Co nowego w mediach spo艂eczno艣ciowych? Lipiec 2021 Agencja InMarketing
Strona g艂贸wnaBlogCo nowego w mediach spo艂eczno艣ciowych? Lipiec 2021

Co nowego w mediach spo艂eczno艣ciowych? Lipiec 2021

W lipcu tw贸rcy medi贸w spo艂eczno艣ciowych zadbali o wprowadzenie nowych i intryguj膮cych funkcji, kt贸re zdecydowanie zrewolucjonizuj膮 korzystanie z social media. Zapraszamy na comiesi臋czny przegl膮d nowo艣ci!

Kiedy zagramy?

W pa藕dzierniku ubieg艂ego roku Facebook wprowadzi艂 opcj臋 Facebook Gaming (wewn臋trzn膮 platform臋 do gier w chmurze). Celem by艂o rozszerzenie biblioteki gier mobilnych na Facebooku, w kt贸re mo偶na gra膰 natychmiast, bez instalacji, gdziekolwiek i kiedykolwiek gracze chc膮.

Zacz臋艂o si臋 od uruchomienia kilku gier na Androida w wybranych regionach USA. Teraz opcja jest rozszerzana – trafia ju偶 do u偶ytkownik贸w na terenie prawie ca艂ych Stan贸w, rozpocz臋ta jest te偶 ekspansja na Kanad臋 i Meksyk, a na pocz膮tku 2022 roku Facebook Gaming zamierza dotrze膰 do Europy Zachodniej i 艢rodkowej. 

Ju偶 teraz ka偶dego miesi膮ca ponad 1,5 miliona os贸b gra w gry na Facebook Gaming. B臋dziecie grali?

Media spo艂eczno艣ciowe Facebook gaming

殴r贸d艂o: https://about.fb.com/news/2021/07/mobile-cloud-gaming-accelerates-on-facebook/

Potrzebujemy czasu

W mediach spo艂eczno艣ciowych, jak co roku, czu膰, 偶e w najlepsze trwa sezon urlopowy. W lipcu nowo艣ci jest znacznie mniej na Facebooku, Instagramie czy LinkedInie. TikTok jednak nie zwalnia tempa. Chcecie dowiedzie膰 si臋, co wydarzy艂o si臋 w social mediach w ci膮gu ostatniego miesi膮ca? Zapraszamy!

Wszyscy u偶ytkownicy Tik Toka na pewno znaj膮 wielocz臋艣ciowe filmiki („polub i 艣led藕 po cz臋艣膰 drug膮”). Aby unikn膮膰 艂膮czenia w ten spos贸b klip贸w, tw贸rcy domagali si臋 zwi臋kszenia czasu przeznaczonego na jedno wideo. W lipcu Tik Tok udost臋pni艂 wi臋c mo偶liwo艣膰 filmowania, przesy艂ania i edytowania film贸w trwaj膮cych do trzech minut. 

鈥淪kupili艣my si臋 na zapewnieniu naszej spo艂eczno艣ci szeregu narz臋dzi, kt贸re pomog膮 uwolni膰 ich kreatywno艣膰 – d艂u偶sze filmy s膮 teraz jeszcze jednym narz臋dziem, kt贸rego ludzie mog膮 u偶y膰, aby porwa膰 spo艂eczno艣膰 swoj膮 tw贸rcz膮 ekspresj膮.鈥

Dzi臋ki d艂u偶szym filmom, tw贸rcy b臋d膮 mieli mo偶liwo艣膰 tworzenia nowych lub rozszerzonych typ贸w tre艣ci z elastyczno艣ci膮 nieco wi臋kszej przestrzeni.

殴r贸d艂o: https://newsroom.tiktok.com/en-us/longer-videos

Spos贸b na bezrobocie?

Tik Tok to tylko rozrywkowa i inspiruj膮ca platforma? Sk膮d偶e! W lipcu na platformie uruchomiony zosta艂 program rekrutacyjny, kt贸rego celem jest dalsze rozszerzanie i udoskonalanie Tik Toka jako nowego kana艂u rekrutacji i wyszukiwania ofert pracy.  

Serwis rozpocz膮艂 wsp贸艂prac臋 z wybranymi firmami i zach臋ca osoby poszukuj膮ce pracy do ubiegania si臋 o stanowiska za pomoc膮 wideo CV. S膮 to stanowiska na ka偶dym szczeblu u jednych z najbardziej po偶膮danych pracodawc贸w na 艣wiecie, takich jak Chipotle, Target, WWE, Shopify i wielu innych.

media spo艂eczno艣ciowe tiktok

殴r贸d艂o: https://newsroom.tiktok.com/en-us/find-a-job-with-tiktok-resumes

鈥淐zasami s艂owa nie wystarcz膮, 偶eby okre艣li膰, jak si臋 czujesz鈥 

Takie has艂o pojawi艂o si臋 na profilu Messengera na Twitterze w 艢wiatowy Dzie艅 Emoji. Tym samym zapowiedziane zosta艂o wprowadzenie soundmojis czyli emotek z d藕wi臋kiem. 

Jak b臋dzie to funkcjonowa艂o? Obok znanych nam ju偶 emojis, np. prezentuj膮cej klaszcz膮ce d艂onie, pojawi si臋 d藕wi臋k braw. Odbiorca wiadomo艣ci us艂yszy d藕wi臋k zaraz po otwarciu wiadomo艣ci w Messengerze. Aby wys艂a膰 soundmoij nale偶y wybra膰 symbol bu藕ki. W贸wczas powinno pojawi膰 si臋 menu, a w nim symbol g艂o艣niczka – widzimy wtedy podgl膮d soundmojis, a nast臋pnie mo偶emy zdecydowa膰, czy chcemy j膮 wys艂a膰.

Na ten moment funkcja nie jest jeszcze dost臋pna dla wszystkich u偶ytkownik贸w.

co nowego w mediach spo艂eczno艣ciowych messenger

殴r贸d艂a: https://socialpress.pl/2021/07/soundmojis-nowa-propozycja-od-messengera oraz https://twitter.com/messenger/status/1415747998345203727

Linki, w ko艅cu!

Problem linkowania na Instagramie jest znany od dawna. Platforma nie umo偶liwia udost臋pniania link贸w w postach, link w BIO mo偶e by膰 tylko jeden, a w Stories ograniczone jest to, kto mo偶e dodawa膰 swipe-up do swoich relacji. W lipcu jednak platforma rozpocz臋艂a testy, kt贸re maj膮 poszerzy膰 t臋 opcj臋. 

Testy dotycz膮 udost臋pniania link贸w w Stories, jednak nie w formie swipe up, ale w formie naklejki. B臋d膮 one r贸wnie偶 przenosi膰 na stron臋 zewn臋trzn膮, ale zamiast machni臋cia w g贸r臋 ekranu, trzeba b臋dzie klikn膮膰. D艂ugo czekali艣my na tak膮 mo偶liwo艣膰, a Wy?

media spo艂eczno艣ciowe instagram

殴r贸d艂o: https://www.theverge.com/2021/6/29/22555434/instagram-link-sticker-post-test-swipe-up

No hablo espa帽ol. Ich verstehe nicht.

Obserwujecie na Instagramie osoby obcoj臋zyczne? Zdarza Wam si臋, 偶e nie rozumiecie, co napisali w swoich relacjach? To nie b臋dzie ju偶 k艂opot!

Instagram wprowadza funkcj臋 t艂umaczenia w InstaStories. B臋dzie ona dost臋pna zar贸wno dla u偶ytkownik贸w telefon贸w w systemie Android, jak i iOS w ponad 90 j臋zykach – tak偶e w polskim. Podczas ogl膮dania relacji, je艣li zostanie wykryty j臋zyk obcy, w lewym g贸rnym rogu pojawi si臋 przycisk „Zobacz t艂umaczenie” . Aby przet艂umaczy膰 relacj臋, wystarczy nacisn膮膰 przycisk i ju偶 – wszystko jasne!

t艂umaczenie na instagramie

殴r贸d艂o: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/instagram-tlumaczenia-w-relacjach

Ochrona najm艂odszych

Facebook chce chroni膰 najm艂odszych. Po wielu rozmowach z prawnikami podj膮艂 decyzj臋 o zamiarze ograniczenia mo偶liwo艣ci kierowania reklam do nieletnich na podstawie ich aktywno艣ci w internecie i aplikacjach, a tak偶e wyra偶onych przez nich zainteresowa艅. Serwis ma ograniczy膰 kategorie kierowania dla u偶ytkownik贸w poni偶ej 18 roku 偶ycia do wieku, p艂ci i lokalizacji.

Czy w ten spos贸b Facebook stanie si臋 bardziej bezpiecznym miejscem dla dzieci i nastolatk贸w? Chyba jeszcze zbyt wcze艣nie, aby o tym decydowa膰.

殴r贸d艂o: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/facebook-koniec-targetowanie-reklam-facebook-messenger-instagram

Wszystko pod kontrol膮

Na bezpiecze艅stwie zale偶y tak偶e Instagramowi. W lipcu serwis poinformowa艂 o mo偶liwo艣ci kontroli tre艣ci kontrowersyjnych, wy艣wietlaj膮cych si臋 w zak艂adce 鈥渆ksploruj鈥. Kontroli b臋d膮 podlega膰 mi臋dzy innymi tre艣ci nacechowane erotycznie lub przedstawiaj膮ce przemoc. B臋d膮 to te偶 materia艂y dotycz膮ce substancji uzale偶niaj膮cych lub broni. Nie wp艂ynie to jednak na zawarto艣膰 wy艣wietlan膮 w wiadomo艣ciach prywatnych. 

Jak uruchomi膰 t臋 funkcj臋? Nale偶y przej艣膰 do ustawie艅 w profilu u偶ytkownika, wybra膰 opcj臋 Konto, a nast臋pnie przej艣膰 do  鈥淜ontroli tre艣ci kontrowersyjnych鈥. Do wyboru s膮 dwie mo偶liwo艣ci: 

  • pierwsza opcja jest domy艣lna i pozwala na widoczno艣膰 niekt贸rych zdj臋膰 i film贸w, kt贸re mog膮 by膰 niestosowne;
  • druga umo偶liwia jeszcze wi臋ksze ograniczenie tego, co b臋dziemy ogl膮dali w aplikacji.
nowe opcje instagram

殴r贸d艂o: https://socialpress.pl/2021/07/kontrola-tresci-kontrowersyjnych-na-instagramie-jak-z-niej-skorzystac

Shorts w Polsce 

Pami臋tacie, jak pisali艣my o YouTube Shorts? (o tutaj!) To narz臋dzie, kt贸re wypu艣ci艂 YouTube we wrze艣niu ubieg艂ego roku. Umo偶liwia ono u偶ytkownikom tworzenie 60 sekundowych filmik贸w z takimi funkcjami jak:

  • dodawanie tekstu w konkretnych momentach filmu;
  • automatyczne dodawanie napis贸w;
  • pobieranie pr贸bki 艣cie偶ki d藕wi臋kowej z innych Shorts do wykorzystania we w艂asnym wideo;
  • dodawanie klip贸w z galerii telefonu do tre艣ci nagranych przy u偶yciu kamery do Shorts;
  • dodawanie podstawowych filtr贸w w celu korekcji kolor贸w kr贸tkich form.

W przysz艂o艣ci baza efekt贸w ma zosta膰 powi臋kszona.

A od 14 lipca narz臋dzie w wersji beta jest dost臋pne w Polsce! 

U偶ytkownicy Shorts maj膮 do dyspozycji katalogi muzyczne od ponad 250 wytw贸rni i wydawc贸w z ca艂ego 艣wiata, w tym mi臋dzy innymi od Universal Music Group, Sony Music Entertainment i Sony Music Publishing czy Warner Music Grupa.

media spo艂eczno艣ciowe youtube

殴r贸d艂o: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/youtube-shorts-jak-korzystac-polski-tiktok

Stories – hot or not?

Podczas gdy na wielu portalach stale rozwijana jest funkcja dodawania stories, Twitter decyduje si臋 na wycofanie jej. Funkcjonalno艣膰 Fleets by艂a testowana przez serwis od marca 2020 roku, a w listopadzie zosta艂a udost臋pniona wszystkim u偶ytkownikom serwisu. U偶ytkownicy jednak nie przyj臋li jej najlepiej i nie cieszy si臋 ona zbyt du偶膮 popularno艣ci膮. Dlatego Twitter og艂osi艂, 偶e 3 sierpnia br. Fleets znika z serwisu. Zapowiedzieli jednak, 偶e pracuj膮 nad innym, ciekawym rozwi膮zaniem. Jeste艣cie ciekawi?

stories na twietterze

殴r贸d艂a: https://help.twitter.com/en oraz https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/twitter-fleets-koniec

Na lipiec to ju偶 wszystko. Czy w sierpniu TikTok r贸wnie偶 nas zaskoczy? Czy reszta dotrzyma mu kroku? B膮d藕cie z nami, 偶eby si臋 o tym przekona膰! Do zobaczenia 馃檪

Zach臋cam te偶 do nadrobienia wcze艣niejszych artyku艂贸w z tej serii:

Zuza to u艣miechni臋ta, bardzo dobrze zorganizowana i pozytywnie nastawiona dusza nale偶膮ca do kreatywnej cz臋艣ci zespo艂u InMarketing. Zuza na co dzie艅 swobodnie porusza si臋 po 艣wiecie social media, tworz膮c komunikacj臋 dla naszych klient贸w. Trudniejsze wyzwania? To to, co lubi w pracy najbardziej! Prywatnie wielka fanka siatk贸wki, film贸w animowanych i plansz贸wek. Uwielbia podr贸偶e, najbardziej te zorganizowane samodzielnie, a jej najwi臋kszym marzeniem jest zwiedzi膰 ca艂y 艣wiat. Poza tym interesuje si臋 tematami zwi膮zanymi z rozwojem osobistym i zarz膮dzaniem zespo艂em.

LEAVE A COMMENT