Praca zdalna, do tej pory, by艂a tylko jedn膮 z zalet wymienianych w ofertach pracy. W Polsce pracodawcy dopiero zacz臋li przekonywa膰 si臋 do takiej formy. W naszej agencji r贸wnie偶 wolimy pracowa膰 razem w biurze, jednak w obecnej sytuacji wszyscy postawili艣my na bezpiecze艅stwo i ka偶dy z nas pracuje w domu. Nie jest to jednak 艂atwe zadanie, bo 偶eby taka praca by艂a efektywna, potrzebujemy w艂a艣ciwych narz臋dzi. A poniewa偶 inne firmy r贸wnie偶 zdecydowa艂y si臋 na takie posuni臋cie, wychodzimy do Was z pomocn膮 d艂oni膮 i dzielimy si臋 z Wami nasz膮 wiedz膮 na temat podstawowych narz臋dzi, kt贸rych warto u偶y膰, 偶eby zmiana formy pracy nie wyp艂yn臋艂a na jej efekty. 

Nie zapominajmy o tym, 偶e pracujemy razem!

Wa偶ne jest, aby zachowa膰 dobre stosunki ze wsp贸艂pracownikami i 偶eby komunikacja w zespole nie uleg艂a pogorszeniu. W tym celu warto wykorzysta膰 platform臋 do wsp贸艂pracy, tak膮 jak Workplace. Jest to portal nale偶膮cy do Facebooka, kt贸ry dzia艂a bardzo podobnie jak on, ale nastawiony jest na wsp贸艂prac臋 w firmach. Mo偶emy w nim chatowa膰, tworzy膰 grupy, zamieszcza膰 posty. Dzi臋ki temu, b臋dziecie zawsze na bie偶膮co z tym, co dzieje si臋 w firmie. W Agencji InMarketing cenimy sobie rozmowy, dlatego cz臋sto wykorzystujemy tak偶e wideokonferencje, kt贸re Workplace oferuje bez ogranicze艅 czasowych i nawet do 50 po艂膮czonych os贸b.

A je艣li o wideokonferencje chodzi鈥

Rozmowy wa偶ne s膮 nie tylko wewn膮trz firmy. W obecnej sytuacji odwo艂ywane s膮 tak偶e spotkania osobiste z klientami. Wi臋kszo艣膰 z nich mo偶na jednak z powodzeniem przenie艣膰 do Internetu! Nie b臋d膮 to spotkania stricte „osobiste”, ale stanowi膮 bardzo dobr膮 alternatyw臋. 艢wietnym sposobem na to s膮 platformy, takie jak Google Hangouts lub Zoom.us. Te narz臋dzia umo偶liwiaj膮 rozmowy w wysokiej jako艣ci, oferuj膮 prosty interfejs, zapraszanie do rozmowy poprzez wys艂anie linku, a do tego s膮 darmowe. W niekt贸rych przypadkach nie wystarczy rozmowa, ale konieczne jest wykonanie dzia艂ania na komputerze klienta. W tej sytuacji 艣wietnie sprawdzi si臋 TeamViewer.

Polecamy takie rozwi膮zania, 偶eby zadba膰 o kontakt z klientami, dobrze zrozumie膰 ich potrzeby oraz odpowiednio, wsp贸lnie zaplanowa膰 dalsze dzia艂ania.

Zaplanowane dzia艂ania te偶 musz膮 mie膰 swoje miejsce

Oczywi艣cie mog膮 je mie膰 w Internecie. 呕eby zachowa膰 p艂ynno艣膰 w dzia艂aniu, aby wszystko by艂o dobrze skoordynowane i zorganizowane, nale偶y wszelkie zadania spisa膰 w jednym miejscu, tak 偶eby ka偶dy mia艂 do nich dost臋p. Polecamy narz臋dzia takie jak Trello lub ClickUp. Platformy s膮 nastawione na organizacj臋 pracy, zarz膮dzanie projektami, ponadto oferuj膮 spisywanie i przydzielanie zada艅 do odpowiedniej osoby oraz okre艣lanie ich post臋pu. Dzi臋ki temu wszystko b臋dzie precyzyjne, jasne i dobrze zorganizowane.

ClickUp to platforma, na kt贸rej mo偶esz mi臋dzy innymi rozdziela膰 zadania w zespole, monitorowa膰 post臋py pracy i komunikowa膰 si臋 ze wsp贸艂pracownikami. Zach臋camy do wypr贸bowania tego narz臋dzia, bo w naszej agencji 艣wietnie si臋 sprawdza 馃檪 Mo偶esz to zrobi膰 klikaj膮c w LINK.

A co z komunikacj膮 ze 艣wiatem?

Trzeba dawa膰 ludziom zna膰, 偶e dzia艂acie. Gdzie? W mediach spo艂eczno艣ciowych! Wi臋kszo艣膰 firm posiada ju偶 profil na Facebooku, LinkedInie lub Instagramie albo nawet na wszystkich trzech platformach. Je艣li Was jeszcze tam nie ma, warto to jak najszybciej nadrobi膰. To bardzo wa偶ne, 偶eby stale komunikowa膰 o swoich dzia艂aniach – je艣li tego nie robimy, 艂atwo jest 鈥渮nikn膮膰鈥 w nat艂oku komunikat贸w. Dobrze, je艣li ta komunikacja urozmaicona jest zdj臋ciami, grafikami i filmami – tego typu posty osi膮gaj膮 najwy偶sze zasi臋gi, a o tym i innych korzy艣ciach tworzenia contentu dowiecie si臋 w tym artykule.

Prostym narz臋dziem do tworzenia grafik jest Canva. Oferuje du偶o szablon贸w i ikon z kt贸rych mo偶na korzysta膰 do tworzenia w艂asnego contentu. A do tego jest prosta w obs艂udze, wi臋c z pewno艣ci膮 poradzicie sobie bez pomocy do艣wiadczonego grafika. Podstawowa wersja Canvy jest bezp艂atna. Do obr贸bki zdj臋膰 natomiast mo偶na skorzysta膰 z aplikacji Lightroom. Umo偶liwia szybk膮 edycj臋 zdj臋膰, tworzenie w艂asnych filtr贸w i r贸wnie偶 jest darmowa. A je艣li chcecie p贸j艣膰 krok dalej i stworzy膰 w艂asny filmik lub animacj臋, skorzystajcie z InVideo.

Wcze艣niej znaczy lepiej

Komunikacja powinna by膰 sp贸jna i regularna. Dlatego warto tworzy膰 posty z wyprzedzeniem, a materia艂y do tego warto przechowywa膰 na dyskach internetowych, aby mie膰 do nich dost臋p z ka偶dego miejsca i w ka偶dej chwili. Google Drive lub Dropbox sprawdzi si臋 idealnie.  Je艣li macie ju偶 gotowy plan komunikacji, grafiki i tre艣ci post贸w, zamiast dodawa膰 je co kilka dni, zaplanujcie je na specjalnie stworzonych do tego platformach takich jak Creator Studio czy Planoly. Dzi臋ki temu nie b臋dziecie musieli martwi膰 si臋 o brak czasu lub o to, 偶e zapomnicie o dodaniu posta – po prostu wstawi膮 si臋 automatycznie o wyznaczonej porze!

Przejd藕my do formalno艣ci

Dokumenty to bardzo wa偶na sprawa. Firmy, kt贸re ju偶 wcze艣niej zadba艂y o przeniesienie ich z biura do internetowego dysku, maj膮 teraz du偶e u艂atwienie. Pozosta艂ym radzimy od razu si臋 za to zabra膰. Tak jak pisali艣my wy偶ej, umo偶liwia to dost臋p do dokument贸w gdziekolwiek, kiedykolwiek i dla ka偶dego. 

Rozliczanie si臋 online tak偶e jest mo偶liwe. Umo偶liwia to np. Fakturownia. A je艣li trzeba co艣 podpisa膰, z pomoc膮 przyjdzie Adobe Sign lub SimplySign. To bezpieczne rozwi膮zanie i bardzo du偶a wygoda. 

Praca zdalna i przydatne narz臋dzia – podsumowanie

Internet oferuje nam wszystkim ogrom mo偶liwo艣ci. Oczywi艣cie nie w ka偶dej bran偶y mo偶liwe jest ca艂kowite przeniesienie dzia艂a艅 do Internetu. Warto jednak wiedzie膰, jakie narz臋dzia s膮 dost臋pne na rynku i kt贸re z nich mo偶na wykorzysta膰 w swoich dzia艂aniach, kiedy konieczna jest praca zdalna. 

Je艣li jednak nie jeste艣cie pewni swoich dzia艂a艅 i nie chcecie robi膰 tego na w艂asn膮 r臋k臋, odezwijcie si臋 do nas – doradzimy i pomo偶emy!