Strona g艂贸wnaBlogSkuteczna reklama na Facebooku – poradnik Facebook Ads dla przedsi臋biorc贸w

Skuteczna reklama na Facebooku – poradnik Facebook Ads dla przedsi臋biorc贸w

Czy reklama w social media lub reklama na Facebooku to najlepsze rozwi膮zanie dla mnie? Wielu przedsi臋biorc贸w zastanawia si臋, czy reklama w Internecie jest skuteczna. Czy warto zainwestowa膰 wypracowane 艣rodki w stosunkowo nowe medium, jakim jest Internet? Wielu z nas zadaje sobie pytanie: gdzie si臋 reklamowa膰? W jak膮 reklam臋 zainwestowa膰?聽

Podejmuj膮c decyzj臋 o wej艣ciu w e-reklam臋 (w taki spos贸b nazywamy reklam臋 internetow膮), cz臋sto stajemy przed wyzwaniem wyboru odpowiedniego systemu reklamowego, platformy, kt贸ra zagwarantuje nam najwy偶sze przychody przy najni偶szych kosztach. Jednym z najpopularniejszych, ale tak偶e najefektywniejszych system贸w reklamowych na rynku reklamy internetowej jest Facebook Ads. Jest to platforma, kt贸ra umo偶liwia przedsi臋biorcom reklamowanie produkt贸w oraz us艂ug na Facebooku, Instagramie oraz w sieci partnerskiej Facebooka (sieci膮 partnersk膮 Facebooka nazywamy podmioty oferuj膮ce przestrze艅 reklamow膮 we w艂asnych witrynach lub aplikacjach).聽

Wielu przedsi臋biorc贸w kontaktuj膮cych si臋 z naszym doradc膮 – Jakubem Wojciechowskimpyta, jakie s膮 mo偶liwo艣ci reklamy na Facebooku, dlatego te偶 chcia艂bym przedstawi膰 najwa偶niejsze elementy reklamy Facebook, kt贸re pozwol膮 Ci podj膮膰 decyzj臋 o wkroczeniu w obiecuj膮cy rynek reklamy internetowej.聽聽

Jaki jest tw贸j cel marketingowy?聽

Zastanawia艂e艣/zastanawia艂a艣 si臋, przedsi臋biorco nad tym, jaki jest Tw贸j cel marketingowy? Czy zale偶y Ci na tym, aby Twoja marka by艂a szeroko rozpoznawalna, a mo偶e chcesz pozyska膰 nowe kontakty lub wzmocni膰 sprzeda偶 w sklepie stacjonarnym, albo internetowym? Reklama na Facebooku przychodzi Ci z pomoc膮. Ju偶 na samym pocz膮tku tworzenia kampanii, platforma reklamowa Facebooka pyta Ci臋, na jakim efekcie najbardziej Ci zale偶y. W艣r贸d dost臋pnych cel贸w marketingowych Facebook Ads wyr贸偶nia:

  • Rozpoznawalno艣膰 marki – wybieramy, gdy pragniemy dotrze膰 do szerokiego grona odbiorc贸w i podtrzyma膰 ich zainteresowanie nasz膮 mark膮.
  • Zasi臋gwybieramy w momencie, gdy zale偶y nam na dotarciu z przekazem reklamowym do jak najszerszej grupy odbiorc贸w.聽
  • Ruch – wybieramy, gdy naszym celem jest sprowadzenie odbiorc贸w do naszej witryny internetowej.聽
  • Aktywno艣膰 – wybieramy, gdy zale偶y nam na promowaniu tre艣ci naszego fanpage鈥檃, czyli strony osobistej lub firmowej na Facebooku.
  • Instalacje aplikacji – wybieramy wtedy, kiedy zale偶y nam na promocji oraz instalacji naszej aplikacji w telefonach lub na tablecie.
  • Wy艣wietlenia filmu – wybieramy, gdy zale偶y nam na promocji materia艂贸w wizualnych, np. filmu promocyjnego.
  • Pozyskiwanie kontakt贸w – wybieramy, gdy zale偶y nam na pozyskaniu nowych kontakt贸w, np. poprzez subskrypcj臋 biuletynu.聽聽
  • Wiadomo艣ci – wybieramy, gdy zale偶y nam na nawi膮zaniu bezpo艣redniego kontaktu z odbiorcami poprzez aplikacj臋 Messenger (jest to natywna aplikacja Facebooka s艂u偶膮ca do komunikowania si臋).聽
  • Konwersja – wybieramy, gdy zale偶y nam na podj臋ciu akcji przez u偶ytkownik贸w w naszej witrynie, np. dodania produkt贸w do koszyka lub podj臋cia zakup贸w.聽
  • Sprzeda偶 z katalogu – jest to forma reklamy Facebook, kt贸ra pozwala na tworzenie bardziej zaawansowanych reklam, nazywanych reklamami dynamicznymi; ich g艂贸wnym celem jest zwi臋kszenie sprzeda偶y produkt贸w lub us艂ug.聽
  • Ruch w firmie – jest to forma reklamy Facebook promuj膮ca fizyczne lokalizacje sklep贸w.聽

聽聽Obecnie wygl膮da to w taki spos贸b:

Reklama na facebooku - cele

Wybranie odpowiedniego celu marketingowego dla reklamy na Facebooku, jest fundamentem, na kt贸rym budujemy kolejne etapy naszej kampanii. Zanim zdecydujemy si臋 na okre艣lony cel powinni艣my dok艂adnie zastanowi膰 si臋, jakie dzia艂ania s膮 dla naszej firmy priorytetowe. Istotnym elementem wymagaj膮cym podkre艣lenia jest fakt, 偶e cele marketingowe, oferowane przez Facebook Ads dopasowuj膮 mo偶liwo艣ci reklamowe i algorytmy do wybranego przez nas celu, dlatego te偶 tak wa偶ne jest zachowanie zgodno艣ci pomi臋dzy naszym celem firmowym a form膮 promocji reklamy na Facebooku. W innym wypadku nasze kampanie mog膮 okaza膰 si臋 ma艂o efektywne, przek艂adaj膮c si臋 na s艂absze wynik.

Reklama na Facebooku – wyb贸r grupy docelowej

Wyb贸r grupy docelowej na Facebooku to inaczej zdefiniowanie os贸b, do kt贸rych chcemy dotrze膰 z naszym przekazem reklamowym. Panel reklamowy na Facebooku oferuje targetowanie (targetowaniem nazywamy selekcj臋 lub wyb贸r okre艣lonej grupy os贸b, kt贸re posiadaj膮 po偶膮dane przez nas cechy, np. posiadaj膮 telefony marki samsung). Panel Facebook Ads (jest to miejsce, w kt贸rym tworzymy kampanie) umo偶liwia m.in. targetowanie geograficzne, demograficzne oraz behawioralne.聽Obecnie prezentuje si臋 w taki spos贸b:

reklama na facebooku - grupy odbiorc贸w

Niestandardowe grupy odbiorc贸w

Pierwsz膮 dost臋pn膮 opcj膮 jest wybranie niestandardowych grup odbiorc贸w. Jest to opcja s艂u偶膮ca do zaawansowanego targetowania grup, kt贸re np. odwiedzi艂y nasz膮 witryn臋 w ostatnich 30 dniach lub doda艂y produkty do koszyka, ale nie dokona艂y zakupu w okre艣lonym czasie. Tak膮 form臋 reklamy na Facebooku nazywamy remarketingiem i dost臋pna jest ona dopiero w momencie, gdy dodamy do naszej witryny Pixel Facebooka. Wspomniana opcja reklamy na Facebooku nale偶y do bardziej zaawansowanych, wymagaj膮cych najcz臋艣ciej konsultacji ze strony agencji reklamowych, specjalizuj膮cych si臋 w reklamach Facebook np. InMarketing. W przypadku InMarketing wykorzystujemy ca艂y potencja艂 Pixela Facebook, kt贸ry umo偶liwia tworzenie efektywnych kampanii remarketingowych.聽

Lokalizacja

Kolejnym etapem doboru grupy docelowej jest wybranie odpowiedniej lokalizacji. Reklama na Facebooku umo偶liwia nam wybranie region贸w, np. Europy czy strefy euro, okre艣lonych pa艅stw, jednostek administracyjnych, np. wojew贸dztw, miast, ulicy czy nawet konkretnego adresu. Dodatkowo mo偶emy sprecyzowa膰, czy zale偶y nam na osobach mieszkaj膮cych w danej lokalizacji, czy na osobach w niej przebywaj膮cych, np. turystach. Jest to szczeg贸lnie pomocne, gdy zale偶y nam na dotarciu do os贸b, kt贸re mieszkaj膮 w okolicy restauracji, do kt贸rej odwiedzin chcemy zach臋ci膰, albo te偶 – szerzej – na dotarciu do os贸b, kt贸re mieszkaj膮 w du偶ych miastach lub na emigracji. Targetowanie geograficzne oferowane przez system reklamowy Facebook jest rozbudowane i odpowiednie dla ka偶dego typu biznesu, niezale偶nie od wielko艣ci i oferowanych produkt贸w lub us艂ug.聽

Targetowanie demograficzne

Targetowanie demograficzne reklamy Facebook to wybranie zakresu wieku, np. osoby w wieku 25-35, p艂ci: tylko kobiety, tylko m臋偶czy藕ni lub wszyscy, oraz j臋zyka powszechnie u偶ywanego w danej lokalizacji. Jest to niezwykle przydatna forma dobierania grupy docelowej. Pozwala na znacz膮ce obni偶enie koszt贸w reklamy.聽

Gdy naszym celem jest promocja zak艂adu fryzjerskiego wyspecjalizowanego w strzy偶eniu m臋偶czyzn to grupa docelowa powinna wygl膮da膰 mniej wi臋cej nast臋puj膮co: tylko m臋偶czy藕ni, wiek 25+, pos艂uguj膮cym si臋 j臋zykiem polskim – chyba 偶e prowadzimy zak艂ad zagranic膮 lub te偶 oferujemy us艂ugi, np. w j臋zyku angielskim.

Szczeg贸艂owe opcje targetowania

Kolejnym dost臋pnym sposobem dobierania grupy docelowej dla reklamy na Facebooku s膮 – szczeg贸艂owe opcje targetowania. Jest to miejsce, w kt贸rym precyzujemy nasz膮 grup臋 docelow膮 ze wzgl臋du na dodatkowe informacje:聽

  • Demograficzne, np. poziom wykszta艂cenia, wydarzenia z 偶ycia, np. urodziny, bran偶a, w kt贸rej pracuje okre艣lona grupa docelowa czy te偶 posiadanie potomstwa w okre艣lonym wieku, np. rodzice ma艂ych dzieci w wieku 1-2 lata.
  • Behawioralne, np. osoby cz臋sto podr贸偶uj膮ce, osoby posiadaj膮ce okre艣lone sprz臋ty, np. marki apple czy te偶 grupa docelowa sk艂adaj膮ca si臋 z os贸b, kt贸re cz臋sto dokonuj膮 zakup贸w w sklepach internetowych, tzw. zaanga偶owani nabywcy.聽
  • Zainteresowania, np. osoby interesuj膮ce si臋 fitnessem i zdrowiem lub szczeg贸艂owo, np. tylko bieganiem.聽 Kategorii zainteresowa艅 przy doborze grupy docelowej dla reklamy Facebook jest bardzo wiele, nale偶膮 do nich m.in. rozrywka, hobby, biznes, jedzenie, a ka偶de z tych kategorii posiada w艂asne uszczeg贸艂owienie.

Po艂膮czenia

Dodatkow膮 opcj膮 targetowania reklam na Facebooku s膮 鈥減o艂膮czenia鈥. Jest to opcja, kt贸ra pozwala nam na zaw臋偶enie wybranej przez nas grupy docelowej do os贸b, kt贸re:

  • S膮 naszymi fanami na Facebooku (s膮 to osoby, kt贸re 鈥減olajkowa艂y鈥 nasz fanpage, czyli nasz膮 stron臋 firmow膮 na Facebooku).
  • S膮 u偶ytkownikami naszej aplikacji,聽
  • Zareagowa艂y na wydarzenia, kt贸re stworzyli艣my,
  • Dodatkowo dost臋pne jest tak偶e targetowanie znajomych os贸b, kt贸re s膮 naszymi fanami na Facebooku lub te偶 s膮 u偶ytkownikami naszej aplikacji.
  • Przewidziana jest tak偶e opcja wykluczenia z grupy docelowej os贸b, kt贸re s膮 naszymi fanami, u偶ytkownikami aplikacji b膮d藕 te偶 odpowiedzia艂y na nasze wydarzenie.聽

Jest to bardzo ciekawa opcja, szczeg贸lnie gdy zale偶y nam na wy艣wietlaniu reklam przez osoby, kt贸re nas kojarz膮 oraz 艣ledz膮 w social mediach. Nale偶y zaznaczy膰, 偶e takie osoby zazwyczaj zaznajomione s膮 z profilem naszej marki i ch臋tniej聽 dokonuj膮 zakupu b膮d藕 pozostawiaj膮 nam wiadomo艣ci w Messengerze.聽

Podsumowuj膮c, tworzenie grupy docelowej w reklamach Facebook pozwala zar贸wno na szerokie, jak i bardzo w膮skie targetowanie os贸b. W zale偶no艣ci od naszych potrzeb i cel贸w strategicznych mo偶emy kierowa膰 reklamy pobudzaj膮ce, np. 艣wiadomo艣膰 marki lub sprzeda偶, do bardzo szerokiego odbiorcy, gdy zale偶y nam na zwi臋kszeniu sprzeda偶y b膮d藕 zapami臋tywalno艣ci marki. Jest to strategia wykorzystywana cz臋sto przez du偶e przedsi臋biorstwa, np. z sektora retail, jak cho膰by sieci sklep贸w dyskontowych. Z drugiej strony Facebook Ads umo偶liwia dobranie zaw臋偶onej grupy docelowej, kt贸ra sprawdza si臋 w przypadku lokalnych i mniejszych przedsi臋biorstw.

Przyk艂adem takiego przedsi臋biorstwa mo偶e by膰 lokalny deweloper mieszka艅 lub producent sok贸w naturalnych, kt贸rych dzia艂anie ograniczone jest do okre艣lonego terenu i dla kt贸rego wa偶ne jest, aby reklama zosta艂a wy艣wietlona osobom zamieszkuj膮cym w艂a艣nie ten teren lub jednostk臋 administracyjn膮.

Reklama na Facebooku – wyb贸r umiejscowienia

Umiejscowienie reklamy na Facebooku nazywamy fachowo placementem. Inaczej jest to platforma oraz miejsce w danej platformie, w kt贸rej b臋dzie wy艣wietlana nasza reklama. Obecnie reklama na Facebooku mo偶e by膰 wy艣wietlana w czterech platformach:

  • Serwis spo艂eczno艣ciowy Facebook,
  • Serwis spo艂eczno艣ciowy Instagram,
  • Komunikator internetowy Messenger,
  • Audience network – jest to sie膰 aplikacji oraz witryn internetowych wsp贸艂pracuj膮cych z Facebookiem. Od pozosta艂ych trzech odr贸偶nia je to, 偶e nie s膮 bezpo艣redni膮 w艂asno艣ci膮 Facebook, Inc.聽

Miejsca wy艣wietlania reklam

Je偶eli chodzi o miejsca w danej platformie to obecnie reklama w Facebook Ads mo偶e znajdowa膰 si臋/przyjmowa膰 umiejscowienie w

  • Aktualno艣ciach na Facebooku i Instagramie,
  • Relacji na Facebooku, Messengerze oraz Instagram stories,聽
  • Marketplace Facebooka,
  • Prawej kolumnie Facebooka,
  • 殴r贸d艂ach wideo na Facebooku,
  • Artyku艂ach ekspresowych oraz video in-stream na Facebooku,
  • Karcie eksploruj na Instagramie,
  • Wynikach wyszukiwania na Facebooku (wprowadzane stopniowo dla kont reklamowych od jesieni 2019),
  • Wiadomo艣ciach sponsorowanych Messenger,
  • Skrzynce odbiorczej Messenger,
  • Aplikacjach i witrynach audience network – jako reklama banerowa b膮d藕 wideo.

reklama na facebooku - aktualno艣ci

Platforma reklamowa Facebook Ads pozwala na automatyczne umiejscowienia reklam lub te偶 ich edycje.

Przedsi臋biorcom nie korzystaj膮cym z us艂ug agencji reklamowych Facebook zalecam wybranie automatycznego ustawienia reklam lub standardowego umiejscowienia reklamy w aktualno艣ciach na Facebooku i Instagramie.

W przypadku bardziej zaawansowanych kombinacji, w tym 艂膮czenia celu marketingowego i grupy docelowej, cz臋sto w InMarketing specjali艣ci od reklamy facebookowej dobieraj膮 umiejscowienie w ramach optymalizacji kampanii reklamowej.聽聽

Przyk艂adem takiej kampanii mo偶e by膰 wdro偶ona i przeprowadzona przez InMarketing strategia dla influencera-podr贸偶nika, kt贸rego relacje instagramowe cieszy艂y si臋 du偶膮 popularno艣ci膮. Zdecydowali艣my, 偶e najlepszym sposobem na powi臋kszenie grupy odbiorc贸w naszego klienta b臋dzie stopniowe rozszerzenie jego marki do nowych odbiorc贸w poprzez promowanie relacji, a nast臋pnie, w kolejnej fazie kampanii reklamowej, kapitalizowanie przychod贸w poprzez reklamy z wykorzystaniem wi臋kszej ilo艣ci platform i szerszego umiejscowienia tak, aby przekaz reklamowy dotar艂 do wszystkich jego fan贸w i odbiorc贸w.

Warto jeszcze wspomnie膰, 偶e Facebook Ads umo偶liwia wy艣wietlanie reklam osobom korzystaj膮cym tylko z wi-fi oraz filtracj臋 zasob贸w – oznacza to, 偶e mo偶emy wybra膰, czy nasze reklamy w audience network b臋d膮 wy艣wietla艂y si臋 w witrynach i aplikacjach zawieraj膮cych tre艣ci kontrowersyjne lub te偶 ograniczy膰 ich wy艣wietlanie w takich platformach. Wyb贸r oczywi艣cie zale偶y od marki i wizerunku danego przedsi臋biorstwa.聽

Bud偶et i harmonogram kampanii reklamowej na Facebooku.

Bud偶et i harmonogram kampanii reklamowej na Facebooku jest ostatni膮 czynno艣ci膮 ustalon膮 przed tworzeniem kreacji reklamowej (czyli inaczej w艂a艣ciwego wygl膮du reklamy).聽

W tej cz臋艣ci mo偶esz ustali膰 czy Twoje reklamy Facebook b臋d膮 si臋 wy艣wietla艂y ci膮gle, czyli bez daty zako艅czenia, czy te偶 b臋d膮 rozpoczyna艂y si臋 i ko艅czy艂y w okre艣lony dzie艅 oraz godzin臋. Facebook pozwala zaplanowa膰 kampanie reklamowe z wyprzedzeniem, co u艂atwia prac臋 wielu marketerom oraz przedsi臋biorcom. Dodatkowo do ko艅ca lutego 2020 roku, mo偶esz ustali膰 osobne bud偶ety reklamowe na poziomie zestaw贸w reklam (jest to limit wydatk贸w zestawu reklam). Oznacza to, 偶e je偶eli Twoja kampania zawiera jedn膮 lub wi臋cej grup docelowych w kampanii, mo偶esz przyporz膮dkowa膰 do ka偶dej z nich osobny bud偶et. Od marca 2020 b臋dzie obowi膮zywa艂 jeden wsp贸lny bud偶et dzienny lub ca艂kowity, ustawiany na poziomie kampanii niezale偶nie od ilo艣ci zestaw贸w reklamowych. Zestaw reklam to pojedyncza grupa docelowa, do kt贸rej chcesz kierowa膰 reklamy. Takich zestaw贸w w jednej kampanii mo偶esz posiada膰 wiele, podobnie jak reklam przyporz膮dkowanych do ka偶dego zestawu reklam, jest to tzw. struktura kampanii, kt贸ra na platformie Facebook Ads obejmuje kolejno:

  • Kampani臋, w kt贸rej wybieramy cel marketingowy,
  • Zestaw reklam, w kt贸rym definiujemy grup臋 docelow膮
  • Reklam臋, czyli kreacj臋 wizualn膮 reklamy.聽

Reklama na facebooku - optymalizacja i kontrola wydatk贸w

Optymalizacja pod k膮tem wy艣wietle艅 reklamy to model rozlicze艅 za emisj臋 reklamy na platformie Facebook Ads. Nie wszystkie cele marketingowe, o kt贸rych by艂a mowa na pocz膮tku artyku艂u, posiadaj膮 takie same mo偶liwo艣ci wyboru sposobu rozliczenia. W przypadku kampanii kt贸rych celem marketingowym jest ruch albo konwersja mo偶emy wybra膰, czy chcemy optymalizowa膰 nasze reklamy pod wzgl臋dem:

  • Wy艣wietle艅 strony docelowej,
  • Klikni臋膰 linku,
  • Unikatowego zasi臋gu dziennego,
  • Wy艣wietlenia.聽

Ka偶da z tych opcji oferuje inny model rozlicze艅. W przypadku klikni臋cia linku zap艂acimy za ka偶de pojedyncze klikni臋cie linku. Natomiast, gdy wybierzemy wy艣wietlenia, zap艂acimy za ka偶de wy艣wietlenie reklamy, a platforma Facebook Ads u艣redni i poda nam 艣redni koszt 1000 wy艣wietle艅 reklamy. Warto wi臋c zastanowi膰 si臋, jaki jest nasz cel reklamowy: czy chcemy rozlicza膰 si臋 z Facebookiem za ka偶de pojedyncze klikni臋cie czy za sum臋 wy艣wietle艅 reklamy.

Wybranie odpowiedniego modelu rozlicze艅 reklamy na Facebooku to jeden z kluczowych sposob贸w na optymalizacj臋 kampanii. Z naszego do艣wiadczenia wynika, 偶e nie istnieje z艂oty 艣rodek odpowiadaj膮cy na potrzeby ka偶dego biznesu. Nale偶y pami臋ta膰, 偶e koszt reklamy zale偶y od bardzo wielu czynnik贸w m.in. od tego, kim s膮 nasi odbiorcy, od poziomu konkurencji na rynku, do jakiej bran偶y nale偶y聽 biznes, jak dobrze dopasowana jest nasza reklama do grupy docelowej. W InMarketing przeprowadzamy testy modeli rozliczeniowych dla kampanii reklamowych, przez co po kr贸tkim okresie jeste艣my w stanie wybra膰 najbardziej efektywne rozwi膮zanie dla biznes贸w, kt贸rym pomagamy si臋 rozwija膰.聽

Reklama na Facebooku – kreacja reklamowa w Facebook Ads

Kreacja reklamowa to po艂膮czenie materia艂贸w graficznych lub wideo wraz z tekstami reklamowymi, kt贸re tworz膮 nasz膮 reklam臋 na Facebooku. Obecnie jest dost臋pnych kilka format贸w reklam:

  • Pojedynczy obraz lub film,
  • Karuzela,
  • Kolekcja.

reklama na facebooku - formaty

W przypadku pojedynczego obrazu lub filmu w naszej reklamie pojawia si臋 jedna grafika/film wraz z tekstem reklamowym. Jest to obecnie najpopularniejsza forma kreacji, kt贸ra dominuje w reklamach na Facebooku. Jest to format szczeg贸lnie przydatny, gdy naszym celem jest zareklamowanie produktu, przedstawienie promocji b膮d藕 te偶 naszej marki odbiorcom. Dla reklam z pojedynczym obrazem Facebook Ads przewidzia艂 tak偶e mo偶liwo艣膰 stworzenia pokazu slajd贸w z wybranych przez nas grafik. Poni偶ej przyk艂ad reklamy z pojedyncz膮 grafik膮:

pojedyncza grafika jako reklama na facebooku

Reklama karuzelowa umo偶liwia wy艣wietlanie w jednej reklamie kilku obraz贸w lub film贸w z indywidualnymi nag艂贸wkami oraz odno艣nikami do witryny. Jest to format szczeg贸lnie przydatny, gdy chcemy zaprezentowa膰 w jednej reklamie kilka produkt贸w lub us艂ug a ka偶da z nich posiada osobn膮 podstron臋 w naszej witrynie. Poni偶ej przyk艂ad reklamy karuzelowej:

reklama karuzeolowa na facebooku

Kolekcja to format reklam na Facebooku dost臋pny jedynie dla trzech cel贸w marketingowych. Obecnie jest to ruch, konwersja oraz sprzeda偶 z katalogu. Zadaniem tego formatu jest zach臋cenie do odkrywania, przegl膮dania oraz dokonywania zakupu naszych produkt贸w przez odbiorc贸w, kt贸rych sprecyzowali艣my w zestawie reklam. Jest to bardziej zaawansowany format reklam, kt贸ry wymaga stworzenia katalogu produktowego oraz wybrania i uzupe艂nienia odpowiedniego szablonu zagadnienia te om贸wimy w kolejnych artyku艂ach na blogu.

Wracaj膮c do format贸w reklam na Facebooku. Do om贸wienia pozosta艂a nam ostatnia cz臋艣膰. S膮 to teksty oraz linki w reklamie. Obecnie na platformie Facebook Ads wygl膮da to w taki spos贸b:

Podstawowy tekst – to tekst, wy艣wietlany nad g艂贸wn膮 grafik膮 b膮d藕 grafikami. Facebook Ads zaleca, aby d艂ugo艣膰 tekstu nie przekracza艂a 125 znak贸w. Nag艂贸wek to wa偶na cz臋艣膰 reklamy, kt贸ra prezentowana jest bezpo艣rednio pod grafik膮 lub filmem i powinna mie艣ci膰 si臋聽 maksymalnie w 40 znakach, nag艂贸wki zbyt d艂ugie mog膮 zosta膰 przyci臋te, przez co nasz g艂贸wny przekaz mo偶e nie zosta膰 poprawnie odebrany. W przypadku link贸w/odno艣nik贸w do witryny Facebook Ads umo偶liwia dodanie:聽

  • Adresu URL witryny internetowej, w tym miejscu powinni艣my doda膰 odno艣nik do produktu lub us艂ugi, na kt贸ry chcemy skierowa膰 odbiorc贸w reklamy, np. https://inmarketing.pl/#kontakt
  • Wy艣wietlany link, w tym miejscu dodajemy skr贸con膮 wersj臋 adresu URL, kt贸ra b臋dzie wy艣wietlana w reklamie. Jest to szczeg贸lnie przydatne wtedy, gdy nasze linki s膮 d艂ugie i nie chcemy zaprezentowa膰 naszym odbiorcom pe艂nego odno艣nika. Jest to zabieg estetyczny, jednak pami臋tajmy, 偶e w reklamach, ka偶dy szczeg贸艂 ma znaczenie!

Wezwanie do dzia艂ania to przycisk/button, kt贸ry pojawia si臋 obok nag艂贸wka i kt贸ry zach臋ca odbiorc贸w do dokonania dzia艂ania. W reklamie na Facebooku dost臋pnych jest kilkana艣cie zdefiniowanych wcze艣niej 鈥渨ezwa艅鈥, spo艣r贸d kt贸rych mo偶emy wybiera膰. Najcz臋艣ciej u偶ywanymi wezwaniami do dzia艂ania s膮 przyciski zawieraj膮ce:

  • Wi臋cej informacji,
  • Obejrzyj wi臋cej,
  • Kup teraz,
  • Subskrybuj,
  • Skorzystaj z oferty,
  • Zarezerwuj teraz
  • Zobacz.聽

Wyb贸r odpowiedniego wezwania do dzia艂ania zale偶y przede wszystkim od celu reklamy i naszej grupy docelowej.聽

Reklama na Facebooku – podsumowanie

Na samym pocz膮tku artyku艂u zadali艣my sobie pytania, na kt贸re najcz臋艣ciej odpowiada nasz doradca – Jakub Wojciechowski podczas rozm贸w z naszymi klientami. Przypomnijmy kilka z nich – Czy warto reklamowa膰 si臋 na Facebooku i czy jest to dobre dla mojego biznesu? My艣l臋, 偶e po lekturze tego artyku艂u odpowied藕 jest tylko jedna – tak, warto. Platforma Facebook Ads i reklama na Facebooku to jedno z najbardziej efektywnych narz臋dzi reklamowych dost臋pnych nie tylko w Internecie, ale tak偶e og贸lnie w marketingu.

W Polsce Facebook u偶ywany jest przez ponad 16 milion贸w os贸b, natomiast Instagram przez ponad 6 milion贸w. Jest to wi臋c idealne miejsce, w kt贸rym znajduj膮 si臋 potencjalni klienci ka偶dego biznesu. Dodatkowo szerokie mo偶liwo艣ci doboru grupy docelowej oraz odpowiedniego typu reklamy umo偶liwia wyr贸偶nianie si臋 na tle konkurencji. Warto tak偶e pami臋ta膰, 偶e reklama na Facebooku mo偶e zosta膰 przez nas zmieniona w ka偶dej chwili. Mo偶emy j膮 modyfikowa膰 za pomoc膮 kilku klikni臋膰, tak aby jej efektywno艣膰 ros艂a, co jest ogromn膮 przewag膮 nad tradycjami reklamami w prasie czy telewizji, kt贸re wymagaj膮 ogromnych nak艂ad贸w finansowych a ich elastyczno艣膰 w por贸wnaniu do reklam Facebook Ads jest niewielka.聽

Pami臋taj, 偶e Facebook Ads, to platforma dynamiczna zmieniaj膮ca si臋 wraz z rynkiem reklamowym. Dlatego te偶 co jaki艣 czas system reklamowy Facebooka jest aktualizowany i dodawane s膮 kolejne opcje tak, aby reklamy by艂y jeszcze skuteczniejsze. Zesp贸艂 InMarketing b臋dzie stale czuwa艂 nad aktualno艣ci膮 tego artyku艂u, kt贸ry b臋dzie aktualizowany wraz z nowymi opcjami reklamowymi.

Chcesz podj膮膰 profesjonalne dzia艂ania reklamowe na Facebooku, bez wyrzucania pieni臋dzy w b艂oto? – Skontaktuj si臋 z naszym doradc膮, kt贸ry przedstawi Ci najlepsze rozwi膮zanie dla Twojego biznesu.

Karol zajmuje si臋 strategiami e-marketingowymi, a tak偶e odpowiedzialny jest za tworzenie i optymalizacj臋 kampanii reklamowych klient贸w w Social Media. Z systemem Facebook Ads nie rozstaje si臋 nawet na krok. Absolwent Komunikacji w Biznesie na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu. Najbardziej lubi mierzy膰 si臋 z trudnymi bran偶ami. Prywatnie Karol to mi艂o艣nik koszyk贸wki, zw艂aszcza ligi NBA, a po pracy spotka膰 go mo偶na na intensywnym treningu przy stole bilardowym.

LEAVE A COMMENT