Agencja InMarekting, Komunikacja w social media w czasach koronawirusa
Strona g艂贸wnaBlogKomunikacja w social media w czasach koronawirusa

Komunikacja w social media w czasach koronawirusa

Ostatnie wydarzenia zwi膮zane z COVID-19 pokaza艂y, 偶e ma on zasi臋g globalny i mo偶e mie膰 wp艂yw na ka偶dego. Jest to niespotykany dot膮d czas dla wielu firm (i ich modeli biznesowych). Nie jest to 艂atwa sytuacja tak偶e dla 艣wiata online: e-commerce, internetowych brand贸w,聽 influencer贸w, kt贸rzy musz膮 na chwil臋 si臋 zatrzyma膰 i zastanowi膰 nad dzia艂aniami komunikacyjnymi, kiedy odbiorcy wi臋ksz膮 uwag臋 skupiaj膮 teraz na temacie koronawirusa, ni偶 ofercie marek.聽

Zachowajmy spok贸j i stw贸rzmy nowy plan

B膮d藕my szczerzy鈥 Nie jest to czas na bombardowanie w social media postami, reklamami i promocjami potencjalnego odbiorc臋, na ka偶dym mo偶liwym kroku. Z drugiej strony nie jest to tak偶e czas do ca艂kowitej rezygnacji z zaplanowanych ju偶 dawno kampanii, planu komunikacji i ofert. Najlepszym rozwi膮zaniem b臋dzie wi臋c r贸wnowaga. Dostosowanie odpowiedniej ilo艣ci i rodzaju publikowanych tre艣ci b臋dzie kluczowe. Komunikacja w obecnej sytuacji powinna by膰 przemy艣lana i zaplanowana, b膮d藕 zmieniona z wyczuciem. Nale偶y by膰 przede wszystkim stale zorientowanym z tym co si臋 dzieje wok贸艂 i w miar臋 mo偶liwo艣ci reagowa膰 na zmiany na bie偶膮co. Zadbaj tak偶e o odpowiedni ton tre艣ci. Mo偶e nie jest to dobry moment na prze艣miewcze i sarkastyczne wpisy? 馃檪 Na pewno sprawdzi si臋 za to empatia oraz wyrozumia艂o艣膰

Co zatem komunikowa膰?

Nie udawajmy, 偶e nic si臋 nie dzieje. Nie uciekajmy od tematu i nie b贸jmy si臋 wypowiada膰. Przede wszystkim zadbajmy o dostarczanie odbiorcom w tym okresie warto艣ciowego contentu. Wykorzystaj uwag臋 i czas, w kt贸rym odbiorcy, w wi臋kszo艣ci sp臋dzaj膮 w domu. Podziel si臋 wiedz膮 ze swojej bran偶y, edukuj, udost臋pniaj przydatne wskaz贸wki i pozosta艅 aktywny. Nie zapominaj tak偶e o zachowaniu r贸wnowagi w komunikacji. Nie rezygnuj z g艂贸wnej tematyki profilu, stale dostarczaj standardowy content, ale dostosuj go pod aktualn膮 sytuacj臋.

Znajd藕my miejsce na zacie艣nienie wi臋zi z naszymi odbiorcami i kreowanie wizerunku marki. Poznaj swoich odbiorc贸w, zapytaj ich o opini臋, np. poprzez posta na Facebooku, popro艣 o recenzj臋, podziel si臋 ciekawym spostrze偶eniem i b膮d藕 przy nich 馃檪 Zbudowanie silnej i zaanga偶owanej grupy prze艂o偶y si臋 na p贸藕niejsze pozytywne efekty w ,,lepszych czasach鈥欌.

Co do tematu zamieszczania reklam, odsy艂am Was do obszernego artyku艂u naszego PPC Managera – Karola, kt贸ry na przyk艂adzie case study t艂umaczy wszelkie zale偶no艣ci i odpowiada na najwa偶niejsze pytanie – Czy rezygnowa膰 z reklam w okresie koronawirusa?

Co z influencer marketingiem?

No w艂a艣nie鈥 Pozostaje jeszcze par臋 s艂贸w na temat influencer marketingu. Nie jest tajemnic膮, 偶e dzia艂ania influencer marketingowe planowane s膮 z odpowiednim wyprzedzeniem. Cz臋sto tak du偶ym, 偶e firmy nie s膮 w stanie przewidzie膰 nag艂ych i drastycznie zmieniaj膮cych si臋 sytuacji. Dodatkowe zawi膮zane umowy, b膮d藕 wysokie kary za ich zerwanie to r贸wnie偶 powa偶ne utrudnienie dla internetowych tw贸rc贸w, czy te偶 marek. B膮d藕my wyrozumiali, a tak偶e sami jako marketerzy wsp贸艂pracuj膮cy z influencerami, dostosujmy w miar臋 mo偶liwo艣ci komunikacj臋 pod obecn膮 sytuacj臋. Niekiedy zmiana kilku s艂贸w potrafi odmieni膰 punkt widzenia i uchroni膰 mark臋 od niepochlebnych komentarzy. Wyjd藕my z inicjatyw膮 w kierunku influencer贸w. Zaproponujmy, aby szczerze opowiedzieli swoim odbiorcom jak wygl膮da standardowy przebieg wsp贸艂pracy i z czym si臋 ona wi膮偶e. Dzi臋ki prostemu i jasnemu komunikatowi mo偶emy ustrzec mark臋 i trwaj膮c膮 kampani臋 przed negatywnym postrzeganiem lokowania produktu w postach podczas aktualnej sytuacji.

Wi臋cej na ten temat znajdziesz w artykule Influencer marketing w czasach koronawirusa.

A jak marki reagowa艂y na ostatnie wydarzenia zwi膮zane z COVID-19? 

Niekt贸re lepiej, niekt贸re gorzej 馃檪 Zobaczcie i oce艅cie sami.

Komunikacja w social media - Coca cola (screen)

Coca-Cola zdecydowa艂a si臋 na wsparcie (dostarczanie napoi) wszystkich szpitali zaka藕nych w Polsce i poinformowa艂a o tym na swoim profilu na Facebooku. Wizerunkowo? Zdecydowanie na plus 馃檪 

Komunikacja w social media - 呕ywiec (screen)

呕ywiec s艂yn膮cy z nietuzinkowej komunikacji w social media i tym razem nie pozosta艂 w tyle. Nawi膮zanie do bezpiecznej odleg艂o艣ci, w punkt!

https://www.facebook.com/ReservedPL/posts/10159525342713098

I na koniec troch臋 mniej udany wizerunkowo ruch. Z pewno艣ci膮 marka Reserved nie spodziewa艂a si臋 takiej reakcji na szczero艣膰 przekazu 馃檪

S艂owem zako艅czenia鈥 B膮d藕my wyrozumiali i sp贸jrzmy czasem na reklam臋, kampani臋, produkt, czy te偶 ofert臋 i przekaz r贸wnie偶 z innej, empatycznej strony 馃檪 A je艣li zastanawiasz si臋 nad promowaniem swoich produkt贸w – zr贸b to „delikatnie”. Wykorzystajmy ten trudny czas jak najlepiej.

Social media marketing to jej 偶ywio艂. W InMarketing, Paulina kieruje tematami zwi膮zanymi z komunikacj膮 w mediach spo艂eczno艣ciowych i influencer marketingiem. Dzie艅 rozpoczyna od kubka kawy i przegl膮du nowinek marketingowych. Mi艂o艣niczka Instagrama i wszystkiego co z nim zwi膮zane, aplikacja ta nie ma przed ni膮 偶adnych tajemnic! Pozytywnie nastawiona do 艣wiata i ludzi, w wolnych chwilach trenuje pole dance oraz odkrywa nowe smaki kuchni wegetaria艅skiej.

LEAVE A COMMENT