Strona główna » Blog » Jak założyć konto Google Analytics w 2 krokach?

Jak założyć konto Google Analytics w 2 krokach?

Google Analytics to zaawansowane narzędzie do analizowania statystyk naszej strony internetowej, takich jak na przykład ruch użytkowników, kanały pozyskiwania odbiorców, źródeł sprzedaży i wiele więcej. Co istotne – jest to narzędzie darmowe. Posiadanie konta Google Analytics jest niezwykle ważne dla skutecznych działań e-marketingowych, a założenie go jest bardzo proste, o czym przekonasz się czytając ten krótki artykuł. Jeżeli nadal nie masz podłączonego Analyticsa, zrób to już teraz – nie ma na co czekać!

Krok 1. Utworzenie konta GA

Upewnij się, że masz konto na Gmailu, a następnie wejdź na analytics.google.com i, będąc zalogowanym na odpowiednim koncie mailowym, kliknij małą zębatkę w lewym dolnym rogu ekranu:

W sekcji konto, kliknij niebieski przycisk “utwórz konto”:

W następnym etapie nazwij swoje konto, a po kliknięciu “dalej” wybierz opcję “witryna”. Dodatkowo, uzupełnij także istotne dane, jak adres witryny, którą chcesz śledzić, kategorię branży, a także prawidłową strefę czasową – podanie innej sprawi, że dane nie będą poprawne.

Krok 2. Połączenie konta z witryną

Konto Google Analytics jest już utworzone, ale nie jest jeszcze połączone z naszą witryną. Żeby to zrobić, należy kliknąć “pobierz identyfikator śledzenia”, a następnie użyć wygenerowanego kodu na jeden ze sposobów:

  1. Ręczne wpięcie globalnego tagu w kodzie witryny w sekcji <HEAD>. Do tego niezbędna będzie minimalna znajomość HTMLa. 
  2. Użycie wtyczki Google Analytics – jest ona dostępna między innymi dla platformy WordPress. Wówczas wystarczy podać tylko identyfikator śledzenia, podobnie jak w przypadku wielu platform e-commerce, takich jak np. Shopify, gdzie w ustawieniach analityki także niezbędne jest podanie tylko kodu.
  3. Zainstalowanie tagu śledzenia w Google Tag Manager. Ta opcja wymaga jednak założonego konta GTM. Jest to sposób zalecany dla zaawansowanych witryn, gdzie analityka, między innymi sprzedaży, odgrywa kluczową rolę.

Po wykonaniu zadania kliknij w przycisk “wyślij ruch testowy” – w ten sposób sprawdzisz, czy ruch jest zbierany poprawnie.

Powyższe działania pozwalają tylko na podstawowe analizy Twojej witryny – jest to wierzchołek góry lodowej, ponieważ Google Analytics ma bardzo szeroki zakres narzędzi. Po włączeniu takich modułów, jak na przykład e-commerce, możliwe będzie zaawansowane mierzenie konwersji, tworzenie lejków sprzedażowych czy analiza wielokanałowa. 

Jeżeli nadal masz jakiekolwiek wątpliwości lub potrzebujesz wsparcia, chętnie pomożemy Ci poprawnie zainstalować Google Analytics. Możemy również zrobić audyt Twojego istniejącego konta poprzez analizę kluczowych wskaźników. Odezwij się na hello@inmarketing.pl i porozmawiajmy 🙂

Karol odpowiedzialny jest za tworzenie i optymalizację kampanii reklamowych klientów w Social Media. Z systemem Facebook Ads nie rozstaje się nawet na krok. Absolwent Komunikacji w Biznesie na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu. Pasjonat analityki, UX, a także video marketingu. Najbardziej lubi mierzyć się z trudnymi branżami. Prywatnie Karol to miłośnik koszykówki, zwłaszcza ligi NBA, a po pracy spotkać go można na intensywnym treningu przy stole bilardowym.

ZOSTAW KOMENTARZ