Angażujesz się w działania marketingowe, ale nie przynoszą one oczekiwanych efektów? Problem może tkwić w podstawie wszystkich Twoich działań – w treściach, które tworzysz i udostępniasz. Content to jeden z najważniejszych elementów marketingu – a dobrze wykorzystany może przynieść wiele korzyści. Zanim jednak dojdziemy do tego, jak prawidłowo tworzyć takie treści, trzeba wiedzieć, czym w ogóle jest content marketing. W tym artykule przekażemy Ci najważniejsze informacje na temat content marketingu.

Czym jest content marketing

To nic innego, jak dotarcie do odbiorców za pomocą treści, które ich zainteresują i będą dla nich wartościowe. Jako strategia marketingowa, ma to też oczywiście za zadanie pozyskać potencjalnych klientów. Dlatego treści, które tworzymy, odnoszą się często do usług, produktów lub samego wizerunku marki.

Content to nie tylko treść pisana

Blogi, posty w social media, e-maile, newslettery czy e-booki – to kilka przykładów tego, jak zapewne już teraz wykorzystujesz content w swoich działaniach. Jeśli jednak chcesz zabrać się za content marketing na wyższym poziomie, warto zwrócić uwagę na pewien istotny aspekt – content, to nie tylko treść pisana! Trzeba o tym pamiętać, ponieważ wszystkie inne formy również oddziałują na nasz sukces (lub jego brak). 

Co jeszcze możemy do tego zaliczyć?

  • Infografiki,
  • Audiobooki,
  • Wideo,
  • Podcasty,
  • Zdjęcia,
  • Prezentacje multimedialne,
  • GIFy,
  • Webinarium.

Takich przykładów można wymienić znacznie więcej. Warto, aby dobrać formę odpowiednią do rodzaju prowadzonej przez Ciebie działalności, a jak widzisz, wybór jest szeroki. Dzięki temu przekaz będzie bardziej naturalny, ponieważ będziesz robił to, co potrafisz oraz co pasuje do wizerunku Twojej działalności.

Chcesz wprowadzić skuteczny Content marketing w Twojej firmie? Poznaj naszą ofertę w tym zakresie.

Jakie są korzyści content marketingu?

To jest oczywiście to, co większość osób interesuje najbardziej – czy warto podejmować się tworzenia treści? Co możemy zyskać, poświęcając temu więcej czasu i uwagi? Jak się zaraz przekonasz, większość efektów wynika z siebie nawzajem.

  • Głównym celem content marketingu jest zaangażowanie odbiorców, a także przyciąganie uwagi – i to właśnie jest to, co chcemy osiągnąć. Te dwa czynniki pozwolą nam wypracować kolejne cele, które będą z nich wynikać, dlatego ważne jest, aby było to Twoim priorytetem podczas tworzenia contentu. Wszystko oczywiście zależy od tego, jakie efekty chcemy osiągnąć oraz jakie treści tworzymy – nadal jest to jednak clou wszystkiego. Głównym założeniem jest pozyskanie nowych odbiorców, którzy są także potencjalnymi klientami. Dlatego pamiętaj, że treści są przeznaczone dla ludzi – ta zasada pomoże Ci w całym procesie, ale o tym dowiesz się więcej w kolejnym artykule z tej serii.
  • Content marketing wiąże się bezpośrednio z inbound marketingiem, o którym dowiesz się więcej w tym artykule. To sprawia, że odpowiednie treści wpływają na wzrost wyświetleń naszej strony i wzrostu ruchu na niej.
  • To z kolei może prowadzić do wzrostu sprzedaży i zyskania nowych, stałych klientów, którzy będą powracać do Twojego sklepu. Mogą to oczywiście być także nowi czytelnicy, wracający na Twojego bloga. Po raz kolejny wszystko zależy od tego, jakich efektów oczekujesz i gdzie chcesz przekierowywać odbiorców.
  • Content to także idealne narzędzie do podbudowania wizerunku lub stworzenia go od samego początku. Jeśli decydujesz się na prowadzenie bloga, masz szansę na stworzenie wizerunku eksperta, który będzie odzwierciedlał działania Twojej firmy. Publikowanie eksperckich artykułów, filmów lub podcastów dodatkowo wpłynie też  na promocję i poszerzenie zasięgu. Zbudowanie na przykładzie eksperckiego wizerunku sprawi, że ludzie będę liczyć się z Twoją opinią. A co za tym idzie, gdy będą potrzebować informacji na jakiś temat, będą wracali na Twojego bloga i polecali go innym.
  • Zbudujesz zaufanie wśród odbiorców, dzięki udostępnianiu treści, które są dla nich pomocne, wiarygodne i nastawione na rozwiązywanie ich problemów. Do takich nadawców będą chcieli wracać, ponieważ poczują się bezpiecznie – będą ufać temu, co przekazujesz.
  • Wykorzystanie contentu ma też potencjał na zaangażowanie odbiorców w komunikację z marką. Dlatego tak ważne jest, aby publikować interesujące i wpływające na odbiorcę treści, ponieważ zachęci ich to do wyrażenia swojego zdania. Z tego samego powodu, warto też wykorzystywać emocjonalność w przekazach, która skłoni ich do interakcji z Tobą (do tego celu warto wykorzystać storytelling). Do tworzenia zaangażowania idealnie sprawdzą się wszelkiego rodzaju ankiety, sondy czy konkursy. Jeśli funkcjonujesz na Instagramie warto, abyś wziął to pod uwagę – instastory to idealne miejsce do rozwijania takich działań. Jest to ważny punkt, ponieważ dzięki dobrej komunikacji będziesz w stanie dopasować swoje produkty i usługi do potrzeb klientów. Dowiesz się, co należy zmienić, czego im brakuje lub co jest całkowicie zbędne. 

Content marketing – podsumowanie

Content ma wielką moc, która może wpłynąć na Twój biznes pozytywnie, ale też wręcz przeciwnie. W kolejnym artykule wyjaśnimy Ci, jak tworzyć treści, które zainteresują odbiorców oraz wpłyną na Twoją korzyść. Śledź nas, aby go nie przegapić i koniecznie daj nam znać, czy zgadzasz się ze stwierdzeniem Content is king.

Chcesz wprowadzić profesjonalny Content marketing w Twojej firmie lub poprawić obecny – skontaktuj się z naszym doradcą i umów się na bezpłatną konsultację, na której omówimy Twoje potrzeby i pomożemy dobrać najlepsze rozwiązania.