Umiejscowienia reklam na Facebooku - kt贸re wybra膰? Agencja InMarkting
Strona g艂贸wnaBlogUmiejscowienia reklam na Facebooku – kt贸re wybra膰?

Umiejscowienia reklam na Facebooku – kt贸re wybra膰?

Umiejscowienia reklam na Facebooku – czym s膮, jak je wybiera膰 i kiedy wybiera膰? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziesz w poni偶szym artykule, kt贸ry, mam nadziej臋, rozwieje Twoje w膮tpliwo艣ci. A je艣li doskonale znasz umiejscowienia, to r贸wnie偶 zach臋cam Ci臋 do przeczytania artyku艂u, bo cz臋ste zmiany w mened偶erze reklam dotycz膮 tak偶e tego obszaru! Przejd藕my do konkret贸w鈥

1. Wyb贸r umiejscowienia

Mened偶er reklam daje mo偶liwo艣膰 wyboru spo艣r贸d dw贸ch g艂贸wnych opcji – r臋czne umiejscowienie oraz automatyczne umiejscowienie. Dokonuj膮c wyboru trzeba mie膰 na uwadze to, 偶e praktycznie ka偶da reklama jest inna i wymaga odpowiedniego doboru umiejscowie艅. Opcja automatycznego umiejscowienia jest oparta na systemie ucz膮cym si臋 i dobiera miejsca oraz bud偶et tak, by wykorzysta膰 je w spos贸b najbardziej efektywny. Zawsze warto si臋 skupi膰 i dok艂adnie przeanalizowa膰, jakie ustawienie b臋dzie lepsze dla naszej kampanii. Tak, to trudne zadanie, ale postaram si臋 wskaza膰 na poszczeg贸lne umiejscowienia i pom贸c Ci w ich wyborze. Je艣li zdecydujesz si臋 na automatyczne umiejscowienia pomijasz jeden krok.聽

Na wst臋pie zaznacz臋, 偶e poni偶sze konfiguracje, widoczne na grafikach, s膮 mo偶liwe do stosowania dla celu kampanii – 鈥渞uch鈥. Przy wykorzystaniu innych cel贸w pojawiaj膮 si臋 r贸偶ne zmiany, a nie przy ka偶dym celu kampanii s膮 dost臋pne wszystkie opcje.

Umiejscowienia reklam na Facebooku - automatyczne i r臋czne (screen)

2. R臋czne umiejscowienia reklam na Facebooku 

Po pierwsze, nasze umiejscowienia mo偶emy wybiera膰 spo艣r贸d czterech platform. Ka偶da z nich zawiera kilka opcji, kt贸re zostan膮 szczeg贸艂owo przedstawione poni偶ej.

R臋czne umiejscowienia na Facebooku (screen)

Zak艂adka Aktualno艣ci zawiera 8 mo偶liwo艣ci, spo艣r贸d kt贸rych wiele jest wykorzystywanych przez wi臋kszo艣膰 specjalist贸w Facebook Ads na co dzie艅. S膮 to idealne umiejscowienia w wielu przypadkach: gdy reklamujemy produkty dla sklepu internetowego, potrzebujemy zwi臋kszy膰 liczb臋 u偶ytkownik贸w odwiedzaj膮cych stron臋 docelow膮, chcemy wygenerowa膰 ruch na stronie na Facebooku, czy uzyska膰 aktywno艣膰 pod postami. Oczywi艣cie nie ka偶da z mo偶liwych opcji umiejscowie艅 nada si臋 dla wszystkich okazji, dlatego warto o tym pami臋ta膰. Na przyk艂ad tworz膮c kampani臋 z celem aktywno艣膰 cz臋sto skorzystamy z opcji 鈥渁ktualno艣ci na Facebooku鈥, 鈥渁ktualno艣ci na Instagramie鈥, czy 鈥渒arta eksploruj na instagramie鈥.

Umiejscowienia reklam na Facebooku - aktualno艣ci (screen)

Relacje

Kolejn膮, wa偶n膮 mo偶liwo艣ci膮 wyboru umiejscowienia s膮 鈥渞elacje鈥. Sami na w艂asnym przyk艂adzie jeste艣cie w stanie udowodni膰 sobie, jak wa偶nym miejscem na reklam臋 s膮 relacje – Facebook, Instagram, Messenger. W ko艅cu ka偶dy z nas przegl膮da lub przegl膮da艂 relacje swoich ulubionych tw贸rc贸w czy znajomych. To doskona艂e miejsce na umieszczanie reklam skierowanych do m艂odszych grup odbiorc贸w, ale nie tylko. Warto dostosowywa膰 kreacje reklamowe do tego umiejscowienia, poniewa偶 r贸偶ni膮 si臋 one do艣膰 znacz膮co rozmiarami, zawarto艣ci膮 i form膮. Grafiki na relacje powinny zawiera膰 stosunkowo ma艂o tekstu i by膰 dostosowane do wymiaru poziomego.

Umiejscowienia reklam na Facebooku - relacje (screen)

In-stream

Kolejnym formatem, pozwalaj膮cym na wy艣wietlanie si臋 reklamy, jest 鈥淚n-stream鈥. Odpowiada on za wy艣wietlanie reklamy przed zawarto艣ci膮 wideo, w trakcie lub po niej. Warto wspomnie膰, 偶e reklamy 鈥淚n-stream鈥 wy艣wietlane s膮 nie tylko w wideo na 偶yczenie, ale tak偶e podczas transmisji na 偶ywo.

Umiejscowienia reklam na Facebooku - Instream (screen)

Umiejscowienie typu „szukaj”

Kolejnym na li艣cie umiejscowieniem jest 鈥渟zukaj鈥, dzi臋ki kt贸remu mo偶na zwi臋kszy膰 skuteczno艣膰 reklamy wy艣wietlanej obok odpowiednich wynik贸w wyszukiwania na Facebooku.

Wiadomo艣ci

Wiadomo艣ci sponsorowane w Messengerze pojawiaj膮 si臋 jak wiadomo艣ci do os贸b, z kt贸rymi posiadasz istniej膮c膮 konwersacj臋. Warto wspomnie膰, 偶e to umiejscowienie nie jest dost臋pne dla celu 鈥渞uch鈥. Dodatkowo, wymaga to szczeg贸lnego dostosowania kreacji, poniewa偶 nieodpowiednie przygotowanie rozmiaru grafiki i tekstu skutkuje bardzo z艂ym wygl膮dem reklamy w Messengerze. To umiejscowienie jest przeznaczone dla celu kampanii 鈥渨iadomo艣ci鈥. 

Warto zaznaczy膰, 偶e strona musi mie膰 wystarczaj膮c膮 liczb臋 istniej膮cych konwersacji, aby mo偶na by艂o utworzy膰 wiadomo艣ci sponsorowane do grupy niestandardowych odbiorc贸w.

Wiadomo艣ci (screen)

Artyku艂y ekspresowe

Artyku艂y ekspresowe Facebooka to umiejscowienie dost臋pne dla aplikacji mobilnej. Z uwagi na ten fakt, warto wykorzystywa膰 t臋 mo偶liwo艣膰 kieruj膮c reklam臋 do u偶ytkownik贸w smartfon贸w i innych urz膮dze艅 mobilnych. Warto jednak pami臋ta膰, by odpowiednio dostosowa膰 kreacje do tego typu umiejscowienia. Zalecane jest u偶ywanie grafik w formacie pionowym, 偶eby zwi臋kszy膰 skuteczno艣膰 i poprawi膰 jako艣膰 reklamy.

Aplikacje i witryny

Te umiejscowienia to doskona艂a opcja dla reklamodawc贸w pragn膮cych zwi臋kszy膰 swoje zasi臋gi. Pozwala na dotarcie do u偶ytkownik贸w korzystaj膮cych z zewn臋trznych aplikacji oraz witryn, kt贸re wsp贸艂pracuj膮 z Facebookiem. Pozwala te偶 na umieszczanie reklam natywnych, banerowych oraz pe艂noekranowych w Audience Network. Dost臋pna jest tak偶e mo偶liwo艣膰 umieszczenia reklam w 鈥渨ideo z nagrod膮鈥. Format ten umo偶liwia wy艣wietlanie reklamy w postaci film贸w, kt贸re odbiorcy mog膮 ogl膮da膰 w zamian za nagrod臋 w aplikacji mobilnej (np. walut臋 lub przedmioty w grze). Wideo typu in-stream w Audience Network nie jest dost臋pne dla celu 鈥渞uch鈥.

Aplikacje i witryny (screen)

Umiejscowienia reklam na Facebooku – podsumowanie

Podsumowuj膮c, istnieje kilkana艣cie mo偶liwo艣ci umiejscowienia reklamy podczas tworzenia kampanii (sam wyb贸r odbywa si臋 na poziomie zestawu reklam). Mo偶esz kierowa膰 je do u偶ytkownik贸w Facebooka, Instagrama, ale tak偶e innych, zewn臋trznych aplikacji oraz witryn. R贸偶ne umiejscowienia daj膮 r贸偶ne mo偶liwo艣ci, jedne sprawdz膮 si臋 praktycznie zawsze i do tego Ci臋 zach臋cam (aktualno艣ci Facebook). Z kolei inne pozwol膮 na dotarcie do specyficznych grup odbiorc贸w. Nie ma wi臋c jednego przepisu na sukces w wyborze umiejscowie艅. 

Polecam Ci testowa膰 i sprawdza膰 jakie umiejscowienia b臋d膮 skuteczne dla Twoich kampanii, poniewa偶 ci膮g艂e eksperymenty to klucz do osi膮gni臋cia lepszych efekt贸w. Jedno jest pewne, warto i nale偶y dostosowywa膰 kreacje do poszczeg贸lnych umiejscowie艅. Facebook zrobi to najmniejsz膮 lini膮 oporu, ale nie zawsze kreacja z du偶膮 ilo艣ci膮 tekstu nada si臋 np. na praw膮 kolumn臋 Facebooka lub czy relacj臋. Warto zatem pami臋ta膰, 偶eby dostosowa膰 takie parametry kreacji jak rozmiar reklamy, ilo艣膰 tekstu nad reklam膮 i ilo艣膰 tekstu na grafice. Testuj膮c r贸偶ne mo偶liwo艣ci naj艂atwiej przekonasz si臋 o skuteczno艣ci umiejscowie艅 dla Twoich kampanii. Zacznij od stworzenia dw贸ch zestaw贸w reklam, do tych samych odbiorc贸w, wykorzystuj膮c te same materia艂y, ale r贸偶nicuj膮c umiejscowienia. To nie wymaga du偶ego bud偶etu, a szybko pozwoli na wy艂onienie faworyta. Pami臋taj, 偶eby wybiera膰 wtedy mo偶liwie skrajne umiejscowienia, a tak偶e u偶ywa膰 niskiego bud偶etu. Do dzie艂a!

Wojtu艣 鈥 szczeg贸lnym zainteresowaniem darzy Facebook Ads, ale zawsze ch臋tnie wspiera inne dzia艂ania zespo艂u. Po prostu lubi si臋 anga偶owa膰. Typ perfekcjonisty, wyznaje zasad臋 鈥 je艣li co艣 robisz, zr贸b to lepiej ni偶 mo偶esz. Zawsze d膮偶y do wyznaczonego celu, a s艂owo pora偶ka wyrzuci艂 ze swojego s艂ownika. Prywatnie p艂ywak i entuzjasta wszelkiej aktywno艣ci fizycznej. Chodzi na r臋kach, gra w pi艂k臋, podnosi ci臋偶ary. Z drugiej strony bardzo wra偶liwy na pi臋kno muzyki 鈥 gra na gitarze, ukulele oraz harmonijce ustnej. Na fortepianie nie gra, ale sam d藕wi臋k tego instrumentu wyciska 艂zy z jego oczu. Realizuje si臋 w rysunku, uwielbia portrety rysowane o艂贸wkiem. 呕eby nie by艂o zbyt smutno to dla relaksu uk艂ada kostk臋 rubika鈥 z zamkni臋tymi oczami.

LEAVE A COMMENT