Dark post i targetowanie postów organicznych - Agencja InMarketing
Strona główna » Blog » Paulina podpowiada: Jak targetować organiczne posty na Facebooku?

Paulina podpowiada: Jak targetować organiczne posty na Facebooku?

Często bywa tak, że to, co na pierwszy rzut oka wydaje się być banalnie proste, w rzeczywistości przysparza wiele problemów. Weźmy pod lupę chociażby możliwości Facebooka. Jest ich masa, ale czy na pewno każdy potrafi je wszystkie wykorzystać?

My rozwiejemy te i inne Wasze wątpliwości w najnowszej serii – InMarketing podpowiada. Ale nie będą to długie i nudne poradniki. Stawiamy na mini maxi wiedzę, czyli minimum formy i maksimum treści, z której każdy wyciągnie coś dla siebie. Jesteście gotowi na pierwszą dawkę skondensowanej wiedzy?

Czym tak naprawdę jest Dark Post?

Nie ma nic gorszego niż komunikacja nakierowana na specyficzną grupę odbiorców, a nadawana do wszystkich. Dlatego dziś przyjrzymy się bliżej dark postom i (darmowemu!) targetowaniu postów organicznych 🙂 

Zaczniemy od początku czyli nomenklatury. Dark Post to nieopublikowany post w social media, promowany jako reklama dla określonej grupy odbiorców. Nie można znaleźć go w sposób naturalny i nie pojawia się na profilu. Mimo to, nie do końca są to posty widmo – pamiętajcie, że możecie szybko je sprawdzić za pomocą kilku kliknięć 🙂 Jak? Wchodząc na wybranej stronie na Facebooku w Transparentność strony, a następnie Przejdź do Biblioteki reklam

Dark post
Dark post - Biblioteczka reklam

Organiczny Dark Post?

Czy wiecie, że Dark Postem może być także post organiczny, który tworzony jest w Creator Studio i wyświetla się wybranej grupie odbiorców! Jak zrobić taki post na Facebooku? Już tłumaczę!

Na początek musicie mieć włączoną opcję, która Wam to umożliwi. Żeby ją aktywować, wchodzicie na Waszą stronę, potem w Ustawienia, Ustawienia ogólne i klikacie w tym miejscu: 

Dark post - ustawienia
Dark post - ustawienia

Następnie przy tworzeniu posta w Creator Studio pojawia Wam się na dole taka opcja:

O co chodzi? Opcja Ograniczona grupa odbiorców ogranicza po prostu widoczność. Tego typu post będzie więc pokazywał się tylko i wyłącznie osobom, które spełniają określone przez nas kryteria.

Kolejną tajemniczą opcją jest Targetowanie w Aktualnościach. Ale spokojnie, jej działanie też jest bardzo proste 🙂

Przykładowo, kiedy ograniczymy grupę do mieszkańców Poznania, to post pojawi się w aktualnościach mieszkańców Poznania. Możemy też targetować go pod względem wieku odbiorców, płci, lokalizacji, czy też zainteresowań. Należy jednak pamiętać, że tego rodzaju post, po wejściu na profil będzie widoczny dla wszystkich! 

Na koniec wybieracie interesujące Was opcje i gotowe!

Znasz już mechanizm działania. Ale w jakim celu używać tego rodzaju targetowania na Facebooku? Taka możliwość jest przydatna w wielu sytuacjach, na przykład kiedy organizujecie otwarcie sklepu stacjonarnego marki i chcecie dotrzeć z informacją tylko do odbiorców, którzy są na miejscu w danej lokalizacji. Inny przykład? Kiedy chcecie promować produkt skierowany tylko do określonej grupy odbiorców – jeśli są to buty na obcasie to wybieracie wówczas ograniczenie: kobiety.

Dark Social – co to jest?

A skoro już jesteśmy w klimacie dark, zapoznam Was także z pojęciem Dark Social. Co to takiego? Założenie jest takie samo, jak w przypadku postów. 

Są to działania wokół profilu w mediach społecznościowych, które są niewidoczne na zewnątrz, a marketerzy nie mogą ich zmierzyć. Jest to na przykład prywatne przesyłanie linków do postów, screenów znajomym za pomocą e-maila, Messengera lub WhatsAppa. Działania te są wliczane w analityce do ruchu bezpośredniego (direct traffic).

Prościej i krócej się nie da! 🙂 Mam nadzieję, że taka “wiedza w pigułce” pomogła Wam zrozumieć świat Dark Postów i od teraz nic Was w nim nie zaskoczy. Jeśli macie jeszcze jakieś pytania, to śmiało – zawsze chętnie na nie odpowiemy. A już niedługo zaskoczymy Was kolejną porcją naszej mini maxi wiedzy.

Social media marketing to jej żywioł. W InMarketing, Paulina kieruje tematami związanymi z komunikacją w mediach społecznościowych i influencer marketingiem. Dzień rozpoczyna od kubka kawy i przeglądu nowinek marketingowych. Miłośniczka Instagrama i wszystkiego co z nim związane, aplikacja ta nie ma przed nią żadnych tajemnic! Pozytywnie nastawiona do świata i ludzi, w wolnych chwilach trenuje pole dance oraz odkrywa nowe smaki kuchni wegetariańskiej.

ZOSTAW KOMENTARZ