Co nowego w mediach społecznościowych? Sierpień 2021 Agencja InMarketing
Strona główna » Blog » Co nowego w mediach społecznościowych? Sierpień 2021

Co nowego w mediach społecznościowych? Sierpień 2021

Sierpień już za nami, czas więc na kolejne podsumowanie nowości w mediach społecznościowych. Poprzedni miesiąc nie był może zaskakujący pod względem ilości zmian, znaleźliśmy dla Was jednak kilka ciekawych wydarzeń. Co się zadziało? Przeczytajcie poniżej!

Wszystkiego najlepszego Messenger!

W sierpniu Messenger obchodził swoje 10. urodziny! Z tej okazji wprowadzonych zostało 10 nowych funkcji. Są to między innymi:

  • Ankietowe gry

Oprócz tradycyjnych ankiet, wprowadzona została możliwość zagrania w „Most likely to”. Oznacza to, że użytkownicy będą mogli zadać lub wylosować pytanie zaczynające się od “kto najprawdopodobniej…?”. Pozostali członkowie grupy będą głosować na osobę, która wydaje im się najbardziej odpowiednia do pytania. Aby zagrać w ankietę na czacie grupowym, należy wybrać opcję Ankiety i wybrać zakładkę „Most likely to”. Następnie trzeba wybrać pytanie i nazwiska uczestników czatu, którzy mają być uwzględnieni jako potencjalne odpowiedzi.

Messenger media społecznościowe
  • Urodzinowy klimat

Aby podkręcić urodzinowy nastrój, w Messengerze pojawił się nowy motyw i specjalnie dobrany pakiet naklejek „Messenger ma 10 lat!”. Motyw pełen jest balonów. Można też zdmuchnąć świeczki urodzinowe za pomocą urodzinowego efektu AR.

media społecznościowe nowe funkcje
  • Więcej znajomych!

Na urodzinowej imprezie u przyjaciół poznaliście nowych znajomych i chcecie nawiązać z nimi kontakt? Teraz to dużo prostsze!

Wprowadzony został nowy sposób łatwego udostępniania znajomym kontaktów z Facebooka za pośrednictwem Messengera. Wystarczy wybrać kontakt, który chcecie udostępnić, przejść do ustawień czatu i stuknąć opcję „Udostępnij kontakt” w sekcji „Więcej działań”.

media społecznościowe messenger
  • Słowne efekty

Zapowiedziana została jeszcze kolejna opcja – efekty słowne. To nowy sposób łączenia słów z emoji. Gdy słowa wybrane w ustawieniach zostaną użyte w rozmowie, spowodują, że dopasowane do nich emoji wypełnią ekran chatu. To sposób na podkreślenie żartów i dodanie dodatkowych animacji do ulubionych lub szczególnych zwrotów, takich jak „Wszystkiego najlepszego” z emoji 🎉. 

Word Effects pojawi się w Messengerze już wkrótce.

nowe opcje na messengerze

Źródło: https://about.fb.com/news/2021/08/messenger-10th-birthday/

Zaszyfrowani

W ciągu ostatniego roku Facebook zaobserwował znaczny wzrost ilości wysyłanych wiadomości audio i wideo. Z uwagi na to zdecydował się na wprowadzenie kolejnej zmiany. 

W 2016 r. wprowadzona została możliwość szyfrowania wiadomości tekstowych. Teraz ta sama technologia zostanie zastosowana właśnie do wyżej wspomnianych wiadomości.

Szyfrowanie typu end-to-end pomiędzy użytkownikami jest też od jakiegoś czasu dostępne na WhatsAppie. Facebook jest zadowolony z tej technologii i twierdzi, że zapewnia ona użytkownikom ochronę prywatności i bezpieczeństwo.

,,To oznacza, że nikt inny, w tym Facebook, nie może zobaczyć ani posłuchać co jest wysyłane lub powiedziane.”

nowości na Facebooku
media społecznościowe - nowe opcje FB

Źródło: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/messenger-szyfrowaniem-rozmow-glosowych-i-wideo-jak-to-dziala?

Ile masz lat?

Do tej pory na Instagramie nie było konieczności podawania daty urodzenia. Zmieniło się to jednak z uwagi na bardzo ważną kwestię – bezpieczeństwo najmłodszych. Ta informacja umożliwia ulepszanie funkcji, które mają sprawiać, że korzystanie z serwisu przez osoby najmłodsze będzie bardziej bezpieczne i komfortowe, a także nie będą one narażone na niebezpieczeństwo i hejt.

Dla użytkowników, którzy nie są chętni, aby podać swoją datę urodzenia w aplikacji Instagram przygotował dwa sposoby. Pierwszy – pytanie o datę urodzin pojawi się, gdy użytkownik będzie otwierał aplikację. Jeśli do pewnego momentu nie poda on daty urodzenia, będzie musiał się nią podzielić, aby móc dalej korzystać z Instagrama.

weryfikacja wieku Instagram

Drugi sposób to ekrany ostrzegawcze umieszczone na postach, które mogą być drastyczne. Pojawiają się one już od jakiegoś czasu, jednak teraz, aby zobaczyć niektóre z nich, nie będzie wystarczające kliknięcie “Wyświetl post”. Użytkownik może zostać poproszony o podanie daty urodzenia, zanim będzie mógł zobaczyć post, jeśli wcześniej się nią nie podzielił.

media społecznościowe Instagram

Instagram informuje również, że zdaje sobie sprawę, że niektórzy ludzie mogą podawać błędne daty urodzin, dlatego pracuje nad nowymi systemami, używającymi sztucznej inteligencji, aby oszacować wiek ludzi na podstawie ich postów (np. urodzinowych). W przyszłości, jeśli ktoś wpisze, że jest powyżej pewnego wieku, a technologia wykaże, że jest inaczej, użytkownikowi wyświetli się specjalne menu z opcjami weryfikacji jego wieku. 

Źródło: https://about.fb.com/news/2021/08/asking-people-for-their-birthday-on-instagram/

Swipe czy click?

Z końcem sierpnia z Instagrama zniknęła opcja Swipe-up kierująca do stron zewnętrznych, która była dostępna dla kont posiadających powyżej 10 tys. obserwujących. Tę opcję zastąpi naklejka, która będzie pełniła tę samą funkcję – jednym kliknięciem przeniesie ona użytkownika do strony zewnętrznej. Według wyników testów prowadzonych przez analityków Instagrama, taki sposób przekierowania bardziej pasuje do sposobu, w jaki ludzie korzystają obecnie z Instagrama. 

Na początku serwis udostępni nową opcję tym samym użytkownikom, którzy mieli dostęp do poprzedniej wersji. Twórcy rozważają rozszerzenie jej również na mniejsze konta.

Źródło: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/instagram-naklejki-koniec-swipe-up

Kolejna platforma ze Stories

A jest to… TikTok!  Podobnie jak na każdej innej platformie, TikTok Stories mają znikać po 24 godzinach. Platforma potwierdziła, że funkcja jest obecnie testowana na niektórych rynkach poza USA.

,,Zawsze myślimy o nowych sposobach, aby wnieść wartość do naszej społeczności i wzbogacić doświadczenie TikTok. Obecnie eksperymentujemy, żeby dać twórcom dodatkowe formaty, wprowadzać ich kreatywne pomysły w życie dla społeczności TikToka.”

Co sądzicie o nowym formacie? Sprawdzi się na tego typu platformie?

nowości na TikToku

Źródło: https://wersm.com/tiktok-stories-are-another-new-feature-we-do-not-need

Oceń nas!

LinkedIn wprowadza oceny i recenzje dla profili, które mają włączone usługi. Posiadacze takich stron będą mogli prosić użytkowników o recenzje. Funkcja ma działać analogicznie do rekomendacji na profilach prywatnych. 

Obecnie opcja jest dostępna tylko w wersji desktopowej. Jednak w przyszłości ma zostać rozszerzona na wersję mobilną.

Recenzje na LinkedInie

Źródło: http://www.proto.pl/aktualnosci/linkedin-dodaje-recenzje-uslug-do-profili

Wakacje się skończyły, niektórzy się smucą, ale my widzimy pozytywy – to oznacza, że w kolejnych miesiącach możemy spodziewać się większej ilości newsów. Jesteście ciekawi co nas czeka? My bardzo!

Zuza to uśmiechnięta, bardzo dobrze zorganizowana i pozytywnie nastawiona dusza należąca do kreatywnej części zespołu InMarketing. Zuza na co dzień swobodnie porusza się po świecie social media, tworząc komunikację dla naszych klientów. Trudniejsze wyzwania? To to, co lubi w pracy najbardziej! Prywatnie wielka fanka siatkówki, filmów animowanych i planszówek. Uwielbia podróże, najbardziej te zorganizowane samodzielnie, a jej największym marzeniem jest zwiedzić cały świat. Poza tym interesuje się tematami związanymi z rozwojem osobistym i zarządzaniem zespołem.

LEAVE A COMMENT