja InMarketing
Strona główna » Blog » Co nowego w mediach społecznościowych? Maj 2021

Co nowego w mediach społecznościowych? Maj 2021

Jesteście gotowi na majowe newsy? W tym wydaniu będzie sporo nowości od Instagrama, ale pozytywnie zaskoczył nas także TikTok. Co postanowiły wprowadzić media społecznościowe oraz jakie testy się rozpoczęły? Tego dowiecie się z poniższego artykułu, więc kawka w dłoń i zapraszamy do lektury! 

Facebook

Zakupy na żywo w internecie

Ostatnio pisaliśmy o nowych funkcjach dla kont biznesowych. Tym razem Facebook rozwija swoje możliwości e-commerce’owe. Wprowadzone zostaną “Piątki z Zakupami na Żywo”, podczas których użytkownicy będą mogli poznać lepiej produkt oraz markę, bezpośrednio skontaktować się z prowadzącym i zakupić produkt.

Jak wyjaśnia Facebook:

„Począwszy od tego tygodnia i w każdy piątek do 16 lipca, ciesz się zakupowymi filmami na żywo z branży urody i modowej. Dla kupujących, oznacza to, możliwość odkrycia najnowszych produktów ulubionych marek i zadawania pytań na temat rozmiaru, dopasowania i uzyskania porady w czasie rzeczywistym. Z kolei dla marek, zakupy na żywo to szansa na budowanie relacji z klientami, dostarczanie nowych treści rozrywkowych, odpowiadanie na pytania i usprawnianie procesu zakupowego poprzez wygodny checkout z Shops.”

Jako pierwsze z szansy na sprawdzenie zakupów na żywo, skorzystają takie marki, jak Sephora czy Clinique. Facebook planuje jednak rozwijać tę funkcję, więc możemy liczyć na zaangażowanie też innych firm. Niestety nie we wszystkich krajach będziemy mogli oglądać transmisje, ponieważ sklepy na Facebooku i Instagramie są nadal w trakcie rozwoju i nie są jeszcze dostępne we wszystkich regionach.

Media społecznościowe nowości Facebook

Źródło: https://www.socialmediatoday.com/news/facebook-launches-live-stream-shopping-events-the-next-stage-in-its-evolvi/

Stop fake newsom!

Media społecznościowe jakiś czas temu rozpoczęły walkę z fake newsami, a Facebook nadal ją kontynuuje. Niezależne osoby, nazywane “fact-checkers”, na bieżąco sprawdzają treści udostępniane na platformie i oznaczają informacje, jeśli są niezgodne z prawdą. Dla strony, która dzieli się taką treścią z odbiorcami może skończyć się to nieciekawie. Tym razem wprowadzono powiadomienia, które pojawiają się po zaobserwowaniu strony, która wcześniej udostępniała fałszywe informacje. Powiadomienie informuje, że posty udostępniane przez tę stronę zawierają fałszywe informacje oraz trzy możliwości:

  • dowiedzenia się więcej o programie przeciwdziałania fake newsom; 
  • obserwacji strony pomimo udostępniania fałszywej treści;
  • rezygnacji z obserwowania. 

Nie tylko strony na Facebooku muszą uważać na to, co publikują. Dotyczy to również użytkowników prywatnych. Począwszy od maja, Facebook będzie zmniejszał dystrybucję wszystkich postów w News Feed z indywidualnego konta na Facebooku, jeśli jego właściciel wielokrotnie udostępnia treści, które zostały ocenione jako fałszywe.

Nowe opcje na Facebooku

Źródło: https://about.fb.com/news/2021/05/taking-action-against-people-who-repeatedly-share-misinformation/

Instagram

Desktopowy rozwój

Na Instagramie testowana jest możliwość dodawania postów na desktopie. Do tej pory było to możliwe, ale jedynie dla kont biznesowych, przez Creator Studio. Teraz testowane jest rozwiązanie wewnątrz aplikacji. Nowa opcja doda ikonę „+” do górnego paska desktopowej wersji IG, która po kliknięciu będzie umożliwiać użytkownikom przesyłanie zdjęć lub filmów bezpośrednio z dysku twardego komputera. Funkcja ma zapewniać wszystkie narzędzia, które znajdują się w aplikacji mobilnej, takie jak filtry, dostosowywanie czy przycinanie.

Nowości w social media Instagram
Media społecznościowe - nowości IG

Źródło: https://www.socialmediatoday.com/news/instagram-tests-new-upload-options-in-the-desktop-version-of-the-app

On, ona, oni

Jakiś czas temu w social media pojawił się trend dodawania zaimków płciowych. Pionierem tych zmian były takie media społecznościowe, jak Facebook oraz LinkedIn, a teraz do tego grona dołącza Instagram. Wprowadzanie zaimków ma na celu umożliwienie użytkownikom wyrażania swojej tożsamości i zaznaczanie obecności różnych osób w sieci. 

Opcja zostanie wprowadzona wraz z najbliższą aktualizacją, a ustawić ją będzie można w ustawieniach profilu, gdzie zaraz pod nazwą konta pojawi się rubryczka “Zaimki”. Do wyboru będzie kilka gotowych opcji, ale dostępne będzie również wpisanie własnego zaimka. Użytkownicy będą mogli zmieniać je dowolnie, a także zdecydować, czy będą one widoczne dla każdego czy tylko dla obserwujących.

Źródło: https://socialpress.pl/2021/05/instagram-pozwoli-dodac-zaimki-do-profilu-aby-uzytkownicy-mogli-wyrazac-siebie?

Automatyczne napisy

W Instagram Stories w końcu pojawia się długo wyczekiwana naklejka, która automatycznie transkrybuje mowę w filmach. Na razie będzie ona dostępna tylko w języku angielskim i w krajach anglojęzycznych, ale w najbliższym czasie ma zostać rozwinięta. Instagram zapewnia, że wkrótce rozpocznie również testowanie automatycznych podpisów w Reels.

Dodawanie podpisów jest obecnie bardzo istotnie. Wiele osób ogląda InstaStories w miejscach publicznych, gdzie użycie dźwięku byłoby niestosowne. Podpisy pomogą więc zaangażować się zarówno takim osobom, jak i osobom niesłyszącym lub niedosłyszącym.

Podobnie jak w przypadku innych opcji tekstu i naklejek w Stories, użytkownicy mogą dostosować styl i kolor podpisów po ich wygenerowaniu. Możliwa będzie także edycja poszczególnych słów, aby poprawić pisownię lub interpunkcję, która nie jest dokładna.

Automatyczne napisy na Instagramie

Źródło: https://twitter.com/MattNavarra/status/

Ile osób to lubi?

Od dłuższego czasu testowano rozwiązanie, które ukrywało liczbę polubień przy postach na Instagramie. W maju oficjalnie wprowadzono je w życie! Początkowo liczba ta miała całkowicie zniknąć, jednak podczas testów opinie użytkowników były różne. Część osób była zadowolona z takiego rozwiązania z uwagi na mniejszą presję wśród społeczeństwa, z drugiej strony istniało grono osób, dla których polubienia były istotne, ponieważ dzięki nim mogli zauważać trendy. Twórcy aplikacji zdecydowali więc, że nie będą narzucać sposobu wyświetlania polubień, a dadzą wybór użytkownikom. Każdy dostaje zatem możliwość ukrycia liczby serduszek przy swoich postach oraz przy postach innych w swoim feedzie.

Aby dać użytkownikom więcej kontroli nad wyświetlaniem treści w swoich aplikacjach, Instagram zaproponował także kolejne zmiany, m.in. filtrowanie feedu. 

Źródło: https://about.fb.com/news/2021/05/giving-people-more-control/

Więcej zakupów

Kojarzycie ekskluzywne, sezonowe dropy, które organizuje większość marek sneakersowych? Instagram postanowił zainspirować się tym rozwiązaniem i wprowadza Instagram Drops! Nowa funkcja pomoże użytkownikom odkryć więcej produktów, zobaczyć, co zamierzają wydać marki, zapisać się na przypomnienia, zobaczyć najnowsze produkty i kolekcje, które są już dostępne w aplikacji. Podobnie jak w przypadku Instagram Shopping, wszystkie przedmioty można kupić w aplikacji za pomocą Instagram Checkout.

Dyrektor ds. zarządzania produktem na Instagramie, Ashley Yuki, dodała w oświadczeniu: 

„Dla ludzi, którzy kochają zakupy, Instagram stał się miejscem odkrywania i kupowania najnowszych trendów od twórców i marek każdej wielkości. Dziś uruchamiamy nową zakładkę Drops w górnej części zakładki Shop, dzięki czemu możesz być na bieżąco z najnowszymi premierami produktów na całym Instagramie.”

Nowa opcja na Instagramie

Źródło: https://wersm.com/instagram-makes-social-shopping-exciting-with-new-drops-feature/

Inne media społecznościowe

By czuć się swobodnie…

TikTok od kilku miesięcy prężnie wprowadza coraz to nowe rozwiązania, aby doścignąć inne social media. O niektórych zmianach pisaliśmy TUTAJ. Tym razem, żeby uczynić z TikToka miejsce do swobodnego wyrażania siebie, wprowadzone zostają funkcje, umożliwiające usuwanie, blokowanie, a także zgłaszanie komentarzy i profili. Aby uzyskać dostęp do nowej funkcji, należy dłużej przycisnąć komentarz lub dotknąć ikony ołówka. Wtedy pojawią się wymienione wcześniej funkcje. Na raz możliwe jest zaznaczenie do 100 komentarzy lub kont.

Media społecznościowe - TikTok

Źródło: https://wersm.com/how-to-block-delete-report-comments-or-accounts-in-bulk-on-tiktok/

Media społecznościowe, czyli nowa era rekrutacji?

TikTok testuje nowe narzędzie rekrutacyjne, które pozwoli pracodawcom na zamieszczanie ofert pracy na swojej platformie.

Narzędzie – umieszczone na zewnętrznej stronie internetowej dostępnej poprzez aplikację TikTok – będzie skierowane do użytkowników Generacji Z, którzy będą mogli ubiegać się o pracę wysyłając krótkie wideo CV w stylu filmików na TikToku. Oferowane stanowiska pracy będą głównie na poziomie podstawowym. Portal nawiązał niedawno kontakt z wybraną liczbą marek i obecnie testuje usługę w wersji beta z firmami.

Źródło: https://wersm.com/tiktok-testing-recruitment-tool/

Czy na Androida nie jest za późno?

Zajęło to trochę czasu, ale w maju ostatecznie wprowadzona została aplikacja Clubhouse na systemy Android. Pisaliśmy o niej już w artykule od lutowych nowościach. Jest to na razie ograniczona wersja BETA, ale zaplanowano już udostępnienie pełnej wersji aplikacji. Obecna wersja ma pewne ograniczenia. Są to między innymi brak opcji śledzenia tematów, niemożność tworzenia lub zarządzania klubami, a także brak możliwości aktualizacji nazwy użytkownika.

Twórcy aplikacji poinformowali:

„Dzisiaj z radością  możemy podzielić się tym, że Clubhouse dla Androida zaczyna rozwijać się w wersji beta. Zaczniemy stopniowo, od Stanów Zjednoczonych, następnie inne kraje anglojęzyczne, a potem reszta świata. Naszym planem na najbliższe kilka tygodni jest zebranie opinii od społeczności, naprawienie wszelkich problemów, które zauważymy i praca nad dodaniem kilku ostatecznych funkcji, takich jak płatności i tworzenie klubów, przed wprowadzeniem go na szerszą skalę.”

Clubhouse nowa aplikacja na systemy Android

Po pierwszym sukcesie aplikacji, inne platformy, takie jak Facebook czy Twitter, zaczeły mocno rozwijać opcje audio, wzorując się na nowym konkurencie. Były też stale dostępne dla systemów Android. Na myśl przychodzi więc pytanie, czy dla Clubhouse nie jest już za późno? Mimo, że aplikacja ciągle odnotowuje niewielkie wzrosty liczby pobrań, można zauważyć, że tendencja jest zdecydowanie spadkowa. Czy sytuację poprawi wersja na Androida? Przekonamy się w najbliższym czasie.

Social Media Clubhouse

Źródło: https://www.socialmediatoday.com/news/clubhouse-finally-launches-android-version-but-is-it-already-too-late/

Zamknięcie rozdziału

Pamiętacie jeszcze Naszą Klasę? To dzięki niej wielu z nas poznało media społecznościowe! Po 15 latach działalności, właściciel jednego z najpopularniejszych kiedyś portali w Polsce, ogłosił jego zamknięcie. Już teraz nie można zakładać na nim nowych profili, a z sieci zniknie 27 lipca.

Nasza Klasa media społecznościowe

Źródło: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/nk-pl-nasza-klasa-koniec-znika-dlaczego?

To już wszystko, co dla Was zebraliśmy w maju. Pojawiło się sporo zmian, więc koniecznie dajcie znać, która platforma zachwyciła Was najlepszymi nowościami.

Do usłyszenia za miesiąc!

Zuza to uśmiechnięta, bardzo dobrze zorganizowana i pozytywnie nastawiona dusza należąca do kreatywnej części zespołu InMarketing. Zuza na co dzień swobodnie porusza się po świecie social media, tworząc komunikację dla naszych klientów. Trudniejsze wyzwania? To to, co lubi w pracy najbardziej! Prywatnie wielka fanka siatkówki, filmów animowanych i planszówek. Uwielbia podróże, najbardziej te zorganizowane samodzielnie, a jej największym marzeniem jest zwiedzić cały świat. Poza tym interesuje się tematami związanymi z rozwojem osobistym i zarządzaniem zespołem.

LEAVE A COMMENT