Remarketing w Google Ads – co to jest i jak go wykorzystać?
Strona główna » Blog » Remarketing w Google Ads – co to jest i jak go wykorzystać?

Remarketing w Google Ads – co to jest i jak go wykorzystać?

Klienci, którzy przeglądają Twoją stronę internetową, bardzo często zdradzają swoje preferencje i potrzeby. Dzięki wdrożeniu odpowiednich działań możesz te dane wykorzystać i docierać do osób, które są zainteresowane Twoimi produktami lub usługami. Jak to zrobić? Przeczytaj nasz artykuł i zastosuj remarketing w Google Ads!

Remarketing – co to jest?

To ponowne kierowanie reklam tekstowych lub graficznych do klientów, którzy odwiedzili kiedyś Twoją stronę internetową. Remarketing Google Ads daje Ci możliwość wykorzystania informacji o użytkowniku i kierowaniu do niego spersonalizowanych reklam Twojej firmy, za każdym razem, gdy przegląda on Internet. 

Wyświetlone reklamy często motywują internautów do powrotu na Twoją stronę, np. poprzez wyświetlanie im produktu, który niedawno oglądali, ale z jakiegoś powodu nie zdecydowali się na zakup.

Jak to wygląda w praktyce?

1. Użytkownik szuka informacji w Internecie na temat produktów lub usług.

2. Trafia na Twoją stronę internetową, a w jego przeglądarce zapisują się pliki cookies (tzw. ciasteczka). Im wyżej witryna znajduje się w wynikach wyszukiwania, tym większa szansa, że użytkownik się na niej znajdzie.  

3. Użytkownik opuszcza Twoją stronę (dokonując lub nie dokonując konwersji) i zostaje zapisany na odpowiedniej liście.

4. Twoje reklamy podążają za odbiorcą na innych serwisach, gdy korzysta z Internetu.

5. Użytkownik, zachęcony reklamami, ponownie odwiedza Twoją stronę internetową.

Kiedy warto stosować remarketing?

Wyświetlanie reklam użytkownikom, którzy odwiedzili naszą witrynę, nakłania do powrotu na stronę i dokonania zakupu. Dzięki tej kampanii budujemy więc pozytywny obraz firmy w świadomości klientów oraz długofalowe relacje z nimi. Remarketing to stosunkowo skuteczne działanie, bo przynosi dość szybkie i co najważniejsze – zadowalające efekty.

Niezależnie od tego, czy prowadzisz sklep internetowy z ubraniami, salon kosmetyczny czy może agencję nieruchomości, to jeśli zależy Ci na zwiększeniu zakupu Twoich produktów lub usług, remarketing jest właśnie dla Ciebie. Musisz jednak pamiętać, że należy wybrać odpowiedni rodzaj kampanii, dopasowany do Twojego biznesu.

Kampanie remarketingowe – rodzaje

Google Ads oferuje swoim klientom różne rodzaje kampanii remarketingowych. Dzięki temu, w bardzo precyzyjny sposób, możesz dopasować przekaz reklamowy do rodzaju działalności oraz do konkretnych użytkowników Twojej witryny. Przyjrzyjmy się zatem bliżej typom tych kampanii.

1. Remarketing standardowy

Reklamy przyjmują formę tekstową lub graficzną i wyświetlają się użytkownikom, którzy odwiedzili Twoją stronę internetową.  Po kliknięciu w nie internauta przenoszony jest na Twoją witrynę.

2. Remarketing dynamiczny

Dynamiczne reklamy dedykowane są sklepom internetowym i polegają na wyświetlaniu użytkownikowi produktu, który niedawno oglądał w Twojej witrynie. Reklamy te nakłaniają internautów do powrotu i dokończenia tego, co zaczęli. Remarketing dynamiczny wykorzystuje dane z feed’u produktowego, zaimplementowanego w Google Merchant Center.

3. Remarketing w wyszukiwarce (RLSA)

To opcja pozwalająca dostosowywać stawki i kampanie w sieci wyszukiwania pod kątem osób, które wcześniej odwiedziły Twoją witrynę. Jeśli masz już utworzoną kampanię w sieci wyszukiwania, wystarczy ją skopiować i dodać do niej odpowiednią grupę odbiorców. Wówczas reklamy tekstowe będą wyświetlać się w wynikach wyszukiwania Google i witrynach partnerów w sieci wyszukiwania.

4. Remarketing wideo

Możesz kierować reklamę wideo do osób, które już obejrzały film na Twoim kanale na YouTube lub w witrynie. Za pomocą list odbiorców możesz także kierować wideo do osób, które po prostu odwiedziły Twoją stronę www.

5. Remarketing w aplikacjach mobilnych

Powoduje wyświetlanie się banerów reklamowych osobom, które korzystały z Twojej aplikacji mobilnej lub wersji strony na urządzenia przenośne.

6. Remarketing adresowany

Ten typ kampanii umożliwia kierowanie reklam do użytkowników, którzy udostępnili Ci swoje dane kontaktowe, np. podczas wypełniania formularza czy zgłoszenia się do newslettera.

Zalety korzystania z remarketingu

  • Reklama wyświetlana jest użytkownikom, którzy weszli w interakcję z Twoją witryną i zachęca ich do ponownego wejścia na stronę w celu dokonania zakupu;
  • Pozwala dokładnie zmierzyć efekty;
  • Podtrzymuje długofalowe relacje z klientami;
  • Pozwala budować pozytywny obraz firmy w świadomości użytkowników;
  • Daje stosunkowo szybkie i zadowalające efekty;
  • Zwiększa ruch na stronie internetowej;
  • Wspiera inne działania marketingowe, co bezpośrednio przekłada się na większą sprzedaż.
remarketing - korzyści

Jeśli nadal nie jesteś przekonany do działania online, to koniecznie sprawdź: Dlaczego warto reklamować się w Internecie?

Kampania remarketingowa krok po kroku

Krok 1 – Aby skonfigurować taką kampanię w Google Ads, niezbędne jest wdrożenie na stronie internetowej odpowiedniego tagu. Możesz to zrobić na dwa sposoby:

  • Konfigurowanie remarketingu z zastosowaniem tagu Google Ads – musisz wygenerować i dodać do witryny dwa fragmenty kodu: globalny tag witryny (na każdej podstronie witryny) i fragment kodu zdarzenia (rejestruje dodatkowe działania, które powinny być zliczane jako zdarzenia remarketingowe).
  • Konfigurowanie remarketingu z zastosowaniem tagu Google Analytics – musisz wygenerować i dodać do witryny tag Google Analytics, a także połączyć konta Google Ads i Google Analytics. Jeśli nie posiadasz tam jeszcze konta, zachęcam do przeczytania artykułu Jak założyć konto Google Analytics i zastosowania rad, które są tam przedstawione. 

Krok 2 – Utwórz listę odbiorców na koncie Google Ads w sekcji: zarządzanie odbiorcami. Dzięki temu, użytkownik, który odwiedzi Twoją stronę internetową, zostanie zapisany na odpowiedniej liście za pomocą plików cookies, tzw. ciasteczek. Okres członkostwa na takiej liście możesz skonfigurować dowolnie – od 1 do nawet 540 dni. Niestety często trzeba trochę poczekać, aż lista zapełni się danymi.

Krok 3 – Przygotuj kreację graficzną. Baner reklamowy musi być czytelny i zachęcający do kliknięcia. Na grafice powinno znaleźć się logo oraz nazwa firmy, interesujący i krótki tekst, a także trafne CTA (call to action) – wezwanie do działania.

Krok 4 – Utwórz odpowiednią kampanię. Wybierz cel, który chcesz osiągnąć i typ kampanii – w przypadku kampanii banerowej będzie to sieć reklamowa. Następnie zdecyduj się na odpowiednie parametry, m.in.: nazwę kampanii, ustawienia lokalizacji i języka, strategię ustalanie stawek oraz budżet. Na koniec dodaj wcześniej utworzoną listę odbiorców, by właśnie na nich kierować reklamy.

Krok 5 – Stwórz grupę reklam i dodaj wcześniej przygotowane kreacje graficzne.

Remarketing w Google Ads – podsumowanie

Kierowanie reklamy do osób, które weszły w interakcję z Twoją stroną, zwiększa szanse na zakup Twojego produktu lub usługi.  Więc jeżeli do tej pory nie stosowałeś remarketingu w swoich kampaniach – najwyższy czas to zmienić!

Pamiętaj jednak, że zbyt agresywne atakowanie reklamami może przynieść efekty odwrotne od zamierzonych. Dlatego warto ustawić w swojej kampanii częstotliwość wyświetlania reklamy na jedną osobę (np. na 4 razy w tygodniu lub raz dziennie), by nie zamęczyć nimi użytkownika

Julia jest odpowiedzialna za planowanie, tworzenie i optymalizowanie kampanii reklamowych w Google Ads. Dba o to, by reklama była skuteczna i przynosiła oczekiwane rezultaty. Jest osobą zorganizowaną, skrupulatną i pełną empatii. Ceni porządek i dobrą organizację czasu, zarówno w życiu zawodowym, jak i prywatnym. W wolnym czasie czyta książki, rysuje portrety i doskonali swój skill w grze na pianinie.

ZOSTAW KOMENTARZ