Dobra strona internetowa - dlaczego warto w nią zainwestować?
Strona główna » Blog » Dobra strona internetowa – dlaczego warto w nią zainwestować?

Dobra strona internetowa – dlaczego warto w nią zainwestować?

W aktualnej sytuacji ekonomicznej wielu przedsiębiorców i firm w obawie o swoją działalność rezygnuje z inwestowania w działania marketingowe. Zauważamy jednak, że dla wielu branż jest to sytuacja, którą umiejętnymi krokami można obrócić na korzyść swojej firmy. Działania marketingowe w internecie to dość szerokie spektrum tematów, narzędzi i kanałów komunikacji z potencjalnymi odbiorcami. W zdecydowanej większości przypadków, podstawą, która “spina” obecność firmy w Internecie jest strona internetowa. Właśnie dlatego chciałbym Wam opowiedzieć dlaczego warto zainteresować się tematem swojej strony www, mimo panującej epidemii wirusa COVID-19.

Nowa strona internetowa to wcale nie jest temat, który powinien powodować u Ciebie ból głowy

W wielu przypadkach, myśl o nowej stronie internetowej dla własnego biznesu jest odkładana na później. Bardzo często przedsiębiorcy nie mają głowy do tego, żeby zadbać o wizerunek firmy w internecie. W dużej mierze poświęcamy się prowadzeniu działalności i dostarczaniu wartości dla klientów. W aktualnych warunkach epidemii tym trudniej jest sobie wyobrazić scenariusz, w którym zamiast dbać o cashflow firmy, usiądziemy na wiele godzin i w spokoju przemyślimy układ i funkcjonalności nowej strony. 

Rozwiązaniem w tym przypadku może być świadomy wybór odpowiednich ludzi, którzy pomogą w kompleksowym stworzeniu nowej witryny. Jak w takim razie ocenić, czy dany podwykonawca dostarczy produkt odpowiedniej jakości, który spełni oczekiwania? 

Kto pyta, nie błądzi! Dlatego warto zadać kilka pytań potencjalnemu podwykonawcy?

Najczęściej w sytuacji, kiedy jest to nasza pierwsza strona internetowa możemy nawet dokładnie nie wiedzieć czego tak naprawdę potrzebujemy. Odpowiedni ludzie przeanalizują Twoją aktualną sytuację i zaproponują coś, co spełni Twoje oczekiwania oraz pomoże Ci osiągnąć cele biznesowe. Strona stronie nierówna, dlatego warto zweryfikować czy ktoś, z kim prowadzisz rozmowy, patrzy na Twoją sytuację szerzej i szuka dla Ciebie różnych form i opcji dotarcia do klientów. Może potrzebujesz dużego portalu z wieloma podstronami i funkcjonalnościami, a może prostego Landing Page’a, którym zachęcisz klientów do zakupu danego produktu/usługi? Postaraj się podyskutować z potencjalnymi firmami, czy widzą dla Ciebie jakieś inne, może mniej wymagające finansowo, alternatywy. Jeżeli chciałabyś/chciałbyś porozmawiać o możliwościach jakie daje marketing online – skontaktuj się z nami, a jeden z naszych specjalistów pomoże Ci dobrać optymalne rozwiązania. 

Dobrze funkcjonujące zespoły opierają swoją pracę o jasny i klarowny proces, dzięki któremu klient dokładnie wie, na jakim etapie aktualnie znajduje się jego projekt. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby przed rozpoczęciem współpracy porozmawiać o kolejnych etapach, które Cię czekają. 
 

Jak powinien wyglądać proces tworzenia strony?

Trudno jest oszacować z ilu etapów powinien składać się projekt. Wszystko w dużej mierze uzależnione jest od zakresu działań. W przypadku stron internetowych opcji jest naprawdę bardzo wiele! 

W najprostszym ujęciu, proces tworzenia nowej strony powinien składać się z poniższych elementów:

  1. Przedstawienie możliwości, propozycji. Podjęcie decyzji zakupowej przez klienta.
  2. Ustrukturyzowanie potrzeb i wymagań klienta, przygotowanie specyfikacji projektu.
  3. Projektowanie graficzne lub też wybór szablonu, na którym strona zostanie oparta.
  4. Dostarczenie materiałów graficznych i tekstowych (przez Klienta, bądź podwykonawców).
  5. Akceptacja widoków/makiet strony przez klienta. 
  6. Prace programistyczne, wdrożenie treści i funkcjonalności. 
  7. Testy na serwerze przedprodukcyjnym. 
  8. Kick-off, czyli publikacja strony na serwerze produkcyjnym (docelowym). 
  9. Okres szczególnej opieki, w którym Twórcy strony obserwują jej działanie oraz wprowadzają ewentualne poprawki. 
  10. Zakończenie projektu. 

Powyższa lista jest bardzo uproszczona. Tak, jak wspomniałem wyżej, tego typu proces może być o wiele bardziej rozbudowany. Jednak ważne, żeby Twój podwykonawca potrafił Ci o tym procesie opowiedzieć.

Dobry i szczery podwykonawca zna zalety i wady swojego produktu

Niestety przez mnogość możliwości i opcji, w przypadku stron internetowych nie ma rozwiązania idealnego. Jeżeli zdecydujemy się na przykład na stronę opartą o popularny CMS (interfejs do zarządzania treścią na stronie oraz samą stroną),  taki jak WordPress, za cenę przejrzystego panelu administratora oraz możliwości wdrażania zmian bez znajomości kodu będziemy musieli często borykać się z nieidealną wydajnością strony lub wysoką podatnością na potencjalne ataki złośliwego oprogramowania. W tej branży każdy kij ma dwa końce, dlatego warto zwrócić uwagę, czy nasz wykonawca nie obiecuje gruszek na wierzbie – co zostanie zweryfikowane dopiero po pewnym czasie. Zapewne gdy już będzie za późno. 

Nomenklatura to nie problem

Specjaliści w danej branży bardzo często posługują się pewnymi określeniami, które mogą być niejasne dla osoby spoza niej. Dlatego jeżeli cokolwiek jest dla Ciebie niezrozumiałe, poproś o bardziej dokładne wyjaśnienie. Nie każdy musi znać się doskonale na tworzeniu stron internetowych. Osoba odpowiedzialna za prowadzenie projektu nie powinna mieć żadnych problemów z objaśnieniem konkretnych pojęć prostszymi słowami.

Dobra strona internetowa – dlaczego wskazane elementy są takie ważne?

Dlaczego tak dużo mówię o weryfikacji ludzi, którym zlecisz swoją stronę? Ponieważ tak jak wspomniałem na początku – Twoja nowa strona nie powinna powodować u Ciebie nerwów oraz bólu głowy! Jeżeli znajdziesz odpowiednich ludzi, którzy przeprowadzą Cię przez cały proces, szczerze przedstawią Ci trudności jakie możecie napotkać i będziesz mieć poczucie, że ktoś dba o Ciebie i Twoją nową stronę – będziesz mogła/mógł skupić się na swoim biznesie w tym trudnym okresie.

Słowem podsumowania myślę, że doskonałym porównaniem może być tutaj budowa domu przez generalnego wykonawcę. Jeżeli masz poczucie, że ktoś kompetentny czuwa nad Twoją nową nieruchomością, śpisz spokojnie i nie masz powodów do niepokoju. Oczywiście, możesz zająć się organizacją całości samodzielnie, pilnować ekspertów od poszczególnych etapów budowy. Pytanie, czy w danej chwili masz na to czas, który możesz na to poświęcić.

Jeśli chciałabyś/chciałbyś porozmawiać z nami o Twojej nowej stronie WWW – zapraszamy do kontaktu!

Wojtek to project manager, który zadba o każdy szczegół działań. Dobrze zorganizowany i gotowy do podejmowania wyzwań. Do tej pory jego zainteresowania, które można przypisać do tych z dziedziny zawodowych, skupiały się na nowoczesnych metodach zarządzania projektami, sposobach kierowania zespołem czy marketingu w Social Media. Prywatnie jest pasjonatem motoryzacji, zwłaszcza tej starszej. Na bieżąco śledzi zmagania kierowców i zespołów startujących w F1, WRC czy MotoGP. Dodatkowo jest mocno związany z muzyką. Śpiewa w chórze, a jego ukochane kawałki z lat 80-tych i 90-tych towarzyszą mu podczas większości codziennych czynności.

  • Avatar
    5 maja 2020

    Dobra strona internetowa to podstawa dobrze funkcjonującego i rozwijającego się biznesu online. Bez dobrej i odpowiednio zoptymalizowanej strony internetowej raczej trudno jest osiągnąć sukces.

ZOSTAW KOMENTARZ