Prowadzenie bloga firmowego niekt贸rzy uwa偶aj膮 za strat臋 czasu. Niekt贸rzy z kolei maj膮 to za co艣 banalnego i finalnie 艂api膮 si臋 na tym, 偶e przez opiesza艂e podej艣cie do tematu nie odnotowuj膮 zadowalaj膮cych wynik贸w. Ale jest te偶 trzecia grupa, do kt贸rej zaliczamy si臋 my 馃檪 Dbamy o prowadzenie bloga, wi臋c z rado艣ci膮 odnotowujemy korzy艣ci, takie jak nap艂ywaj膮ce leady. Chcesz do nas do艂膮czy膰? Sprawd藕, jak prowadzi膰 bloga firmowego!

Blog jako forma komunikacji marketingowej

Prowadzenie blog贸w firmowych ma kilka cel贸w. Przede wszystkim firma staje si臋 widoczna w sieci, a tym samym dociera do nowych u偶ytkownik贸w – r贸wnie偶 potencjalnych klient贸w. To jednak tylko kropla w morzu korzy艣ci. O innych pozytywach prowadzenia bloga przeczytasz TUTAJ.

Czy w takim razie blogi firmowe s膮 recept膮 na skuteczny marketing? Nie, je艣li nie robisz tego poprawnie.

Prowadzenie bloga firmowego – na to zwr贸膰 uwag臋!

1. Jako艣膰 to Tw贸j sprzymierzeniec

Tak zwana mas贸wka nie sprawdza si臋 dobrze w kontek艣cie bloga. Pami臋taj, 偶e od ilo艣ci zdecydowanie lepsza jest wysoka jako艣膰 tekst贸w. Wpis na bloga powinien by膰 merytoryczny i warto艣ciowy, i ma dostarcza膰 czytelnikowi realne korzy艣ci (np. rozwi膮zanie ich problem贸w).

Dlatego zamiast publikowa膰 pi臋膰 artyku艂贸w tygodniowo, kt贸re opieraj膮 si臋 na 鈥渓aniu wody鈥 i s膮 pisane jedynie dla algorytm贸w, stw贸rz harmonogram opieraj膮cy si臋 np. na sze艣ciu wpisach miesi臋cznie. Dzi臋ki temu b臋dziesz mia艂 wi臋cej czasu na napisanie tekstu i b臋dzie on bardziej warto艣ciowy. A to z kolei pozwoli Ci stworzy膰 wizerunek eksperta, kt贸remu zale偶y na odbiorcach, a nie statystykach.

2. Publikuj!

Gdy ju偶 ustalisz tematy i kalendarz publikacji, to b膮d藕 w tym regularny. Publikowanie zbyt du偶ej ilo艣ci wpis贸w na bloga nie jest dobre, ale publikowanie dw贸ch wpis贸w miesi臋cznie r贸wnie偶 nie przyniesie dobrych efekt贸w. Dlatego zachowaj balans i pilnuj termin贸w!

Porada: Je艣li masz problem z regularno艣ci膮, polecam Ci przeznaczy膰 na prowadzenie bloga firmowego na przyk艂ad jeden dzie艅 w tygodniu. W tym czasie przygotuj wi臋ksz膮 ilo艣膰 wpis贸w i zaplanuj ich automatyczn膮 publikacj臋. Zach臋cam te偶 do przeczytania artyku艂u Ani, naszej mistrzyni zarz膮dzania – Jak poprawi膰 organizacj臋 pracy?

3. Wsparcie jest bli偶ej ni偶 my艣lisz

A mo偶e prowadzisz firm臋 sk艂adaj膮c膮 si臋 kilku os贸b specjalizuj膮cych si臋 w r贸偶nych obszarach? Zaanga偶uj ich do wsp贸艂tworzenia bloga! W naszej agencji sprawdza si臋 to 艣wietnie, poniewa偶 ka偶dy z nas jest ekspertem w innej dziedzinie. Dzi臋ki temu na blogu pojawiaj膮 si臋 artyku艂u pisane przez osoby, kt贸re rzeczywi艣cie maj膮 wiedz臋 na dany temat, a nie opieraj膮 si臋 jedynie na researchu.

Drugim plusem takiego rozwi膮zanie jest te偶 oczywi艣cie oszcz臋dno艣膰 czasu! Im wi臋cej os贸b jest zaanga偶owanych, tym mniejsz膮 presj臋 czuje osoba odpowiedzialna za prowadzenie bloga firmowego. Ja zdecydowanie mog臋 odetchn膮膰 z ulg膮, gdy wiem, 偶e mam wsparcie ca艂ej dru偶yny 馃檪 Je艣li chcesz by膰 pewny, 偶e tekst b臋dzie stworzony wed艂ug Twoich oczekiwa艅, mo偶esz posi艂kowa膰 si臋 briefem kreatywnym, w kt贸rym zawrzesz wszelkie wskaz贸wki.

4. Jak po艂膮czy膰 SEO z ludzkim podej艣ciem?

Nie piszemy dla siebie. Interesuj膮 nas internauci. Dlatego dobr膮 praktyk膮 jest pisanie na tematy, kt贸re ich interesuj膮. Zanim ustalisz tematy artyku艂贸w przeprowad藕 analiz臋 fraz kluczowych i sprawd藕, jakie zapytania wpisuj膮 ludzie w wyszukiwark臋 Google.

Porada: Ka偶dy copywriter zmaga si臋 czasem z brakiem weny. Je艣li wi臋c nie masz pomys艂u na wykorzystanie s艂贸w kluczowych, skorzystaj z dost臋pnych narz臋dzi, np. Answer the public.

Ale! SEO to jedno, a odbiorcy to drugie. Jak wspomnia艂am, prowadzenie blog贸w firmowych zobowi膮zuje nas do pisania dla ludzi, a nie dla maszyny. Wi臋cej na temat j臋zyka i struktury pisali艣my TUTAJ.

5. B膮d藕 na bie偶膮co

S膮 ponadczasowe tematy, kt贸re mo偶na porusza膰. Ale obserwuj te偶 trendy i tendencje rynkowe, 偶eby dostosowa膰 wpis na bloga do aktualnych potrzeb odbiorc贸w. Je艣li Tw贸j blog jako jeden z pierwszych odniesie si臋 do danego tematu, mo偶esz wyr贸偶ni膰 si臋 na tle konkurencji. 

TUTAJ znajdziesz przyk艂ad artyku艂u, kt贸ry by艂 odpowiedzi膮 na ko艅cz膮cy si臋 termin sk艂adania deklaracji za reklamy Facebook i Google. By艂 on pomocny dla os贸b, kt贸re zapomnia艂y o sk艂adaniu deklaracji lub nie wiedzia艂y, jak to zrobi膰. Sam na pewno przyznasz, 偶e gdy zbli偶a si臋 deadline, cz臋sto szuka si臋 wsparcia w艂a艣nie w wyszukiwarce 馃槈

Content – bez tego ani rusz!

Ten artyku艂 nie m贸g艂by zako艅czy膰 si臋 bez wzmianki o contencie, kt贸ry to przewija艂 si臋 w prawie ka偶dym z wymienionych podpunkt贸w! Poniewa偶 to na tre艣ciach opiera si臋 ka偶dy blog, zadbaj o jako艣膰 Twojego contentu. Na naszym blogu znajdziesz wiele artyku艂贸w poradnikowych z tego zakresu, kt贸re na pewno Ci pomog膮. Polecam Ci mi臋dzy innymi:

A je艣li oczekujesz dodatkowego wsparcia, skontaktuj si臋 z nami pisz膮c na hello@inmarketing.pl. Zajmiemy si臋 Twoim blogiem i wygenerujemy na nim ruch!