Plastikowe butelki na produkcji. Inmarketing.

Walka z plastikiem trwa – 5 gorących tematów kwietnia

Temat plastiku i ekologii z miesiąca na miesiąc zyskuje coraz większą popularność. W kwietniu ten wątek należał zdecydowanie do top of the top 🙂

O problemie plastikowych odpadów pisze się od dawna. Jest on obecny w naszym życiu na każdym kroku. Na półkach sklepowych możemy znaleźć rozmaite produkty walczące z plastikiem, tym samym wpisujące się w kierunek eko – rozpoczynając od żywności, przez kosmetyki, po ubrania! Nie musimy chyba nikogo przekonywać, że jest to wszechobecny trend. Największe marki globalne chętnie włączają się w takie działania, jednak nie zawsze osiągają zamierzony efekt.

W dzisiejszym artykule przedstawimy 5 wybranych przez nas działań marek minionego miesiąca, które swoimi posunięciami wywołały niemałe poruszenie, nie zawsze w pozytywnym wydźwięku.

,,STOP PLASTIK’’

Miesiąc kwiecień rozpoczęliśmy dobrą informacją prosto z Wałbrzycha, gdzie władze miasta podjęły decyzję o walce z ograniczaniem zużycia plastiku. Akcja „STOP PLASTIK” weszła w życie 1 maja b.r. W ramach tych działań instytucje miejskie oraz imprezy i wydarzenia organizowane przez miasto wyeliminują korzystanie z plastikowych jednorazówek takich jak sztućce, naczynia czy opakowania. Dolnośląskie miasto jako pierwsze w Polsce rozpoczęło zorganizowane działania przeciwko plastikowi. Czy akcja przyniesie zamierzone rezultaty? Dowiemy się wkrótce!

H&M Conscious Exclusive 2019

Kolejnym działaniem, tym razem globalnej marki, które nas niesamowicie zaskoczyło, było zaprezentowanie przez H&M nowej, ekologicznej kolekcji ubrań – Conscious Exclusive. Motywem przewodnim do stworzenia nowej linii ubrań było połączenie sił natury oraz ekologicznych innowacji. Do stworzenia nowej kolekcji zostały wykorzystane tkaniny pochodzenia roślinnego takie jak: Piñatex® – alternatywa naturalnej skóry,  wytwarzana z włókien celulozy z liści ananasów, pianka BLOOM™ – wytwarzana z biomasy z alg czy Orange Fiber® – jedwabista tkanina, przypominająca jedwab, tworzona ze skórek cytrusów pozostałych po produkcji soków. Kolekcja trafiła do sprzedaży 11 kwietnia b.r. Drogie Panie, jak oceniacie kolekcję?

#agencyjnytrashchallenge

Słyszeliście o akcji społecznej #trashchallenge? Marcowa inicjatywa miała na celu sprawienie, aby nasza planeta stała się czystsza. Polegała ona na znalezieniu zanieczyszczonego śmieciami miejsca, zrobieniu zdjęcia przed oraz po sprzątaniu i wrzuceniu ich na social media z hasztagiem #Trashchallenge. Wyzwanie zyskało popularność na całym świecie, stając się w krótkim czasie viralem. W kwietniu zaś, Grupa Me & My Friends z Wrocławia postanowiła poszerzyć akcję, rzucając największym agencjom z Polski wyzwanie, rozpoczynając inicjatywę #agencyjnytrashchallenge. Agencje z Polski miały za zadanie znalezienie w okolicy zanieczyszczonego miejsca, posprzątanie go i wrzucenie zdjęć zgodnie z akcją #trashchallenge. Lubimy takie akcje!

Eko majówka

Majówka w pełni! Jak majówka to i grille. Kto nie używał na nich plastikowych sztućców i naczyń niech pierwszy…  Biedronka oraz Lidl postanowiły wyjść naprzeciw i wprowadziły do swojej oferty jednorazowe naczynia biodegradowalne. Naczynia, które dostaniemy w Biedronce wyprodukowane zostały bez wykorzystania nieodnawialnych źródeł energii, takich jak ropa naftowa. W ofercie znajdziemy między innymi biodegradowalne kubki wykonane z materiału PLA, uzyskanego z kukurydzy, jednorazowe sztućce wykonane z drewna, a także talerze z pulp trzciny cukrowej i celulozowe.

Lidl zaś oferuje nam szeroki wybór biodegradowalnych naczyń. Począwszy od  kubków i słomek wykonanych z polilaktydu, sztućców z dodatkiem otrębów, przez naturalne – drewniane sztućce (posiadające certyfikat FSC, wykonane bez obróbki chemicznej z surowców odnawialnych), po biodegradowalne tacki papierowe, wykonane w 100% z naturalnej celulozy, które w warunkach kompostowalnych ulegną rozkładowi.

Faux pas Coca-Coli

Jednak nie wszystkie działania eko przynoszą zamierzone efekty. Potwierdza to ostatnia akcja marki Coca-Cola, która wywołała sporą kontrowersję i spotkała się z falą krytyki. Marka postanowiła pójść zgodnie z trendem walki z problemem wszechobecnego plastiku i przeprowadziła działanie promujące akcję ‘’Wszystkie ręce na pokład’’, wysyłając wybranym influencerom paczkę zawierającą pustą butelkę z listem przypominającym o tym, że takowe należy wyrzucać do śmieci plastikowych. Zamieszczony przez Konrada Bagińskiego (Reportera INNPoland) wpis na Facebooku rozpętał istną burzę. Całą sytuację skrytykowała nawet sama organizacja Greenpeace. W swoim wpisie na polskim profilu, zarzuciła że Coca Cola – marka odpowiedzialna za światową produkcję plastikowych opakowań – pragnie uświadamiać konsumentów o problemie i uczyć prawidłowej segregacji, choć to wcale nie rozwiąże problemu zanieczyszczeń środowiska. Czy ten etap długofalowej kampanii „11 kroków do Świata Bez Odpadów” zaplanowanej na najbliższe 11 lat był trafiony? Ocenę pozostawiamy Wam. My z zaciekawieniem i uwagą będziemy śledzić kolejne kroki marki.

 

 

Social media marketing to jej żywioł. Dzień rozpoczyna od kubka kawy i przeglądu nowinek marketingowych. Wielka fanka real time marketingu i marketingu międzynarodowego. Pozytywnie nastawiona do świata i ludzi, w wolnych chwilach podróżuje po Europie oraz odkrywa nowe smaki kuchni wegetariańskiej.

ZOSTAW KOMENTARZ