Jak stworzyć post karuzelowy na Facebooku? Agencja InMarketing
Strona główna » Blog » Paulina i Wojtek podpowiadają: Jak stworzyć post karuzelowy na Facebooku?

Paulina i Wojtek podpowiadają: Jak stworzyć post karuzelowy na Facebooku?

Jest to bardzo ciekawa forma, która pozwala na linkowanie kilku produktów, usług, informacji w jednym poście! Do każdego kafelka możecie wrzucić osobny link, a po kliknięciu w wybrane zdjęcie użytkownik przeniesie się na tę stronę.

Może to być ciekawa forma wizualna, np. panoramiczne tło, design, który z każdym kolejnym kafelkiem łączy się w spójną całość, przechodzące kolory… co tylko chcecie! Sky is the limit 😉 Możecie w ten sposób pokazać różnorodność oferty lub wytłumaczyć jakieś zjawisko poprzez pewnego rodzaju etapy. Jest to też ciekawa forma sprzedażowa – wykorzystanie linkowania do poszczególnych produktów pozwala na łatwe przekierowywanie odbiorców.

Pamiętajcie, że:

  • Może być max 10 kafelków;
  • Na samym końcu można dodać logo;
  • Preferowane są wymiary: 1080 x 1080.

Przykład: 

Jak stworzyć post karuzelowy?

Możliwości stworzenia tego typu posta w tym momencie są dwie:

1. Za pomocą Creator Studio

Polecam robić to w ten sposób, aby na 100% zadziałało. 

  1. Wchodzimy na Creator Studio.
  2. Następnie klikamy na ,,Opublikuj coś…’’ – ważne! Wybieramy to zamiast niebieskiego przycisku ,,Utwórz post’’. Ta druga opcja nie zawsze zadziała 😉

Post karuzelowy - opublikuj coś (screen)

3. W treść posta wpisujemy adres linku i czekamy, aż się zaczyta.

4. Kiedy link się już zaczyta, będziecie mieli możliwość zaczytania preferowanych grafik/zdjęć. Możecie ich dodać aż 10 i ustawić odpowiednią kolejność.

Post karuzelowy - utwórz karuzelę zdjęć (screen)
  1. Do każdego zdjęcia możecie dodać krótki nagłówek oraz wybrany link. Może być on inny do każdego zdjęcia, co pozwoli Wam na linkowanie kilku produktów/ofert etc. w jednym poście, o czym wspominałam wyżej.
Post karuzelowy - utwórz karuzelę zdjęć (screen)

A co zrobić, jeśli macie problem ze stworzeniem karuzeli przez Creator Studio? Oto wersja nr. 2 dla bardziej zaawansowanych i cierpliwych 😉

2. Z poziomu Menedżera reklam

Niestety jest to bardziej skomplikowana wersja, wymagająca podstawowej znajomości poruszania się w Menedżerze reklam. Tworzymy po prostu reklamę karuzelową, którą następnie publikujemy na stronie. Jeśli zależy nam tylko i wyłącznie na organicznym poście, wyłączamy reklamę i gotowe 😉 Mamy tutaj więcej możliwości, niż przy tworzeniu posta karuzelowego w Creator Studio. Możemy dodać nagłówek, opis czy też przycisk. Aby skorzystać z tej opcji, musicie mieć stworzonego Business Managera i podpiętą do niego stronę.

  1. Wchodzimy na naszego Menedżera reklam.
  2. Następnie należy stworzyć kampanię z celem ,,Ruch’’. Klikamy więc w zielony przycisk ,,Utwórz kampanię’’, a następnie wybieramy odpowiedni cel.
Post karuzelowy - utwórz nową kampanię na ruch (screen)
  1. Wybieramy poziom optymalizacji budżetu – pełna dowolność. W tym przypadku nie ma znaczenia, czy będzie to poziom kampanii czy zestawu reklam
Post karuzelowy -optymalizacja budżetu kampanii (screen)
  1. Ustalamy budżet na minimalnym poziomie (niech to będzie 5 zł dziennie, jeśli to budżet dzienny) i określamy harmonogram wyświetlania reklamy (bez znaczenia w przypadku wykorzystania jedynie do publikacji postu).
Post karuzelowy - optymalizacja budżetu kampanii (screen)
  1. Tworzymy grupę odbiorców zgodną z naszą grupą docelową (nawet jeśli wyłączymy kampanię, możemy do niej wrócić i wykorzystać w reklamie!)
Post karuzelowy - grupa odbiorców (screen)
  1. Wybieramy umiejscowienia oraz sposób wyświetlania i optymalizacji.
Post karuzelowy - umiejscowienia (screen)
  1. Przechodzimy do poziomu kreacji i wybieramy interesujące nas konto na Facebooku oraz Instagramie.
Post karuzelowy - tożsamość (screen)
  1. Wybieramy format reklamy karuzelowej.
Post karuzelowy - tożsamość (screen)
  1. Dodawaj karty karuzeli – wybieraj grafiki, twórz nagłówki oraz kieruj swoich odbiorców w konkretne miejsca na Twojej stronie przez podanie adresu URL danej karty. Ile kart, tyle możliwości. Warto różnicować URL.
Post karuzelowy - karty karuzeli (screen)
  1. Wybierz kolejność wskazywania kart karuzeli – jeśli zależy Ci na kolejności, nie zaznaczaj opcji nr 1, która wyświetli najlepiej klikane opcje z kart. Gdy Twoja karuzela tworzy historię, chcesz ją pokazywać w takiej kolejności, jak było to zaplanowane.
  1. Wklej przygotowane copy (tekst) na reklamę.
  1. Wybierz odpowiednie wezwanie do działania (CTA). Możesz także pominąć dodawanie CTA i zostawić miejsce przycisku puste. Ma to zastosowanie, gdy chcesz uwydatnić stworzone nagłówki lub sprawić, by wyświetlały się one w całości mimo dużej liczbie znaków.
  1. Kolejnym krokiem jest opublikowanie reklamy. To bardzo proste – jeśli wszystko zrobiłeś poprawnie, reklama przejdzie do etapu weryfikacji po kliknięciu w zielony przycisk “Opublikuj”. Jednak mówimy tutaj o tworzeniu posta organicznego, który będzie opublikowany na Waszej stronie na Facebooku. Należy zatem wyłączyć reklamę za pomocą suwaka i przejść do kolejnych kroków, które opisujemy poniżej. 
  1. Następnie wejdź na Twojego Menedżera Firmy.
  2. Kliknij w kropeczki. Gdy rozwinie się widok, kliknij w ,,Posty na stronie’’. Jeśli nie znajdziecie tej możliwości w skrótach, to przewińcie niżej, na pewno tam będzie 😉
  1. Następnie kliknij w ,,Posty reklamowe’’ i wyszukaj karuzelę.
  1. Kliknij na post, następnie ,,Działania’’ i publikuj, bądź planuj karuzelę.
  1. Teraz możecie wyłączyć reklamę!

Gotowe 😉

Nie macie pomysłu, jak może wyglądać Wasza karuzela? Zainspirujcie się! Oto ciekawe przykłady wykorzystania tego formatu posta na Facebooku:

https://www.facebook.com/Krowarzywa/posts/

https://www.facebook.com/alejacapone/posts/

Social media marketing to jej żywioł. W InMarketing, Paulina kieruje tematami związanymi z komunikacją w mediach społecznościowych i influencer marketingiem. Dzień rozpoczyna od kubka kawy i przeglądu nowinek marketingowych. Miłośniczka Instagrama i wszystkiego co z nim związane, aplikacja ta nie ma przed nią żadnych tajemnic! Pozytywnie nastawiona do świata i ludzi, w wolnych chwilach trenuje pole dance oraz odkrywa nowe smaki kuchni wegetariańskiej.

LEAVE A COMMENT