Prowadzenie bloga jeszcze parę lat temu kojarzyło się wyłącznie ze sposobem na dzielenie się swoją pasją. Opis podróży na szczyt góry, przepis na ulubioną tartę cytrynową z bezą czy przegląd najpiękniejszych obrazów i rzeźb w danym mieście – to nagłówki, które spotyka się niezmienne od parunastu lat w przestrzeniach WordPressa, Blogspota i innych portali do zamieszczania blogów. Co więc się zmieniło? Podejście do bloga, umieszczane na nim treści, a przede wszystkim korzyści, jakie można uzyskać z prowadzenia bloga firmowego!

Jakie korzyści można uzyskać w prowadzenia bloga?

Jeśli prowadzisz szeroko rozumiany biznes, może przez chwilę myślałeś o tym, czy prowadzenie firmowego bloga jest warte czasu oraz pieniędzy. Odpowiedź brzmi – tak! Posiadanie bloga jest podstawą do łatwego i niedrogiego uzyskiwania nowych klientów, zwiększania aktywności na stronie internetowej firmy czy zwiększania świadomości marki.  Liczne wpisy na bloga stanowią zatem formę komunikacji marketingowej. Zgodnie z  danymi statystycznymi uzyskanymi z badań marketingowych, 59% marketerów uznaje prowadzenie blogów firmowych za wartościowe i przynoszące korzyści, a dodatkowo firmy B2B, posiadające blogi, uzyskują około 67% leadów więcej niż te bez bloga!

Zwiększenie optymalizacji pod kątem wyszukiwarek

Wyszukiwarki dostarczają odbiorcom treści. A co jest lepszym sposobem na dostarczanie ich, niż poprzez wpisy na blogu? Jeśli prowadzisz bloga konsekwentnie, to dzięki działaniom wyszukiwarek, nowe treści mogą być indeksowane wraz z wybranymi słowami kluczowymi. Dzięki temu znacznie zwiększasz swoją widoczność na stronach wyników wyszukiwania. O tym, jak jeszcze wpłynąć na pozycję w Google przeczytasz TU.

Dodatkową formą pozycjonowania są backlinki, uzyskiwane poprzez linkowanie do artykułów na blogu firmowym przez edytorów innych stron internetowych. To bezpośrednio wpływa na Twoje możliwości SEO, ponieważ backlinki postrzegane są przez wyszukiwarki jako potwierdzenie autorytetu Twojej strony internetowej.

Rozwijanie relacji z potencjalnymi i obecnymi klientami

Prowadzenie bloga pozwala na nawiązywanie kontaktu z odwiedzającymi Twoją stronę. Można to osiągnąć poprzez narrację artykułów, która jest sposobem na zaktywizowanie czytelników. Oprócz tego otwiera się również panel dający dostęp do zadawania pytań czy pisania komentarzy. Przeglądając i odpowiadając na pytania odbiorców bloga, możesz tworzyć z nimi relacje i zdobyć cenny wgląd na to, czego szukają i potrzebują Twoi klienci.

Bycie ekspertem

Bez względu na to, jaki rozmiar ma  Twoja firma, możesz zbudować zaufanie i siłę przebicia w swojej branży poprzez dostarczanie wartościowych, eksperckich informacji we wpisach na blogu. Z czasem staniesz się źródłem pomocnych i pouczających treści, co ostatecznie może prowadzić do zwiększenia współczynnika konwersji klientów. Jest to szczególnie ważne dla małych firm, które chcą zyskać wiarygodność. Pomoże Ci w tym artykuł: Content marketing – co musisz wiedzieć, żeby robić to dobrze?

Zapewnienie wartości czytelnikom

Jedną z największych korzyści płynących z blogowania biznesowego jest możliwość zapewnienia wartościowych treści odwiedzającym. Posty, które pomagają im rozwiązywać problemy lub zawierają wskazówki, dzięki którym coś w ich funkcjonowaniu zawodowym (ale i nie tylko) stanie się łatwiejsze są o wiele bardziej interesujące dla potencjalnych klientów. Kluczem do sukcesu jest takie przedstawienie Twoich produktów lub usług, że staną się one częścią rozwiązań (język korzyści). Ale nie w taki sposób, że spowodują natychmiastowe opuszczenie danego bloga. Należy pamiętać o tym, że blog nie powinien stanowić wirtualnej tablicy ogłoszeń, w których oprócz reklamy produktów, nie znajdzie się merytorycznych i ciekawych informacji. 

Prowadzenie bloga firmowego to generowanie leadów

Możesz wykorzystać prowadzenie bloga, aby uzyskać e-maile od zainteresowanych, potencjalnych klientów, umożliwiając im subskrypcję wpisów na blogu. Te e-maile mogą być następnie wykorzystane do celów marketingowych. Nie tylko będzie to możliwość do uzyskania regularnej aktywności czytelniczej. Pozwoli to również na promowanie firmy, wysyłanie specjalnych ofert czy nawiązywanie kontaktu biznesowego.

Przeczytaj też: Lead sprzedażowy – co to jest i jak je skutecznie pozyskiwać?

Jak prowadzić bloga firmowego?

Skoro stało się jasne, dlaczego warto posiadać na swojej stronie bloga , warto zadać sobie pytanie, jak pisać bloga firmowego. Obecnie wiele firm marketingowych oferuje usługę content marketingu. Należy do niej pisanie artykułów, pisanie postów do mediów społecznościowych czy przygotowywanie krótkich treści reklamowych. Jak jednak zadbać o to, aby blog był interesujący, dostarczał wartościowych informacji, a jednocześnie pozwalał na dotarcie do nowych klientów i rozwijanie firmy?

Opracowanie strategii

Nieprzygotowanie się jest przygotowaniem do porażki. A jeśli chodzi o stworzenie udanego bloga, jest to kluczowe. Podczas pisania treści warto stworzyć plan. Należy określić w nim grupę docelową bloga oraz poszczególnych postów, harmonogram dodawania postów, ich tematy oraz słowa kluczowe, pozwalające na zwiększenie widoczności w wyszukiwarkach.

Regularna aktywność

Blog prowadzony w sposób nieregularny przynosi takie same korzyści, jak blog nieprowadzony w ogóle. Zaplanuj szczegółowo harmonogram dodawania treści na swojego firmowego bloga. Pozwoli Ci to nie tylko zorganizować pracę, ale także zbuduje stały kontakt z czytelnikami bloga, którzy w końcu mogą stać się klientami Twojej firmy. 

Jakość zamiast ilości

Zapewnienie spójnego przepływu nowych treści jest ważne. Ale wypełnianie bloga artykułami, które nie oferują żadnej wartości dla czytelników, nie przyniesie żadnych korzyści. Upewnij się, że istnieje cel i że każdy post spełnia jego założenia. Nie chodzi przecież o to, żeby tworzyć i udostępniać co chwilę teksty o długości dziesięciu tysięcy znaków, a jednocześnie o zerowej wartości merytorycznej.

Pisanie  dla ludzi

Badanie słów kluczowych jest niezbędne, jeśli chcesz mieć pewność, że piszesz o rzeczach, których Twoi klienci rzeczywiście szukają. Nie należy jednak obniżać jakości treści poprzez upychanie w niej jak największej ilości słów kluczowych tylko po to, aby zadowolić wyszukiwarki. W rzeczywistości jest bardziej prawdopodobne, że zostaniesz ukarany przez Google i przyniesie Ci to więcej szkody niż pożytku. 

Chcesz pogłębić temat prowadzenia bloga? Koniecznie przeczytaj też artykuł: Copywriting – jak pisać skuteczne teksty na bloga?

Korzyści płynące z prowadzenia bloga firmowego są niezaprzeczalne, jednak nie jest to w żadnym wypadku szybki sposób na biznes. Tworzenie i prowadzenie bloga firmowego, który zapewnia wartość zarówno dla klientów, jak i dla Twojej firmy, jest rzemiosłem i wymaga czasu. Nagrody są jednak z pewnością warte inwestycji i będą nadal pozytywnie wpływać na Twoją firmę w perspektywie długofalowej.

Jeśli potrzebujesz profesjonalnego wsparcia w prowadzeniu bloga, napisz do nas na hello@inmarketing.pl – zajmiemy się tworzeniem treści za Ciebie!