Prowadzenie bloga jeszcze par─Ö lat temu kojarzy┼éo si─Ö wy┼é─ůcznie ze sposobem na dzielenie si─Ö swoj─ů pasj─ů. Opis podr├│┼╝y na szczyt g├│ry, przepis na ulubion─ů tart─Ö cytrynow─ů z bez─ů czy przegl─ůd najpi─Ökniejszych obraz├│w i rze┼║b w danym mie┼Ťcie ÔÇô to nag┼é├│wki, kt├│re spotyka si─Ö niezmienne od parunastu lat w przestrzeniach WordPressa, Blogspota i innych portali do zamieszczania blog├│w. Co wi─Öc si─Ö zmieni┼éo? Podej┼Ťcie do bloga, umieszczane na nim tre┼Ťci, a przede wszystkim korzy┼Ťci, jakie mo┼╝na uzyska─ç z prowadzenia bloga firmowego!

Jakie korzy┼Ťci mo┼╝na uzyska─ç w prowadzenia bloga?

Je┼Ťli prowadzisz szeroko rozumiany biznes, mo┼╝e przez chwil─Ö my┼Ťla┼ée┼Ť o tym, czy prowadzenie firmowego bloga jest warte czasu oraz pieni─Ödzy. Odpowied┼║ brzmi ÔÇô tak! Posiadanie bloga jest podstaw─ů do ┼éatwego i niedrogiego uzyskiwania nowych klient├│w, zwi─Ökszania aktywno┼Ťci na stronie internetowej firmy czy zwi─Ökszania ┼Ťwiadomo┼Ťci marki.  Liczne wpisy na bloga stanowi─ů zatem form─Ö komunikacji marketingowej. Zgodnie z  danymi statystycznymi uzyskanymi z bada┼ä marketingowych, 59% marketer├│w uznaje prowadzenie blog├│w firmowych za warto┼Ťciowe i przynosz─ůce korzy┼Ťci, a dodatkowo firmy B2B, posiadaj─ůce blogi, uzyskuj─ů oko┼éo 67% lead├│w wi─Öcej ni┼╝ te bez bloga!

Zwi─Ökszenie optymalizacji pod k─ůtem wyszukiwarek

Wyszukiwarki dostarczaj─ů odbiorcom tre┼Ťci. A co jest lepszym sposobem na dostarczanie ich, ni┼╝ poprzez wpisy na blogu? Je┼Ťli prowadzisz bloga konsekwentnie, to dzi─Öki dzia┼éaniom wyszukiwarek, nowe tre┼Ťci mog─ů by─ç indeksowane wraz z wybranymi s┼éowami kluczowymi. Dzi─Öki temu znacznie zwi─Ökszasz swoj─ů widoczno┼Ť─ç na stronach wynik├│w wyszukiwania. O tym, jak jeszcze wp┼éyn─ů─ç na pozycj─Ö w Google przeczytasz TU.

Dodatkow─ů form─ů pozycjonowania s─ů backlinki, uzyskiwane poprzez linkowanie do artyku┼é├│w na blogu firmowym przez edytor├│w innych stron internetowych. To bezpo┼Ťrednio wp┼éywa na Twoje mo┼╝liwo┼Ťci SEO, poniewa┼╝ backlinki postrzegane s─ů przez wyszukiwarki jako potwierdzenie autorytetu Twojej strony internetowej.

Rozwijanie relacji z potencjalnymi i obecnymi klientami

Prowadzenie bloga pozwala na nawi─ůzywanie kontaktu z odwiedzaj─ůcymi Twoj─ů stron─Ö. Mo┼╝na to osi─ůgn─ů─ç poprzez narracj─Ö artyku┼é├│w, kt├│ra jest sposobem na zaktywizowanie czytelnik├│w. Opr├│cz tego otwiera si─Ö r├│wnie┼╝ panel daj─ůcy dost─Öp do zadawania pyta┼ä czy pisania komentarzy. Przegl─ůdaj─ůc i odpowiadaj─ůc na pytania odbiorc├│w bloga, mo┼╝esz tworzy─ç z nimi relacje i zdoby─ç cenny wgl─ůd na to, czego szukaj─ů i potrzebuj─ů Twoi klienci.

Bycie ekspertem

Bez wzgl─Ödu na to, jaki rozmiar ma  Twoja firma, mo┼╝esz zbudowa─ç zaufanie i si┼é─Ö przebicia w swojej bran┼╝y poprzez dostarczanie warto┼Ťciowych, eksperckich informacji we wpisach na blogu. Z czasem staniesz si─Ö ┼║r├│d┼éem pomocnych i pouczaj─ůcych tre┼Ťci, co ostatecznie mo┼╝e prowadzi─ç do zwi─Ökszenia wsp├│┼éczynnika konwersji klient├│w. Jest to szczeg├│lnie wa┼╝ne dla ma┼éych firm, kt├│re chc─ů zyska─ç wiarygodno┼Ť─ç. Pomo┼╝e Ci w tym artyku┼é: Content marketing ÔÇô co musisz wiedzie─ç, ┼╝eby robi─ç to dobrze?

Zapewnienie warto┼Ťci czytelnikom

Jedn─ů z najwi─Ökszych korzy┼Ťci p┼éyn─ůcych z blogowania biznesowego jest mo┼╝liwo┼Ť─ç zapewnienia warto┼Ťciowych tre┼Ťci odwiedzaj─ůcym. Posty, kt├│re pomagaj─ů im rozwi─ůzywa─ç problemy lub zawieraj─ů wskaz├│wki, dzi─Öki kt├│rym co┼Ť w ich funkcjonowaniu zawodowym (ale i nie tylko) stanie si─Ö ┼éatwiejsze s─ů o wiele bardziej interesuj─ůce dla potencjalnych klient├│w. Kluczem do sukcesu jest takie przedstawienie Twoich produkt├│w lub us┼éug, ┼╝e stan─ů si─Ö one cz─Ö┼Ťci─ů rozwi─ůza┼ä (j─Özyk korzy┼Ťci). Ale nie w taki spos├│b, ┼╝e spowoduj─ů natychmiastowe opuszczenie danego bloga. Nale┼╝y pami─Öta─ç o tym, ┼╝e blog nie powinien stanowi─ç wirtualnej tablicy og┼éosze┼ä, w kt├│rych opr├│cz reklamy produkt├│w, nie znajdzie si─Ö merytorycznych i ciekawych informacji. 

Prowadzenie bloga firmowego to generowanie lead├│w

Mo┼╝esz wykorzysta─ç prowadzenie bloga, aby uzyska─ç e-maile od zainteresowanych, potencjalnych klient├│w, umo┼╝liwiaj─ůc im subskrypcj─Ö wpis├│w na blogu. Te e-maile mog─ů by─ç nast─Öpnie wykorzystane do cel├│w marketingowych. Nie tylko b─Ödzie to mo┼╝liwo┼Ť─ç do uzyskania regularnej aktywno┼Ťci czytelniczej. Pozwoli to r├│wnie┼╝ na promowanie firmy, wysy┼éanie specjalnych ofert czy nawi─ůzywanie kontaktu biznesowego.

Przeczytaj te┼╝: Lead sprzeda┼╝owy ÔÇô co to jest i jak je skutecznie pozyskiwa─ç?

Jak prowadzi─ç bloga firmowego?

Skoro sta┼éo si─Ö jasne, dlaczego warto posiada─ç na swojej stronie bloga , warto zada─ç sobie pytanie, jak pisa─ç bloga firmowego. Obecnie wiele firm marketingowych oferuje us┼éug─Ö content marketingu. Nale┼╝y do niej pisanie artyku┼é├│w, pisanie post├│w do medi├│w spo┼éeczno┼Ťciowych czy przygotowywanie kr├│tkich tre┼Ťci reklamowych. Jak jednak zadba─ç o to, aby blog by┼é interesuj─ůcy, dostarcza┼é warto┼Ťciowych informacji, a jednocze┼Ťnie pozwala┼é na dotarcie do nowych klient├│w i rozwijanie firmy?

Opracowanie strategii

Nieprzygotowanie si─Ö jest przygotowaniem do pora┼╝ki. A je┼Ťli chodzi o stworzenie udanego bloga, jest to kluczowe. Podczas pisania tre┼Ťci warto stworzy─ç plan. Nale┼╝y okre┼Ťli─ç w nim grup─Ö docelow─ů bloga oraz poszczeg├│lnych post├│w, harmonogram dodawania post├│w, ich tematy oraz s┼éowa kluczowe, pozwalaj─ůce na zwi─Ökszenie widoczno┼Ťci w wyszukiwarkach.

Regularna aktywno┼Ť─ç

Blog prowadzony w spos├│b nieregularny przynosi takie same korzy┼Ťci, jak blog nieprowadzony w og├│le. Zaplanuj szczeg├│┼éowo harmonogram dodawania tre┼Ťci na swojego firmowego bloga. Pozwoli Ci to nie tylko zorganizowa─ç prac─Ö, ale tak┼╝e zbuduje sta┼éy kontakt z czytelnikami bloga, kt├│rzy w ko┼äcu mog─ů sta─ç si─Ö klientami Twojej firmy. 

Jako┼Ť─ç zamiast ilo┼Ťci

Zapewnienie sp├│jnego przep┼éywu nowych tre┼Ťci jest wa┼╝ne. Ale wype┼énianie bloga artyku┼éami, kt├│re nie oferuj─ů ┼╝adnej warto┼Ťci dla czytelnik├│w, nie przyniesie ┼╝adnych korzy┼Ťci. Upewnij si─Ö, ┼╝e istnieje cel i ┼╝e ka┼╝dy post spe┼énia jego za┼éo┼╝enia. Nie chodzi przecie┼╝ o to, ┼╝eby tworzy─ç i udost─Öpnia─ç co chwil─Ö teksty o d┼éugo┼Ťci dziesi─Öciu tysi─Öcy znak├│w, a jednocze┼Ťnie o zerowej warto┼Ťci merytorycznej.

Pisanie  dla ludzi

Badanie s┼é├│w kluczowych jest niezb─Ödne, je┼Ťli chcesz mie─ç pewno┼Ť─ç, ┼╝e piszesz o rzeczach, kt├│rych Twoi klienci rzeczywi┼Ťcie szukaj─ů. Nie nale┼╝y jednak obni┼╝a─ç jako┼Ťci tre┼Ťci poprzez upychanie w niej jak najwi─Ökszej ilo┼Ťci s┼é├│w kluczowych tylko po to, aby zadowoli─ç wyszukiwarki. W rzeczywisto┼Ťci jest bardziej prawdopodobne, ┼╝e zostaniesz ukarany przez Google i przyniesie Ci to wi─Öcej szkody ni┼╝ po┼╝ytku. 

Chcesz pog┼é─Öbi─ç temat prowadzenia bloga? Koniecznie przeczytaj te┼╝ artyku┼é: Copywriting ÔÇô jak pisa─ç skuteczne teksty na bloga?

Korzy┼Ťci p┼éyn─ůce z prowadzenia bloga firmowego s─ů niezaprzeczalne, jednak nie jest to w ┼╝adnym wypadku szybki spos├│b na biznes. Tworzenie i prowadzenie bloga firmowego, kt├│ry zapewnia warto┼Ť─ç zar├│wno dla klient├│w, jak i dla Twojej firmy, jest rzemios┼éem i wymaga czasu. Nagrody s─ů jednak z pewno┼Ťci─ů warte inwestycji i b─Öd─ů nadal pozytywnie wp┼éywa─ç na Twoj─ů firm─Ö w perspektywie d┼éugofalowej.

Je┼Ťli potrzebujesz profesjonalnego wsparcia w prowadzeniu bloga, napisz do nas na hello@inmarketing.pl – zajmiemy si─Ö tworzeniem tre┼Ťci za Ciebie!