Pozycja strony w google. Inmarketing
Strona główna » Blog » Pozycja strony w Google – jak ją podnieść?

Pozycja strony w Google – jak ją podnieść?

Każdy posiadacz strony internetowej marzy o posiadaniu wysokiej pozycji strony w wyszukiwarce na kluczowe frazy. Najczęściej oznacza to dopływ ruchu organicznego, za który nie trzeba płacić, jak choćby za ruch z reklam Google Adwords czy Facebook Ads. Od czego właściwie zależy pozycja strony w Google?

Po pierwsze Google musi odnaleźć stronę internetową. Aby tak się zadziało strona powinna zostać opublikowana i nie blokować robotów wyszukiwarek. W WordPressie wystarczy przestawić jedną opcję lub wyedytować plik robots.txt.

Drugim krokiem jest analiza treści strony. Google sprawdza pod względem kilkudziesięciu czynników treść, jej przydatność dla użytkownika i potencjalne dopasowanie do, wpisywanego w wyszukiwarce, hasła.

Trzecim krokiem jest ocena strony względem konkurentów. Czy jej treść jest wartościowa i lepiej dopasowana do zapytania od stron konkurencyjnych?

Pozycja strony w Google – jak ją podnieść?

Oprę się o 3 czynniki rankujące: WIDOCZNOŚĆ – DOPASOWANIE – WIARYGODNOŚĆ. Pod tymi hasłami kryje się wiele działań – nie sposób jednak rozpisać wszystkich w krótkim artykule. Dodam tylko, że bezpośrednich czynników wpływających na pozycję strony w wyszukiwarce wyróżnia się ponad 200.

pozycja strony

Widoczność

Głównym zadaniem stojącym przed twórcą strony jest zbudowanie widoczności w wyszukiwarce. Osiągniesz to poprzez budowę dużej liczby wartościowych treści poradnikowych, których może poszukiwać użytkownik. Na tym etapie bardzo ważna jest szeroka analiza fraz kluczowych, by rozpoznać potrzeby szukających i stworzyć treści do tych potrzeb dopasowane. Oczywiście – jeśli chcesz właśnie na te treści być popularny lub masz pomysł, jak podpiąć się pod aktualnie panujący trend. Przykład – w okresie emisji nowego sezonu „Gry o Tron” można na blogu biznesowym zamieścić porównanie stylów liderowania prezentowanych przez bohaterów serialu. Materiał może wskoczyć na falę popularności i pozyskać dla Ciebie kilku nowych klientów, do których dotrzesz.

Na tym etapie robot crawluje, a więc skanuje treść strony.

Dopasowanie

Aby jednak treści po trafieniu, zainteresowały odbiorców, muszą być dopasowane do ich potrzeb. Najlepiej stworzyć, na najważniejsze dla Twojego biznesu hasła, długie (ponad 10 tys. znaków) i kompleksowe materiały poradnikowe. Niech zawierają analizę problemu, rozłożenie go na czynniki pierwsze, zdjęcia i infografiki, schematy, wykresy, filmiki. Szukając odpowiedzi na swoje pytanie, lubisz czuć, że czytasz słowa eksperta, któremu możesz zaufać. Taki efekt uzyskasz poprzez wyczerpanie tematu w artykule i udzielenie dokładnej odpowiedzi na zapytanie.

Na tym etapie robot indeksuje treść strony, bazując choćby na słowach kluczowych.

Wiarygodność

Ten aspekt to przede wszystkim ocena wystawiana treści przez innych użytkowników. Efektem takiej oceny jest zamieszczenie linka kierującego do materiału. Siła innej strony wpływa wówczas na naszą i otrzymujemy tzw. backlinka. Najważniejsze są te, które posiadają parametr „dofollow”. Jednak przy dużej liczbie linków, istotne są także te z parametrem „nofollow”, uzyskiwane choćby poprzez udostępnianie materiału w mediach społecznościowych. Nie zawsze liczba linków prowadzących do strony powoduje podwyższenie jej pozycji. Czasem kilka linków wyższej jakości (z dużych lub mocnych serwisów, np. onet.pl) może szybciej wywindować stronę w wynikach wyszukiwania niż kilkadziesiąt słabej jakości.

Na tym etapie robot ustala ranking stron poprzez porównanie jej z linkami prowadzącymi do innych witryn i ocenia, która strona zasługuje na wyższą pozycję.

Pozycja strony w wynikach wyszukiwania – podsumowanie

Pozycja strony w Google zależy od kilkudziesięciu czynników rankingowych, a trzy najważniejsze to widoczność, dopasowanie i wiarygodność. Mam nadzieję, że po lekturze tego artykułu nieco lepiej rozumiesz funkcjonowanie wyszukiwarki Google. Jeśli chcesz, byśmy pomogli Ci zrozumieć te zagadnienia lepiej lub zająć się Twoją stroną, zapraszamy do kontaktu.

A tymczasem, zostając w temacie pozycjonowania, zapraszam do dalszej lektury: Pozycjonowanie stron internetowych – poradnik SEO krok po kroku.

Post Tags:

Przedsiębiorca, założyciel i CEO kilkunastoosobowej agencji marketingowej InMarketing koncentrującej się na wspieraniu małych i średnich firm w docieraniu do właściwych odbiorców w Internecie. Z perspektywy strategicznej zaangażowany w obsługę kilkudziesięciu klientów. Szerokie doświadczenie zawodowe zbierał podczas pracy w firmie szkoleniowo-edukacyjnej Life Architect, gdzie stworzył dział e-marketingu, odpowiadał całościowo za sprzedaż Internetową, partnerstwa zewnętrzne, negocjacje.

ZOSTAW KOMENTARZ