Spis treści
Wybierz do której części artykułu chcesz przejść
Tak jak obiecywaliśmy, wracamy z kolejnymi nowinkami ze świata Internetu. Kolejny miesiąc 2020 roku, to kolejne zmiany i nowości w funkcjonowaniu social media! Poza nowinkami, chcemy Wam też pokazać, jak wielki jest zakres ich oddziaływania. Na początek, nawiążemy więc do kilku ciekawych danych zawartych w najnowszym raporcie Hootsuite – Digital 2020.
- W Polsce z Internetu korzysta 30,63 miliona osób, czyli 81% całkowitej populacji! Z mediów społecznościowych – 19 milionów. Aż 97% z nas robi to za pomocą urządzeń mobilnych!
- Średnia ilość czasu jaką przeznaczamy na korzystanie z mediów społecznościowych to 2 godziny, dla porównania na telewizję poświęcamy wciąż średnio 3 godziny i 18 minut dziennie.
- Zastanawiacie się na pewno, która z platform prowadzi w Polsce? Jak myślicie? Ku zaskoczeniu, jest to YouTube! Według danych, w ostatnim miesiącu, zaraz po nim plasuje jest Facebook z wynikiem 89%, a następnie Messenger 72%.
- Co ciekawe TikTok zajmuje 3 miejsce od końca, co pokazuje, że mimo ogromnej popularności na świecie, w Polsce jeszcze nie przekonaliśmy się do niego.
A co nowego przyniósł nam luty? Już odpowiadamy!
Pierwszą, istotną zmianą, jest sposób wyświetlania postów. Kontrola i wybór treści, które wyświetlają się w naszych aktualnościach? Czemu nie! Facebook postanowił dać użytkownikom możliwość wyboru, jakie treści będą pojawiały się na ich karcie głównej. Od pewnego czasu, posty, które wyświetlają się na news feedzie, nie są wyświetlane w kolejności chronologicznej. Portal dostrzegł jednak niezadowolenie użytkowników i postanowił to zmienić. Co będzie efektem zmian? Trzy nowe zakładki na karcie informacyjnej:
- Trafne
- Najnowsze
- Widoczne
Jest to zmiana, która pozwoli nam przede wszystkim dostosować nasze indywidualne preferencje, a także zachować porządek w aktualnościach.
Luty zaskoczył nas nową możliwością odzyskiwania konta, które zostało wyłączone przez Instagram! Wcześniej, próba jego odzyskania była bardziej czasochłonna – wówczas, należało odwołać się od tej decyzji, za pomocą centrum pomocy. Teraz opcja odwołania w aplikacji pojawi się automatycznie, podczas próby zalogowania się na wyłączone konto, a nazwa użytkownika zostanie wstępnie wypełniona. Co następnie musimy zrobić?
- Podać swoje pełne imię i nazwisko
- Uzupełnić adresa e-mail
- Wskazać, dlaczego uważamy, że Instagram popełnił błąd wyłączając konto
Zobaczcie sami, jak to wygląda:
Źródło www.about.instagram.com/blog/announcements/safer-internet-day-2020
LinkedIn nie pozostaje w tyle i testuje nowy format! Przedstawiciele platformy potwierdzili, że pracują nad własną formą Stories – LinkedIn Stories, czyli efemerycznymi treściami, znikającymi po 24 godzinach. O nowej zmianie wspomina na swoim profilu na LinkedInie Pete Davies, który podkreśla, iż taki format jest idealny do dzielenia się kluczowymi momentami z wydarzeń w pracy, wskazówkami oraz sposobami, które pomogą lepiej pracować. Dodatkowo, zmniejszona bariera komunikacji ma sprawiać, że LinkedIn Stories otwierają nowe wątki w wiadomościach prywatnych. Zachęcamy do odwiedzenia profilu Davies’a, gdzie znajdziecie więcej informacji na ten temat.
Co ciekawe, nie jest to pierwszy raz, kiedy LinkedIn zainteresował się formatem Stories – platforma testowała tę opcję w 2018 roku, wśród studentów uniwersytetów w USA!
Źródło: www.socialmediatoday.com
Owocny miesiąc w social media, prawda? Mamy przeczucie, że marzec zaskoczy jeszcze bardziej, dlatego śledźcie nas, aby nie przegapić kolejnego artykułu z tej serii (znajdziesz je TUTAJ). Do zobaczenia!
Masz pytania?
Zastanawiasz się, jak temat przedstawiony w artykule wpłynie na Twój biznes? Nasz zespół jest tu, aby Ci pomóc! Skontaktuj się z nami, a odpowiemy na wszelkie wątpliwości. Razem osiągniemy sukces!