Performance Max – czym jest nowość od Google Ads?

Nowy model kampanii w Google Ads pojawił się już kilka miesięcy temu jako nowa możliwość reklamy naszych usług lub produktów. Z założenia Performance Max ma służyć jako najprostsza do zbudowania kampania w systemie Google Ads, która pozwoli nam dotrzeć do użytkowników w wynikach wyszukiwania, w Google Zakupy, w sieci reklamowej (reklamy graficzne) i niedługo także w mapie Google Maps. Brzmi super prawda? Kampania, która upewnia się, że pojawimy się wszędzie, gdzie tylko możemy za pomocą jednej konfiguracji. Performance max ma niestety swoje minusy.

Performance Max – czyli inteligentny moloch

Nowa kampania w Google Ads zakłada wypełnienie jej po sam kurek materiałami reklamowymi. Materiały tekstowe, graficzne, rozszerzenia, grupy odbiorców, niestandardowi odbiorcy itd. Niewiele kampanii Google Ads wymaga od nas tylu materiałów, lecz jeśli chcemy dać Performance Max największą szansę na sukces, bardzo sugerowane jest wypełnienie jej materiałami. Kolejnym minusem dla wielu osób będzie fakt, że jest to kolejna kampania inteligentna, a kampanie inteligentne lubią ograniczać nasze możliwości optymalizacji lub wprowadzania ulepszeń. Niestety takie są nowości i trzeba się do nich dostosować.

Co zastąpi Performance Max w Google Ads?

Performance Max ma oficjalnie zastąpić inteligentne kampanie produktowe i z czasem kampanie lokalne. Inteligentna kampania produktowa w Google Ads jest pierwsza w kolejności do zastąpienia przez Google. Kampania lokalna ma otrzymać swoją własną sekcję w kampanii Performance Max.

Kiedy i jak zmiany będą implementowane?

Jeśli zauważymy taką wiadomośc w panelu Google Ads, mamy 100% pewności, kiedy nasza inteligentna kampania produktowa zostanie zastąpiona. Nasza oryginalna kampania zostanie “przetworzona” w Performance Max. Czyli wszystko będzie dalej funkcjonować z identycznym budżetem, lecz jak pamiętacie, Performance Max wymaga większej ilości zasobów i tych będzie brakować po przemianie. Kampania lokalna jest małą zagadką, według Google kampanie lokalne mają ulec transformacji do końca września. Co, jeśli korzystam z inteligentnych produktowych i kampanii lokalnej? Kampanie nie zostaną scalone w jeden byt, czyli jeśli pozwolimy Google na przemianę, skończymy z dwiema kampania Performance Max. Oficjalnie cały proces zastąpienia inteligentnych kampanii produktowych i lokalnych ma zostać zakończony we Wrześniu 2022.

Jak się przygotować?

Zdecydowanie nie sugerujemy, by pozwolić na automatyczną transformację inteligentnych produktowych w Performance Max. Dobrym rozwiązaniem będzie zbudowanie performance na własną rękę, wybierzmy produkty, stwórzmy reklamy graficzne i napiszmy teksty reklam. Zapoznamy się z Google Signals, czyli nowymi grupami odbiorców, które składają się z użytkowników niestandardowych i danych witryny. Brzmi skomplikowanie? Moim zdaniem jest to trochę informacji do przyswojenia, lecz zdecydowanie lepiej jest uczyć się na błędach, kiedy nie walczymy ze wskazówkami zegara. Mamy szansę zbudować Performance Max na naszych zasadach, nie musimy oczekiwać, aż nasze oryginalne kampanie przejdą transformację. Skoro mamy możliwość się przygotować to, dlaczego z tego nie skorzystać? Oszczędźmy sobie stresu i zacznijmy już coś budować, być może uda nam się zbudować własną Performance Max długo przed transformacją oryginalnych kampanii.

Podsumowanie

Mocno sugerujemy zbudowanie własnej kampanii performance max, zanim Google przerobi naszą kampanię produktową za nas. Performance Max jest w stanie funkcjonować z samymi produktami zaciągniętymi z Google Merchant, lecz idealna konfiguracja wymaga od nas wypełnienia kampanii grafikami, tekstem itd. Kampania lokalna to inna historia, zapewne podobnie jak z kampaniami produktowymi otrzymamy powiadomienie “hej tego dnia zmieniamy Twoją kampanię lokalną w performance” więc raczej nie musimy się przejmować zmianą z dnia na dzień.