Spis treści

Wybierz do której części artykułu chcesz przejść

To pytanie zadaje sobie wiele osób rozpoczynających działania w mediach społecznościowych, chcących rozpromować i zaistnieć z marką. Jak stworzyć stronę na Facebooku? Poniżej znajdziecie prostą instrukcję, która przeprowadzi Was przez cały proces, krok po kroku.

Jak stworzyć stronę na Facebooku? – Techniczna strona tworzenia krok po kroku

Zacznijmy od początku, bo ważna jest poprawna terminologia. Sam Facebook kilka lat temu oficjalnie zmienił nazewnictwo dotyczące stron. Nie ma już czegoś takiego jak ,,fanpage’’ – jest to błędna nomenklatura. Poprawna wersja to strona na Facebooku 🙂

Potwierdzimy to jeszcze cytatem prosto od samego Facebooka:

Prywatne konto na Facebooku

Zatem, po pierwsze, aby założyć stronę na Facebooku musicie posiadać prywatne konto na tym właśnie portalu. Jeśli spełniacie ten warunek, to możecie stworzyć stronę na dwa sposoby:

1. Wchodząc bezpośrednio na stronę facebook.com/pages/create;

2. Klikając zakładkę Strony na górnym pasku News Feeda, a w niej na przycisk +Utwórz nową stronę 

Obowiązkowe elementy strony 

Następnie zostaniecie przeniesieni do kolejnego okienka, gdzie możecie uzupełnić informacje o swojej stronie. 

Na początku należy wybrać nazwę strony i kategorie – to jedyne dwa pola wymagane do utworzenia strony. 

Nazwy strony na Facebooku to podstawowy i oczywisty element profilu. W tej kwestii nie mamy jednak pełnej dowolności. Istnieją bowiem pewne podstawy, których przestrzeganie jest konieczne. W zasadach dotyczących stron znajdziemy takie zdanie, jak: ,,Nazwy stron nie mogą zawierać wulgaryzmów, nadmiaru błędów gramatycznych i interpunkcyjnych i nie mogą składać się wyłącznie z nazw miejsc czy wyrazów o znaczeniu ogólnym’’. Wynika z tego, że należy dostosować nazwę do wytycznych, bo, w innym przypadku, nasza strona nie zostanie zaakceptowana z powodu naruszania regulaminu Facebooka.

Czy można zmienić nazwę strony na Facebooku?

Kolejną ważną kwestią jest to, czy można zmienić nazwę strony na Facebooku? Owszem, można. Jest to jednak zawiły proces, które nie zawsze kończy się sukcesem. Z własnego doświadczenia wiemy, iż zmieniając nazwę na zupełnie nową, należy robić to stopniowo – na przykład co jakiś czas zastępować jedno słowo w nazwie nowym. Warto skorzystać z tej taktyki, ponieważ prośbę o całościową metamorfozę nazwy Facebook bardzo często odrzuca.

Przykład:

Mamy stronę restauracji, która nazywa się Niebo w gębie. Przechodzimy rebranding i nasza restauracja zmienia nazwę na Niebiańskie smaki. Poradzilibyśmy rozpocząć następujący proces:

1. Przekształcić nazwę na Niebo i smaki

2. Następnie, po akceptacji wysłać kolejną prośbę o zmianę – tym razem na Niebiańskie smaki.

Na ten temat napisaliśmy osobny artykuł. Znajdziesz go tutaj: Zmiana nazwy fanpage’a – jak to zrobić?

Kategoria to określenie jaką branżę, działalność będzie reprezentować strona. Można wybrać maksymalnie 3 określenia. 

Po co w ogóle dodawać na stronie te kategorie? Chodzi o komfort odbiorców. Jeśli zobaczą je na stronie, będą wiedzieć z czym połączona jest działalność – nie będą zmuszeni do wyszukiwania dodatkowych informacji. Jest to przydatne w sytuacji kiedy nazwa strony na Facebooku nie nawiązuje w żaden sposób do branży, produktów lub usług, które są świadczone przez właściciela strony. A co więcej, wykorzystanie kategorii sprawi, że strony będą lepiej pozycjonowane w wyszukiwarce. 

Trzeba jednak pamiętać, że kategorie nie są przypisywane na wieczność – możecie je zmienić w każdej chwili! Jest to zdecydowany plus, dający właścicielom strony możliwość łatwej zmiany.

Potrzebujesz szerszego wsparcia z marketingiem w mediach społecznościowych? Nie chcesz się tym zajmować osobiście. Poznaj naszą ofertę działań w social media.

Uzupełnienie informacji na stronie na Facebooku

Stworzenie strony to jedno, ale uzupełnienie informacji, w najlepszy możliwy sposób, to drugie. Możemy to zrobić od razu w panelu tworzenia strony lub na stronie już po jej utworzeniu z samą nazwą i kategoriami.

Mamy już wybrane kategorie i nazwę, co dalej? Dodajemy podstawowe informacje, zdjęcie profilowe oraz zdjęcie w tle. 

Zdjęcie profilowe i zdjęcie w tle

Na tym etapie także musimy się liczyć z przestrzeganiem pewnych zasad. Zdjęcie profilowe oraz w tle muszą mieć odpowiednie wymiary. Niestety Facebook co jakiś czas aktualizuje te wytyczne, więc musicie sprawdzać je na bieżąco. Na tę chwilę zalecamy: 

  • Zdjęcie profilowe w wymiarze 900×900 px 
  • Zdjęcie w tle 820×312 px. 

Musicie wziąć także pod uwagę, że na widoku mobile Wasze zdjęcie w tle będzie ucinane centralnie do wymiaru 640 x 360 px. Nie należy więc umieszczać w tych miejscach tekstu, ważnych informacji, bądź centralnego punktu Waszego zdjęcia/grafiki.

Nazwa użytkownika

Czym jest nazwa użytkownika? Jest to nic innego, jak krótka nazwa, którą znajdziecie w linku, zaraz za www.facebook.com/… . W naszym przypadku jest to @inmarketingpl, czyli www.facebook.com/pg/inmarketingpl. Dzięki niej możecie w łatwy i szybki sposób oznaczać inne strony w postach, wzmiankach, komentarzach etc. 

Informacje o firmie

Informacje o firmie zawierają takie aspekty, jak adres, kontakt, godziny pracy czy zakres cen. W dodatkowych informacjach kontaktowych możecie również podać adres e-mail, na który będą mogli kontaktować się Wasi klienci/odbiorcy, adres strony internetowej oraz numer telefonu.

Dodatkowe możliwości to kolejna zakładka “Więcej informacji” w której możemy dodać dodatkowy opis, produkty, metryczkę, zasady ochrony prywatności, walutę i linki do profili w innych kanałach.

Edycja profilu

Zakładki pod podstawowymi informacjami możecie customizować. Jak? Wchodzicie w ,,Ustawienia’’ -> ,,Szablony i karty’’ i wybieracie interesujące Was karty.

Przycisk po prawej stronie również możecie dostosować odpowiednio pod Wasz biznes.

Podsumowanie

Jak stworzyć stronę na Facebooku?

Pamiętajcie, że zakładając stronę na Facebooku musicie spełniać wymagania Faceboook’a, które znajdziecie pod tym linkiem: www.facebook.com/policies/pages_groups_events. Zwrócona została uwaga między innymi na to, że na Facebooku zabrania podszywania się, promowania hazardu, czy też szerzenia dezinformacji, z którą Facebook mocno walczy od dłuższego czasu. O tym pisaliśmy między innymi tutaj: Co nowego w mediach społecznościowych? Marzec 2020.

Zakładanie strony na Facebooku może wydawać się skomplikowane, jednak w rzeczywistości, wystarczy przestrzegać przedstawionej przez nas instrukcji. Ważne, aby nie pominąć żadnego elementu. Wtedy można mieć pewność, że wszystko zostało zrobione tak, jak należy.

Jeśli masz do nas jakiekolwiek pytania – skontaktuj się z nami, a my rozwiejemy wszelkie wątpliwości i znajdziemy najlepsze rozwiązania.

Sprawdź naszą ofertę
Zuzanna Graczyk Strategist

Zuzanna Graczyk

Strategist

Zuza to uśmiechnięta, zorganizowana i pozytywnie nastawiona dusza należąca do kreatywnej części zespołu inmarketing.

Zuza na co dzień swobodnie porusza się po świecie social media, tworząc komunikację dla naszych klientów. Zajmuje się tworzeniem koncepcji kreatywnych, planów komunikacji, pisaniem tekstów, przygotowywaniem grafik, animacji czy robieniem zdjęć. Trudniejsze wyzwania? To to, co lubi w pracy najbardziej!

Podobne artykuły / Social media


Masz pytania?

Zastanawiasz się, jak temat przedstawiony w artykule wpłynie na Twój biznes? Nasz zespół jest tu, aby Ci pomóc! Skontaktuj się z nami, a odpowiemy na wszelkie wątpliwości. Razem osiągniemy sukces!