Lato się skończyło, akumulatory naładowane. Dla wielu przedsiębiorców jest to teraz kwestia przygotowania się na resztę roku i uwidocznienia własnego biznesu w Internecie na nadchodzące święta. Czarny Piątek, Cyberponiedziałek czy Boże Narodzenie: Jeśli przygotowujesz swój biznes na określone wydarzenie, musisz zoptymalizować komunikację online, stronę internetową, kanały mediów społecznościowych i inne. Oto pięć wskazówek, które pomogą Ci to zrobić.


Wskazówka 1: znajdź swoje słowa kluczowe.

Jeśli przygotowujesz swoją firmę na określone święta, planowanie SEO jest prawdopodobnie najbardziej czasochłonnym krokiem. Dlatego zacznij wcześnie od identyfikacji właściwych słów kluczowych dla Twojej grupy docelowej i Twojej firmy. Dlaczego? Aby dowiedzieć się, jakich słów kluczowych najczęściej używają Twoi klienci, które z nich są łatwe lub trudne do pozycjonowania oraz na których słowach kluczowych śpi Twoja konkurencja. Możesz użyć do tego różnych narzędzi: na przykład Planer słów kluczowych Google czy KWFinder. Możesz też zlecić ekspertowi SEO badanie słów kluczowych.

Wskazówka 2: zoptymalizuj swoją witrynę.


Twoja strona internetowa jest podstawą Twojego marketingu. Ponieważ niezależnie od tego, czy przyciągasz klientów za pośrednictwem mediów społecznościowych, SEO czy reklam, w końcu prawdopodobnie wszyscy trafią do Twojej witryny (lub strony docelowej). Co musisz zrobić, aby faktycznie przekształcić odwiedzających w rzeczywistych klientów? Podstawowym wymaganiem jest szybkie i bezbłędne doświadczenie użytkownika.
Trudna w nawigacji strona internetowa z długimi czasami ładowania przeraża każdego odwiedzającego, a w konsekwencji zniechęca do zapoznania się z Twoją ofertą. Zadbaj o to, aby Twoja strona wyglądała dobrze na każdym urządzeniu (słowo kluczowe: responsywny design). W końcu większość surfuje teraz po Internecie za pomocą smartfonów lub tabletów.

Wskazówka 3: twórz treści świąteczne.


Dzięki odpowiednim treściom możesz pozycjonować siebie i swoją firmę w najlepszy możliwy sposób na różne święta i przyciągnąć więcej uwagi. Mogą to być np. posty na blogu (użyj wcześniej zidentyfikowanych słów kluczowych), filmy objaśniające, e-maile reklamowe czy posty w mediach społecznościowych.

Możesz na przykład stworzyć przewodnik i wyjaśnić, w jaki sposób Twoi czytelnicy znajdą odpowiedni prezent świąteczny – i jednocześnie zaprezentować niektóre z Twoich produktów. Inną opcją jest stworzenie poradnik na bloga z najlepszymi jesiennymi aktywnościami i reklamowanie odpowiednich produktów dla swojej firmy.
Możliwości jest wiele. Co najważniejsze, treść powinna być odpowiednia dla czasu i grupy docelowej. Tutaj również możesz zlecić wykonanie pracy ekspertowi od content marketingu.

Wskazówka 4: korzystaj z mediów społecznościowych.


Media społecznościowe powinny być tak naprawdę oczywiste. Niezależnie od tego, czy chodzi o Instagram, Tiktok, Facebook czy Twitter. Szczególnie ważne jest, abyś skoncentrował się na właściwych kanałach i korzystał z opowiadania historii i social listeningu, aby nawiązać kontakt z klientami. W ten sposób szybko odnajdziesz się w świecie swojej grupy docelowej i dowiesz się, o czym mówią Twoi klienci i co ich porusza.
Dlaczego to takie ważne? Ponieważ możesz wtedy szczególnie łatwo tworzyć dostosowane do potrzeb treści w mediach społecznościowych. Ci, którzy stale działają ze swoją grupą docelową, znają swoje bolączki i potrafią dokładnie pokazać, w jaki sposób ich własne produkty mogą poprawić życie klientów. Upewnij się, że tworzysz emocjonalne i angażujące treści, które wyróżniają się z tłumu w mediach społecznościowych. Mogą Ci w tym pomóc narzędzia do zarządzania mediami społecznościowymi. Poradniki zawierają również inne przydatne wskazówki.

Wskazówka 5: korzystaj z płatnych reklam.


Czy chcesz również pozyskać klientów, którzy nie mogą dotrzeć do Ciebie organicznie? Płatne reklamy (znane również jako reklamy pay-per-click lub PPC) mogą to zrobić. Przede wszystkim takie reklamy oferują szybki zwrot z inwestycji: możesz natychmiast wygenerować większy ruch, co sprawia, że ​​płatne reklamy są idealnym uzupełnieniem Twoich działań SEO.
Wybierając platformę reklamową, upewnij się, że Twoja grupa docelowa faktycznie znajduje się na tej platformie. Zgodnie ze świętami należy szczególnie promować przedmioty, które są odpowiednimi prezentami. Dobrym wyborem są również produkty z motywami świątecznymi (np. swetry świąteczne czy akcesoria sylwestrowe).

Nie zostawiaj niczego przypadkowi.

Boże Narodzenie lub święta handlowe, takie jak Czarny Piątek, mogą stanowić dużą część całkowitej sprzedaży. Dzięki powyższym wskazówkom już teraz możesz upewnić się, że Twoja firma jest pozycjonowana w najlepszy możliwy sposób na takie okazje i że ostatecznie jesteś jednym z największych spekulantów.
Pozostaje tylko jedno pytanie: jak znaleźć odpowiednich specjalistów do pomocy, takich jak projektanci stron internetowych, eksperci SEO lub menedżerowie mediów społecznościowych?