Co nowego w funkcjonowaniu g艂贸wnych medi贸w spo艂eczno艣ciowych? Jakie zmiany nas czekaj膮, jakie tematy ostatnio by艂y na topie, i kt贸re kampanie wywo艂a艂y efekt wow? Wszystkiego dowiecie si臋 w kr贸tkim podsumowaniu minionego miesi膮ca! Zapraszam do lektury 馃檪

Zaczynamy od najwi臋kszej platformy spo艂eczno艣ciowej, czyli giganta Facebooka.

Nie od dzi艣 mo偶na zauwa偶y膰, 偶e Mark Zuckerberg chce 鈥減rzej膮膰 ca艂y Internet鈥 i publikowa膰 wszystko za pomoc膮 swojej aplikacji鈥 Pracuje w艂a艣nie nad kolejnym krokiem w tym celu. 

Facebook rozpocz膮艂 kolejne testy nowej sekcji – Facebook News, kt贸ra ma dostarcza膰 newsy ze 艣wiata polityki, ekonomii, sportu, biznes etc. Newsy do tej zak艂adki maj膮 by膰 dodawane i moderowane przez prawdziwych dziennikarzy, dzi臋ki czemu informacje i newsy b臋d膮 autentyczne i zweryfikowane. Mo偶e to zapobiec rozprzestrzenianiu si臋 fake news贸w, kt贸re czasem mo偶emy dostrzec przewijaj膮c feed na Facebooku. Sekcja zapowiadana jest od dawna, ale p贸ki co ma by膰 ona testowana w kilku wybranych miastach w Stanach Zjednoczonych.

Kliknij w zdj臋cie 偶eby zobaczy膰 藕r贸d艂o:

Media spo艂eczno艣ciowe - Facebook News

Przy okazji 艂apcie 艣wie偶utki news sprzed kilku dni

Facebook zmienia logo! A dok艂adniej chodzi o korporacj臋 Facebook, Inc., kt贸ra posiada kilka aplikacji, takich jak m.in. Facebook, Messenger, WhatsApp, Instagram, Oculus, Libra czy Workplace by Facebook. Wi臋cej dowiecie si臋 tutaj 

A co nowego na Instagramie?

W ostatnim czasie uruchomi艂 on sw贸j komunikator – Threads. Jak opisuj膮 tw贸rcy – aplikacja zosta艂a stworzona w celu szybszej komunikacji i przesy艂ania bezpo艣rednich wiadomo艣ci z poziomu aparatu. Threads to samodzielna aplikacja zaprojektowana w celu utrzymania kontaktu z grup膮 tzw. ,,Bliskich znajomych鈥欌. Je艣li nie macie jeszcze skonfigurowanej listy mo偶ecie j膮 utworzy膰 bezpo艣rednio w aplikacji zaraz po jej instalacji. Dodatkow膮 dost臋pn膮 opcj膮 w aplikacji jest ustawianie statusu, kt贸ry informuje Waszych znajomych mi臋dzy innymi o tym, co aktualnie robicie. Brzmi znajomo, prawda? Kiedy艣 co艣 podobnego by艂o na Gadu-Gadu. Pami臋tacie? 馃槈 Jednak tym razem idziemy o krok, a nawet kilka do przodu i to aplikacja sama na podstawie Waszej aktywno艣ci poinformuje znajomych, 偶e jeste艣cie zaj臋ci, czy te偶 o tym, 偶e macie niski poziom baterii i mo偶e Wam zaraz roz艂adowa膰 si臋 telefon. Czy ten dodatek do aplikacji Instagram, gdzie kontaktujemy si臋 od dawna ze znajomymi poprzez Direct Messages jest faktycznie potrzebny i b臋dzie na niego popyt? Zobaczymy 馃檪 Dacie mu szans臋? Osobi艣cie raczej odpuszcz臋.

Media spo艂eczno艣ciowe - Instagram i Threads

Media spo艂eczno艣ciowe - Instagram i Threads

A o jakim temacie i o jakich kreacjach ostatnio si臋 w social mediach m贸wi艂o? Ju偶 odpowiadam!

W ostatnim tygodniu wirtualny (i nie tylko!) 艣wiat 偶y艂 tematem Halloween. Zaskakuj膮ce kostiumy, makija偶e i imprezy influencer贸w by艂y mocno zauwa偶alne w mediach spo艂eczno艣ciowych, ale jak na to wydarzenie zareagowa艂y marki? Przed Wami kilka najciekawszych, wed艂ug mnie, kreacji tego roku. 

Na pocz膮tek – moj膮 najwi臋ksz膮 uwag臋 w tym roku przyku艂a niestandardowa akcja KFC Polska. Byli艣cie kiedykolwiek w escape roomie? Jak wra偶enia? A mo偶e by tak wej艣膰 do wirtualnego pokoju? Tak膮 okazj臋 stworzy艂o KFC swoim fanom na Instagramie. Za pomoc膮 Instastories marka zaprosi艂a odbiorc贸w do halloweenowej zabawy. Ca艂a akcja polega艂a na wydostaniu si臋 w ci膮gu 24 godzin z tajemniczego escape roomu za pomoc膮 poprawnych odpowiedzi na pytania. Do wygrania by艂y nie byle jakie nagrody, bo projektor, 3-miesi臋czna subskrybcja Netflixa (a nie oszukujmy si臋 – ka偶dy kocha Netflixa), czy te偶 vouchery do wykorzystania w restauracji.  Bardzo oryginalny i innowacyjny spos贸b na organiczne zaanga偶owanie fan贸w, czy偶 nie? Takie akcje szanuj臋 馃檪 

Media spo艂eczno艣ciowe - KFC i escape room

Po zesz艂orocznym burgerze, po kt贸rym klienci mieli mie膰 koszmary, w tym roku Burger King tak偶e nie zawi贸d艂! Marka wprowadzi艂a do oferty na jeden dzie艅 (31.10) halloweenow膮 wersj臋 kultowego burgera – ,,Ghost Whooper鈥欌. Pr贸bowali艣cie? 馃檪

Akcja ca艂kiem fajna, jednak w tym roku to kampania KFC wygra艂a w tym pojedynku.