Kreowanie nazwy marki. Inmarketing
Strona g艂贸wnaBlogWyb贸r nazwy firmy – wa偶niejszy, ni偶 my艣lisz

Wyb贸r nazwy firmy – wa偶niejszy, ni偶 my艣lisz

Cho膰 dla wielu przedsi臋biorc贸w wydaje si臋 to spraw膮 b艂ah膮, dob贸r odpowiedniej nazwy firmy mo偶e mie膰 istotny wp艂yw na to, jak b臋dzie ona odbierana przez klient贸w i wsp贸艂pracownik贸w. Skuteczna nazwa powinna zar贸wno dobrze si臋 kojarzy膰 jak i by膰 logiczna i 艂atwa do zapami臋tania. Jak stworzy膰 dobr膮 nazw臋 dla firmy? O czym pami臋ta膰? Jak to robi膮 giganci?

Naming – czyli narz臋dzia do wymy艣lania dobrej nazwy firmy

Wyb贸r odpowiedniej nazwy jest tak istotny, 偶e doczeka艂 si臋 specjalnego dzia艂u w dziedzinie marketingu, zwanego naminigiem. Dlaczego jest to takie wa偶ne? Dobra, chwytliwa i 艂atwa w zapami臋taniu nazwa to klucz do zaistnienia w umys艂ach konsument贸w. Warto pomy艣le膰, jakie skojarzenia budz膮 w nas nazwy Apple, Google, Amazon, Tesla, Tesco czy Lego. Te kr贸tkie nazwy wywo艂uj膮 w nas konkretne emocje i przywodz膮 na my艣l oferowane przez nich produkty. Wielu do艣wiadczonych marketingowc贸w twierdzi, 偶e dobry naming, jest najwa偶niejsz膮 decyzj膮 biznesow膮 podczas rozpoczynania nowego przedsi臋wzi臋cia. Nazwa w wielu wypadkach ma r贸wnie偶 istotny wp艂yw na ko艅cowy wygl膮d identyfikacji znakowej, czyli logo. Zastan贸wmy si臋 wi臋c, jak wymy艣li膰 trafn膮 nazw臋, kt贸ra pomo偶e Twojemu biznesowi.聽

Wyb贸r nazwy firmy - obrazek w tre艣ci

Sprawdzone sposoby na kreowanie nazwy

Podstawow膮 zasad膮, kt贸r膮 zawsze powinno si臋 przestrzega膰 podczas wymy艣lania nazwy, jest to, by by艂a prosta. Jej wymowa nie mo偶e sprawia膰 problem贸w, podobnie jak zapami臋tanie. Doskonale to rozumiej膮 najwi臋ksze przedsi臋biorstwa 艣wiata – 艣rednia d艂ugo艣膰 nazwy 100 najwi臋kszych marek to nieca艂e 7 liter. Chyba trudno o lepsze uzasadnienie, dlaczego powinna by膰 ona kr贸tka, prawda? Jednak siedmioliterowy zbitek losowych, trudnych do wym贸wienia liter to za ma艂o by osi膮gn膮膰 sukces. Odbiorcy musz膮 wymawia膰 j膮 z 艂atwo艣ci膮 i b臋dzie doskonale, je艣li b臋dzie budzi膰 ona pozytywne skojarzenia. W艂a艣nie taka jest historia powstania nazwy Apple – kr贸tka, 艂atwa i doskonale si臋 kojarz膮ca.聽

Ciekawe inspiracje do nazwy znajdziemy w j臋zyku obcym, zw艂aszcza angielskim. Niekiedy samo odwo艂anie si臋 do j臋zyka obcego sprawia bardziej profesjonalne wra偶enie. Wystarczy por贸wna膰 niekt贸re polskie firmy meblowe, by uzmys艂owi膰 sobie, o czym mowa. Z jednej strony spotkamy Black Red White, a z drugiej Bodzio, czy Bog-Fran. Kt贸ra z nich brzmi bardziej profesjonalnie?

艢wietnym sposobem, pozwalaj膮cym na stworzenie nieszablonowej i niepowtarzalnej nazwy jest gra s艂owem. Tworzenie nowych wyraz贸w, deformowanie ju偶 istniej膮cych lub krzy偶owanie ze sob膮 dw贸ch wyraz贸w jest wspania艂ym sposobem na otrzymanie ciekawego rezultatu. Przyk艂adami s膮, chocia偶by najpopularniejsze marki internetowe np. face+book to Facebook, 鈥渧ideo鈥 zmiksowane z 鈥渕e鈥 da艂o Vimeo, a you+tube (telewizor, tuba lub kana艂) daje nam YouTube. Wszystkie nazwy s膮 niesamowicie 艂atwo zapadaj膮ce w pami臋膰, a przy tym nios膮 pewien przekaz.聽

Wyb贸r nazwy firmy – jak do tego podej艣膰?

Podczas kreowania nazwy firmy warto wzi膮膰 pod uwag臋 kwestie dotycz膮ce grupy docelowej, do kt贸rej kierujemy swoj膮 ofert臋. Je艣li trafia ona g艂贸wnie do m艂odych, warto by nazwa by艂a nowoczesna i nawi膮zywa艂a np. do j臋zyka obcego. Starsi, nieco bardziej konserwatywni odbiorcy ceni膮 nazwy bardziej nawi膮zuj膮ce do profilu dzia艂alno艣ci, w j臋zyku polskim lub w oparciu o niego. Przyk艂adem mo偶e by膰, chocia偶by polska firma Drutex, produkuj膮ca okna, drzwi i rolety, kt贸rej nazwa idealnie wpasowuje si臋 w ten schemat.

Tworzenie nazwy dla firmy to proces, w kt贸rym nale偶y zastosowa膰 r贸偶ne metody kreowania pomys艂贸w. Je艣li nadal nie wiesz od czego zacz膮膰, mo偶emy Ci w tym pom贸c – kliknij tutaj i skontaktuj si臋 z naszym doradc膮. Nie tylko wymy艣limy nazw臋 pasuj膮c膮 do profilu Twojej dzia艂alno艣ci, ale r贸wnie偶 dopasujemy do niej logo i 艂atwe do zapami臋tania has艂o reklamowe – tak, by ca艂o艣膰 by艂a ze sob膮 sp贸jna i budowa艂a 艣wiadomo艣膰 marki. Przekonasz si臋, jak mo偶na jeszcze lepiej zidentyfikowa膰 sw贸j biznes.

Kasia promieniuje u艣miechem i optymizmem. Ca艂膮 swoj膮 energi臋 wk艂ada w media spo艂eczno艣ciowe, wspieraj膮c w tym zakresie r贸wnie偶 naszych klient贸w. Kasia lubi by膰 na bie偶膮co ze wszystkimi marketingowymi nowinkami. Prywatnie jest fank膮 pe艂nej elf贸w Islandii, kryminalnych ksi膮偶ek oraz dobrego kina. W wolnych chwilach gra na pianinie lub biega po lasach

LEAVE A COMMENT