Strona główna » Blog » Google Moja Firma – skuteczna wizytówka Twojego biznesu

Google Moja Firma – skuteczna wizytówka Twojego biznesu

Google Moja Firma to bezpłatne narzędzie udostępnione przez Google służące do zarządzania wizerunkiem firmy. Google Moja Firma pozwala na stworzenie wizytówki firmy w Google, która pojawia się w wynikach wyszukiwania oraz na mapie (Google Maps) udostępnianej przez Google.

 

Wizytówka Google w narzędziu Google Moja Firma – jakie są zalety jej utworzenia?

 

Przede wszystkim wizytówka Google umożliwia znalezienie Twojej firmy w Google. Jest to szczególnie ważne ze względu na fakt, że ponad 98% wszystkich wyszukiwań w polskim internecie dokonywanych jest za pomocą wyszukiwarki Google. Przykładowo, jeżeli prowadzisz lokalny serwis laptopów lub zarządzasz regionalną siecią aptek w kilku miastach, ważne jest to, aby Twoi potencjalni klienci wyszukując usług lub produktów w wyszukiwarce Google, mogli odnaleźć właśnie Ciebie. Brak wizytówki Google oznacza, że oddajesz to pole konkurencji. 

 

Drugą zaletą prowadzenia wizytówki Google jest natychmiastowe wyświetlanie informacji o Twoim biznesie, po wpisaniu przez potencjalnego klienta nazwy Twojej firmy do wyszukiwarki Google. Pozwala to na sprawdzenie podstawowych danych dotyczących Twojej firmy przez przyszłych lub obecnych klientów. W wizytówce Google umieszczone są takie informacje jak adres, telefon czy godziny otwarcia. 

 

Kolejną zaletą prowadzenia Google Moja Firma i utworzenia wizytówki Google jest możliwość natychmiastowej nawigacji do Twojej firmy, jeżeli potencjalny klient zdecyduje się wpisać nazwę Twojej firmy w Google Maps. Pojawi się też w wynikach wyszukiwania na zapytania ogólne – powiązane z branżą. (poniżej przedstawiamy wyniki wyszukiwania w Google Maps na hasło “restauracja włoska”)

 

Posiadanie wizytówki Google jest więc kluczowe, jeżeli chcemy ułatwić potencjalnym klientom uzyskanie w bardzo szybki sposób kontaktu do naszej firmy.

 

 

Google moja firma i wizytówka Google – o czym należy pamiętać i jak  stworzyć poprawną wizytówkę firmową.

  • Przede wszystkim sprawdź poprawność danych. Zadbaj o to, aby dane adresowe, numer telefonu oraz godziny otwarcia były aktualne. Jeżeli zmieniasz lokalizację firmy postaraj się jak najszybciej uzupełnić wizytówkę nowymi danymi;
  • Określ zakres działania Twojej firmy. Wybierz branże, które najlepiej opisują Twoją firmę. Jest to kluczowe przy wyszukiwaniach organicznych nie związanych z Twoją marką. Potencjalni klienci wyszukujący usług z zakresu branży, w której działasz, z dużym prawdopodobieństwem nie odnajdą Twojej firmy, jeżeli nie określisz zakresu jej działalności; 
  • Uzupełnij zdjęcia w wizytówce Google. Fotografie mogą przedstawiać Twój zespół, produkty, firmę. Zdjęcia dostarczają wiarygodności i wpływają pozytywnie na potencjalnych klientów;
  • Stwórz szczegółowy opis Twojej działalności. Postaraj się używać języka korzyści, wyróżnij swoje produkty na tle konkurencji. Zastanów się, dlaczego potencjalni klienci powinni odwiedzić właśnie Ciebie? Dobry opis zawarty w wizytówce google pozwoli przyciągnąć nowych  klientów;
  • Twórz wpisy w Google Moja Firma, które opublikujesz w wizytówce Google. Mogą to być produkty z odnośnikami do witryny oraz ceną albo nowości i informacje z życia Twojego biznesu;
  • Zachęcaj swoich klientów do pozostawienia komentarzy i oceny Twojej firmy. Pozytywna ocena buduje zaufanie wśród nowych odbiorców, którzy chętniej odwiedzą Twój biznes;
  • Postaraj się odpowiadać na wszystkie pytania zadawane przez użytkowników. Dzięki temu zbudujesz nowe relacje i staniesz się bardziej wiarygodny/wiarygodna;
  • Sprawdzaj statystyki powiązane z Twoją wizytówką Google – zebrane dane pozwolą Ci na jej ciągłe ulepszanie. 

 

 

Wizytówka Google agencji InMarketing w wyszukiwaniach organicznych z poprawnie uzupełnionymi danymi.

 

Możliwości optymalizacji, jakie oferuje Google Moja Firma oraz wizytówka Google.

 

Po utworzenia i weryfikacji konta oraz uzupełniu danych, o których pisałem wcześniej, otrzymasz dostęp do  statystyk powiązanych z Twoją wizytówką. Do najważniejszych z nich należą:

  • liczba wyświetleń wizytówki, informuje o sumie wszystkich wyświetleń wizytówki w wynikach wyszukiwania Google oraz Google Maps. Z tej statystyki dowiesz się o popularności swojej firmy. Im więcej wyświetleń wizytówki, tym lepiej dla Twojego biznesu,
  • liczba wyszukań wizytówki, jest to informacja o łącznej liczbie wyszukiwań nazwy Twojej firmy w Google oraz Google Maps, a także sumy wyświetleń na hasła związane z usługami, które oferujesz. Pozwala to na optymalizację Twojej wizytówki w momencie, gdy Twoja firma pojawia się w wynikach wyszukiwania przy hasłach nie powiązanych z Twoim biznesem – taka sytuacja może wystąpić, gdy nie uzupełnisz zakresu działalności firmy oraz jej opisu a Twoja marka jasno nie wskazuje na usługi, które oferujesz,
  • liczba wyświetleń witryny, połączeń oraz trasy wskazuje na to, jak często użytkownicy decydowali się na przejście do witryny, wyświetlenie trasy lub też nawiązania połączenia z Twoją firmą za pomocą wizytówki.

Jeżeli twoja wizytówka jest obecna od dłuższego czasu, będziesz miał możliwość sprawdzenia w statystykach zmodyfikowanej wersji danych, które przedstawiają się następująco:

  • wyszukiwania bezpośrednie, informuje o liczbie klientów, którzy znaleźli Twoją wizytówkę, szukając nazwy firmy bądź jej adresu,
  • odkrywanie, informuje o klientach którzy znaleźli Twoją wizytówkę, szukając kategorii produktu lub usługi,
  • według marki, informuje o klientach, którzy znaleźli Twoją wizytówkę Google, szukając marki związanej z Twoją firmą. 

 

 

 

Statystyki wizytówki Google prowadzonej dla klienta przez zespół InMarketing. Wizytówka została stworzona dla nowej usługi biznesowej związanej z branżą wynajmu powierzchni pod szkolenia biznesowe.  Nasz klient posiadał nową markę na rynku, dlatego też dołożyliśmy wszelkich starań, aby zwiększyć jego widoczność w sieci na zapytania związane z usługami, które oferuje. Dzięki takiej strategii udało nam się zebrać sporą liczbę zapytań nie powiązanych z marką, co gwałtownie zwiększyło jego liczbę klientów. 

Klucz do sukcesu Twojej wizytówki Google.

 

Najważniejszym działaniem, które przyczynia się do sukcesu Twojej wizytówki Google jest – systematyczność. Wiele firm tworzy wizytówki Google, a następnie o nich zapomina, pozostawiając często niezaktualizowane dane, nie publikuje wpisów czy nie odpowiada na zapytania użytkowników. 

 

Algorytmy Google punktują firmy, które starają się tworzyć nowe wpisy, dodają zdjęcia, dbają o to, aby klienci zostawiali oceny przy ich wizytówkach Google. W tym artykule przedstawiliśmy wyniki, jakie osiągnął jeden z naszych klientów zajmujący się wynajmem powierzchni pod szkolenia biznesowe tylko w jednym mieście! Przez ostatni kwartał jego biznes pojawił się w wynikach wyszukiwania oraz w Google Maps łącznie blisko 4 tysiące razy. Dzięki stałym aktualizacjom profilu zyskał nowych klientów, wykorzystując jedynie wizytówkę Google! 

Jeżeli jesteś zainteresowany stworzeniem profesjonalnej wizytówki Google oraz dopasowaniem jej do strategii Twojego biznesu, skontaktuj się z naszym doradcą Kubą Wojciechowskim. Kuba przedstawi, w jaki sposób możemy modyfikować Twoją wizytówkę Google, aby poprawić widoczność Twojego biznesu w sieci.

Kuba to pozytywny i pełen energii przedstawiciel InMarketingowego frontu. To z nim rozpoczniecie Państwo długofalową i owocną współpracę. Kuba zawodowo odpowiedzialny jest także za spotkania z klientami, analizowanie działań klientów i ich konkurencji oraz budowanie strategii sprzedażowych. Poza pracą uwielbia gotować, rozwijać swoją wiedzę z dziedziny marketingu i sprzedaży oraz biegać. W życiu prywatnym i zawodowym kładzie duży nacisk na współpracę i realizację wspólnych celów.

ZOSTAW KOMENTARZ