Korzy艣ci z prowadzenia bloga firmowego Agencja InMarketing
Strona g艂贸wnaBlogKorzy艣ci z prowadzenia bloga firmowego

Korzy艣ci z prowadzenia bloga firmowego

Prowadzenie bloga jeszcze par臋 lat temu kojarzy艂o si臋 wy艂膮cznie ze sposobem na dzielenie si臋 swoj膮 pasj膮. Opis podr贸偶y na szczyt g贸ry, przepis na ulubion膮 tart臋 cytrynow膮 z bez膮 czy przegl膮d najpi臋kniejszych obraz贸w i rze藕b w danym mie艣cie 鈥 to nag艂贸wki, kt贸re spotyka si臋 niezmienne od parunastu lat w przestrzeniach WordPressa, Blogspota i innych portali do zamieszczania blog贸w. Co wi臋c si臋 zmieni艂o? Podej艣cie do bloga, umieszczane na nim tre艣ci, a przede wszystkim korzy艣ci, jakie mo偶na uzyska膰 z prowadzenia bloga firmowego!

Jakie korzy艣ci mo偶na uzyska膰 w prowadzenia bloga?

Je艣li prowadzisz szeroko rozumiany biznes, mo偶e przez chwil臋 my艣la艂e艣 o tym, czy prowadzenie firmowego bloga jest warte czasu oraz pieni臋dzy. Odpowied藕 brzmi 鈥 tak! Posiadanie bloga jest podstaw膮 do 艂atwego i niedrogiego uzyskiwania nowych klient贸w, zwi臋kszania aktywno艣ci na stronie internetowej firmy czy zwi臋kszania 艣wiadomo艣ci marki.聽 Liczne wpisy na bloga stanowi膮 zatem form臋 komunikacji marketingowej. Zgodnie z聽 danymi statystycznymi uzyskanymi z bada艅 marketingowych, 59% marketer贸w uznaje prowadzenie blog贸w firmowych za warto艣ciowe i przynosz膮ce korzy艣ci, a dodatkowo firmy B2B, posiadaj膮ce blogi, uzyskuj膮 oko艂o 67% lead贸w wi臋cej ni偶 te bez bloga!

Zwi臋kszenie optymalizacji pod k膮tem wyszukiwarek

Wyszukiwarki dostarczaj膮 odbiorcom tre艣ci. A co jest lepszym sposobem na dostarczanie ich, ni偶 poprzez wpisy na blogu? Je艣li prowadzisz bloga konsekwentnie, to dzi臋ki dzia艂aniom wyszukiwarek, nowe tre艣ci mog膮 by膰 indeksowane wraz z wybranymi s艂owami kluczowymi. Dzi臋ki temu znacznie zwi臋kszasz swoj膮 widoczno艣膰 na stronach wynik贸w wyszukiwania. O tym, jak jeszcze wp艂yn膮膰 na pozycj臋 w Google przeczytasz TU.

Dodatkow膮 form膮 pozycjonowania s膮 backlinki, uzyskiwane poprzez linkowanie do artyku艂贸w na blogu firmowym przez edytor贸w innych stron internetowych. To bezpo艣rednio wp艂ywa na Twoje mo偶liwo艣ci SEO, poniewa偶 backlinki postrzegane s膮 przez wyszukiwarki jako potwierdzenie autorytetu Twojej strony internetowej.

Rozwijanie relacji z potencjalnymi i obecnymi klientami

Prowadzenie bloga pozwala na nawi膮zywanie kontaktu z odwiedzaj膮cymi Twoj膮 stron臋. Mo偶na to osi膮gn膮膰 poprzez narracj臋 artyku艂贸w, kt贸ra jest sposobem na zaktywizowanie czytelnik贸w. Opr贸cz tego otwiera si臋 r贸wnie偶 panel daj膮cy dost臋p do zadawania pyta艅 czy pisania komentarzy. Przegl膮daj膮c i odpowiadaj膮c na pytania odbiorc贸w bloga, mo偶esz tworzy膰 z nimi relacje i zdoby膰 cenny wgl膮d na to, czego szukaj膮 i potrzebuj膮 Twoi klienci.

Bycie ekspertem

Bez wzgl臋du na to, jaki rozmiar ma聽 Twoja firma, mo偶esz zbudowa膰 zaufanie i si艂臋 przebicia w swojej bran偶y poprzez dostarczanie warto艣ciowych, eksperckich informacji we wpisach na blogu. Z czasem staniesz si臋 藕r贸d艂em pomocnych i pouczaj膮cych tre艣ci, co ostatecznie mo偶e prowadzi膰 do zwi臋kszenia wsp贸艂czynnika konwersji klient贸w. Jest to szczeg贸lnie wa偶ne dla ma艂ych firm, kt贸re chc膮 zyska膰 wiarygodno艣膰. Pomo偶e Ci w tym artyku艂: Content marketing 鈥 co musisz wiedzie膰, 偶eby robi膰 to dobrze?

Zapewnienie warto艣ci czytelnikom

Jedn膮 z najwi臋kszych korzy艣ci p艂yn膮cych z blogowania biznesowego jest mo偶liwo艣膰 zapewnienia warto艣ciowych tre艣ci odwiedzaj膮cym. Posty, kt贸re pomagaj膮 im rozwi膮zywa膰 problemy lub zawieraj膮 wskaz贸wki, dzi臋ki kt贸rym co艣 w ich funkcjonowaniu zawodowym (ale i nie tylko) stanie si臋 艂atwiejsze s膮 o wiele bardziej interesuj膮ce dla potencjalnych klient贸w. Kluczem do sukcesu jest takie przedstawienie Twoich produkt贸w lub us艂ug, 偶e stan膮 si臋 one cz臋艣ci膮 rozwi膮za艅 (j臋zyk korzy艣ci). Ale nie w taki spos贸b, 偶e spowoduj膮 natychmiastowe opuszczenie danego bloga. Nale偶y pami臋ta膰 o tym, 偶e blog nie powinien stanowi膰 wirtualnej tablicy og艂osze艅, w kt贸rych opr贸cz reklamy produkt贸w, nie znajdzie si臋 merytorycznych i ciekawych informacji.聽

Prowadzenie bloga firmowego to generowanie lead贸w

Mo偶esz wykorzysta膰 prowadzenie bloga, aby uzyska膰 e-maile od zainteresowanych, potencjalnych klient贸w, umo偶liwiaj膮c im subskrypcj臋 wpis贸w na blogu. Te e-maile mog膮 by膰 nast臋pnie wykorzystane do cel贸w marketingowych. Nie tylko b臋dzie to mo偶liwo艣膰 do uzyskania regularnej aktywno艣ci czytelniczej. Pozwoli to r贸wnie偶 na promowanie firmy, wysy艂anie specjalnych ofert czy nawi膮zywanie kontaktu biznesowego.

Przeczytaj te偶: Lead sprzeda偶owy 鈥 co to jest i jak je skutecznie pozyskiwa膰?

Jak prowadzi膰 bloga firmowego?

Skoro sta艂o si臋 jasne, dlaczego warto posiada膰 na swojej stronie bloga , warto zada膰 sobie pytanie, jak pisa膰 bloga firmowego. Obecnie wiele firm marketingowych oferuje us艂ug臋 content marketingu. Nale偶y do niej pisanie artyku艂贸w, pisanie post贸w do medi贸w spo艂eczno艣ciowych czy przygotowywanie kr贸tkich tre艣ci reklamowych. Jak jednak zadba膰 o to, aby blog by艂 interesuj膮cy, dostarcza艂 warto艣ciowych informacji, a jednocze艣nie pozwala艂 na dotarcie do nowych klient贸w i rozwijanie firmy?

Opracowanie strategii

Nieprzygotowanie si臋 jest przygotowaniem do pora偶ki. A je艣li chodzi o stworzenie udanego bloga, jest to kluczowe. Podczas pisania tre艣ci warto stworzy膰 plan. Nale偶y okre艣li膰 w nim grup臋 docelow膮 bloga oraz poszczeg贸lnych post贸w, harmonogram dodawania post贸w, ich tematy oraz s艂owa kluczowe, pozwalaj膮ce na zwi臋kszenie widoczno艣ci w wyszukiwarkach.

Regularna aktywno艣膰

Blog prowadzony w spos贸b nieregularny przynosi takie same korzy艣ci, jak blog nieprowadzony w og贸le. Zaplanuj szczeg贸艂owo harmonogram dodawania tre艣ci na swojego firmowego bloga. Pozwoli Ci to nie tylko zorganizowa膰 prac臋, ale tak偶e zbuduje sta艂y kontakt z czytelnikami bloga, kt贸rzy w ko艅cu mog膮 sta膰 si臋 klientami Twojej firmy.聽

Jako艣膰 zamiast ilo艣ci

Zapewnienie sp贸jnego przep艂ywu nowych tre艣ci jest wa偶ne. Ale wype艂nianie bloga artyku艂ami, kt贸re nie oferuj膮 偶adnej warto艣ci dla czytelnik贸w, nie przyniesie 偶adnych korzy艣ci. Upewnij si臋, 偶e istnieje cel i 偶e ka偶dy post spe艂nia jego za艂o偶enia. Nie chodzi przecie偶 o to, 偶eby tworzy膰 i udost臋pnia膰 co chwil臋 teksty o d艂ugo艣ci dziesi臋ciu tysi臋cy znak贸w, a jednocze艣nie o zerowej warto艣ci merytorycznej.

Pisanie  dla ludzi

Badanie s艂贸w kluczowych jest niezb臋dne, je艣li chcesz mie膰 pewno艣膰, 偶e piszesz o rzeczach, kt贸rych Twoi klienci rzeczywi艣cie szukaj膮. Nie nale偶y jednak obni偶a膰 jako艣ci tre艣ci poprzez upychanie w niej jak najwi臋kszej ilo艣ci s艂贸w kluczowych tylko po to, aby zadowoli膰 wyszukiwarki. W rzeczywisto艣ci jest bardziej prawdopodobne, 偶e zostaniesz ukarany przez Google i przyniesie Ci to wi臋cej szkody ni偶 po偶ytku.聽

Chcesz pog艂臋bi膰 temat prowadzenia bloga? Koniecznie przeczytaj te偶 artyku艂: Copywriting 鈥 jak pisa膰 skuteczne teksty na bloga?

Korzy艣ci p艂yn膮ce z prowadzenia bloga firmowego s膮 niezaprzeczalne, jednak nie jest to w 偶adnym wypadku szybki spos贸b na biznes. Tworzenie i prowadzenie bloga firmowego, kt贸ry zapewnia warto艣膰 zar贸wno dla klient贸w, jak i dla Twojej firmy, jest rzemios艂em i wymaga czasu. Nagrody s膮 jednak z pewno艣ci膮 warte inwestycji i b臋d膮 nadal pozytywnie wp艂ywa膰 na Twoj膮 firm臋 w perspektywie d艂ugofalowej.

Je艣li potrzebujesz profesjonalnego wsparcia w prowadzeniu bloga, napisz do nas na hello@inmarketing.pl – zajmiemy si臋 tworzeniem tre艣ci za Ciebie!

Ania jest osob膮 skupion膮 na dzia艂aniu, kt贸ra ceni sobie estetyk臋 i poprawno艣膰 j臋zykow膮. Z zaanga偶owaniem tworzy artyku艂y oraz posty, dopasowuj膮c si臋 przy tym do profili klient贸w InMarketing. Studiuje psychologi臋 i zarz膮dzanie, a wolnym czasie uwielbia czyta膰, malowa膰 i gotowa膰 dania kuchni wegetaria艅skiej.

  • Avatar
    14 wrze艣nia 2021

    Zdecydowanie warto prowadzi膰 cykliczn膮 publikacj臋 na blogu. Z racji zawodu zwykle skupiam si臋 na aspektach SEO – pozyskiwania dodatkowego ruchu oraz ew. link贸w. Jest cie艅 nadziei, 偶e opublikowany artyku艂 zyska uznanie lub w ramach dzia艂a艅 SEO b臋dziemy mogli do niego pozyska膰 link „naturalny”. Dzi臋ki temu blog mo偶e zyskiwa膰 na widoczno艣ci, a takich ruch mo偶na pr贸bowa膰 przekonwertowa膰 na sprzeda偶..

LEAVE A COMMENT