Prowadzenie bloga firmowego niektórzy uważają za stratę czasu. Niektórzy z kolei mają to za coś banalnego i finalnie łapią się na tym, że przez opieszałe podejście do tematu nie odnotowują zadowalających wyników. Ale jest też trzecia grupa, do której zaliczamy się my 🙂 Dbamy o prowadzenie bloga, więc z radością odnotowujemy korzyści, takie jak napływające leady. Chcesz do nas dołączyć? Sprawdź, jak prowadzić bloga firmowego!

Blog jako forma komunikacji marketingowej

Prowadzenie blogów firmowych ma kilka celów. Przede wszystkim firma staje się widoczna w sieci, a tym samym dociera do nowych użytkowników – również potencjalnych klientów. To jednak tylko kropla w morzu korzyści. O innych pozytywach prowadzenia bloga przeczytasz TUTAJ.

Czy w takim razie blogi firmowe są receptą na skuteczny marketing? Nie, jeśli nie robisz tego poprawnie.

Prowadzenie bloga firmowego – na to zwróć uwagę!

1. Jakość to Twój sprzymierzeniec

Tak zwana masówka nie sprawdza się dobrze w kontekście bloga. Pamiętaj, że od ilości zdecydowanie lepsza jest wysoka jakość tekstów. Wpis na bloga powinien być merytoryczny i wartościowy, i ma dostarczać czytelnikowi realne korzyści (np. rozwiązanie ich problemów).

Dlatego zamiast publikować pięć artykułów tygodniowo, które opierają się na “laniu wody” i są pisane jedynie dla algorytmów, stwórz harmonogram opierający się np. na sześciu wpisach miesięcznie. Dzięki temu będziesz miał więcej czasu na napisanie tekstu i będzie on bardziej wartościowy. A to z kolei pozwoli Ci stworzyć wizerunek eksperta, któremu zależy na odbiorcach, a nie statystykach.

2. Publikuj!

Gdy już ustalisz tematy i kalendarz publikacji, to bądź w tym regularny. Publikowanie zbyt dużej ilości wpisów na bloga nie jest dobre, ale publikowanie dwóch wpisów miesięcznie również nie przyniesie dobrych efektów. Dlatego zachowaj balans i pilnuj terminów!

Porada: Jeśli masz problem z regularnością, polecam Ci przeznaczyć na prowadzenie bloga firmowego na przykład jeden dzień w tygodniu. W tym czasie przygotuj większą ilość wpisów i zaplanuj ich automatyczną publikację. Zachęcam też do przeczytania artykułu Ani, naszej mistrzyni zarządzania – Jak poprawić organizację pracy?

3. Wsparcie jest bliżej niż myślisz

A może prowadzisz firmę składającą się kilku osób specjalizujących się w różnych obszarach? Zaangażuj ich do współtworzenia bloga! W naszej agencji sprawdza się to świetnie, ponieważ każdy z nas jest ekspertem w innej dziedzinie. Dzięki temu na blogu pojawiają się artykułu pisane przez osoby, które rzeczywiście mają wiedzę na dany temat, a nie opierają się jedynie na researchu.

Drugim plusem takiego rozwiązanie jest też oczywiście oszczędność czasu! Im więcej osób jest zaangażowanych, tym mniejszą presję czuje osoba odpowiedzialna za prowadzenie bloga firmowego. Ja zdecydowanie mogę odetchnąć z ulgą, gdy wiem, że mam wsparcie całej drużyny 🙂 Jeśli chcesz być pewny, że tekst będzie stworzony według Twoich oczekiwań, możesz posiłkować się briefem kreatywnym, w którym zawrzesz wszelkie wskazówki.

4. Jak połączyć SEO z ludzkim podejściem?

Nie piszemy dla siebie. Interesują nas internauci. Dlatego dobrą praktyką jest pisanie na tematy, które ich interesują. Zanim ustalisz tematy artykułów przeprowadź analizę fraz kluczowych i sprawdź, jakie zapytania wpisują ludzie w wyszukiwarkę Google.

Porada: Każdy copywriter zmaga się czasem z brakiem weny. Jeśli więc nie masz pomysłu na wykorzystanie słów kluczowych, skorzystaj z dostępnych narzędzi, np. Answer the public.

Ale! SEO to jedno, a odbiorcy to drugie. Jak wspomniałam, prowadzenie blogów firmowych zobowiązuje nas do pisania dla ludzi, a nie dla maszyny. Więcej na temat języka i struktury pisaliśmy TUTAJ.

5. Bądź na bieżąco

Są ponadczasowe tematy, które można poruszać. Ale obserwuj też trendy i tendencje rynkowe, żeby dostosować wpis na bloga do aktualnych potrzeb odbiorców. Jeśli Twój blog jako jeden z pierwszych odniesie się do danego tematu, możesz wyróżnić się na tle konkurencji. 

TUTAJ znajdziesz przykład artykułu, który był odpowiedzią na kończący się termin składania deklaracji za reklamy Facebook i Google. Był on pomocny dla osób, które zapomniały o składaniu deklaracji lub nie wiedziały, jak to zrobić. Sam na pewno przyznasz, że gdy zbliża się deadline, często szuka się wsparcia właśnie w wyszukiwarce 😉

Content – bez tego ani rusz!

Ten artykuł nie mógłby zakończyć się bez wzmianki o contencie, który to przewijał się w prawie każdym z wymienionych podpunktów! Ponieważ to na treściach opiera się każdy blog, zadbaj o jakość Twojego contentu. Na naszym blogu znajdziesz wiele artykułów poradnikowych z tego zakresu, które na pewno Ci pomogą. Polecam Ci między innymi:

A jeśli oczekujesz dodatkowego wsparcia, skontaktuj się z nami pisząc na hello@inmarketing.pl. Zajmiemy się Twoim blogiem i wygenerujemy na nim ruch!