Strona g艂贸wnaBlogJak za艂o偶y膰 konto Google Analytics w 2 krokach?

Jak za艂o偶y膰 konto Google Analytics w 2 krokach?

Google Analytics to zaawansowane narz臋dzie do analizowania statystyk naszej strony internetowej, takich jak na przyk艂ad ruch u偶ytkownik贸w, kana艂y pozyskiwania odbiorc贸w, 藕r贸de艂 sprzeda偶y i wiele wi臋cej. Co istotne – jest to narz臋dzie darmowe. Posiadanie konta Google Analytics jest niezwykle wa偶ne dla skutecznych dzia艂a艅 e-marketingowych, a za艂o偶enie go jest bardzo proste, o czym przekonasz si臋 czytaj膮c ten kr贸tki artyku艂. Je偶eli nadal nie masz pod艂膮czonego Analyticsa, zr贸b to ju偶 teraz – nie ma na co czeka膰!

Krok 1. Utworzenie konta GA

Upewnij si臋, 偶e masz konto na Gmailu, a nast臋pnie wejd藕 na analytics.google.com i, b臋d膮c zalogowanym na odpowiednim koncie mailowym, kliknij ma艂膮 z臋batk臋 w lewym dolnym rogu ekranu:

W sekcji konto, kliknij niebieski przycisk 鈥渦tw贸rz konto鈥:

Google Analytics - utw贸rz konto

W nast臋pnym etapie nazwij swoje konto, a po klikni臋ciu 鈥渄alej鈥 wybierz opcj臋 鈥渨itryna鈥. Dodatkowo, uzupe艂nij tak偶e istotne dane, jak adres witryny, kt贸r膮 chcesz 艣ledzi膰, kategori臋 bran偶y, a tak偶e prawid艂ow膮 stref臋 czasow膮 – podanie innej sprawi, 偶e dane nie b臋d膮 poprawne.

Google Analytics - utw贸rz konto

Krok 2. Po艂膮czenie konta z witryn膮

Konto Google Analytics jest ju偶 utworzone, ale nie jest jeszcze po艂膮czone z nasz膮 witryn膮. 呕eby to zrobi膰, nale偶y klikn膮膰 鈥減obierz identyfikator 艣ledzenia鈥, a nast臋pnie u偶y膰 wygenerowanego kodu na jeden ze sposob贸w:

  1. R臋czne wpi臋cie globalnego tagu w kodzie witryny w sekcji <HEAD>. Do tego niezb臋dna b臋dzie minimalna znajomo艣膰 HTMLa. 
  2. U偶ycie wtyczki Google Analytics – jest ona dost臋pna mi臋dzy innymi dla platformy WordPress. W贸wczas wystarczy poda膰 tylko identyfikator 艣ledzenia, podobnie jak w przypadku wielu platform e-commerce, takich jak np. Shopify, gdzie w ustawieniach analityki tak偶e niezb臋dne jest podanie tylko kodu.
  3. Zainstalowanie tagu 艣ledzenia w Google Tag Manager. Ta opcja wymaga jednak za艂o偶onego konta GTM. Jest to spos贸b zalecany dla zaawansowanych witryn, gdzie analityka (mi臋dzy innymi sprzeda偶y) odgrywa kluczow膮 rol臋.

Po wykonaniu zadania kliknij w przycisk 鈥渨y艣lij ruch testowy鈥. W ten spos贸b sprawdzisz, czy ruch jest zbierany poprawnie.

Powy偶sze dzia艂ania pozwalaj膮 tylko na podstawowe analizy Twojej witryny – jest to wierzcho艂ek g贸ry lodowej, poniewa偶 Google Analytics ma bardzo szeroki zakres narz臋dzi. Po w艂膮czeniu takich modu艂贸w, jak na przyk艂ad e-commerce, mo偶liwe b臋dzie zaawansowane mierzenie konwersji, tworzenie lejk贸w sprzeda偶owych czy analiza wielokana艂owa.聽

Przeczytaj tak偶e ten artyku艂: Jak wykluczy膰 w艂asny adres IP ze statystyk w Google Analytics?

Je偶eli nadal masz jakiekolwiek w膮tpliwo艣ci lub potrzebujesz wsparcia, ch臋tnie pomo偶emy Ci poprawnie zainstalowa膰 Google Analytics. Mo偶emy r贸wnie偶 zrobi膰 audyt Twojego istniej膮cego konta poprzez analiz臋 kluczowych wska藕nik贸w. Odezwij si臋 na hello@inmarketing.pl i porozmawiajmy 馃檪

Karol zajmuje si臋 strategiami e-marketingowymi, a tak偶e odpowiedzialny jest za tworzenie i optymalizacj臋 kampanii reklamowych klient贸w w Social Media. Z systemem Facebook Ads nie rozstaje si臋 nawet na krok. Absolwent Komunikacji w Biznesie na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu. Najbardziej lubi mierzy膰 si臋 z trudnymi bran偶ami. Prywatnie Karol to mi艂o艣nik koszyk贸wki, zw艂aszcza ligi NBA, a po pracy spotka膰 go mo偶na na intensywnym treningu przy stole bilardowym.

LEAVE A COMMENT