Prowadzenie bloga, strony internetowej czy serwisu sprzedażowego to bardzo wymagające zadanie. Często nie mamy czasu lub możliwości na samodzielnie pisanie contentu i w tym momencie zlecamy jego stworzenie. W takiej sytuacji zdecydowanie warto zatrudnić profesjonalnego copywritera lub skorzystać z usług agencji marketingowych niż współpracować z freelancerami ogłaszającymi się na różnorodnych portalach czy na grupach freelancerskich na Facebooku. W tym tekście odpowiadamy, dlaczego warto postąpić właśnie w taki sposób i jakie zagrożenia czyhają na nas przy współpracy z wolnymi strzelcami.

Współpraca z freelancerami

Zlecenie pisania treści freelancerom, czyli wolnym strzelcom wykonującym zlecenia w szeroko pojętej branży digital marketingu, to bardzo popularne rozwiązanie. Głównie stawiamy na nie ze względu na niską cenę, którą oferują wolni strzelcy, choć rozwiązanie takie ma wiele wad.

Przede wszystkim są to osoby, które przeważnie dorabiają w ten sposób lub działają w wielu branżach. Nie posiadają oni specjalistycznej wiedzy i nie są profesjonalistami w branży copywritingu. Freelancerami często są np. studenci lub osoby pracujące w innych branżach, które dorabiają jedynie na pisaniu tekstów.

Choć teoretycznie nie jest to przeszkodą w pisaniu jakościowych treści, w praktyce często może okazać się zgubne. Przede wszystkim osoby znajdowane na portalach społecznościowych czy platformach ogłoszeniowych są trudne do zweryfikowania. Często nie posiadają szerokiego portfolio, a także wielu publikacji. Może owocować to niewykonaniem zlecenia, opóźnieniami czy innymi negatywnymi sytuacjami, którymi freelancerzy nie będą się przejmowali z uwagi na brak budowanego personal brandu, czyli marki osobistej.

Bardzo poważnym zagrożeniem przy zamawianiu treści u anonimowych freelancerów jest również plagiat. Osoby takie napędzane chęcią szybkiego zysku, mogą kopiować treści z innych stron, za co my jako publikatorzy tych treści poniesiemy konsekwencje. Mogą to być konsekwencje związane z obniżeniem pozycjonowanej witryny w rankingu wyników wyszukiwania Google lub poważniejsze konsekwencje prawne ze strony prawowitego właściciela treści.

Profesjonalni copywriterzy

Zamawianie pisania treści w internecie u profesjonalnych copywriterów wygląda nieco inaczej. Osoby takie specjalizują się w dziedzinie digital marketingu, a często jeszcze zajmują się jedynie konkretnym rodzajem copywritingu np. storytellingiem, artykułami tematycznymi czy SEO copywritingiem.

Profesjonalni copywriterzy zajmują się tym zadaniem na co dzień i jest to ich główne źródło utrzymania. Posiadają często rozbudowaną i rozwiniętą markę personalną, własną stronę internetową, a także bogate portfolio, doświadczenie i wiele publikacji którymi, mogą się pochwalić z imienia i nazwiska. Możemy zatem dość prosto sprawdzić i zweryfikować ich usługi na portalach dla copywriterów, gdzie znajdziemy oceny czy rekomendacje wystawione przez innych klientów.

Zamawiając treści u profesjonalnych copywriterów mamy zatem pewność, że będą one pisane zgodnie z aktualnie panującymi trendami zarówno pod kątem pozycjonowania, jak i dostosowania do użytkowników. Osoby takie będą starały się, aby współpraca przebiegała na jak najwyższym poziomie oraz abyśmy stali się ich stałymi klientami. Copywriterzy często posiadają specjalistyczną wiedzę z danej kategorii tematycznej, co również ułatwia tworzenie wysokojakościowych treści a niepisanie jedynie na podstawie płytkiego researchu. Specjaliści z tej dziedziny pracując w ten sposób na stałe, mogą oferować szybsze terminy wykonania, a także większe moce przerobowe i możliwości operacyjne. Jest to ważne, jeśli chcemy intensywnie współpracować z osobą, która będzie tworzyła dla nas treści. Krótkie terminy wykonania czy możliwość zamówienia kilku tekstów na kolejne dni w awaryjnej sytuacji będą bardzo pomocne przy prowadzeniu marki. Profesjonalni copywriterzy bardzo często podnosząca swoje kwalifikacje i uzupełniają wiedzę, którą mogą następnie wykorzystywać przy tworzeniu treści dla nas. W porównaniu z freelancerami, którzy tworzą jedynie podstawowe treści, jest to spory plus.

Agencje marketingowe

Agencje marketingowe w tym zestawieniu są najbardziej profesjonalnym rozwiązaniem gwarantującym jeszcze wyższy poziom bezpieczeństwa. Są to często dużo marki, które budują swoją renomę od wielu lat i nie mogą pozwolić sobie na żadne wpadki. Agencje takie posiadają również swoich pracowników i mają jeszcze większe możliwości aniżeli profesjonalni copywriterzy będący prywatnymi specjalistami. Wybierając to rozwiązanie, możemy korzystać z doświadczenia specjalistów pracujących danej agencji, a także łatwo rozszerzać zakres współpracy, zlecając inne usługi reklamowe bez konieczności nawiązywania współpracy z innymi agencjami.

Rozwiązanie to z pewnością będzie najdroższe, gdyż agencje marketingowe mają najwyższe cenniki spośród wszystkich wymienionych w tym tekście rozwiązań. Jeśli jednak bezwzględnie zależy nam na najwyższej jakości lub maksymalnym bezpieczeństwie współpracy, warto zapłacić nieco więcej.

Dlaczego warto wybierać profesjonalne rozwiązania?

Jeśli zlecamy pisanie tekstów, zdecydowanie warto wybierać profesjonalne usługi agencji marketingowych lub copywriterów. Istnieje wiele plusów takiego rozwiązania, które przedstawiliśmy powyżej, a na rynku bez trudu znajdziemy duże ilości specjalistów tego typu. Będziemy mogli zatem swobodnie wybierać profesjonalistów, którzy napiszą dla nas wartościowe i jakościowe treści pod kątem stylu, doświadczenia czy ceny.

Wybierając profesjonalne rozwiązania, zyskujemy również konkretne profity. Dobrze napisane treści potrafią generować sprzedaż, a także zwiększają pozycję witryny w wyszukiwarce Google. Wszystko to przekłada się na zyski. Choć trudno je konkretnie wyliczyć, z pewnością w dłuższej perspektywie czasu zainwestowanie środków w zakup jakościowych treści zwróci się nam wielokrotnie. Pozorna oszczędność przy wyborze tylko nieco tańszego freelancera, który nie jest specjalistą, nie będzie zatem najlepszym pomysłem również od strony opłacalności i efektywności finansowej.