Zasi臋g - wykorzystanie funkcji w remarketingu w Facebook Ads - Agencja InMarketing
Strona g艂贸wnaBlogZasi臋g – wykorzystanie funkcji w remarketingu w Facebook Ads

Zasi臋g – wykorzystanie funkcji w remarketingu w Facebook Ads

Pierwszym krokiem, jaki stawiasz tworz膮c kampani臋 reklamow膮 w Facebook Ads, jest wybranie celu kampanii. Mened偶er reklam umo偶liwia wyb贸r r贸偶nych wariant贸w z trzech g艂贸wnych cel贸w: 艣wiadomo艣膰, dzia艂ania, konwersja. Dzi艣 skupimy si臋 na pierwszym celu 鈥 budowaniu 艣wiadomo艣ci, a konkretniej funkcji 鈥瀦asi臋g鈥.聽

Ale czy b臋dzie to tylko poradnik jak budowa膰 艣wiadomo艣膰, czy mo偶e uda si臋 uzyska膰 kilku klient贸w lub kontakt贸w? Rozgo艣膰 si臋, przejd藕 ze mn膮 przez ten artyku艂, a dowiesz si臋 wszystkiego.

Zanim zaczniemy, dlaczego zasi臋g鈥?

Zanim zaczniemy zag艂臋bia膰 si臋 w mo偶liwo艣ci jakie daje nam zasi臋g, musimy zag艂臋bi膰 si臋 i zrozumie膰, dlaczego w艂a艣nie tej opcji u偶ywamy jako pierwszej w kolejno艣ci (cz臋sto zamiennie lub komplementarnie z opcj膮 ruch).

Facebook Ads - tworzenie nowej kampanii na zasi臋g

Ju偶 wyja艣niam. Opcja 鈥瀦asi臋g鈥 pozwala dotrze膰 reklamodawcy do jak najwi臋kszej liczby u偶ytkownik贸w z naszej grupy docelowej. Niejako ogranicza Facebookowi optymalizacj臋 i zaw臋偶anie naszej grupy odbiorc贸w. Jednocze艣nie zmniejsza zm臋czenie u偶ytkownika reklamami, poniewa偶 umo偶liwia minimalizowanie liczby wy艣wietle艅 (sp贸jrz poni偶ej, opcja dost臋pna w zestawie reklam). Z drugiej strony mo偶emy ustali膰 wi臋ksz膮 cz臋stotliwo艣膰, je艣li nasza grupa odbiorc贸w jest doprecyzowana i uwa偶amy, 偶e jej to nie zaszkodzi, a mo偶e nawet wp艂ynie pozytywnie na jej zachowania. Dodatkow膮 zalet膮 jest to, 偶e lista odbiorc贸w kampanii jest stale uaktualniana o nowe osoby.

Remarketing na zasi臋g w Facebook Ads - ograniczenie wy艣wietlania reklam

Przyk艂ady, bo o to tutaj chodzi鈥

Wiemy, jak wykorzysta膰 zasi臋g, by budowa膰 艣wiadomo艣膰 marki w艣r贸d grupy docelowej. Koncepcja jest prosta, chcemy trafi膰 do maksymalnie du偶ej liczby odbiorc贸w i pokaza膰 im swoje produkty, us艂ugi, firm臋. Ale w tym artykule chcia艂abym zainspirowa膰 Ci臋 do nieco bardziej kreatywnego my艣lenia o zasi臋gu.

Remarketing na zasi臋g w Facebook Ads – przyk艂ad

Na samym pocz膮tku warto zaznaczy膰, 偶e klucz do sukcesu tej kampanii sprowadza si臋 do odbiorc贸w oraz typu reklamy, ale o tym p贸藕niej.

Po pierwsze, u偶ywaj niewielkiej liczby odbiorc贸w, poniewa偶 zawiera ona najbardziej odpowiednie i ch臋tnie reaguj膮ce osoby. Tworz膮c grup臋 niestandardow膮 pami臋taj o u偶yciu 3-dniowej  grupy (w przypadku produkt贸w szybkozbywalnych lub nie wymagaj膮cych d艂u偶szego czasu zastanowienia przed zakupem) lub 7-dniowej (gdy zakup wymaga d艂u偶szego rozwa偶ania), obejmuj膮cej ca艂y ruch z wy艂膮czeniem zakup贸w. Czas i warunek zaanga偶owania jest bardzo wa偶ny, a te wskazane powy偶ej charakteryzuj膮 si臋 najwi臋ksz膮 skuteczno艣ci膮 i w wielu przypadkach okazuj膮 si臋 by膰 najefektywniejsze.

Je艣li Twoja strona internetowa posiada bardzo du偶e zasi臋gi i odwiedza j膮 wiele os贸b, np. od kilkudziesi臋ciu do kilkuset tysi臋cy, mo偶esz dodatkowo zastanowi膰 si臋 nad zaw臋偶eniem segmentacji. Gdy prowadzisz sklep internetowy masz mo偶liwo艣膰 zaw臋偶ania swojej grupy odbiorc贸w np. o tych, kt贸rzy odwiedzili konkretn膮 stron臋 produktow膮. W tym przypadku musisz jednak pami臋ta膰, 偶e nast臋pnie pozycjonujesz w艂a艣nie ten lub podobny produkt w reklamie kampanii.

Kampania remarketingowa na zasi臋g w Facebook Ads – zr贸bmy to krok po kroku…

1. Utw贸rz niestandardow膮 grup臋 odbiorc贸w wybieraj膮c witryn臋 internetow膮. 

2. Stw贸rz grup臋 os贸b odwiedzaj膮cych stron臋 internetow膮, produktow膮 lub cokolwiek innego, w zale偶no艣ci od sytuacji.

3. Ustaw ostatnie 3 dni (lub nieco wi臋cej, np. 7 dni, uwzgl臋dnij czas rozwa偶ania zakupu Twoich odbiorc贸w oraz rodzaj sprzedawanego produktu). 

4. Wyklucz osoby, kt贸re dokona艂y zakupu i ustaw ostatnie 180 dni (je艣li produkt jest dro偶szy i jego zakup wymaga rozwa偶enia) lub zmniejsz ten czas – to jest konieczne w przypadku produkt贸w szybkozbywalnych. 

To w zasadzie wszystko co musisz zrobi膰 tworz膮c niestandardow膮 grup臋 odbiorc贸w do kampanii remarketingowej na zasi臋g.

Pami臋taj o bud偶ecie!

Jak ustali膰 bud偶et takiej kampanii? Powiedzmy, 偶e utworzy艂e艣 ju偶 niestandardow膮 grup臋 odbiorc贸w zgodnie z powy偶szymi zaleceniami. Ewentualnie zaw臋zi艂e艣 j膮 dodatkowo o zainteresowania lub zachowania, kt贸re korzystnie wp艂yn膮 na grup臋 odbiorc贸w Twojej firmy i lepiej dopasuj膮 reklam臋 do tej docelowej (to nie jest konieczne, chcesz raczej dotrze膰 do wszystkich os贸b, kt贸re pojawi艂y si臋 na Twojej witrynie). Je艣li to pierwsza kampania remarketingowa w Facebook Ads, jak膮 uruchamiasz, to warto ustali膰 bud偶et testowy i zobaczy膰, jak kszta艂tuj膮 si臋 poszczeg贸lne wska藕niki – np. CPC, dodania do koszyka, CTR, zakupy. 

Powiedzmy, 偶e Twoja grupa nie jest du偶a (kilka – kilkana艣cie tysi臋cy odbiorc贸w). W tym przypadku wystarczy 10 – 20 z艂 dziennie (koszt 1000 odbiorc贸w dla remarketingu to oko艂o 8-10 z艂, wi臋c dostosuj stawk臋 do liczebno艣ci Twojej grupy). Je艣li masz ustawione inne kampanie remarketingowe, warto przyjrze膰 si臋 kosztom i spr贸bowa膰 oszacowa膰 bud偶et dla nowej kampanii na podstawie tych ju偶 funkcjonuj膮cych.

Wa偶ne jest, 偶eby艣 zaznaczy艂 w sekcji 鈥瀠miejscowienia鈥 tylko najbardziej efektywne kana艂y! Mam tu na my艣li aktualno艣ci na Facebooku, Instagramie i ewentualnie relacje, cho膰 te偶 niekoniecznie. S膮 to miejsca docelowe, najwy偶szej jako艣ci i prawdopodobnie uzyskasz z nich najwi臋cej efekt贸w. Na koniec przypominam Ci, by艣 pami臋ta艂 o ograniczeniu liczby wy艣wietle艅. Mo偶esz to zrobi膰 np. do 2 wy艣wietle艅 dziennie lub kilku wy艣wietle艅 tygodniowo. Z za艂o偶enia, nie chcesz zniech臋ci膰 swojej grupy odbiorc贸w nadmiernym wy艣wietlaniem reklam, ale jednocze艣nie chcesz mocno na nich oddzia艂ywa膰. Po prostu musisz to przemy艣le膰 i obserwowa膰, by znale藕膰 鈥瀦艂oty 艣rodek鈥.

Przeczytaj te偶: Ile kosztuje reklama na Facebooku?

Ostatni element

Warstwa wizualna jest r贸wnie wa偶na jak wszelkie ustawienia, przez kt贸re w艂a艣nie przeszli艣my. Pami臋taj o tym, 偶e jest to mimo wszystko remarketing. To czy wybierzesz pojedynczy obraz, karuzel臋, czy wideo zale偶y od Ciebie. Pami臋taj jednak o tym, by przypomina膰 odbiorcy jego potrzeb臋. Zach臋膰 go w jaki艣 spos贸b do interakcji z Twoj膮 reklam膮. To wa偶ne, bo przecie偶 chcesz, 偶eby odwiedzi艂 Twoj膮 witryn臋 i dokona艂 zakupu lub innej konwersji.

Podsumowuj膮c, kampania remarketingowa na zasi臋g daje du偶o mo偶liwo艣ci. To 艂atwy i skuteczny spos贸b na zwi臋kszenie zwrotu z wydatk贸w na reklam臋. Co wi臋cej, kr贸tki czas od pobytu odbiorcy na stronie (3 dni, 7 dni lub inne, w zale偶no艣ci od rodzaju produkt贸w) wp艂ywa na maksymaln膮 trafno艣膰 reklamy przypominaj膮cej, kt贸ra tworzy potrzeb臋 u odbiorcy. Mo偶esz wi臋c szybko przyci膮gn膮膰 osoby, kt贸re niedawno odwiedzi艂y Twoj膮 witryn臋, i sprawi膰, 偶e stan膮 si臋 Twoimi klientami. 

Mo偶e uda艂o Ci si臋 pozyska膰 klienta dzi臋ki remarketingowi na zasi臋g? Podziel si臋 opini膮 i tym, jakie s膮 Twoje rezultaty. Koniecznie daj te偶 zna膰, czy poleci艂by艣 t臋 opcj臋 innym marketerom? A je艣li potrzebujesz wsparcia w kampaniach remarketingowych to odezwij si臋 do nas – porozmawiamy 馃檪

A je艣li interesuj臋 Ci臋 kwestia remarketingu w Google Ads, zapraszam do przeczytania tego artyku艂u: Remarketing w Google Ads 鈥 co to jest i jak go wykorzysta膰?

Wojtu艣 鈥 szczeg贸lnym zainteresowaniem darzy Facebook Ads, ale zawsze ch臋tnie wspiera inne dzia艂ania zespo艂u. Po prostu lubi si臋 anga偶owa膰. Typ perfekcjonisty, wyznaje zasad臋 鈥 je艣li co艣 robisz, zr贸b to lepiej ni偶 mo偶esz. Zawsze d膮偶y do wyznaczonego celu, a s艂owo pora偶ka wyrzuci艂 ze swojego s艂ownika. Prywatnie p艂ywak i entuzjasta wszelkiej aktywno艣ci fizycznej. Chodzi na r臋kach, gra w pi艂k臋, podnosi ci臋偶ary. Z drugiej strony bardzo wra偶liwy na pi臋kno muzyki 鈥 gra na gitarze, ukulele oraz harmonijce ustnej. Na fortepianie nie gra, ale sam d藕wi臋k tego instrumentu wyciska 艂zy z jego oczu. Realizuje si臋 w rysunku, uwielbia portrety rysowane o艂贸wkiem. 呕eby nie by艂o zbyt smutno to dla relaksu uk艂ada kostk臋 rubika鈥 z zamkni臋tymi oczami.

LEAVE A COMMENT