agencja inmarketing, Czym jest content marketing i dlaczego warto z niego korzysta膰?
Strona g艂贸wnaBlogCzym jest content marketing i dlaczego warto z niego korzysta膰?

Czym jest content marketing i dlaczego warto z niego korzysta膰?

Anga偶ujesz si臋 w dzia艂ania marketingowe, ale nie przynosz膮 one oczekiwanych efekt贸w? Problem mo偶e tkwi膰 w podstawie wszystkich Twoich dzia艂a艅 – w tre艣ciach, kt贸re tworzysz i udost臋pniasz. Content, to jeden z najwa偶niejszych element贸w marketingu, kt贸ry dobrze wykorzystany mo偶e przynie艣膰 wiele korzy艣ci. Zanim jednak dojdziemy do tego, jak prawid艂owo tworzy膰 takie tre艣ci, trzeba wiedzie膰 czym w og贸le jest content marketing. W tym miesi膮cu, przeka偶emy Ci najwa偶niejsze informacje na jego temat.

Czym jest content marketing

To nic innego, jak dotarcie do odbiorc贸w za pomoc膮 tre艣ci, kt贸re ich zainteresuj膮 i b臋d膮 dla nich warto艣ciowe. Jako strategia marketingowa, ma to te偶 oczywi艣cie za zadanie pozyska膰 potencjalnych klient贸w. Dlatego tre艣ci, kt贸re tworzymy, odnosz膮 si臋 cz臋sto do us艂ug, produkt贸w lub samego wizerunku marki.

Content to nie tylko tre艣膰 pisana

Blogi, posty w social media, e-maile, newslettery czy e-booki, to kilka przyk艂ad贸w tego, jak zapewne ju偶 teraz wykorzystujesz content w swoich dzia艂aniach. Je艣li jednak chcesz zabra膰 si臋 za content marketing na wy偶szym poziomie, warto zwr贸ci膰 uwag臋 na pewien istotny aspekt – content, to nie tylko tre艣膰 pisana! Trzeba o tym pami臋ta膰, poniewa偶 wszystkie inne formy r贸wnie偶 oddzia艂uj膮 na nasz sukces (lub jego brak).聽

Co jeszcze mo偶emy do tego zaliczy膰?

  • Infografiki,
  • Audiobooki,
  • Wideo,
  • Podcasty,
  • Zdj臋cia,
  • Prezentacje multimedialne,
  • GIFy,
  • Webinarium.

Takich przyk艂ad贸w mo偶na wymieni膰 znacznie wi臋cej. Warto, aby dobra膰 form臋 odpowiedni膮 do rodzaju prowadzonej przez Ciebie dzia艂alno艣ci, a jak widzisz, wyb贸r jest szeroki. Dzi臋ki temu, przekaz b臋dzie bardziej naturalny, poniewa偶 b臋dziesz robi艂 to, co potrafisz oraz co pasuje do wizerunku Twojej dzia艂alno艣ci.

Jakie s膮 korzy艣ci content marketingu?

To jest oczywi艣cie to, co wi臋kszo艣膰 os贸b interesuje najbardziej – czy warto podejmowa膰 si臋 tworzenia tre艣ci? Co mo偶emy zyska膰, po艣wi臋caj膮c temu wi臋cej czasu i uwagi? Jak si臋 zaraz przekonasz, wi臋kszo艣膰 efekt贸w wynika z siebie nawzajem.

  • G艂贸wnym celem content marketingu jest zaanga偶owanie odbiorc贸w, a tak偶e przyci膮ganie uwagi – i to w艂a艣nie jest to, co chcemy osi膮gn膮膰. Te dwa czynniki pozwol膮 nam wypracowa膰 kolejne cele, kt贸re b臋d膮 z nich wynika膰, dlatego wa偶ne jest, aby by艂o to Twoim priorytetem podczas tworzenia contentu. Wszystko oczywi艣cie zale偶y od tego, jakie efekty chcemy osi膮gn膮膰 oraz jakie tre艣ci tworzymy – nadal jest to jednak clou wszystkiego. G艂贸wnym za艂o偶eniem jest pozyskanie nowych odbiorc贸w, kt贸rzy s膮 tak偶e potencjalnymi klientami. Dlatego pami臋taj, 偶e tre艣ci s膮 przeznaczone dla ludzi – ta zasada pomo偶e Ci w ca艂ym procesie, ale o tym dowiesz si臋 wi臋cej w kolejnym artykule z tej serii.
  • Content marketing wi膮偶e si臋 bezpo艣rednio z inbound marketingiem, o kt贸rym dowiesz si臋 wi臋cej w tym artykule. To sprawia, 偶e odpowiednie tre艣ci wp艂ywaj膮 na wzrost wy艣wietle艅 naszej strony i wzrostu ruchu na niej.
  • To z kolei mo偶e prowadzi膰 do wzrostu sprzeda偶y i zyskania nowych, sta艂ych klient贸w, kt贸rzy b臋d膮 powraca膰 do Twojego sklepu. Mog膮 to oczywi艣cie by膰 tak偶e nowi czytelnicy, wracaj膮cy na Twojego bloga. Po raz kolejny, wszystko zale偶y od tego, jakich efekt贸w oczekujesz i gdzie chcesz przekierowywa膰 odbiorc贸w.
  • Content to tak偶e idealne narz臋dzie do podbudowania wizerunku lub stworzenia go od samego pocz膮tku. Je艣li decydujesz si臋 na prowadzenie bloga, masz szans臋 na stworzenie wizerunku eksperta, kt贸ry b臋dzie odzwierciedla艂 dzia艂ania Twojej firmy. Publikowanie eksperckich artyku艂贸w, film贸w lub podcast贸w dodatkowo wp艂ynie te偶  na promocj臋 i poszerzenie zasi臋gu. Zbudowanie na przyk艂adzie eksperckiego wizerunku sprawi, 偶e ludzie b臋d臋 liczy膰 si臋 z Twoj膮 opini膮. A co za tym idzie, gdy b臋d膮 potrzebowa膰 informacji na jaki艣 temat, b臋d臋 wracali na Twojego bloga i polecali go innym.
  • Zbudujesz zaufanie w艣r贸d odbiorc贸w, dzi臋ki udost臋pnianiu tre艣ci, kt贸re s膮 dla nich pomocne, wiarygodne i nastawione na rozwi膮zywanie ich problem贸w. Do takich nadawc贸w b臋d膮 chcieli wraca膰, poniewa偶 poczuj膮 si臋 bezpiecznie – b臋d膮 ufa膰 temu, co przekazujesz.
  • Wykorzystanie contentu ma te偶 potencja艂 na zaanga偶owanie odbiorc贸w w komunikacj臋 z mark膮. Dlatego tak wa偶ne jest, aby publikowa膰 interesuj膮ce i wp艂ywaj膮ce na odbiorc臋 tre艣ci, poniewa偶 zach臋ci ich to do wyra偶enia swojego zdania. Z tego samego powodu, warto te偶 wykorzystywa膰 emocjonalno艣膰 w przekazach, kt贸ra sk艂oni ich do interakcji z Tob膮 (do tego celu warto wykorzysta膰 storytelling). Do tworzenia zaanga偶owania idealnie sprawdz膮 si臋 wszelkiego rodzaju ankiety, sondy czy konkursy. Je艣li funkcjonujesz na Instagramie, warto aby艣 wzi膮艂 to pod uwag臋 – instastory to idealne miejsce do rozwijania takich dzia艂a艅. Jest to wa偶ny punkt, poniewa偶 dzi臋ki dobrej komunikacji b臋dziesz w stanie dopasowa膰 swoje produkty i us艂ugi do potrzeb klient贸w. Dowiesz si臋, co nale偶y zmieni膰, czego im brakuje lub co jest ca艂kowicie zb臋dne.聽

Content marketing – podsumowanie

Content ma wielk膮 moc, kt贸ra mo偶e wp艂yn膮膰 na Tw贸j biznes pozytywnie, ale te偶 wr臋cz przeciwnie. W kolejnym artykule wyja艣nimy Ci, jak tworzy膰 tre艣ci, kt贸re zainteresuj膮 odbiorc贸w oraz wp艂yn膮 na Twoj膮 korzy艣膰. 艢led藕 nas, aby go nie przegapi膰 i koniecznie daj nam zna膰, czy zgadzasz si臋 ze stwierdzeniem Content is king.

Chcesz wprowadzi膰 dobry Content marketing w Twojej firmie lub poprawi膰 obecny – skontaktuj si臋 z naszym doradc膮 i um贸w si臋 na spotkanie.

Z wykszta艂cenia dziennikarka, kt贸ra zajmuje si臋 wszystkim, co zwi膮zane z contentem. Tworzy tre艣ci tam, gdzie s膮 potrzebne, a dodatkowo wspiera w pisaniu nasz膮 dru偶yn臋 鈥 poprawia, zmienia i doradza. W wolnej chwili podr贸偶uje i gotuje. Fanka herbaty, bez kt贸rej nie zaczyna pracy.

  • Avatar
    28 czerwca 2021

    Opisanie content marketingu w tak kr贸tkim materiale jest fizycznie niemo偶liwe. 馃檪 Na ten temat spokojnie mo偶na napisa膰 kilka tom贸w pe艂nowymiarowych ksi膮偶ek. 馃檪

LEAVE A COMMENT