Facebook for bussines. Inmarketing

Zmiana nazwy fanpage’a – jak to zrobić?

Zmiana nazwy fanpage’a na Facebooku jest często przydatna, kiedy firma kończy działalność a zgromadziła duże grono fanów, czyli ogromną wartość, którą można sprzedać. Można z  tej opcji skorzystać także wtedy, gdy łączy się dwa fanpage w jeden, kiedy firma rozszerza swoją działalność lub zachodzą w niej inne zmiany wymagające przystosowania nazwy do jej aktualnego wizerunku czy profilu działalności. Czy zmiana nazwy fanpage’a jest w ogóle możliwa? Jak się za to zabrać i dlaczego czasami ta opcja jest dla nas niedostępna?

O czym pamiętać, zmieniając nazwę i na co zwracać uwagę Facebook?

Zanim podejmiemy decyzję o tym, jak ma brzmieć nowa nazwa fanpage’a, powinniśmy się do tego odpowiednio przygotować. Nazwa powinna być zrozumiała dla naszych odbiorców i przypaść im do gustu, nie powodując utraty polubień. Z drugiej strony musimy brać pod uwagę wymagania, jakie stawia nam Facebook. Nieumyślne złamanie zasad może w najgorszym wypadku poskutkować tym, że nasz fanpage zostanie zablokowany.

Zmieniając nazwę, powinniśmy pamiętać o 3 rzeczach:

  • Sama nazwa musi być przemyślana. Powinna być adekwatna do grupy naszych odbiorców i odpowiednio spójna z dotychczasowym profilem. Należy skupić się na tym, co ma przekazać. Jeżeli zmiana wiąże się z transformacją marki, powinna wynikać z kampanii rebrandingowej.
  • Należy upewnić się co do zmiany nazwy i poprawnego zapisu. Decyzja o zmianie musi być ostateczna i wprowadzając ją, nie wolno nam popełnić błędu. Kolejna zmiana będzie możliwa dopiero po 7 dniach, a kilkukrotne poprawianie sprawia, że bombardujemy lajkujących powiadomieniami.
  • W miarę możliwości przygotowujemy naszych odbiorców. Jeżeli zmiana wprowadzi ich w zakłopotanie, zdziwienie lub niespodziewanie obejmie odmienny zakres tematyczny, użytkownicy portalu mogą ją zgłosić Facebookowi jako nieadekwatną. Jeśli dodatkowo zmieni się tematyka publikowanych postów, nieuniknione będą odlajkowania fanpage’a.

Jednocześnie nie wolno zapomnieć o wymaganiach, które stawia Facebook:

  • Nazwa nie może zawierać niektórych słów. Przede wszystkim tych obejmujących nazwę portalu lub jego elementów. Co ciekawe, zakazane jest również słowo „oficjalny”.
  • Nie może wprowadzać błąd, wykorzystując nazwy należące do jakiejś innej marki, firmy lub fanpage’a.
  • Nie może zawierać słów wulgarnych i obraźliwych.

Nowa nazwa fanpage’a – sposób 1

Jeżeli fanpage ma mniej niż 200 fanów i mamy uprawnienia administratora, zmiana nazwy jest prosta i zawiera się w 3 krokach:

  • Otwieramy nasz fanpage.
  • Z lewej strony klikamy w „Informacje”, a następnie „Edytuj” koło nazwy strony.

  • Wprowadzamy nową nazwę, klikamy „Kontynuuj”, a potem „Poproś o zmianę”.

Może się zdarzyć, że nasza strona ma poniżej 200 like’ów i mamy pełne uprawnienia administratora, a mimo to nie widzimy opcji edytowania nazwy. Oznacza to, że strona została objęta ograniczeniami. Pojawiają się one, jeżeli profil któregoś z administratorów będzie uznany przez Facebooka za nieprawdziwy (np. gdy brak na nim zdjęć), lub któryś z nich narusza zasady Facebooka. Podobnie, kiedy aktualna nazwa strony, lub jej zawartość zostały uznane za wprowadzające w błąd. Jeżeli ograniczenia zostały nałożone niesłusznie, należy jak najszybciej skontaktować się z Facebookiem, używając opcji „Odwołaj się”.

Nowa nazwa fanpage’a – sposób 2

Jeżeli mamy więcej niż 200 fanów nadal możliwa jest zmiana nazwy strony. W takim przypadku musimy jednak skontaktować się z administracją w trochę inny sposób i dodatkowo umotywować swoją prośbę. Robimy to w następujący sposób:

  • Wchodzimy na stronę facebook.com/business i wybieramy opcję „Pomoc”.
  • Klikamy „Wyślij email” i w formularzu wybieramy temat „Zmiana nazwy strony”.
  • W kolejnych krokach zapoznajemy się z zasadami, krótko wyjaśniamy zmianę nazwy i wysyłamy formularz.

Może się zdarzyć, że nie mamy dostępu do formularza kontaktowego. W takim wypadku należy odblokować go poprzez skorzystanie z kampanii marketingowej Facebooka. Na szczęście reklama nie musi być droga. Można wybrać najtańszą opcję za 2 zł (kampania jednodniowa). Taki ruch powinien odblokować formularz kontaktowy maksymalnie po kilku godzinach.

Jak widać zmiana nazwy fanpage’a jest możliwa, wymaga jedynie nieco skupienia i uwagi. Biorąc pod uwagę fakt, że taki krok musi być zawsze gruntownie przemyślany, rozwiązanie oferowane przez Facebooka wydaje się nawet korzystne. Konieczność wykonania kilku kroków uchroni nas od lekkomyślnej decyzji.

Zmiana nazwy fanpage’a – jak to zrobić?

Nazwa powinna być zrozumiała dla naszych odbiorców i przypaść im do gustu, nie powodując utraty polubień. Z drugiej strony musimy brać pod uwagę wymagania, jakie stawia nam Facebook.

Kasia promieniuje uśmiechem i optymizmem. Całą swoją energię wkłada w media społecznościowe, wspierając w tym zakresie również naszych klientów. Kasia lubi być na bieżąco ze wszystkimi marketingowymi nowinkami. Prywatnie jest fanką pełnej elfów Islandii, kryminalnych książek oraz dobrego kina. W wolnych chwilach gra na pianinie lub biega po lasach.

ZOSTAW KOMENTARZ