Spis treści
Wybierz do której części artykułu chcesz przejść
W tym artykule chciałbym wyjaśnić Ci, czym jest i jak założyć wizytówkę Google Moja Firma (ang. Google My Business), aby poprawić widoczność Twojej firmy. Skupię się tutaj głównie na aspekcie zakładania, konfiguracji i optymalizacji wizytówki.
Czym jest wizytówka Google Moja Firma?
Co to jest wizytówka Google Moja Firma? To profil Twojej firmy, który pozwala Ci zdecydować, jakie informacje o swojej firmie chcesz udostępniać w wyszukiwarce oraz Mapach Google. Pozwala ona na dostarczenie użytkownikom najbardziej przydatnych informacji na temat Twojej firmy. Są to takie dane, jak numer telefonu, adres, godziny otwarcia, opinie klientów, czy też menu, jeśli prowadzisz restaurację.
Jak wspomniałem, w tym artykule skupię się na pokazaniu Ci, jak założyć własną wizytówkę Google Moja Firma. Dlatego jeżeli chciałbyś dowiedzieć się więcej o tym narzędziu, sprawdź artykuł Kuby, który jest dostępny na naszym blogu. Google Moja Firma – skuteczna wizytówka Twojego biznesu
Czy wizytówka Google jest płatna?
Absolutnie nie! Założenie i prowadzenie konta w usłudze Google Moja Firma nie wiąże się z żadnymi opłatami. Dlatego, jeżeli trafi do Ciebie zewnętrzna firma i zaoferuje Ci stworzenie wizytówki Google za opłatą, powołując się na to, że w przeciwnym wypadku Twoja firma nie będzie widoczna na Mapach Google, możesz mieć pewność, że masz do czynienia z oszustami, którzy chcą tylko na Tobie zarobić.
Jednak pomimo tego, że założenie i korzystanie z wizytówki Twojej firmy jest bezpłatne, Google udostępnia dwie płatne usługi przy ich prowadzeniu. Mowa tutaj o zamieszczeniu płatnej reklamy w Mapach Google za pośrednictwem platformy Google Ads oraz wynajęciu fotografa. Taki fotograf może stworzyć dla Ciebie profesjonalny spacer wirtualny wykonany w technologii Street View.
Potrzebujesz wsparcia? Możemy pomóc Ci z założeniem i konfiguracją wizytówki Google Moja Firma (Google Maps). Skontaktuj się z nami i porozmawiajmy o Twoim biznesie.
Jak założyć wizytówkę Google Moja Firma?
Jeżeli dopiero zaczynasz korzystać z lokalnego pozycjonowania – o którym możesz poczytać więcej w moim poprzednim artykule tutaj – to wizytówka Google Moja Firma, może być dla Ciebie doskonałym miejscem do skoncentrowania swoich wysiłków. A więc jak założyć Twoją pierwszą wizytówkę Google?
Krok 0: Załóż konto Google
Zanim założysz pierwszą wizytówkę, potrzebne jest konto Google. Możesz jednak zapytać: Jakiego konta Google użyć? Tworzenie wizytówki Google na swoim prywatnym koncie Google może się wydawać prostym i szybkim rozwiązaniem. Ale patrząc na późniejsze potencjalne problemy, na przykład w przekazywaniu dostępów, warto zastanowić się nad tym wcześniej i stworzyć nowe konto – najlepiej używając maila w domenie Twojej firmy.
Do założenia konta Google posłuży Ci ten link: Załóż konto Google
Krok 1: Nazwa firmy
Po zalogowaniu do panelu usługi Google Moja Firma, ukaże się opcja wprowadzania nazwy firmy. Masz do dyspozycji dwie opcje. Możesz znaleźć swoją firmę wpisując jej nazwę i wybierając ją z listy firm istniejących już w Mapach Google.
Jeżeli nie możesz znaleźć swojej firmy na liście, drugim sposobem jest wybranie opcji “Dodaj informacje o swojej firmie w Google” i uzupełnienie danych o nazwie oraz kategorii działalności firmy.
Krok 2: Adres firmy
Następnym krokiem przy zakładaniu Twojej wizytówki Google jest podanie danych adresowych lokalizacji Twojego biura, sklepu, bądź restauracji. W konfiguratorze wybierz “Tak”, jako odpowiedź na pytanie: “Czy chcesz dodać lokalizację, którą klienci mogą odwiedzić?”. W następnym oknie podaj dane adresowe Twojej firmy.
Krok 3: Dane kontaktowe
Możliwość kontaktu z Twoją firmą będzie jedną z kluczowych form, dzięki którym będą trafiali do Ciebie klienci. Na etapie podawania danych kontaktowych masz możliwość podania numeru kontaktowego oraz adresu Twojej witryny internetowej.
Krok 4: Weryfikacja
Ostatnim etapem przy tworzeniu wizytówki Google Moja Firma jest jej weryfikacja. Tak jak sam Google wyjaśnia, na tym etapie weryfikacja wizytówki jest potrzebna, aby w móc w pełni wykorzystać jej możliwości. Celem jest potwierdzenie, że utworzona w Mapach Google firma należy do Ciebie. Aby zweryfikować własność, należy podać nazwę adresata, do którego na adres podany podczas dodawania firmy wysłana zostanie karta z kodem weryfikacyjnym. Kod ten po otrzymaniu należy podać w panelu Google Moja Firma.
Mam wizytówkę Google, co dalej?
Wizytówka stworzona, a Twoja firma jest widoczna w Mapach Google. Dalej możesz zacząć pracować nad jej rozwojem. Masz do dyspozycji kilka ścieżek z tym związanych. Możesz zająć się pozycjonowaniem swojej wizytówki Google, zbieraniem opinii, umieszczeniem dodatkowych informacji, prowadzeniem kampanii reklamowych w Google oraz dbaniem o aktualność i przejrzystość informacji. O wszystkich tych aspektach, postaram Ci się wkrótce opowiedzieć w następnych artykułach.
A jak potrzebujesz wsparcia w prowadzeniu działań marketingowych to zapraszamy na bezpłatną konsultację z naszym doradcą.
Masz pytania?
Zastanawiasz się, jak temat przedstawiony w artykule wpłynie na Twój biznes? Nasz zespół jest tu, aby Ci pomóc! Skontaktuj się z nami, a odpowiemy na wszelkie wątpliwości. Razem osiągniemy sukces!