Strona g艂贸wnaBlogLogika marketingowa – jak sprzedawa膰 wi臋cej w internecie?聽

Logika marketingowa – jak sprzedawa膰 wi臋cej w internecie?聽

Wsp贸艂czesny marketing internetowy jest jak paliwo dla samochodu zwanego biznesem internetowym. W praktyce bez zapewnienia odpowiedniej jako艣ci ruchu na Twojej stronie, sprzeda偶 Twoich produkt贸w i us艂ug prawdopodobnie nawet si臋 nie rozpocznie. Zatem co zrobi膰, 偶eby s艂upki sprzeda偶y ros艂y? Odpowied藕 jest prosta – logika marketingowa. W tym artykule dowiesz si臋 z jakich narz臋dzi skorzysta膰, 偶eby Tw贸j biznes zacz膮艂 przynosi膰 wymarzone wyniki.聽

Skuteczny marketing internetowy to taki, kt贸ry dzia艂a!

Pewnie spotka艂e艣 si臋 z has艂em, 偶e skuteczny marketing internetowy to taki, kt贸ry dzia艂a. Co to oznacza? Efektywny marketing pozwoli Ci na dotarcie ze swoim produktem b膮d藕 us艂ug膮 do w艂a艣ciwych odbiorc贸w w taki spos贸b, 偶e nie marnowa膰 ani czasu, ani pieni臋dzy na potencjalnych klient贸w, kt贸rzy nie zostan膮 Twoimi prawdziwymi klientami.聽

W dzisiejszym 艣wiecie nat艂ok informacji jest tak ogromny, 偶e dotarcie do warto艣ciowych informacji jest mocno utrudnione. Wyszli艣my z za艂o偶enia w InMarketing, 偶e nasi klienci potrzebuj膮 schematu pokazuj膮cego w jaki spos贸b uporz膮dkowa膰 marketing. W tym celu powsta艂 model logiki marketingowej, czyli zbioru koniecznych i wystarczaj膮cych narz臋dzi marketingowych pozwalaj膮cych na dotarcie do w艂a艣ciwych odbiorc贸w. Pami臋taj jednak, 偶e ka偶da bran偶a jest inna i nie ma w 100% gotowej recepty na sukces. Warto jednak testowa膰 sprawdzone schematy i wdra偶a膰 to, co dzia艂a 馃檪聽

Czym jest logika marketingowa?

Logika marketingowa sk艂ada si臋 z kilku element贸w generuj膮cych ruch (kana艂贸w komunikacji) oraz trzonu (strony internetowej), czyli miejsca, do kt贸rego ten ruch b臋dzie kierowany. Strona internetowa jest jednym z miejsc, w kt贸rym Twoi klienci mog膮 dowiedzie膰 si臋 wi臋cej o Twoim biznesie, znale藕膰 informacje o produktach czy us艂ugach, a finalnie dokona膰 zakupu b膮d藕 z艂o偶y膰 zam贸wienie. Dlatego tak wa偶ne jest, aby strona internetowa dobrze spe艂nia艂a swoje za艂o偶one funkcje. Pytanie czy faktycznie je spe艂nia?聽

Pierwszym elementem, kt贸ry jest cz臋sto pomijany (a bez niego malej膮 szanse sprzeda偶) jest poprawna budowa witryny internetowej. Strona www stworzona w edytorze wizualnym, bez ingerencji programisty, mo偶e okaza膰 si臋 na tyle wadliwa, 偶e poszczeg贸lne jej elementy b臋d膮 poprostu niesprawne. Kiedy klient nie b臋dzie m贸g艂 wej艣膰 w miejsce, kt贸re go interesowa艂o, to opu艣ci stron臋 i prawdopodobnie ju偶 do niej nie powr贸ci.

Drugim elementem, kt贸ry trzeba sprawdzi膰 jest czytelno艣膰聽strony internetowej – czyli zweryfikowa膰 czy osoby, kt贸re znajd膮 si臋 na Twojej stronie b臋da wiedzie膰 jak znale藕膰 to czego szukaj膮. Je偶eli podstrona z ofert膮 b臋dzie umieszczona w nieoczywistym miejscu, to efekt mo偶e by膰 podobny jak w poprzednim punkcie – opuszczenie strony.聽

Trzecim elementem jest sprawdzenie, czy na Twojej stronie jest w wystarczaj膮cy ruch. Mo偶esz to sprawdzi膰 dzi臋ki zainstalowanemu i poprawnie skonfigurowanemu Google Analytics. Pozwoli to na sprawdzenie ile os贸b wchodzi na Twoj膮 stron臋, sk膮d si臋 tam zjawili, ile czasu na niej sp臋dzili i finalnie, czy dokonali zakupu?聽

Przeczytaj tak偶e: Dobra strona internetowa 鈥 dlaczego warto w ni膮 zainwestowa膰?

Logika marketingowa

Jak zapewni膰 ruch na stronie internetowej?

Pytanie wi臋c: co nale偶y zrobi膰, 偶eby zapewni膰 sobie ruch na stronie internetowej? Dr贸g jest kilka dlatego wymieni臋 te, kt贸re naprawd臋 dzia艂aj膮.

Pozycjonowanie

Pierwsz膮 drog膮 mo偶e by膰 pozycjonowanie, czyli szereg dzia艂a艅 pozwalaj膮cych na osi膮gni臋cie wy偶szej pozycji w naturalnych wynikach wyszukiwarki internetowej np. Google. W du偶ym skr贸cie dzi臋ki tym dzia艂aniom, osoby wpisuj膮ce okre艣lone frazy w wyszukiwark臋 maj膮 szans臋 na trafienie na Twoj膮 stron臋 internetow膮. Je艣li chcesz dowiedzie膰 si臋 wi臋cej o tym czym jest pozycjonowanie zajrzyj tutaj.

呕eby spot臋gowa膰 efekt pozycjonowania oraz niemal natychmiastowo wygenerowa膰 wej艣cia na stron臋, mo偶esz skorzysta膰 z Google Ads, czyli p艂atnych dzia艂a艅 pozwalaj膮cych na skierowanie ruchu na Twoj膮 stron臋, b膮d藕 jej dedykowane podstrony. Reklamy Google (kiedy艣 AdWords) docieraj膮 do 90% poruszaj膮cych si臋 w Internecie Polak贸w. Dzi臋ki Google Ads mo偶esz dociera膰 do u偶ytkownik贸w wchodz膮cych na wi臋kszo艣膰 stron internetowych, korzystaj膮cych z Gmaila, ogl膮daj膮cych filmy na YouTube, a nawet korzystaj膮cych z aplikacji w smartphonie.

Social media

Kolejn膮 drog膮 na pozyskanie聽ruchu s膮 popularne social media. Na Facebooku posty z linkiem do Twojej strony mog膮 pom贸c w skierowaniu os贸b na konkretne produkty i us艂ugi. Na Instagramie doskona艂e zdj臋cie i dobre tagowanie mo偶e da膰 podobny efekt. Warto jednak pami臋ta膰, 偶e media spo艂eczno艣ciowe s膮 艣wietnym miejscem do wzmacniania relacji z osobami, kt贸re mia艂y ju偶 do czynienia z Twoj膮 mark膮. Bez p艂atnego wsparcia radz膮 sobie troch臋 s艂abiej w docieraniu do nowych odbiorc贸w.

Facebook Ads

Je偶eli jeste艣my przy p艂atnych dzia艂aniach w mediach spo艂eczno艣ciowych, to warto opowiedzie膰 o reklamach w sieci Facebooka. Sie膰 reklamowa Facebooka jest szeroka (obejmuje Facebooka, Instagrama, Messengera, Facebook Stories oraz Instagram Stories, a nied艂ugo tak偶e Whatapp), dodatkowo posiada bardzo du偶e mo偶liwo艣ci personalizacji reklamy, co przek艂ada si臋 na 艣wietn膮 skuteczno艣膰 tych dzia艂a艅. Wi臋cej szczeg贸艂owych informacji o tym, jak dobrze reklamowa膰 si臋 na Facebooku znajdziesz w tym artykule: Skuteczna reklama na Facebooku – poradnik Facebook Ads.

Google Moja Firma

Na Twoj膮 stron臋 mo偶na dosta膰 si臋 jeszcze dzi臋ki wizyt贸wce Google Moja Firma (o kt贸rej pisali艣my w poprzednim artykule), wej艣膰 z innych stron (np. por贸wnywarek cen jak Ceneo), klikn膮膰 w link w e-mailu czy wpisa膰 bezpo艣redni link w wyszukiwarce. A te dzia艂ania r贸wnie偶 mo偶na zoptymalizowa膰.

Remarketing

Wiesz ju偶, 偶e mo偶na przenie艣膰 ruch z r贸偶nych 藕r贸de艂 na stron臋 internetow膮, wi臋c warto wspomnie膰 o najbardziej skutecznej formie docierania do os贸b, kt贸re ju偶 wesz艂y na Twoj膮 stron臋, ale nie kupi艂y, nie zapisa艂y si臋 w formularzu, czy doda艂y produkt do koszyka, ale nie sko艅czy艂y procesu p艂atno艣ci. Mowa tutaj o remarketingu, kt贸ry pozwala na ponowny kontakt z osob膮, kt贸ra wesz艂a w interakcj臋 z Twoj膮 mark膮. Te dzia艂ania skutecznie mo偶na wdro偶y膰 zar贸wno na Facebooku i jego ca艂ej sieci (dzi臋ki pixelowi Facebooka umieszczonemu na Twojej stronie) oraz w us艂ugach Google takich jak wyszukiwarka, popularne strony internetowe czy YouTube. Do niew膮tpliwych zalet remarketingu mo偶na doda膰 wysok膮 skuteczno艣膰, niewielki koszt dotarcia oraz mo偶liwo艣膰 艂atwego dosprzedania produkt贸w b膮d藕 us艂ug uzupe艂niaj膮cych poprzedni zakup.聽

O remarketingu w Google Ads napisali艣my osobny artyku艂: Remarketing w Google Ads 鈥 co to jest i jak go wykorzysta膰?

Logika marketingowa – podsumowanie

Sposob贸w wej艣cia na stron臋 jest sporo, warto wykorzystywa膰 je wszystkie, aby zdywersyfikowa膰 kana艂y wej艣cia oraz maksymalizowa膰 efekty poszczeg贸lnych dzia艂a艅. Natomiast dzi臋ki wykorzystaniu sp贸jno艣ci komunikat贸w oraz remarketingowi w wielu miejscach, mo偶e nast膮pi膰 efekt synergii Twoich dzia艂a艅. Pami臋taj jednak, 偶e nie od razu Rzym zbudowano i warto testowa膰 r贸偶ne rozwi膮zania, 偶eby wybra膰 te, kt贸re faktycznie dzia艂aj膮. Mo偶e si臋 okaza膰, 偶e w Twoim biznesie wystarczy 艣wietnie skonfigurowana kampania Google Ads, kt贸ra zrobi robot臋 馃檪聽

Je艣li chcesz dowiedzie膰 si臋 wi臋cej o logice marketingowej zajrzyj na nasz膮 stron臋 –聽marketing w twojej firmie聽i obejrzyj filmik na ten temat.

Kuba to pozytywny i pe艂en energii przedstawiciel InMarketingowego frontu. To z nim rozpoczniesz d艂ugofalow膮 i owocn膮 wsp贸艂prac臋. Kuba zawodowo odpowiedzialny jest tak偶e za spotkania z klientami, analizowanie dzia艂a艅 klient贸w i ich konkurencji oraz tworzenie strategii sprzeda偶owych. Poza prac膮 uwielbia gotowa膰, rozwija膰 swoj膮 wiedz膮 z dziedziny marketingu i sprzeda偶y oraz biega膰. W 偶yciu prywatnym i zawodowym k艂adzie du偶y nacisk na wsp贸艂prac臋 i realizacj臋 wsp贸lnych cel贸w.

LEAVE A COMMENT