Pierwszym krokiem, jaki stawiasz tworząc kampanię reklamową w Facebook Ads, jest wybranie celu kampanii. Menedżer reklam umożliwia wybór różnych wariantów z trzech głównych celów: świadomość, działania, konwersja. Dziś skupimy się na pierwszym celu – budowaniu świadomości, a konkretniej funkcji „zasięg”. 

Ale czy będzie to tylko poradnik jak budować świadomość, czy może uda się uzyskać kilku klientów lub kontaktów? Rozgość się, przejdź ze mną przez ten artykuł, a dowiesz się wszystkiego.

Zanim zaczniemy, dlaczego zasięg…?

Zanim zaczniemy zagłębiać się w możliwości jakie daje nam zasięg, musimy zagłębić się i zrozumieć, dlaczego właśnie tej opcji używamy jako pierwszej w kolejności (często zamiennie lub komplementarnie z opcją ruch).

Facebook Ads - tworzenie nowej kampanii na zasięg
Źródło: Facebook Ads, https://business.facebook.com/, stan na 10.09.2020

Już wyjaśniam. Opcja „zasięg” pozwala dotrzeć reklamodawcy do jak największej liczby użytkowników z naszej grupy docelowej. Niejako ogranicza Facebookowi optymalizację i zawężanie naszej grupy odbiorców. Jednocześnie zmniejsza zmęczenie użytkownika reklamami, ponieważ umożliwia minimalizowanie liczby wyświetleń (spójrz poniżej, opcja dostępna w zestawie reklam). Z drugiej strony możemy ustalić większą częstotliwość, jeśli nasza grupa odbiorców jest doprecyzowana i uważamy, że jej to nie zaszkodzi, a może nawet wpłynie pozytywnie na jej zachowania. Dodatkową zaletą jest to, że lista odbiorców kampanii jest stale uaktualniana o nowe osoby.

Remarketing na zasięg w Facebook Ads - ograniczenie wyświetlania reklam
Źródło: Facebook Ads, https://business.facebook.com/, stan na 10.09.2020

Przykłady, bo o to tutaj chodzi…

Wiemy, jak wykorzystać zasięg, by budować świadomość marki wśród grupy docelowej. Koncepcja jest prosta, chcemy trafić do maksymalnie dużej liczby odbiorców i pokazać im swoje produkty, usługi, firmę. Ale w tym artykule chciałabym zainspirować Cię do nieco bardziej kreatywnego myślenia o zasięgu.

Remarketing na zasięg w Facebook Ads – przykład

Na samym początku warto zaznaczyć, że klucz do sukcesu tej kampanii sprowadza się do odbiorców oraz typu reklamy, ale o tym później.

Po pierwsze, używaj niewielkiej liczby odbiorców, ponieważ zawiera ona najbardziej odpowiednie i chętnie reagujące osoby. Tworząc grupę niestandardową pamiętaj o użyciu 3-dniowej  grupy (w przypadku produktów szybkozbywalnych lub nie wymagających dłuższego czasu zastanowienia przed zakupem) lub 7-dniowej (gdy zakup wymaga dłuższego rozważania), obejmującej cały ruch z wyłączeniem zakupów. Czas i warunek zaangażowania jest bardzo ważny, a te wskazane powyżej charakteryzują się największą skutecznością i w wielu przypadkach okazują się być najefektywniejsze.

Jeśli Twoja strona internetowa posiada bardzo duże zasięgi i odwiedza ją wiele osób, np. od kilkudziesięciu do kilkuset tysięcy, możesz dodatkowo zastanowić się nad zawężeniem segmentacji. Gdy prowadzisz sklep internetowy masz możliwość zawężania swojej grupy odbiorców np. o tych, którzy odwiedzili konkretną stronę produktową. W tym przypadku musisz jednak pamiętać, że następnie pozycjonujesz właśnie ten lub podobny produkt w reklamie kampanii.

Kampania remarketingowa na zasięg w Facebook Ads – zróbmy to krok po kroku…

1. Utwórz niestandardową grupę odbiorców wybierając witrynę internetową. 

2. Stwórz grupę osób odwiedzających stronę internetową, produktową lub cokolwiek innego, w zależności od sytuacji.

3. Ustaw ostatnie 3 dni (lub nieco więcej, np. 7 dni, uwzględnij czas rozważania zakupu Twoich odbiorców oraz rodzaj sprzedawanego produktu). 

4. Wyklucz osoby, które dokonały zakupu i ustaw ostatnie 180 dni (jeśli produkt jest droższy i jego zakup wymaga rozważenia) lub zmniejsz ten czas – to jest konieczne w przypadku produktów szybkozbywalnych. 

To w zasadzie wszystko co musisz zrobić tworząc niestandardową grupę odbiorców do kampanii remarketingowej na zasięg.

Pamiętaj o budżecie!

Jak ustalić budżet takiej kampanii? Powiedzmy, że utworzyłeś już niestandardową grupę odbiorców zgodnie z powyższymi zaleceniami. Ewentualnie zawęziłeś ją dodatkowo o zainteresowania lub zachowania, które korzystnie wpłyną na grupę odbiorców Twojej firmy i lepiej dopasują reklamę do tej docelowej (to nie jest konieczne, chcesz raczej dotrzeć do wszystkich osób, które pojawiły się na Twojej witrynie). Jeśli to pierwsza kampania remarketingowa w Facebook Ads, jaką uruchamiasz, to warto ustalić budżet testowy i zobaczyć, jak kształtują się poszczególne wskaźniki – np. CPC, dodania do koszyka, CTR, zakupy. 

Powiedzmy, że Twoja grupa nie jest duża (kilka – kilkanaście tysięcy odbiorców). W tym przypadku wystarczy 10 – 20 zł dziennie (koszt 1000 odbiorców dla remarketingu to około 8-10 zł, więc dostosuj stawkę do liczebności Twojej grupy). Jeśli masz ustawione inne kampanie remarketingowe, warto przyjrzeć się kosztom i spróbować oszacować budżet dla nowej kampanii na podstawie tych już funkcjonujących.

Ważne jest, żebyś zaznaczył w sekcji „umiejscowienia” tylko najbardziej efektywne kanały! Mam tu na myśli aktualności na Facebooku, Instagramie i ewentualnie relacje, choć też niekoniecznie. Są to miejsca docelowe, najwyższej jakości i prawdopodobnie uzyskasz z nich najwięcej efektów. Na koniec przypominam Ci, byś pamiętał o ograniczeniu liczby wyświetleń. Możesz to zrobić np. do 2 wyświetleń dziennie lub kilku wyświetleń tygodniowo. Z założenia, nie chcesz zniechęcić swojej grupy odbiorców nadmiernym wyświetlaniem reklam, ale jednocześnie chcesz mocno na nich oddziaływać. Po prostu musisz to przemyśleć i obserwować, by znaleźć „złoty środek”.

Przeczytaj też: Ile kosztuje reklama na Facebooku?

Ostatni element

Warstwa wizualna jest równie ważna jak wszelkie ustawienia, przez które właśnie przeszliśmy. Pamiętaj o tym, że jest to mimo wszystko remarketing. To czy wybierzesz pojedynczy obraz, karuzelę, czy wideo zależy od Ciebie. Pamiętaj jednak o tym, by przypominać odbiorcy jego potrzebę. Zachęć go w jakiś sposób do interakcji z Twoją reklamą. To ważne, bo przecież chcesz, żeby odwiedził Twoją witrynę i dokonał zakupu lub innej konwersji.

Podsumowując, kampania remarketingowa na zasięg daje dużo możliwości. To łatwy i skuteczny sposób na zwiększenie zwrotu z wydatków na reklamę. Co więcej, krótki czas od pobytu odbiorcy na stronie (3 dni, 7 dni lub inne, w zależności od rodzaju produktów) wpływa na maksymalną trafność reklamy przypominającej, która tworzy potrzebę u odbiorcy. Możesz więc szybko przyciągnąć osoby, które niedawno odwiedziły Twoją witrynę, i sprawić, że staną się Twoimi klientami. 

Może udało Ci się pozyskać klienta dzięki remarketingowi na zasięg? Podziel się opinią i tym, jakie są Twoje rezultaty. Koniecznie daj też znać, czy poleciłbyś tę opcję innym marketerom? A jeśli potrzebujesz wsparcia w kampaniach remarketingowych to odezwij się do nas – porozmawiamy 🙂

A jeśli interesuję Cię kwestia remarketingu w Google Ads, zapraszam do przeczytania tego artykułu: Remarketing w Google Ads – co to jest i jak go wykorzystać?