Spis treści

Wybierz do której części artykułu chcesz przejść

Prowadzenie profili w mediach społecznościowych to nie tylko dodawanie postów. To również umiejętna analiza ich wyników i zastosowanie wniosków w celu osiągnięcia jak najlepszych rezultatów, a także lepszego wykorzystania social media w biznesie. To żaden sekret, że my, marketerzy, bardzo lubimy liczby. Dziś przedstawię ten temat z użyciem statystyk Instagrama 🙂

Statystyki na Instagramie – jak je odczytywać?

Gdzie i jak możemy sprawdzić statystyki profilu na Instagramie? Otóż wewnątrz aplikacji oraz w Creator Studio. Należy jednak pamiętać, że aby mieć dostęp do statystyk należy włączyć konto firmowe (ustawienia->konto->przejdź na konto profesjonalne) bądź konto twórcy na Instagramie. Dziś wytłumaczymy to krok po kroku, na podstawie naszego agencyjnego konta (konto biznesowe).

1. Bezpośrednio w aplikacji Instagram.

Statystyki na Instagramie bezpośrednio w aplikacji

2. Za pomocą Creator Studio.

Statystyki na Instagramie za pomocą Creator Studio.
Statystyki na Instagramie za pomocą Creator Studio.

Natywne statystyki Instagrama dotyczą niestety jedynie ostatnich 7 dni. Co więc możemy dzięki nim odczytać? 

Ogólne statystyki przedstawiają nam:

  • Zasięg, wyświetlenia oraz aktywność na koncie;

0Myzkmj0QeJ8HcJmNIT5HEfuvd RqWjEUGta VNbVbIAFe2K8O8GV GlJM wJj46PshF JPKtha2ji 8Clhzzq6q36rjayhTmscn gGkus3t1sRoswa3
  • Interakcje dotyczące materiałów;

1HX7o3R2eQF2avfRJXj1semvJaJin13voKdTBnWoBbLHmBJ eQb3Br1OYWTnYbasvh09fNARFRS9UWl 7ArwMTROO0S5SzW9vpNDTRFFAuqYTdOyoG89ap1TPVNOnESg8kJgY5yO
  • Grupę odbiorców, czyli charakterystykę demograficzną odbiorców.

FGccb8A3glDJ7nB4qp7nsqaYsjRmzhMjsj UpoS1 2CBQv M0SrW5dkPPPSRBN031niUBhOHWLh9GcTQ5C7pjDidhcS9P8SocPBVSvtrwPxT9V

Sprawdzanie statystyk postów

Dodatkowe statystyki znajdziemy w odniesieniu do każdego, pojedynczego posta. Żeby je wyświetlić, należy kliknąć w przycisk ,,Zobacz statystyki’’ pod postem, który nas interesuje.

Statystyki na Instagramie - statystyki poszczególnych postów

Następnie zostaniemy przeniesieni do poniższego widoku:

oCZEdgyBUGiuNG CJUyKZyRbsJfeSiK56Lz9lCfPKLYTvLUHZx5imijBdhJLM0zQun2lirHDFy9GNaD6E QTypVMZbKHltMOpfIItSfXyKpQDBStvg0MkImC5ByUd1Qzf0Sk ci8

Czego się tutaj dowiemy? Otóż sprawdzimy dokładne liczby opisujące nasz post, m.in. zasięg, liczbę wyświetleń, liczbę interakcji i wiele więcej. Ale o tym za chwilę 🙂

Zacznijmy jednak od tego, że należy odróżnić zasięg od ilości wyświetleń.

Liczba wyświetleń

Informuje nas ile razy dana treść została wyświetlona. Wliczani są tu użytkownicy posiadające konto na platformie, jak i Ci niezalogowani, a także każda odsłona, nawet jeśli jedna osoba wyświetla treść kilka razy.

Natomiast zasięg to liczba wyświetleń kreacji przez unikalnego użytkownika (często używany jest skrót UU – unique users). Czyli w przeciwieństwie do liczby wyświetleń, zasięg informuje nas do ilu osób dotarła treść. Każda osoba, niezależnie od tego, ile razy wyświetla treść, będzie liczona jako jeden odbiorca. 

Na zasięg wpływa m.in.:

  • Algorytmy! o których opowiemy więcej innym razem 🙂 

Zaangażowanie to wszystkie działania jakie podejmuje użytkownik w odniesieniu do danej treści, reklamy etc. Dzieli się ono na widoczne gołym okiem oraz to bardziej ukryte. Widoczne to na przykład polubienie, reakcja i komentarz, zaś niewidocznym działaniem może być wejście na stronę na Facebooku, na profil na Instagramie, zapisanie postu na później, kliknięcie w post czy czas spędzony nad contentem.

Na zaangażowanie składa się m.in. liczba:

  • Polubień i komentarzy;
  • Przekierowań (kliknięć w link) na stronę zewnętrzną;
  • Głosów w ankiecie na Instastory;
  • Zapisanych postów na później na IG.

I wiele więcej!

Na naszym przykładzie:

Statystyki na Instagramie - statystyki konkretnego posta

Posty w ciągu ostatnich 7 dni dotarły do 1362 osób (UU), a zostały wyświetlone 1549 razy. Z posta 29 osób przeszło na profil na Instagramie, 6 osób przesłało go dalej, a 7 osób zapisało go na później. Za jego pomocą uzyskaliśmy 10 wejść na profil, 4 nowych obserwujących i jedno przejście na stronę WWW – podaną w opisie BIO. Przechodząc niżej możemy znaleźć ilość wyświetleń konkretnego posta z podziałem na kanały, np. uwzględniając odpowiedni dobór hasztagów i ich skuteczność lub też pozycjonowanie w News Feedzie. Jak widzimy na screenie, post dzięki hasztagom wyświetliło 956 osób.

Sprawdzanie statystyk relacji

Jeżeli chodzi o statystyki relacji, to możemy je znaleźć m.in. w archiwum relacji – dostaniecie się do niego w ten sposób:

Następnie wybieramy interesującą nas relację i klikamy po lewej w statystyki 🙂

Na naszym przykładzie, możemy znaleźć takie informacje, jak m.in:

  • Zasięg oraz liczba wyświetleń relacji;
  • Liczba odpowiedzi na relację;
  • Przejścia na profil z relacji;
  • Liczba dotknięć naklejek użytych w instastory (np. oznaczeń osób, miejsc, hasztagów), przejścia do kolejnej klatki, wyjścia z relacji itd. 🙂

Dodatkowo, kiedy zamieścimy w relacji jedną z proponowanych przez Instagram form interakcji z odbiorcami, jak np. ankieta bądź quiz, wyniki znajdziemy klikając w ikonę obok statystyk.

4

Podsumowanie

Statystyki na Instagramie

Jak widzisz, statystyki na Instagramie można odczytać w bardzo prosty sposób i zdecydowanie warto robić to regularnie. Dzięki temu jesteśmy w stanie kontrolować skuteczność naszego contentu i prowadzić działania w oparciu o osiągane wyniki. Pamiętaj, że Instagram to platforma dająca twórcom wiele możliwości, więc warto zadbać, aby nasze starania przyniosły efekty.

Jeśli masz do nas jakiekolwiek pytania – skontaktuj się z nami, a my rozwiejemy wszelkie wątpliwości i znajdziemy najlepsze rozwiązania.

Sprawdź naszą ofertę
Zuzanna Graczyk Strategist

Zuzanna Graczyk

Strategist

Zuza to uśmiechnięta, zorganizowana i pozytywnie nastawiona dusza należąca do kreatywnej części zespołu inmarketing.

Zuza na co dzień swobodnie porusza się po świecie social media, tworząc komunikację dla naszych klientów. Zajmuje się tworzeniem koncepcji kreatywnych, planów komunikacji, pisaniem tekstów, przygotowywaniem grafik, animacji czy robieniem zdjęć. Trudniejsze wyzwania? To to, co lubi w pracy najbardziej!

Podobne artykuły / Social media


Masz pytania?

Zastanawiasz się, jak temat przedstawiony w artykule wpłynie na Twój biznes? Nasz zespół jest tu, aby Ci pomóc! Skontaktuj się z nami, a odpowiemy na wszelkie wątpliwości. Razem osiągniemy sukces!