Pierwszy miesiąc nowego roku zdążył już zaowocować pewnymi zmianami, które zostały wprowadzone w świecie Internetu. Specjalnie dla Was, przedstawiamy krótkie podsumowanie stycznia w social mediach. Najwięcej zmian nastąpiło na Facebook’u oraz Instagramie, dlatego właśnie te dwie platformy przeanalizowaliśmy.

1️⃣ FACEBOOK 

Zmiany w Messengerze

Pierwszy, krótki news dotyczy chatbotów.  Podczas majowej konferencji F8 Facebook ogłosił zmiany w Messengerze. Wtedy twórcy ogłosili, że aplikacja ma stać się prostsza w obsłudze oraz zaprojektowana do “budowania bliższych połączeń między ludźmi i firmami”. Facebook zdecydował się jednak wydłużyć czas na przygotowanie się do przyszłych zasad i wprowadzenia nowych funkcji przesyłania wiadomości. Data ich wdrożenia została przeniesiona z 15 stycznia na 4 marca 2020 r. Jakie zmiany zostaną wprowadzone? Otóż między innymi Messenger pozwoli firmom na wysyłanie spersonalizowanych komunikatów do 24 godzin po ostatniej interakcji klienta. Będą to wiadomości skierowane do osób spoza głównego okna wiadomości, na przykład do tych, które w ostatnim czasie dokonały zakupu. Będą to też przypomnienia o nadchodzących i trwających wydarzeniach.

Start dekady poświęconej kontroli prywatności

Mark Zuckerberg, CEO Facebooka, 28 stycznia, czyli w Dzień Ochrony Danych Osobowych, ogłosił jeden z celów, jaki korporacja Facebook chce osiągnąć w kolejnej dekadzie. Zgodnie z zapowiedziami będzie to zbudowanie znacznie silniejszej ochrony prywatności użytkowników na Facebooku. W ciągu najbliższych kilku tygodni, użytkownicy mają być zachęcani do sprawdzenia swoich ustawień prywatności, a także edukowani o potencjalnych zagrożeniach związanych z informacjami, jakie upowszechniają publicznie. Jeśli zainteresowały was te zmiany, polecamy sprawdzić szczegółowe informacje pod tym adresem: https://about.fb.com/news/2020/01/data-privacy-day-2020/

Privacy Checkup DPD Article Inline Image 626x642 @3x 1
Źródło: https://about.fb.com/news/2020/01/data-privacy-day-2020/

2️⃣ INSTAGRAM 

Instagram walczy z Fake Newsami

Kolejna platforma wprowadzająca zmiany to Instagram, który rozszerza globalnie walkę z fake newsami. Posty zawierające dezinformacje zostaną odpowiednio oznaczone, a ich zasięg na ma zostać ograniczony. W Polsce weryfikowaniem wpisów ma się zajmować Agence France Presse, która wcześniej została zatrudniona na naszym rynku do weryfikacji treści na Facebooku. Co ciekawe, będą pewne wyjątki od tej zasady. Instagram nie będzie bowiem poddawał weryfikacji treści zamieszczanych przez polityków – nawet gdy będą one niezgodne z prawdą.   agencja inmarketing facebook walczy z fake newsami

Źródło: https://about.fb.com/news/2019/12/combatting-misinformation-on-instagram/

Jak się okazuje, niewinnie wyretuszowane zdjęcia w Photoshopie lub podobnym programie do obróbki, także mogą być brane pod lupę i blokowane. Z taką nieprzyjemną sytuacją spotkał się fotograf Toby Harriman, po zamieszczeniu publikacji na koncie @mixsociety_. Instagram nie dostrzegł w tym jednak problemu, tłumacząc, że treści zgłaszane przez odbiorców trafiają do organizacji fact-checkers, w której to eksperci oceniają i sprawdzają materiał pod względem wiarygodności.    Social media - zdjęcie na profilu @mixsociety_

Źródło: https://static.wirtualnemedia.pl/media/images/2013/images/instagram-fake1.jpg

Wysyłanie wiadomości Direct z poziomu komputera

W odpowiedzi na postulaty użytkowników, Instagram zapowiedział też wprowadzenie kolejnej funkcji – komunikatora w wersji desktopowej. Tym razem, w fazie testów jest obsługa wiadomości prywatnych, wymienianych przez użytkowników za pomocą aplikacji. Do tej pory, wybrani do testów użytkownicy, mieli możliwość korzystania z tej opcji za pomocą zainstalowanego, zewnętrznego narzędzia. Sytuacja ma jednak ulec zmianie, przez wprowadzenie opcji przeglądarkowej wersji aplikacji.

Źródło: https://twitter.com/mosseri/

Na koniec przedstawiamy trzy nowe możliwości w Boomerangu, jakie wprowadził ostatnio Instagram. Zobaczcie sami! Na tę chwilę opcja jest dostępna dla wybranych użytkowników 🙂

Źródło: Własne

Świat marketingowy nigdy nie śpi, a zmiany są regularnie wdrażane na wielu platformach. Dlatego w naszej nowej serii, co miesiąc, będziemy Cię informować o najciekawszych nowinkach, trendach i zmianach. Do zobaczenia!