Spis treści
Wybierz do której części artykułu chcesz przejść
Za nami ostatni miesiąc 2020 roku. Nie był on najłatwiejszy, nawet dla świata mediów społecznościowych. Twórcy nie zapewnili nam zbyt dużej dawki nowości, być może z uwagi na spore problemy, które często pojawiły się w aplikacjach. Przejdźmy jednak do rzeczy. Oto kilka najciekawszych nowości wprowadzonych w grudniu!
Messenger
Duże zmiany prawne
16 grudnia, na terenie Europejskich Obszarów Gospodarczych, weszła w życia aktualizacja RODO, która dotknęła mocno messengera. Wielu z Was na pewno zdążyło już zauważyć, że z Messengera zniknęły niektóre funkcje, takie jak możliwość ustawiania pseudonimów czy dostęp do galerii.
Większe zmiany dotknęły jednak chatbotów, z których często korzystają strony biznesowe. Wycofane całkowicie lub z aplikacji mobilnych zostały: możliwość wysyłania notyfikacji, tworzenie niestandardowych grup odbiorców w reklamach, wysyłanie wiadomości audio lub wideo, ustawienia animacji pisania wiadomości, możliwość odsyłania do strony internetowej, ustawienie przycisków z proponowanymi odpowiedziami.
Źródło:
Większe możliwości dla fundraiserów
Do tej pory fundraiserzy mogli udostępniać swoje akcje tylko w Stories i relacjach na żywo. Teraz tworzenie zbiórek i donacje będą także w feedzie. To spora zmiana, ponieważ zbiórki mają szansę być bardziej trwałe, a Instagram deklaruje, że 100% z zebranych pieniędzy trafi bezpośrednio do odbiorcy.
Źródło:
Drobne zmiany w Stories i Reels
Reels coraz bardziej upodabnia się do Tik Toka. Pojawiają się kolejne funkcjonalności, które zbliżają do siebie obie aplikacje. Nowe opcje wiążą się głównie z audio. Instagram postanowił dodać także znak wodny do filmów tworzonych w ich aplikacji i dodać możliwość udostępniania ich na Facebooku bez powiązania z kontem na nim.
Jeśli chodzi o Stories, dodana została opcja “Wielu ujęć”, która umożliwia wykonywanie kilku ujęć w sekwencji. Pojawiły się także informacje o wprowadzeniu możliwości używania filtrów przy wykonywaniu zdjęć z poziomu aplikacji.
Trwają także testy nad dodaniem licznika czasu, który pozostał do wygaśnięcia relacji. Ma to zwiększyć zaangażowanie społeczności, jednak jest z tym sporo komplikacji – np. jeśli dodane zostaną dwie relacje w różnym czasie, nie wiadomo do której z nich odnosiłby się licznik. Widoczne na zdjęciu relacje nie są ustawione chronologicznie, a to także daje do myślenia. Czas pokaże, co wyniknie z testów.
Źródła:
Nowe role dla administratorów
LinkedIn zaktualizował listę dostępnych ról administratorów na stronie, aby umożliwić wielopoziomowe zarządzanie wszystkimi działaniami związanymi ze stroną. Nowe role to:
- Content Admin – umożliwia tworzenie i zarządzanie zawartością strony (w tym aktualnościami, wydarzeniami czy ofertami pracy), odpowiadanie na komentarze w imieniu strony oraz eksportowanie danych analitycznych;
- Kurator – osoba o takiej roli może rekomendować pracownikom treści do udostępniania i analizować ich wyniki;
- Analityk – zapewnia możliwość analizowania wyników strony; te osoby będą miały dostęp jedynie do zakładki Analityka strony.
Rozszerzone zostały także role Administratorów Płatnych Treści.
- Sponsored Content Poster – pozwala użytkownikowi na tworzenie treści sponsorowanych w imieniu organizacji za pośrednictwem konta reklamowego LinkedIn firmy;
- Lead Gen Forms Manager – użytkownicy z tym poziomem uprawnień mają możliwość pobierania leadów otrzymywanych ze strony;
- Pipeline Builder – umożliwia użytkownikom tworzenie i edycję stron docelowych Pipeline Builder, które są powiązane ze stroną firmową.
Poszczególne role są na razie dostępne tylko na wybranych kontach.
Źródło:
Sales Insight
LinkedIn stworzył nowe narzędzie w celu wykorzystania obszernych danych, którymi dysponuje. Sales Insight ma zapewniać analizę kluczowych możliwości biznesowych w oparciu o wybrany obszar rynku. Ma także dostarczać użytkownikom konkretne informacje na temat trendów pracowniczych, kontaktów i potencjalnych połączeń, a to wszystko w oparciu o lokalizacje, funkcje pracy czy trendy wzrostu.
LinkedIn deklaruje, że: „Sales Insights daje Ci jasny wgląd w wielkość i szybko rosnący charakter poszczególnych działów, funkcji i kont, dzięki czemu możesz dokładnie zaplanować swoją strategię sprzedaży, aby skierować swoje zespoły sprzedażowe do właściwych kont i zwiększyć przychody”.
Platforma ma być ogólnie dostępna już w lutym.
wideo: https://youtu.be/
Źródło:
Product Page
Na LinkedInie pojawi się także nowa zakładka produktowa. Dzięki niej firmy będą miały okazję zaprezentowania swojej oferty, a także możliwość uzyskiwania opinii i prowadzenia rozmów na temat produktów. Wybrane opinie będą mogły być wyróżniane, a dodatkowo zbierane będą oceny wraz ze zdjęciami lub wideo zawierającymi dane produkty. Umożliwiony będzie też bezpośredni kontakt firmy z klientem oraz, co ważne, będzie można określić stanowiska, które najlepiej pasują do zamieszczanej oferty.
To już wszystko na dziś. Miejmy nadzieję, że styczeń będzie pięknym otwarciem nowego roku i zachwyci nas nowymi możliwościami w mediach społecznościowych. Mamy nadzieję, że czekacie na to tak samo jak my. Do zobaczenia!
Masz pytania?
Zastanawiasz się, jak temat przedstawiony w artykule wpłynie na Twój biznes? Nasz zespół jest tu, aby Ci pomóc! Skontaktuj się z nami, a odpowiemy na wszelkie wątpliwości. Razem osiągniemy sukces!