Google Moja Firma to bezpłatne narzędzie udostępnione przez Google służące do zarządzania wizerunkiem firmy i ułatwianiu dostępu do fizycznej lokalizacji naszego przedsiębiorstwa. Google Moja Firma pozwala na stworzenie wizytówki firmy w Google, która pojawia się w wynikach wyszukiwania oraz na mapie (Google Maps) udostępnianej przez Google.

Wizytówka Google w narzędziu Google Moja Firma – jakie są zalety jej utworzenia?

Przede wszystkim wizytówka Google umożliwia znalezienie Twojej firmy w Google. Jest to szczególnie ważne ze względu na fakt, że ponad 98% wszystkich wyszukiwań w polskim internecie dokonywanych jest za pomocą wyszukiwarki Google. Przykładowo, jeżeli prowadzisz lokalny serwis laptopów lub zarządzasz regionalną siecią aptek w kilku miastach, ważne jest to, aby Twoi potencjalni klienci wyszukując usług lub produktów w wyszukiwarce Google, mogli odnaleźć właśnie Ciebie. Brak wizytówki Google oznacza, że oddajesz to pole konkurencji. 

Drugą zaletą prowadzenia wizytówki Google jest natychmiastowe wyświetlanie informacji o Twoim biznesie, po wpisaniu przez potencjalnego klienta nazwy Twojej firmy do wyszukiwarki Google. Pozwala to na sprawdzenie podstawowych danych dotyczących Twojej firmy przez przyszłych lub obecnych klientów. W wizytówce Google umieszczone są takie informacje jak adres, telefon czy godziny otwarcia. 

Kolejną zaletą prowadzenia Google Moja Firma i utworzenia wizytówki Google jest możliwość natychmiastowej nawigacji do Twojej firmy, jeżeli potencjalny klient zdecyduje się wpisać nazwę Twojej firmy w Google Maps. Pojawi się też w wynikach wyszukiwania na zapytania ogólne – powiązane z branżą. (poniżej przedstawiamy wyniki wyszukiwania w Google Maps na hasło “restauracja włoska”)

Posiadanie wizytówki Google jest więc kluczowe, jeżeli chcemy ułatwić potencjalnym klientom uzyskanie w bardzo szybki sposób kontaktu do naszej firmy lub wyznaczenie trasy dojazdu do lokalizacji.

image2
Źródło: Google maps, https://www.google.com/maps/search/restauracja+włoska/@52.4341978,16.8668093,13z/data=!3m1!4b1, stan na 06.01.2020

Google moja firma i wizytówka Google – o czym należy pamiętać i jak  stworzyć poprawną wizytówkę firmową.

  • Przede wszystkim sprawdź poprawność danych. Zadbaj o to, aby dane adresowe, numer telefonu oraz godziny otwarcia były aktualne. Jeżeli zmieniasz lokalizację firmy postaraj się jak najszybciej uzupełnić wizytówkę nowymi danymi;
  • Określ zakres działania Twojej firmy. Wybierz branże, które najlepiej opisują Twoją firmę. Jest to kluczowe przy wyszukiwaniach organicznych nie związanych z Twoją marką. Potencjalni klienci wyszukujący usług z zakresu branży, w której działasz, z dużym prawdopodobieństwem nie odnajdą Twojej firmy, jeżeli nie określisz zakresu jej działalności; 
  • Uzupełnij zdjęcia w wizytówce Google. Fotografie mogą przedstawiać Twój zespół, produkty, firmę, wnętrze i okolice zewnątrz. Zdjęcia dostarczają wiarygodności, wpływają pozytywnie na potencjalnych klientów i mogą pomóc dostać się do Twojego przedsiębiorstwa jeśli znajduje się w trudno dostępnym miejscu np. kamienica;
  • Stwórz szczegółowy opis Twojej działalności. Postaraj się używać języka korzyści, wyróżnij swoje produkty na tle konkurencji. Zastanów się, dlaczego potencjalni klienci powinni odwiedzić właśnie Ciebie? Dobry opis zawarty w wizytówce google pozwoli przyciągnąć nowych klientów. Nie zapomnij o wypełnieniu opisu słowami kluczowymim które uznasz za stosowne;
  • Twórz wpisy w Google Moja Firma, które opublikujesz w wizytówce Google. Mogą to być produkty z odnośnikami do witryny oraz ceną albo nowości i informacje z życia Twojego biznesu. Wpisy można porównać do postów każdego innego systemu Social Media;
  • Zachęcaj swoich klientów do pozostawienia komentarzy i oceny Twojej firmy. Pozytywna ocena buduje zaufanie wśród nowych odbiorców, którzy chętniej odwiedzą Twój biznes;
  • Postaraj się odpowiadać na wszystkie pytania zadawane przez użytkowników. Dzięki temu zbudujesz nowe relacje i staniesz się bardziej wiarygodny/wiarygodna. Pamiętaj by uruchomić czat z wizytówką, pozwoli to osobom zainteresowanym na kontakt bez potrzeby wykonania telefonu;
  • Sprawdzaj statystyki powiązane z Twoją wizytówką Google – zebrane dane pozwolą Ci na jej ciągłe ulepszanie. 
image3
Źródło: Google maps, https://www.google.com/maps/place/inmarketing+digital+agency/@52.4089553,16.924247,17z/data=!3m1!4b1!4m6!3m5!1s0x47045ba066e3ed81:0x1b62001fbed4d510!8m2!3d52.408952!4d16.926441!16s%2Fg%2F11f631zh3h, stan na 06.01.2020

Wizytówka Google inmarketing digital agency w wyszukiwaniach organicznych z poprawnie uzupełnionymi danymi.

Możliwości optymalizacji, jakie oferuje Google Moja Firma oraz wizytówka Google.

Po utworzenia i weryfikacji konta za pomocą SMS, telefonu lub pocztówki oraz uzupełnieniu danych, o których pisałem wcześniej, otrzymasz dostęp do statystyk powiązanych z Twoją wizytówką. Do najważniejszych z nich należą:

  • Liczba wyświetleń wizytówki, informuje o sumie wszystkich wyświetleń wizytówki w wynikach wyszukiwania Google oraz Google Maps. Z tej statystyki dowiesz się o popularności swojej firmy. Im więcej wyświetleń wizytówki, tym lepiej dla Twojego biznesu;
  • Wyszukiwane hasła lub raczej słowa kluczowe, które spowodowały wyświetlenie wizytówki. Zobaczymy listę słów kluczowych od najlepszych pod względem wyszukań i do 40 pozycji słów kluczowych, które osiągnęły poniżej 15 aktywacji. Te dane mogą zostać wykorzystane do optymalizacji naszej wizytówki Google oraz do naszej strategii SEO jeśli zajmujemy się pozycjonowaniem lokalnym. Natomiast jeśli wcześniej zignorowaliśmy sprecyzowanie działalności i usług naszej wizytówki to możemy zauważyć losowe hasła dające nam znać, że wizytówka wymaga sprecyzowanie czym dokałdnie się zajmuje i co sprzedajemy
  • Liczba wyświetleń witryny, połączeń oraz wyznaczeń trasy wskazuje na to, jak często użytkownicy decydowali się na przejście do witryny, wyświetlenie trasy, napisania wiadomości przez czat lub też nawiązania połączenia z Twoją firmą za pomocą wizytówki.

Podsumowując wszystko co może zostać sprawdzone i poddane analizie w danych wizytówki Google.

  • Interakcje z profilem wizytówki – ogólnie podsumowanie telefonów, wiadomości w czacie wizytówki, wykonane rezerwacje i wyznaczeń trasy.
  • Podsumowanie wyświetleń wizytówki – z podziałem na urządzenia
  • Wyszukiwane słowa kluczowe – hasła, które spowodowały wyświetlenie wizytówki, z dokładnym podsumowaniem ile wyświetleń przyniosło słowo.
  • Połączenia – podsumowanie wszystkich wykonanych telefonów za pomocą kliknięcia przycisku zadzwoń lub wysłania numeru telefonu z desktop do naszego telefonu.
  • Wiadomości – wszystkie wiadomości wysłane do wizytówki za pomocą przycisku “Wyślij wiadomość”.
  • Rezerwacje – ilość użytkowników, która skorzystała z rezerwacji na aplikacji, którą podłączyliśmy do wizytówki Google.
  • Trasa – wszystkie kliknięcia w przycisk trasa dostępny na mobile, który wskaże trasę do celu za pomocą Mapy Google, można to nazwać błyskawicznym wyznaczeniem trasy GPS do celu.
  • Kliknięcia w witrynie – wszystkie kliknięcia przycisku “Strona”, który przekierowuje ruch na wskazaną przez nas witrynę.
    image5
    Źródło: Menedżer Profilu Firmy, https://business.google.com/, stan na 06.01.2020
    image1
    Źródło: Menedżer Profilu Firmy, https://business.google.com/, stan na 06.01.2020

    Statystyki wizytówki Google prowadzonej dla klienta przez zespół inmarketing digital agency. Wizytówka została stworzona dla przedsiębiorstwa zajmującego się handlem hulajnogami elektrycznymi i dodatkowymi akcesoriami. Nasz klient posiadał mało znaną markę na rynku, dlatego też dołożyliśmy wszelkich starań, aby zwiększyć jego widoczność w sieci na zapytania związane z usługami i produktami które oferuje. Dzięki takiej strategii zagwarantowaliśmy stabilny organiczny ruch w Poznaniu.

    Klucz do sukcesu Twojej wizytówki Google.

    Najważniejszym działaniem, które przyczynia się do sukcesu Twojej wizytówki Google jest – systematyczność. Wiele firm tworzy wizytówki Google, a następnie o nich zapomina, pozostawiając często niezaktualizowane dane, nie publikuje wpisów czy nie odpowiada na zapytania użytkowników. Jak w przypadku wszystkich social media sugerujemy stworzenie harmonogramu kiedy będziemy wprowadzać nowości, zawsze warto rozważyć wgrywanie nowej zawartości w odstępach czasowych. W szczególności ma to znaczenie w przypadku wizytówek. Google źle traktuje wizytówki, które uzupełniają mnóstwo materiałów za jednym razem i czasami zdarzają się sytuacje blokady wizytówki za spam.

    Algorytmy Google punktują firmy, które starają się tworzyć nowe wpisy, dodają zdjęcia, dbają o to, aby klienci zostawiali oceny przy ich wizytówkach Google. W tym artykule przedstawiliśmy wyniki, jakie osiągnął jeden z naszych klientów zajmujący się handlem hulajnogami elektrycznymi tylko w jednym mieście! Przez ostatni kwartał jego biznes pojawił się w wynikach wyszukiwania oraz w Google Maps łącznie blisko 24 tysiące razy. Dzięki stałym aktualizacjom profilu zyskał nowych klientów, wykorzystując jedynie wizytówkę Google!

    Jeżeli jesteś zainteresowany stworzeniem profesjonalnej wizytówki Google oraz dopasowaniem jej do strategii Twojego biznesu, skontaktuj się z naszym działem sprzedaży. Przedstawimy jak można zmodyfikować Twoją wizytówkę Google, aby poprawić widoczność Twojego biznesu w sieci.