Praca przy komputerze. Inmarketing
Strona g艂贸wnaBlogCo publikowa膰 na fanpage鈥檜 firmy?

Co publikowa膰 na fanpage鈥檜 firmy?

Osoby, kt贸re prowadz膮 komunikacj臋 w mediach spo艂eczno艣ciowych musz膮 nieustannie mierzy膰 si臋 z wieloma problemami. Spadaj膮ce zasi臋gi, ma艂a ilo艣膰 interakcji, brak pomys艂u na content. Je艣li Ty te偶 nie wiesz, co publikowa膰 na fanpage鈥檜 firmowym, by aktywizowa膰 odbiorc贸w i dociera膰 do szerszego grona, przeczytaj nasz artyku艂.

Oto kilka przyk艂ad贸w anga偶uj膮cych post贸w, kt贸re sprawdzaj膮 si臋 w du偶ej mierze w wi臋kszo艣ci bran偶.

1. Backstage

Na Discovery Channel jest taki program pt. 鈥淛ak to jest zrobione鈥 – kojarzysz? Jego autorzy pokazuj膮 w nim np. jak wygl膮da proces produkcji kapsla czy butelki. Z pozoru nie ma w tym nic ciekawego, aczkolwiek ludzie uwielbiaj膮 ogl膮da膰 takie rzeczy. Ka偶dy z nas chce wiedzie膰 鈥渏ak to zosta艂o zrobione鈥.

Dlatego poka偶, jak dzia艂a Twoja firma od zaplecza (w naszym przypadku b臋dzie to np. informacja o tym, jak wygl膮da praca w agencji marketingowej?). Poka偶 siedzib臋, przedstaw swoich pracownik贸w. Zr贸b zdj臋cie artystycznego nie艂adu na w艂asnym biurku podczas pracy. Pami臋taj, 偶e Tobie mo偶e si臋 wydawa膰 to nudne i b艂ahe, bo widzisz to wszystko codziennie, jednak dla innych mo偶e by膰 to ciekawe, poniewa偶 nie maj膮 dost臋pu do tego 艣wiata.

2. Cytat

Mo偶esz si臋 zapiera膰 r臋kami i nogami, ale ka偶dy z nas ma s艂abo艣膰 do sentencji. M膮dre zdania, kt贸re zosta艂y wypowiedziane przez autorytet – w艂a艣nie to chcemy puszcza膰 w 艣wiat, aby ukaza膰 swoj膮 wra偶liw膮 dusz臋.

Dlatego poszukaj w swojej bran偶y mistrz贸w i ich wypowiedzi. Mog膮 to by膰 r贸wnie偶 osoby niezwi膮zane bezpo艣rednio z Twoj膮 bran偶膮, wa偶ne, aby porusza艂y pokrewne tematy.

3. Cykle

Cenimy sobie 艣wiadomo艣膰 tego, czego mo偶emy si臋 spodziewa膰 po danej stronie.
Odgadywa膰, co za tre艣ci b臋d膮 nam 鈥渟erwowane鈥. Idealnym rozwi膮zaniem do zachowania sta艂o艣ci komunikacji jest rozpocz臋cie cyklu, kt贸ry b臋dzie regularnie udost臋pnia艂 materia艂y okre艣lonego typu.

Oczywi艣cie cyklem mo偶e by膰 dowolna rzecz, dla przyk艂adu – materia艂 z 偶ycia firmy (#NazwaTwojejFirmyodkuchni), cytaty, podrzucanie bran偶owych artyku艂贸w. Istotne jest to, aby艣 da艂 fanom pozna膰, 偶e b臋dzie to co艣 powtarzalne. Polecamy u偶ycie wybranego hashtaga.

4. Feedback

Nak艂o艅 swoich fan贸w do wyra偶enia opinii. Nie chodzi mi tutaj, aby艣 zadawa艂 pytania czy te偶 prowokowa艂 do dyskusji. Zapytaj o co艣, co jest zwi膮zane z Twoj膮 firm膮, np. kt贸r膮 ok艂adk臋 masz wybra膰 do swojego e-booka? Niech maj膮 艣wiadomo艣膰 i poczucie, 偶e szanujesz ich zdanie i jest ono dla Ciebie wa偶ne.

5. Tre艣ci pochodz膮ce z innych kana艂贸w

Nie ma problemu z tym, aby艣 publikowa艂 linki czy te偶 zdj臋cia, kt贸re gdzie艣 wcze艣niej umie艣ci艂e艣. Jednak staraj si臋 publikowa膰 te same tre艣ci (na r贸偶nych kana艂ach) po d艂u偶szym up艂ywie czasu – jedynie, gdy masz pewno艣膰, 偶e na ka偶dej z platform masz r贸偶ne spo艂eczno艣ci. Zdj臋cie, kt贸re opublikowa艂e艣 na Facebooku w poniedzia艂ek, wrzu膰 w pi膮tek na Instagrama. Istnieje du偶a szansa, 偶e osoby, kt贸re ju偶 je widzia艂y zapomn膮 o nim.

A najlepiej zadaj sobie pytanie, jak reagujesz, widz膮c na wszystkich kana艂ach osoby/firmy, kt贸r膮 obserwujesz t臋 sam膮 tre艣膰 kilkakrotnie, czy nale偶ysz do os贸b zadowolonych czy te偶 zirytowanych?

6. Tre艣ci od fan贸w

Masz chwilow膮 pustk臋 w g艂owie i nie masz pomys艂u co publikowa膰? Wystarczy, 偶e grzecznie poprosisz fan贸w, 偶eby Ci co艣 podes艂ali. Tak, dobrze przeczyta艂e艣 馃檪 Mo偶esz si臋 zdziwi膰, ale na wielu stronach ludzie robi膮 to sami z siebie. Na przyk艂ad strona na Facebooku miasta Toru艅 otrzymuje regularnie zdj臋cia od fotograf贸w, kt贸rzy s膮 zachwyceni urod膮 tego miejsca. Je艣li nie masz tyle szcz臋艣cia, mo偶esz zwyczajnie poprosi膰. PlayStation Polska cyklicznie dzieli si臋 zdj臋ciami konsol i kolekcji gier nades艂anych przez graczy.

Wa偶ne, aby tre艣ci by艂y zwi膮zane z tematyk膮 Twojej strony czy te偶 dzia艂alno艣ci. Je艣li nie jeste艣 przekonany, poszukaj pretekstu – prowadzisz sklep zoologiczny, popro艣 o zdj臋cia zwierzak贸w z okazji Dnia Kota lub Psa – my艣l臋, 偶e sporo os贸b b臋dzie chcia艂o podzieli膰 si臋 swoim pupilem.

7. Niech fani wybieraj膮

Wykorzystuj aktualne wydarzenia, swoj膮 ofert臋, czy te偶 ka偶dy dowolny temat, aby nak艂oni膰 swoich fan贸w do wybrania 1 opcji prezentowanej na zdj臋ciu. Kiedy艣 ten rodzaj wpisu dzia艂a艂 na zasadzie wyboru lajka lub komentarza czy wpisania odpowiedniej literki w komentarzu. Obecnie, liczba dost臋pnych reakcji na post zwi臋kszy艂a si臋, a marki skwapliwie z nich korzystaj膮.

8. Tagowanie

Jest to bardzo prosta zabawa. Prosisz fan贸w, aby otagowali swoich znajomych, kt贸rzy鈥 i tutaj oddajesz si臋 swojej kreatywno艣ci. Powiedzieli co艣 m膮drego? B艂ysn臋li w towarzystwie w inny spos贸b? Zrobili co艣 g艂upiego?

To co wybierzesz zale偶y tylko od Ciebie. Wa偶ne, aby by艂a to rzecz/sytuacja, do kt贸rej Twoja grupa docelowa mo偶e si臋 odnie艣膰.

9. Nawi膮zuj do bie偶膮cych wydarze艅

Nie b臋d臋 owija艂a w bawe艂n臋 – Twoi fani interesuj膮 si臋 r贸wnie偶 innymi rzeczami ni偶 tre艣ci zwi膮zane z Twoja firm膮. Staraj si臋 by膰 na bie偶膮co ze wszystkim, co mo偶e by膰 atrakcyjne dla Twoich odbiorc贸w. Wykorzystuj wi臋c RTM! Na naszym blogu znajdziesz artyku艂y o tym, do czego s艂u偶y Real-Time Marketing oraz jak firmy wykorzystuj膮 RTM.

Warto to jednak robi膰 m膮drze, poniewa偶 nie ma nic gorszego ni偶 powielanie tego samego, co robi膮 wszyscy – ile wpis贸w typu 鈥淧olska gola鈥 ze zdj臋ciem Roberta Lewandowskiego widzia艂e艣? 艁am schematy, nawi膮zuj do swojej oferty, korzystaj ze swojej kreatywno艣ci.

Cz臋艣膰 z Was mo偶e uwa偶a膰, 偶e prezentowane powy偶ej tre艣ci bywaj膮 wykorzystywane wy艂膮cznie w celu zdobycia 鈥溑糴brolajk贸w鈥, czyli wpis贸w nastawionych na nabijanie interakcji. Jestem zdania, 偶e je偶eli nie b臋dziesz opiera膰 ca艂ej swojej komunikacji o chwyty wymuszaj膮ce zaanga偶owanie, wszystko b臋dzie w porz膮dku.

A na koniec ma艂a dawka inspiracji, czyli 10 przyk艂ad贸w post贸w, kt贸re mo偶esz opublikowa膰 na stronie na Facebooku. 呕ycz臋 Wam mi艂ego publikowania zr贸偶nicowanych tre艣ci na fanpage’u (a teraz ju偶 „stronie na Facebooku”)! 馃檪

Kasia promieniuje u艣miechem i optymizmem. Ca艂膮 swoj膮 energi臋 wk艂ada w media spo艂eczno艣ciowe, wspieraj膮c w tym zakresie r贸wnie偶 naszych klient贸w. Kasia lubi by膰 na bie偶膮co ze wszystkimi marketingowymi nowinkami. Prywatnie jest fank膮 pe艂nej elf贸w Islandii, kryminalnych ksi膮偶ek oraz dobrego kina. W wolnych chwilach gra na pianinie lub biega po lasach

LEAVE A COMMENT