Facebook for bussines. Inmarketing
Strona główna » Blog » Zmiana nazwy fanpage’a – jak to zrobić?

Zmiana nazwy fanpage’a – jak to zrobić?

Zmiana nazwy fanpage’a na Facebooku jest często przydatna, kiedy firma kończy działalność a zgromadziła duże grono fanów, czyli ogromną wartość, którą można sprzedać. Można z  tej opcji skorzystać także wtedy, gdy łączy się dwa fanpage w jeden, kiedy firma rozszerza swoją działalność lub zachodzą w niej inne zmiany wymagające przystosowania nazwy do jej aktualnego wizerunku czy profilu działalności. Czy zmiana nazwy fanpage’a jest w ogóle możliwa? Jak się za to zabrać i dlaczego czasami ta opcja jest dla nas niedostępna?

O czym pamiętać, zmieniając nazwę i na co zwracać uwagę Facebook?

Zanim podejmiemy decyzję o tym, jak ma brzmieć nowa nazwa fanpage’a, powinniśmy się do tego odpowiednio przygotować. Nazwa powinna być zrozumiała dla naszych odbiorców i przypaść im do gustu, nie powodując utraty polubień. Z drugiej strony musimy brać pod uwagę wymagania, jakie stawia nam Facebook. Nieumyślne złamanie zasad może w najgorszym wypadku poskutkować tym, że nasz fanpage zostanie zablokowany.

Zmieniając nazwę, powinniśmy pamiętać o 3 rzeczach:

  • Sama nazwa musi być przemyślana. Powinna być adekwatna do grupy naszych odbiorców i odpowiednio spójna z dotychczasowym profilem. Należy skupić się na tym, co ma przekazać. Jeżeli zmiana wiąże się z transformacją marki, powinna wynikać z kampanii rebrandingowej.
  • Należy upewnić się co do zmiany nazwy i poprawnego zapisu. Decyzja o zmianie musi być ostateczna i wprowadzając ją, nie wolno nam popełnić błędu. Kolejna zmiana będzie możliwa dopiero po 7 dniach, a kilkukrotne poprawianie sprawia, że bombardujemy lajkujących powiadomieniami.
  • W miarę możliwości przygotowujemy naszych odbiorców. Jeżeli zmiana wprowadzi ich w zakłopotanie, zdziwienie lub niespodziewanie obejmie odmienny zakres tematyczny, użytkownicy portalu mogą ją zgłosić Facebookowi jako nieadekwatną. Jeśli dodatkowo zmieni się tematyka publikowanych postów, nieuniknione będą odlajkowania fanpage’a.

Jednocześnie nie wolno zapomnieć o wymaganiach, które stawia Facebook:

  • Nazwa nie może zawierać niektórych słów. Przede wszystkim tych obejmujących nazwę portalu lub jego elementów. Co ciekawe, zakazane jest również słowo „oficjalny”.
  • Nie może wprowadzać błąd, wykorzystując nazwy należące do jakiejś innej marki, firmy lub fanpage’a.
  • Nie może zawierać słów wulgarnych i obraźliwych.

Nowa nazwa fanpage’a – sposób 1

Jeżeli fanpage ma mniej niż 200 fanów i mamy uprawnienia administratora, zmiana nazwy jest prosta i zawiera się w 3 krokach:

  • Otwieramy nasz fanpage.
  • Z lewej strony klikamy w „Informacje”, a następnie „Edytuj” koło nazwy strony.

  • Wprowadzamy nową nazwę, klikamy „Kontynuuj”, a potem „Poproś o zmianę”.

Może się zdarzyć, że nasza strona ma poniżej 200 like’ów i mamy pełne uprawnienia administratora, a mimo to nie widzimy opcji edytowania nazwy. Oznacza to, że strona została objęta ograniczeniami. Pojawiają się one, jeżeli profil któregoś z administratorów będzie uznany przez Facebooka za nieprawdziwy (np. gdy brak na nim zdjęć), lub któryś z nich narusza zasady Facebooka. Podobnie, kiedy aktualna nazwa strony, lub jej zawartość zostały uznane za wprowadzające w błąd. Jeżeli ograniczenia zostały nałożone niesłusznie, należy jak najszybciej skontaktować się z Facebookiem, używając opcji „Odwołaj się”.

Nowa nazwa fanpage’a – sposób 2

Jeżeli mamy więcej niż 200 fanów nadal możliwa jest zmiana nazwy strony. W takim przypadku musimy jednak skontaktować się z administracją w trochę inny sposób i dodatkowo umotywować swoją prośbę. Robimy to w następujący sposób:

  • Wchodzimy na stronę facebook.com/business i wybieramy opcję „Pomoc”.
  • Klikamy „Wyślij email” i w formularzu wybieramy temat „Zmiana nazwy strony”.
  • W kolejnych krokach zapoznajemy się z zasadami, krótko wyjaśniamy zmianę nazwy i wysyłamy formularz.

Może się zdarzyć, że nie mamy dostępu do formularza kontaktowego. W takim wypadku należy odblokować go poprzez skorzystanie z kampanii marketingowej Facebooka. Na szczęście reklama nie musi być droga. Można wybrać najtańszą opcję za 2 zł (kampania jednodniowa). Taki ruch powinien odblokować formularz kontaktowy maksymalnie po kilku godzinach.

Jak widać zmiana nazwy fanpage’a jest możliwa, wymaga jedynie nieco skupienia i uwagi. Biorąc pod uwagę fakt, że taki krok musi być zawsze gruntownie przemyślany, rozwiązanie oferowane przez Facebooka wydaje się nawet korzystne. Konieczność wykonania kilku kroków uchroni nas od lekkomyślnej decyzji.

Zmiana nazwy fanpage’a – jak to zrobić?

Nazwa powinna być zrozumiała dla naszych odbiorców i przypaść im do gustu, nie powodując utraty polubień. Z drugiej strony musimy brać pod uwagę wymagania, jakie stawia nam Facebook.

Kasia promieniuje uśmiechem i optymizmem. Całą swoją energię wkłada w media społecznościowe, wspierając w tym zakresie również naszych klientów. Kasia lubi być na bieżąco ze wszystkimi marketingowymi nowinkami. Prywatnie jest fanką pełnej elfów Islandii, kryminalnych książek oraz dobrego kina. W wolnych chwilach gra na pianinie lub biega po lasach.

  • Avatar
    25 września 2019

    Cześć. To NIE PRAWDA, że fanpage poniżej 200 fanów możesz zmienić na poczekaniu. Właśnie się o tym przekonałam. Mam 150 fanów i tak samo muszę prosić Cukierberga o zgodę. Być może zniesli ten limit. Chciałam zmienić nazwę na inną ale oddającą treść strony, moi skromni w ilości obserwatorzy byli poinfirmowani o pomyśle na nową nazwę, więc nie będzie dla mnie myląca. Obecna moja nazwa zawiera w sobie moje imię i nazwisko, bo wcześniej nie mogłam wymyslić nic kreatywniejszego. Chciałam ją zmienić, ponieważ moi obserwatorzy będący jednocześnie znajomymi chcieli mój fanpage gdzieś oznaczyć to zamiast oznaczenia fanpage niechcący oznaczali moj prywatny profil i tego akurat nie chciałam. Więc może problem w tym, że nazwa jest inna.
    Moja pierwsza próba została odrzucona. w sekundzie po zgłoszeniu. Napisałam odwolanie po angielsku. Po dwóch dniach też zostało odrzucone. Napisałam więc po ponwne odwołanie po polsku, bo odpowiedź, że byli na NIE też po polsku przyszła. Co robić? Bardzo chciałabym mieć tą nową nazwę, bo jest po prostu trafiona. Ale to niestety nie zależy ode mnie :((((

    • Krzysztof Gorecki
      3 listopada 2019

      Witaj Dorota, faktycznie, bywa z tym różnie. Facebook cały czas aktualizuje i zmienia, ale także testuje pewne rozwiązania. Zdarza się, że napiszemy artykuł, on się dezaktualizuje, ale potem dana funkcja wraca, bo jednak przeszła negatywnie testy załogi z Menlo Park 😉

      Mieliśmy kilkukrotnie tak, że trzeba było zmieniać nazwę na raty – najpierw upodobnić do docelowej nazwy, a potem jeszcze raz już identycznie. Popróbuj 🙂

      Pozdrowienia
      Krzysiek

  • Avatar

    Maja Adler

    Zostaw odpowiedź
    18 maja 2020

    Dzień dobry,
    nie wiem czy to dobre miejsce na takie pytanie, ale spróbuję. Potrzebuję założyć Fanpage z nazwą zaczynającą się od małej litery. Mało tego – druga litera w nazwie jest wielka (czyli tak: sŁowo Słowo). Oczywiście to tylko przykład. Wiem, że to jest niezgodne z zasadami fb. Czytałam gdzieś też, że można do nich wysłać prośbę o zgodę na nazwę niezgodną z regułami. Nie wiem tylko czy najpierw mam założyć stronę (np.z nazwą: SŁowo Słowo) czy wcześniej się z nimi skontaktować? I jak? Myślicie, że jest to w ogóle możliwe mieć taką nazwę Fanpage czy odpuścić i zróbić Słowo Słowo? Zależy mi, bo używam tej nazwy jako marki, i będę promować ją na swoim blogu. Mam nadzieję, da się znaleźć jakieś rozwiązanie.

ZOSTAW KOMENTARZ