SchiPolska
Schipolska to firma dostarczająca rozwiązania z zakresu utrzymania ruchu w zakładach przemysłowych. Specjalizuje się w sprzedaży części zamiennych do maszyn przemysłowych, takich jak łańcuchy, koła pasowe czy elementy pneumatyki. Firma działa na rynku od wielu lat, zdobywając zaufanie klientów z branży produkcyjnej i przemysłowej W maju 2020 roku Schipolska zwróciła się do nas z potrzebą zdywersyfikowania źródeł pozyskiwania leadów oraz rozwoju marketingu online, w tym w digitalizacji biznesu.

Cele projektu.
Digitalizacja marketingu i wprowadzenie marki Schipolska w świat online
Pozyskanie wartościowych leadów sprzedażowych.
Budowanie eksperckiego wizerunku firmy w branży przemysłowej.
Optymalizacja doświadczenia użytkownika na stronie internetowej.
Wyzwania.
Dotychczasowe, tradycyjne kanały takie jak targi branżowe, networking oraz PR w czasopismach przemysłowych, przestały przynosić oczekiwane rezultaty.
Sytuacja pandemiczna ograniczyła możliwości korzystania z wyżej wymienionych form promocji.
Brak wcześniej obecności w internecie stanowił wyzwanie do opracowania strategii digitalizacji biznesu.
Strategia
w 4 krokach
Krok 1
Analiza sytuacji wyjściowej
Rozpoczęliśmy współpracę od szczegółowej analizy obecności Schipolska w sieci oraz potencjału wyszukiwań związanych z ich ofertą. Sprawdziliśmy, jakie frazy kluczowe są najczęściej wyszukiwane przez klientów z branży przemysłowej oraz jakie są ich intencje zakupowe.

Krok 2
Optymalizacja strony internetowej (SEO)
Wdrożyliśmy szereg działań mających na celu zwiększenie widoczności witryny Schipolska w wyszukiwarce Google:
- Wprowadzenie technicznych poprawek na stronie.
- Dodanie nowych podstron ofertowych.
- Stworzenie sekcji blogowej z artykułami eksperckimi.
- Pozycjonowanie kategorii produktowych na frazy o charakterze sprzedażowym.

Krok 3
Kampanie Google Ads
Zastosowaliśmy kampanie reklamowe oparte na metodologii STAG (Single Theme Ad Group), aby precyzyjnie odpowiadać na zapytania użytkowników. Nasze działania obejmowały:
- Kampanie tekstowe w wyszukiwarce
- Kampanie remarketingowe display
- Kampanie ochrony marki

Krok 4
Remarketing i optymalizacja konwersji
Aby odzyskać ruch użytkowników, którzy nie dokonali konwersji przy pierwszej wizycie na stronie, wdrożyliśmy kampanie remarketingowe. Zoptymalizowaliśmy również stronę pod kątem doświadczenia użytkownika (SXO), co przełożyło się na wyższy współczynnik konwersji.

Efekty
Co zyskał klient?
o 2200%
Wzrost widoczności witryny
dla fraz w TOP10.
+1200
Leady sprzedażowe
pozyskane w ciągu czterech lat.
27
Średnie miesięczne leady
z formularzy kontaktowych.
Kto odpowiadał za projekt?

Kuba Gilge
Head of Strategy

Bartłomiej Speth
SEO Specialist

Rafał Baraniecki
Head of Technology

Antonina Kwiatkowska
Content Manager
Opinia klienta
Zdecydowanie polecam inmarketing digital agency jako wiarygodnego i doświadczonego partnera biznesowego.Na uwagę zasługuje skuteczność podjętych działań w zakresie marketingu B2B. Specjaliści inmarketing zaprojektowali i wdrożyli strategię marketingową, a następnie wykazali się pełnym profesjonalizmem w obszarze prowadzenia stałych działań z zakresu marketingu B2B.Przeprowadzone kampanie były precyzyjnie i przyniosły oczekiwane rezultaty.
