Kampanie z wykorzystaniem influencer marketingu z miesiąca na miesiąc rosną w siłę. Praktycznie codziennie spotykamy się z tego typu działaniami w social mediach, ale czy jesteśmy w stanie je od razu zauważyć?

Czym właściwie jest influencer marketing i jak się to robi?

Influencer marketing jest to rodzaj marketingu, w którym główną rolę odgrywają tak zwani influencerzy, czyli osoby w pewnym środowisku rozpoznawalne i mające na nie wpływ w świecie Internetu. Siłą tego typu działań jest autentyczność działań, dzięki którym budowana jest bezpośrednia i silna więź emocjonalna z odbiorcami.

Social media, a w szczególności Instagram, odgrywają znaczącą rolę w tego typu działaniach. Coraz częściej możemy spotkać się ze zjawiskiem lokowania produktu ukrytego w codziennych czynnościach blogerów i osób publicznych. Według badań CPC Strategy blisko 70% konsumentów chętnie dowiaduje się o produkcie, wydarzeniu, usługach od ludzi, których followują na Facebooku.

Ile może infuencer? Mamaginekolog pokazała, że dużo

Przykładem doskonałego wykorzystania siły influencer marketingu jest akcja Nicole Sochacki-Wójcickiej, blogerki znaną pod nazwą Mamaginekolog. Jako influencerka o ogromnej mocy oddziaływania wykazała się podczas tegorocznej edycji Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.

Mamaginekolog stworzyła autobiograficzne e-booki, z których cały dochód przeznaczono na konto WOŚP. Podczas całej akcji udało się zebrać ponad 1.000.000 złotych! Ta liczba zdecydowanie podkreśla siłę influencer marketingu, który można być wykorzystać w dobrym celu.

Dodatkowo Nicole za pomocą swojego instagrama oraz strony internetowej zachęca do dbania o swoje zdrowie. Buduje w odbiorcach świadomość dobrych nawyków, porusza głośno tematy tabu, przez co codziennie pomaga tysiącom ludzi w Polsce. Mamaginekolog dzięki mocom influencerskim, w krótkim czasie zbudowała mocną i rozpoznawalną markę osobistą.

Przykład influencer marketingu w wydaniu Anji Rubik

Innym przykładem pozytywnego wykorzystania influencer marketingu jest kampania edukacji seksualnej #sexedpl zainicjonwana przez Anję Rubik.

Głównym produktem akcji jest książka „#SEXEDPL. Rozmowy Anji Rubik o dojrzewaniu, miłości i seksie”. Publikacja skierowana do młodzieży oraz ich rodziców i opracowana na podstawie rozmów z nimi trafiła do sprzedaży we wrześniu 2018 roku. Cała akcja ma za zadanie otworzyć i wyedukować polskie społeczeństwo na tematy związane ze zdrowiem seksualnym, które wciąż są w Polsce niewygodne, rzadko omawiane oraz wywołujące niemałe poruszenie.

Rozpoznawalność influencerów i gwiazd takich jak m.in. Maffashion, Aleksandra Domańska, Robert Biedroń, Maciej Stuhr czy Jimek Dębski, została tu wykorzystana w dobrej sprawie. Filmy z ich udziałem obalają mity i stereotypy na tematy związane z seksem, wciąż obecne w Polsce. Ta akcja influencerska stawia na promowanie idei tolerancji, akceptacji i świadomości seksualnej.

Cała kampania odniosła ogromny sukces i spotkała się z bardzo pozytywnym odzewem społeczeństwa. Do tej pory sprzedano już ponad 100.000 egzemplarzy książki, a filmy wideo na YouTube wciąż zdobywają nowe wyświetlenia.

Według badań Linqia 39% marketerów planuje zwiększyć budżet na działania influencerskie w najbliższym czasie. Potencjał Influencer Marketingu z pewnością będzie się rozszerzał o kolejne działania, a wartość roli Influencerów w kreowaniu wizerunku marki i produktu będzie zdecydowanie rosła. Udowadnia to między innymi niesłabnąca popularność Influencer Marketingu w czasach koronawirusa.