Porównywarki cenowe to inaczej witryny internetowe gromadzące oferty produktowe zewnętrznych firm. Głównym celem porównywarek cenowych jest udostępnianie informacji o ofercie z naciskiem na jej cenę. Pozwala to użytkownikom na porównanie najlepszych ofert i przejście do witryny sklepu, która w drodze selekcji została wybrana przez użytkownika. W Polsce z agregatorów cen, czyli porównywarek cenowych, korzysta ponad 70% użytkowników internetu. Jest to więc kanał marketingowy, któremu warto się przyjrzeć, szczególnie że ruch sprowadzony do witryny sklepu z porównywarki cenowej jest oceniany przez większość marketerów pozytywnie – szczególnie przez wzgląd na wysoki odsetek konwersji (w tym przypadku konwersja będzie oznaczała zakup, a odsetek to % osób, które zdecydowały się na zakup po przejściu do witryny z porównywarki cenowej).


Dlaczego warto być obecnym w porównywarkach cenowych?

Z perspektywy biznesowej porównywarki cen są miejscem, w którym przedsiębiorcy konkurują o potencjalnego klienta. Jeżeli Twój biznes obecnie nie posiada wdrożonej strategii marketingowej w internecie lub też nie wykorzystuje żadnego z dostępnych kanałów promocyjnych, warto rozważyć czy porównywarki cen to miejsce odpowiednie dla Ciebie. Początki porównywarek cenowych w Polsce to w głównej mierze konkurowanie za pomocą cen. Był to czas, gdy dla większości użytkowników istotna była najniższa cena, i takie oferty były najbardziej pożądane. Dzisiaj znaczenie ceny spada i liczy się już nie tylko fakt konkurowania cenami, ale także marka czy prezentacja oferty, a także zaufanie do biznesu, które poparte jest ocenami i komentarzami dodawanymi przez użytkowników porównywarek. Jeżeli więc prowadzisz biznes, a Twoją przewagą konkurencją nie jest cena, a np. jakość produktów, to porównywarki cen, wbrew powszechnej opinii, stanowią odpowiednie miejsce dla Ciebie. 

Dlaczego warto wykorzystywać porównywarki cenowe?

  • jest to dodatkowy kanał marketingowy, za pomocą którego sprowadzasz użytkowników do Twojej witryny,
  • zwiększasz swoją widoczność w sieci, co przekłada się na większy ruch w twojej witrynie,
  • możesz poszerzysz grono swoich potencjalnych klientów, docierając do nowych użytkowników, którzy wcześniej nie znali Twojego biznesu, 
  • budujesz zaufanie i markę; dzięki opiniom i ocenom użytkowników Twój biznes staje się bardziej wiarygodny w oczach potencjalnych klientów, przez co Twoja marka staje się bardziej wiarygodna. 

Porównywarki cenowe – jaką wybrać z jakimi porównywarkami współpracować?

Na rynku jest obecnie dostępnych kilka porównywarek cenowych, które gromadzą sporą liczbę użytkowników. Różnice pomiędzy agregatami cen najczęściej dotyczą właśnie liczby użytkowników korzystających z witryny oraz modelu rozliczania się z przedsiębiorcą. Dostępne porównywarki cen to:

  • Ceneo.pl
  • Nokaut.pl
  • Skapiec.pl
  • Okazje.info

W przypadku tych czterech porównywarek cen model rozliczania się z przedsiębiorcą najczęściej polega na pobieraniu opłaty od kliknięcia w ofertę i przejścia do witryny Twojego biznesu – inaczej model CPC, czyli koszt za kliknięcie. 

Wybór odpowiedniej porównywarki cenowej stanowi często spory problem dla przedsiębiorcy. Najczęściej rekomendowany jest start w największych wyszukiwarkach cenowych, gromadzących największą liczbę użytkowników – Ceneo.pl czy Nokaut.pl. Z naszego doświadczenia wynika, że dobrym dodatkiem do “obecności” w najpopularniejszych agregatach cen jest także wejście w mniej popularne porównywarki cenowe – są one gwarantem mniejszej liczby konkurentów, a przez to produkty oferowane przez Twój biznes stają się lepiej widoczne w samej porównywarce cenowej. Wpływa to na zwiększenie szans zdobycia potencjalnych klientów. 

Jak działają porównywarki cenowe?

Porównywarki cenowe, tak jak już wspomniałem, gromadzą i systematyzują informacje o produktach, a następnie udostępniają je swoim użytkownikom, gdy ci szukają określonych produktów. Aby rozpocząć współpracę z porównywarkami cen, należy zintegrować sklep internetowy  z daną porównywarką cen. Najczęściej wymaga to przygotowania odpowiedniego pliku, który nazywamy feedem produktowym. Feed produktowy to po prostu plik, w którym znajdują się informacje o produktach – nazwie produktu, cenie, dostępności oraz odnośnika url, czyli linku do Twojego produktu. Niektóre porównywarki cenowe, mogą dodatkowo poprosić cię o inne informacje, takie jak kod producenta czy numer kodu kreskowego. 

Przygotowanie odpowiedniego feedu produktowego to podstawa do współpracy z porównywarkami cenowymi. Feed produktowy to plik, który najczęściej aktualizuje się automatycznie, co sprawia że Twoja oferta dostępna w porównywarce cenowej jest stale aktualna. Feed produktowy można także przygotować ręcznie, wymaga to jednak czasu, przy czym większość porównywarek cen, akceptuje feedy produktowe, które aktualizowane są automatycznie za pomocą platformy sprzedażowej.

Generowanie feedu produktowego to działanie bardziej zaawansowane, często wymaga wgrania odpowiedniej wtyczki do platformy sprzedażowej, z której dany biznes korzysta. Rekomendujemy, aby generowaniem i przygotowaniem feedu dla Twojego biznesu zajęli się specjaliści, którzy zadbają o to, aby proces integracji Twojego sklepu z porównywarkami cen przebiegał sprawnie. 

Przygotowanie oferty dla użytkownika – czyli jak stać się bardziej atrakcyjnym dla potencjalnego klienta?

  • Przede wszystkim zadbaj o to, aby Twoja oferta posiadała dobrej jakości zdjęcia. Potencjalni klienci chcą zobaczyć, jak wygląda produkt, który zamierzają kupić. Jeżeli Twoja oferta nie posiada zdjęć lub zdjęcia te są gorszej jakości niż konkurencji prawdopodobnie oddajesz część “sprzedaży” innym sklepom internetowym;
  • Jeżeli twój sklep internetowy umożliwia zakupy na raty, szybkie płatności oraz inne udogodnienia dla potencjalnych klientów, postaraj się, aby w Twojej ofercie znalazła się taka informacja. Dla wielu użytkowników porównywarek cenowych dodatkowe udogodnienia stanowią często jeden z najważniejszych elementów, który składa się na ich decyzję zakupową;
  • Wczytaj się w możliwości porównywarki cenowej. Wiele z nich umożliwia dodawanie do oferty informacji związanych z darmową wysyłką czy czasem wysyłki. Jeżeli szybko realizujesz zamówienia lub oferujesz dodatkowe korzyści, np. darmową dostawę, Twój biznes staje się bardziej konkurencyjny;
  • Dołącz do programów ochrony kupujących oraz zadbaj o pozytywne opinie. Mimo że zaufanie do zakupów w internecie stale rośnie wśród polskich internautów, to warto pamiętać, żeby w ofercie zawrzeć informacje o uczestniczeniu w programach ochronnych. Dodatkowo, dzięki pozytywnym opiniom (na której pracują Twoje produkty) budujesz zaufanie wśród potencjalnych klientów, a zatem zyskujesz nie tylko przewagą nad Twoją konkurencją, ale także większą liczbę klientów. 

Jeżeli zastanawiasz się nad promocją swojej oferty w porównywarkach cenowych, nie wiesz od czego zacząć lub jaka wyszukiwarka cenowa będzie najefektywniejsza dla Twojego biznesu: Kliknij tutaj i skontaktuj się z naszym doradcą Kubą Wojciechowskim. Przedstawi Ci, a następnie w porozumienie z Tobą wybierze najlepsze rozwiązanie dla Twojego biznesu.