Strona główna » Blog » Logika marketingowa – jak sprzedawać więcej w internecie? 

Logika marketingowa – jak sprzedawać więcej w internecie? 

 

Współczesny marketing internetowy jest jak paliwo dla samochodu zwanego biznesem internetowym. W praktyce bez zapewnienia odpowiedniej jakości ruchu na Twojej stronie, sprzedaż Twoich produktów i usług prawdopodobnie nawet się nie rozpocznie. Zatem co zrobić, żeby słupki sprzedaży rosły? Odpowiedź jest prosta – logika marketingowa. W tym artykule dowiesz się z jakich narzędzi skorzystać, żeby Twój biznes zaczął przynosić wymarzone wyniki. 

 

Skuteczny marketing internetowy to taki, który działa

 

Pewnie spotkałeś się z hasłem, że skuteczny marketing internetowy to taki, który działa. Co to oznacza? Efektywny marketing pozwoli Ci na dotarcie ze swoim produktem bądź usługą do właściwych odbiorców w taki sposób, że nie marnować ani czasu, ani pieniędzy na potencjalnych klientów, którzy nie zostaną Twoimi prawdziwymi klientami. 

 

W dzisiejszym świecie natłok informacji jest tak ogromny, że dotarcie do wartościowych informacji jest mocno utrudnione. W InMarketing wyszliśmy z założenia, że nasi klienci potrzebują schematu pokazującego w jaki sposób uporządkować marketing. W tym celu powstał model logiki marketingowej, czyli zbioru koniecznych i wystarczających narzędzi marketingowych pozwalających na dotarcie do właściwych odbiorców. Pamiętaj jednak, że każda branża jest inna i nie ma w 100% gotowej recepty na sukces. Warto jednak testować sprawdzone schematy i wdrażać to, co działa 🙂 

 

Czym jest logika marketingowa

 

Logika marketingowa składa się z kilku elementów generujących ruch (kanałów komunikacji) oraz trzonu (strony internetowej), czyli miejsca, do którego ten ruch będzie kierowany. Strona internetowa jest jednym z miejsc, w którym Twoi klienci mogą dowiedzieć się więcej o Twoim biznesie, znaleźć informacje o produktach czy usługach, a finalnie dokonać zakupu bądź złożyć zamówienie. Dlatego tak ważne jest, aby strona internetowa dobrze spełniała swoje założone funkcje. Pytanie czy faktycznie je spełnia? 

 

Pierwszym elementem, który jest często pomijany (a bez niego maleją szanse sprzedaż) jest poprawna budowa witryny internetowej. Strona www stworzona w edytorze wizualnym, bez ingerencji programisty, może okazać się na tyle wadliwa, że poszczególne jej elementy będą poprostu niesprawne. Kiedy klient nie będzie mógł wejść w miejsce, które go interesowało, to opuści stronę i prawdopodobnie już do niej nie powróci.

 

Drugim elementem, który trzeba sprawdzić jest czytelność strony internetowej – czyli zweryfikować czy osoby, które znajdą się na Twojej stronie będa wiedzieć jak znaleźć to czego szukają. Jeżeli podstrona z ofertą będzie umieszczona w nieoczywistym miejscu, to efekt może być podobny jak w poprzednim punkcie – opuszczenie strony. 

 

Trzecim elementem jest sprawdzenie, czy na Twojej stronie jest w wystarczający ruch. Możesz to sprawdzić dzięki zainstalowanemu i poprawnie skonfigurowanemu Google Analytics. Pozwoli to na sprawdzenie ile osób wchodzi na Twoją stronę, skąd się tam zjawili, ile czasu na niej spędzili i finalnie, czy dokonali zakupu? 

 

  

 

Jak zapewnić ruch na stronie internetowej

Pytanie więc: co należy zrobić, żeby zapewnić sobie ruch na stronie internetowej? Dróg jest kilka dlatego wymienię te, które naprawdę działają:

 

  • Pierwszą drogą może być pozycjonowanie, czyli szereg działań pozwalających na osiągnięcie wyższej pozycji w naturalnych wynikach wyszukiwarki internetowej np. Google. W dużym skrócie dzięki tym działaniom, osoby wpisujące określone frazy w wyszukiwarkę mają szansę na trafienie na Twoją stronę internetową. Jeśli chcesz dowiedzieć się wiecej o tym czym jest pozycjonowanie zajrzyj tutaj.
  • Żeby spotęgować efekt pozycjonowania oraz niemal natychmiastowo wygenerować wejścia na stronę, możesz skorzystać z Google Ads, (o których wiecej znajdziesz tutaj), czyli płatnych działań pozwalających na skierowanie ruchu na Twoją stronę, bądź jej dedykowane podstrony. Reklamy Google (kiedyś AdWords) docierają do 90% poruszających się w Internecie Polaków. Dzięki Google Ads możesz docierać do użytkowników wchodzących na większość stron internetowych, korzystających z Gmaila, oglądających filmy na YouTube, a nawet korzystających z aplikacji w smartphonie.
  • Kolejną drogą na pozyskanie ruchu są popularne social media. Na Facebooku posty z linkiem do Twojej strony mogą pomóc w skierowaniu osób na konkretne produkty i usługi. Na Instagramie doskonałe zdjęcie i dobre tagowanie może dać podobny efekt. Warto jednak pamiętać, że media społecznościowe są świetnym miejscem do wzmacniania relacji z osobami, które miały już do czynienia z Twoją marką. Bez płatnego wsparcia radzą sobie trochę słabiej w docieraniu do nowych odbiorców.
  • Jeżeli jesteśmy przy płatnych działaniach w mediach społecznościowych, to warto opowiedzieć o reklamach w sieci Facebooka. Sieć reklamowa Facebooka jest szeroka (obejmuje Facebooka, Instagrama, Messengera, Facebook Stories oraz Instagram Stories, a niedługo także Whatapp), dodatkowo posiada bardzo duże możliwości personalizacji reklamy, co przekłada się na świetną skuteczność tych działań. Więcej szczegółowych informacji o tym, jak dobrze reklamować się na Facebooku znajdziesz tutaj.
  • Na Twoją stronę można dostać się jeszcze dzięki wizytówce Google Moja Firma,o której pisaliśmy w poprzednim artykule,wejść z innych stron (np. porównywarek cen jak Ceneo), kliknąć w link w mailu czy wpisać bezpośredni link w wyszukiwarce. A te działania również można zoptymalizować.
  • Wiesz już, że można przenieść ruch z różnych źródeł na stronę internetową, więc warto wspomnieć o najbardziej skutecznej formie docierania do osób, które już weszły na Twoją stronę, ale nie kupiły, nie zapisały się w formularzu, czy dodały produkt do koszyka, ale nie skończyły procesu płatności. Mowa tutaj o remarketingu, który pozwala na ponowny kontakt z osobą, która weszła w interakcję z Twoją marką. Te działania skutecznie można wdrożyć zarówno na Facebooku i jego całej sieci (dzięki pixelowi Facebooka umieszczonemu na Twojej stronie) oraz w usługach Google takich jak wyszukiwarka, popularne strony internetowe czy YouTube. Do niewątpliwych zalet remarketingu można dodać wysoką skuteczność, niewielki koszt dotarcia oraz możliwość łatwego dosprzedania produktów bądź usług uzupełniających poprzedni zakup. 

 

Sposobów wejścia na stronę jest sporo, warto wykorzystywać je wszystkie, aby zdywersyfikować kanały wejścia oraz maksymalizować efekty poszczególnych działań. Natomiast dzięki wykorzystaniu spójności komunikatów oraz remarketingowi w wielu miejscach, może nastąpić efekt synergii Twoich działań. Pamiętaj jednak, że nie od razu Rzym zbudowano i warto testować różne rozwiązania, żeby wybrać te, które faktycznie działają. Może się okazać, że w Twoim biznesie wystarczy świetnie skonfigurowana kampania Google Ads, która zrobi robotę 🙂 

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o logice marketingowej zajrzyj na naszą stronę – marketing w twojej firmie i obejrzyj filmik na ten temat.

Kuba to pozytywny i pełen energii przedstawiciel InMarketingowego frontu. To z nim rozpoczniecie Państwo długofalową i owocną współpracę. Kuba zawodowo odpowiedzialny jest także za spotkania z klientami, analizowanie działań klientów i ich konkurencji oraz budowanie strategii sprzedażowych. Poza pracą uwielbia gotować, rozwijać swoją wiedzę z dziedziny marketingu i sprzedaży oraz biegać. W życiu prywatnym i zawodowym kładzie duży nacisk na współpracę i realizację wspólnych celów.

ZOSTAW KOMENTARZ